Bekend in Waalwijk?

16-06-2015 08:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, is er iemand bekend in Waalwijk? En dan vooral in de wijk Baardwijk?
Want?
Omgeving de straat Hoogeinde om precies te zijn.
Wat wil je weten?
Hoe het is om daar te wonen.
Mijn vriendin heeft het daar prima naar dr zin. Beetje plattelandsgevoel, maar toch dicht bij het centrum.
lieveke79 schreef op 16 juni 2015 @ 09:13
Plattelandsgevoel moet dorps zijn
Heb ik lang gewoond! Nu heel blij weg te zijn uit Waalwijk, hele saaie kille stad. Niets te doen, geen leuk centrum e.d.

De wijk Baardwijk was vroeger echt de tokkiewijk, nu is er de laatste jaren flink wat onderhoud gepleegd, dus beter, maar het zou mijn keuze niet zijn!
Ik ken een paar mensen die daar wonen (Baardwijk, Laageinde) en het prima naar hun zin hebben.

Volgens mij wel een behoorlijk "zwarte" wijk, maar dat hoeft niets af te doen aan het woongenot imho.

Waalwijk zelf is een stad als zovelen. Alle voorzieningen zitten er wel en uitvalswegen naar de grote snelwegen zijn goed. Lekker dicht bij de Loonse en Drunense Duinen en de Efteling etc. Ik heb er zelf ook een tijd gewoond en er zijn heel veel initiatieven om leuke dingen te organiseren maar die lopen bijna allemaal stuk op gebrek aan vrijwilligers. Wil je een leuke wijk/stad, dan zul je daar zelf ook iets aan moeten doen!
Niet veel aan, aan waalwijk.. ken betere en leukere plekken
Bedankt voor alle reacties! Vandaar dat de huizenprijzen zo laag zijn.....
En iemand bekend met de wijk Besoijen?
Besoijen is een wijk waarin ook de noordstraat ligt (flatgebouwen met moskee) stond vroeger bekend als de armste/slechtste wijk van waalwijk. Nu weer wat in opkomst en op zich leuke oude huizen, maar ook niet echt geweldig om te wonen (is mijn mening hoor!) Kijk eens in Kaatsheuvel, vlakbij en zoveel leuker!!
Tja, we kunnen qua afstand niet blijven opschuiven. We werken in Rotterdam en Eindhoven en willen een beetje in het midden gaan wonen. En dan moet er vijf keer per week naar R'dam gereden worden en twee/drie keer naar Eindhoven dus liever iets dichterbij Rotterdam........
Om te reizen is Waalwijk een prima uitvalsbasis.

Besoijen heeft leukere en minder aantrekkelijke straten. Dat geldt voor alle wijken en ook voor bijv. Kaatsheuvel.

Kwestie van gaan kijken bij een openhuizenroute misschien?
Breda, dongen, waspik, oosterhout, made, raamsdonksveer? Wel allemaal dorpen, maar erg leuk en allemaal met goede uitvalswegen naar snelwegen... Vanuit Waalwijk de snelweg richting Rotterdam/breda altijd ellende (ik rijd binnendoor om bij Waspik de snelweg op te schieten)
Sinds wanneer is Breda een dorp? Wel een hele leuke stad!

Dongen, Made en Raamsdonksveer zijn grote dorpen met stuk voor stuk prima voorzieningen. Waspik is wel echt een klein dorp. Oosterhout is dan weer een stuk groter, met een mooi groot (deels overdekt) winkelcentrum. Maar Oosterhout vind ik dan weer niet gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven