Gezondheid alle pijlers

Sojamelk/yoghurt

15-06-2015 10:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds gisteren ben ik overgestapt van koemelk naar Sojaproducten. Dit in verband met chronische verkoudheid, opgeblazen gevoel etc.. Ik had bij Appie Alpro Soja gekocht maar die is stinkend duur, wel heel lekker!

Waar kopen jullie je Sojaproducten?
Bij de Appie of Toko.
Moi
Ik vind alleen de alpro soja lekker. Soms neem ik provamel mee bij de ekoplaza. Maar die is nog duurder en niet perse lekkerder.
De AH heeft nu zelf ook een soja melk bij het houdbare schap, goedkoper dan Alpro. Mij bevalt soja erg goed, maar nu hoorde ik laatst dat het toch wel erg ongezond kan zijn. Is er hier iemand die gestopt is met het drinken van soja vanwege die reden?
quote:Tweezer schreef op 15 juni 2015 @ 10:50:

De AH heeft nu zelf ook een soja melk bij het houdbare schap, goedkoper dan Alpro. Mij bevalt soja erg goed, maar nu hoorde ik laatst dat het toch wel erg ongezond kan zijn. Is er hier iemand die gestopt is met het drinken van soja vanwege die reden?Niet gestopt, maar ik wissel het nu af. Want ook soya is niet heel gezond en ook niet de uitkomst voor het milieu....helaas is er geen goed alternatief voor melkproducten. En helemaal niet meet gebruiken zie ik niet zitten....
Ik vind de melk van Alpro en sowieso sojamelk niet zo lekker. Ik gebruik havermoutmelk en anders rijstmelk.

Ik koop producten van Rice Dream bij de AH en een andere rijstmelk (naam vergeten, paarse verpakking) bij Marqt.

Prijs is beide rond de 2 euro.

Sojamelk kan je voor een euro per liter bij de Lidl of Aldi kopen.

De AH heeft nu zelf ook een soja melk bij het houdbare schap, goedkoper dan Alpro. Mij bevalt soja erg goed, maar nu hoorde ik laatst dat het toch wel erg ongezond kan zijn. Is er hier iemand die gestopt is met het drinken van soja vanwege die reden?

Ongefermenteerde sojaproducten kunnen ongezond zijn mits je het dagelijks en veel gebruikt.

Wat voor een hoop dingen opgaat..teveel is niet goed.

Maar er zijn meer soorten plantaardige melk..amandel, rijst, hennep, havermout etc. Je kan de soja daarmee afwisselen.

Allemaal zijn voor de gezondheid een beter product dan dierlijke melk.

De 24% soja wat voor direct menselijke consumptie is bedoeld is niet schadelijk voor het milieu.

De AH heeft nu zelf ook een soja melk bij het houdbare schap, goedkoper dan Alpro. Mij bevalt soja erg goed, maar nu hoorde ik laatst dat het toch wel erg ongezond kan zijn. Is er hier iemand die gestopt is met het drinken van soja vanwege die reden?Gestopt niet, maar om deze reden wissel ik sojamelk wel af met amandelmelk/rijstmelk. Het nadeel van die goedkope sojamelk van AH vind ik dat er geen B12 aan is toegevoegd, ik kies daarom vaak toch voor de dure variant. Een goed(koop) alternatief voor sojayoghurt heb ik nog niet gevonden helaas.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:Dunno13 schreef op 15 juni 2015 @ 11:22:

[...]

Ongefermenteerde sojaproducten kunnen ongezond zijn mits je het dagelijks en veel gebruikt.

Maar er zijn meer soorten plantaardige melk..amandel, rijst, hennep, havermout etc. Je kan de soja daarmee afwisselen.

Allemaal zijn voor de gezondheid een beter product dan dierlijke melk.

De 24% soja wat voor direct menselijke consumptie is bedoeld is niet schadelijk voor het milieu.Ik neem aan dat je Als bedoelt ipv mits.
Professor grunschnabel verkoopt ijs dat geschikt is voor de koemelklozen onder ons.

http://www.grunschnabel.nl
Ik heb rijstmelk in de koffie geprobeerd maar dat vond ik toch niet zo'n succes. Gebruikt iemand andere alternatieven (behalve soja)?
Ik doe alles met amandelmelk, dat kan verhit worden en daar kan je dus pap en pudding van maken.

Af en toe haal ik een pak soyayoghurt, maar niet te vaak, want ik ben bang dat het op mijn schildklier slaat.
quote:Tweezer schreef op 15 juni 2015 @ 12:39:

Ik heb rijstmelk in de koffie geprobeerd maar dat vond ik toch niet zo'n succes. Gebruikt iemand andere alternatieven (behalve soja)?Hazelnootmelk vind ik echt heerlijk in de koffie! Lekkerder dan gewone melk! Amandelmelk is ook lekker in de koffie.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Man dronk altijd Provamel, die smaak is echt anders, dus hij lust de Alpro etc ook niet.

Nu drinkt hij het helemaal niet meer, hij is gestopt toen we het een tijd te duur vonden en nooit meer begonnen.
Hazelnoot- en amandelmelk vind ik heerlijk, koop ik bij de Ekoplaza en bij voorkeur de ongezoete variant. Maar door de prijs houd ik het vaak bij 1 pak per twee weken.

Sojamelk had ik altijd (ongezoet en biologisch) van Vivera, maar mijn supermarkt heeft dat nu vervangen door een eigen merk (niet bio, wel ongezoet en zelfde prijs). Ik wissel sojamelk en notenmelk dus af.

Sojayoghurt van Alpro vind ik lekkerder dan gewone yoghurt, maar ook dat eet ik niet elke dag.
Ongezoete soya kun je uitstekende pannenkoeken mee bakken. Rijstmelk daarentegen is hopeloos
Aldi heeft heerlijke sojamelk, lekker zoet! Kost 0.89¤ per l geloof ik
Dit is misschien wel leuk :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/DMF2012100 ... id=2006069

(steeds op pijltje klikken, maar ik vind bv. het zoete van aldi net lekker! Zo kan je alleszins verschillende merken en prijzen zien )
Ik wil de soja afwisselen met rijstmelk en amadelmelk. Gek genoeg verdraag ik karnemelk wel. Voorlopig dus even uitproberen. Van kaas krijg ik ook een plofbuik.
quote:Dunno13 schreef op 15 juni 2015 @ 11:22:

[...]

Hmmm ik gebruik elke dag zo'n 400ml Alpro soya (melk)
Isola Bio heeft verschillende soorten plantaardige dranken, te koop in de natuurvoedingswinkel. Alle grondstoffen komen van Europese bodem en zijn van zeer goede kwaliteit (klik). Ze produceren uitsluitend biologisch. Zelfs de soya is van Italiaanse bodem, dat is echt uitzonderlijk. Ik vind de dranken erg lekker, romig, en je kunt er goed (havermout)pap e.d. van maken.
Wat kost een litertje Charalotte?
De soyamelk kost per liter 1,85 euro. Als ik een hele doos bestel krijg ik korting, ik geloof iets van 5%.
verkouden van yoghurt?

welja
Ja zoiets dacht ik al Charlotte. Wat een geld he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven