BBQ vlek in tegels

18-06-2015 11:04 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Van het weekend voor het eerst ge-bbq't en nu zijn er een soort van vetvlekken in mijn betontegels gekomen. Ik heb al lopen schrobben als een malle, maar ze zitten er nog steeds! Heeft iemand de gouden tip waardoor ik ze makkelijk kan verwijderen?
Schrobben met groene zeep. En alvast accepteren dat ze er niet uitgaan, want die kans is serieus aanwezig. Soms slijt het een beetje maar bij warm weer zie je ze vaak weer zitten.
Ow, dat is minder :( want ze liggen er pas een half jaartje in.. Maar ik ga het nog met groene zeep proberen!
Dit gebeurd ons regelmatig met barbecueën, de vetvlekken verdwijnen hier vanzelf.
Zo'n terras moet toch een beetje gaan leven? Ik heb vlekken en brandplekken all over the place. Ik ben er juist blij mee! Nu ziet het er niet meer zo steriel uit. Als je het zo bekijkt is er niks aan de hand. Ik raad het iedereen aan.

Vetvlekken op kleding kun je verwijderen met strijkbout en keukenpapier. Misschien dat dat op de terrastegels ook lukt?
Bij mij gaan vetvlekken in beton vanzelf weer weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vet verdwijnt met afwasmiddel.

Dat er puur opsmeren, laten inweken en daarna met water en bezem of schrobber handmatig wegwassen.
Echt? Bij mij zijn die vlekken nog nooit verdwenen. Ja, na wat regenbuien lijken ze weg, maar elke zomer blijken ze er gewoon nog te zitten.
Ik hou van de clean look, niet van de in-gebruik-look Katherina.
Misschien een coating (voor natuursteenaanrechten) erover als de vlek eruit is.
Bij mijn ouders deed Marseillezeep wonderen. Warm sopje van maken en gaan.
Gekookt water, heel veel soda, op je knieën met een harde borstel en schrobben maar.

Beetje arbeidsintensief omdat je het waarschijnlijk een paar keer moet herhalen, maar het werkt wel.
Ossengalzeep in het kader van "Roept u maar".
Soda!
Ik denk dat er bij mij teveel microben op het beton zitten die wel een vetvlekje lusten.
Wow! Wat een tips ineens! Ik ga het zeker allemaal proberen. Bedankt

Die vlekken herinneren me wel aan een leuke tijd, maar ik heb toch ook liever een terras zonder vlekken om eerlijk te zijn.
Bij Wibra verkopen ze Dasty vetverwijderaar. Een sopje van maken en even met een borstel schuren. Het is ideaal spul en helemaal niet duur. Ik gebruik het voor een heleboel dingen.

Het heet superontvetter trouwens.
En tip voor de volgende keer: plaats BBQ op het gras als je dat hebt.
Kun je de tegels niet laten vervangen?
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 18 juni 2015 @ 11:42:

Kun je de tegels niet laten vervangen?Ja, gewoon na elke bbq je tuin vernieuwen??
Ik heb geen gras meer, volgende keer leg ik er een zeil onder

Tegels vervangen lijkt me niet echt een optie..
Zeil eronder is ook goed.

Vervangen is een optie wanneer betreffende forummer die het voorstel doet betalen wil.
De zon zorgt er voor dat die vlekken vanzelf weer verdwijnen... maar dat kan ook aan het soort tegel liggen..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:jadaiswa schreef op 18 juni 2015 @ 11:21:

Gekookt water, heel veel soda, op je knieën met een harde borstel en schrobben maar.

Beetje arbeidsintensief omdat je het waarschijnlijk een paar keer moet herhalen, maar het werkt wel.

Koop een borstel op steel. Dat scheelt echt 80% van het werk. Je hebt ze zelfs die je op de tuinslang kunt aansluiten:

Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Een luiwagen (= harde borstel met steel) en een emmer met sop, soda of wat dan ook werkt erg goed. Een tuinslang met borstel op steel is niet nodig.

Bij mij verdwijnen de vlekken vanzelf. Na 10 jaar zie je niet dat wij weleens barbecueën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven