Katten oppas

17-06-2015 17:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vandaag stond er ergens aangeboden dat iemand een huisje voor een kat zoekt voor twee weken ivm vakantie. Ik sta hier op zich wel voor open om een kat voor twee weken op te vangen bij mij thuis. Hoeveel zou je per dag kunnen vragen aan zo'n persoon? Het persoon is overigens helemaal onbekend voor mij.

Mvg,

Roi
Mmm, ik weet niet ik zou het zelfs vrijwillig doen of alleen voor de kosten van het voer en de grid. Mijn kattenoppas kost een tientje per dag. Misschien de helft daarvan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pension in asiel kost 9 euro per dag. Ik zou het niet doen. Katten vinden een ander huis vreselijk. Toen wij onze kat overnamen van vrienden, heeft hij 24/7 gejankt en gemiauwd voor 2 weken. Kan je dus zomaar treffen...
Mijn poes verstopt zich in een ander huis en gaat in de nacht eten wanneer iedereen slaapt. Ze gaat bijv op de vliering zitten en houdt van daar uit alles in de gaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 17 juni 2015 @ 18:07:

Mijn poes verstopt zich in een ander huis en gaat in de nacht eten wanneer iedereen slaapt. Ze gaat bijv op de vliering zitten en houdt van daar uit alles in de gaten.Aaah.... Lief... Het is ook zoveel stress voor die beestjes. Wij hebben dus twee weken niet geslapen. Niks hielp, hij maakte alle deuren open, jankte aan een stuk door. Na twee weken had hij zn plekje en daarna was het goed.
Mijn vorige kat maakte ook alle deuren open en ging dan tussen mijn ouders in liggen 's nachts. Was daarin niet tegen te houden bonstte desnoods met zijn koppie de deur open. 2 weken kattengejank is wel uitzonderlijk.
Ik zou heel eerlijk gezegd voor die paar euro per dag die je daar voor kunt vragen niet het risico willen lopen dat m'n huis ondergepist werd door een gestresste kat, of dat dat beest bij mooi weer er tussenuit knijpt en dan uiteraard de weg terug niet weet... Vreemde kat in huis betekent ook huis potdicht he, ook bij mooi weer...
quote:viva-amber schreef op 17 juni 2015 @ 17:43:

Mmm, ik weet niet ik zou het zelfs vrijwillig doen of alleen voor de kosten van het voer en de grid. Mijn kattenoppas kost een tientje per dag. Misschien de helft daarvan?Hoezo gratis? Ben jij zo dol op het verschonen van kattenbakken en stofzuigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.kattenoppasgezocht.nl/

Hier kun je zien wat anderen er voor vragen.
Het persoon??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juni 2015 @ 19:02:

[...]

Hoezo gratis? Ben jij zo dol op het verschonen van kattenbakken en stofzuigen?Nee, ik ben dol pluizige vriendjes met puntoren en klauwtjes.
quote:Nouschi schreef op 17 juni 2015 @ 19:09:

Het persoon??Jeweettochjonguh.
5 euro per dag
Een vreemde kat in huis halen?

Je kat naar vreemden brengen?

Ik zou beiden niet doen.
Heb mn poes ook een paar keer weggebracht naar een vriend met ook een kat maar tegen de tijd dat ze aan elkaar gewend waren moest ze weer mee naar huis.. Nu heb ik een vriendin die mijn poes altijd komt verzorgen als ik weg ben, doet ze graag, vraagt ze niks voor.. Meestal geef ik haar zelf tien of twintig euro, afhankelijk vd duur dat ik weg ben.. Ik zou mijn poes zeker niet weg brengen naar een vreemde of zelf een vreemde kat in huis halen..
quote:viva-amber schreef op 17 juni 2015 @ 19:09:

[...]

Nee, ik ben dol pluizige vriendjes met puntoren en klauwtjes.

Precies, als het goed gaat heb je er zelf ook een boel lol van. Ik heb ook eens 3 weken een kat te logeren gehad, ging prima.

Maar was niet in de zomer, dan lijkt het me wel lastig met ramen en deuren dicht houden.
.
Mijn poezebeest gaat straks uit logeren als ik op vakantie ga. Ze gaat dan naar mijn ouders. Daar is ze met kerst ook een dagje geweest (met mij mee). Ik neem al haar vertrouwde spulletjes mee en blijf de eerste nacht ook daar slapen, zodat ze wat veiligheid heeft. Poezebeest houdt namelijk nogal van mensen, en als ze in haar optiek te lang alleen is gaat ze dingen slopen... Ik heb haar overigens wel al een keer meegenomen naar mijn ouders, voor een dagje.

Ik zou een vreemde niet mijn lieve poezebeestje toevertrouwen. En in het pension krijgt ze te weinig aandacht en zijn er te weinig mensen om haar heen, dus dat vind ik geen goed idee. Vandaar deze oplossing.
Een vreemde kat bij mij in huis, nee dat zou ik niet doen.

Een kat oppassen en zijn eigen huis dat zou ik wel doen..

Ik ben ook wel eens weg, dan past schoonmoeder in mijn huis op de kat.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven