Campings in Denemarken, tips?

14-06-2015 22:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vast mede forummers hier die wel eens in Denemarken zijn geweest!

Wij hebben een vouwwagen aangeschaft en willen met 2 volwassenen, 1 kind van 6 jaar en 2 kleine honden drie weken naar denemarken. Ik ben al aan het Googlen geslagen maar misschien heeft iemand hier nog een leuke tip
Niet denken maar doen!
waarom naar denemarken als je ook naar de Paal kan?
Ja waarom naar een concert gaan als je ook de cd aan kunt zetten?

To wil gewoon naar Denemarken.

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest en hadden een camping aan zee niet heel ver van Kopenhagen. Weet zo even niet hoe hij heet maar daar kom ik misschien nog op.
quote:dolfje schreef op 14 juni 2015 @ 22:48:

Ja waarom naar een concert gaan als je ook de cd aan kunt zetten?

To wil gewoon naar Denemarken.

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest en hadden een camping aan zee niet heel ver van Kopenhagen. Weet zo even niet hoe hij heet maar daar kom ik misschien nog op.zie vivaclowntjes
Google eens op Hvide Sande; is bij de Ringkobing Fjord, vonden wij 3 jr geleden erg leuk
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
TO, ga naar Skagen. Een mooiere plek zul je niet tegenkomen in DK.
Wij zijn toen onze kinderen nog klein waren verschillende keren naar Denemarken geweest. Met een kind van zes jaar zou ik naar de Oostkust van Jutland gaan of naar het mooie eiland Funen. De Oostzee is rustiger dan de zee aan de Westkust van Jutland.

Ook het merengebied rond Silkeborg in midden Jutland is leuk. Er zijn zo veel campings in Denemarken, dat je echt niet hoeft te reserveren, er is plek zat. Mocht het weer dan niet zo mooi zijn, kun je altijd nog een andere bestemming zoeken.

De Westkust is prachtig en ruig, maar zoals gezegd, is de zee veel wilder. De stranden zijn echter wel mooier. Heel breed en veel ruimte.

Destijds was er altijd een handig boekwerkje met een overzicht van Deense campings. Je kan ook kijken op www.deensecampings.dk Hier kun je heel veel campings vinden.

Ook een leuke site met tips is www.visitdenmark.nl

Het is echt een heel leuk land. Als je meer specifieke tips wil hebben hoor ik het wel.
Nog even een aanvulling. Skagen, zoals Fifaqueen zegt, is inderdaad erg mooi. De twee zeeën botsen daar op elkaar. Erg mooi om te zien. Wij zaten destijds in Djursland. Dat is een mooi stukje Denemarken aan de Oostzee. Mooi gebied van waaruit je naar Skagen kunt rijden of naar het merengebied of de Limfjord. Is ook een aanrader.
quote:schorpioentje28 schreef op 14 juni 2015 @ 23:03:

Google eens op Hvide Sande; is bij de Ringkobing Fjord, vonden wij 3 jr geleden erg leuk

Die wilde ik aan aanraden.

Heb er jaren geleden paarmaanden gewerkt.

http://www.dancamps.dk/campingpladser/d ... ide-sande/
Heb zelf geen tips voor campings in Denemarken, want geen ervaring mee, hoewel ik wel weet dat er meer dan genoeg zijn. Ik heb een Deense vriend, dus kom er regelmatig. Zou zelf aanraden om naar Jutland te gaan, persoonlijk vindt ik de Ebeltoft regio erg mooi, en ook veel te doen (oostkust net voorbij Århus) al is over het algemeen de oostkust toch wel erg mooi. De westkust is inderdaad wat wilder, al is de omgeving rond Limfjord ook erg mooi. Mocht je tips willen over wat in de omgeving te doen dan kan je een berichtje sturen als je wil.
Dank jullie wel voor de tips! We zijn 5 jaar geleden ook in Denemarken geweest, vlakbij Odense.

Ik ga eens rustig op mijn gemak jullie tips en linkjes bekijken
Niet denken maar doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven