Luxaflex schoonmaken

18-06-2015 15:56 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan je op een gemakkelijke manier luxaflex schoonmaken?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Hogedrukspuit. ( wel eerst eraf halen )
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
ik heb zelf houten jaloezieën maar qua schoonmaken komt het op hetzelfde neer. Ik heb een swiffer duster gekocht, daarmee neem ik wekelijks de jaloezieën af, ik draai de jaloezieën dan tijdens het afnemen ook om eerst de ene kant, dan de andere kant.

1x in de maand ga ik met een vochtige doek met een beetje schoonmaakazijn over de jaloezieën heen, ook beide kanten.
In de badkuip gooien in een lekker afwassopje.
Horen, zien en .... reageren
Helaas heb ik geen bad
als ze echt vies zijn, kun je ze ook even in je douche hangen (aan de kraan ofzo of aan de stang van de douchekop) en inspuiten met dasty ontvetter van de wibra. Daarna spoel je ze af en zijn ze weer zo goed als nieuw
Je wilt dit niet horen lezen maar als ze echt heel erg smerig zijn zit er maar 1 ding op; emmertje water, scheut ammonia erin, handschoenen aan (liefst van die dunne ´doktershandschoenen´) en dan met een doekje stukje voor stukje schoonmaken.

Als ze ietsje minder smerig zijn kun je proberen om ze gewoon dicht te draaien, antivet erop (dasty), dan met een lap over de luxaflex.

Zijn ze alleen maar stoffig, neem dan de stofzuiger. Zet daar het hulpstuk op met ´haren´ en zet hem op de laagste stand. Dan kun je er gewoon met de stofzuiger overheen.
Met een sopje en een nat washandje. Het is een rotklus, maar het werkt wel.
Pak een oude badstof sok neem alle banen een voor een tussen duim en wijsvinger en veeg ze schoon. De luxaflex in de keuken trekt ook vet aan. Maak daarvoor een sopje met allesreiniger waar ik eerst de sok in doop.

Bron: Oma wet raad.

Ik heb in de verkoop zonwering gezeten en wij adviseerde het ook op deze manier. Niet de sok, maar met een washandje.
van het raam halen, weggooien en rolgordijntjes ophangen.

dat is hoe ik het gedaan heb nadat natmaken in het bad alleen voor aangekoekt stof zorgde
En doooooor!
quote:broadway schreef op 18 juni 2015 @ 16:30:

dat is hoe ik het gedaan heb nadat natmaken in het bad alleen voor aangekoekt stof zorgdeHaha, dat is precies de reden dat ik nu rolgordijnen heb en nooit meer luxaflex wil.
quote:mary57 schreef op 18 juni 2015 @ 16:34:

[...]

Haha, dat is precies de reden dat ik nu rolgordijnen heb en nooit meer luxaflex wil.idem hier. hoe gaaf ik die dikke houten ook vind
En doooooor!
Afspoelen alleen is niet genoeg. Je moet echt goed poetsen om het vuil eraf te krijgen. Als je het niet goed bijhoudt (Swifferen aan beide kanten en af en toe nat afnemen), wordt het erg lastig om ze goed schoon te krijgen.

Als je ze echt heel nat hebt gemaakt, krijg je ze ook niet goed meer droog en daarna roesten en schimmelen ze....... Het zijn eigenlijk ellendige dingen om te hebben.
Ik heb houten en die stof ik alleen maar af met een zachte borstel.

Stofzuiger die niet zo hard zuigt. Dat werkt ook.

Na nat afnemen is hier verf en lak nodig.
Ik ga er elke week met een plumeau langs. Doe hem eerst dicht, en dan met grote horizontale vegen van boven naar beneden in ongeveer 20 slagen. En dan gaat ie weer open.

Ziet er nog keurig uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:broadway schreef op 18 juni 2015 @ 16:30:

dat is hoe ik het gedaan heb nadat natmaken in het bad alleen voor aangekoekt stof zorgdeMijn luxaflex hangt in de keuken, om daar rolgordijnen op te hangen lijkt mij raar.
Ik hang ze aan (verbogen) draadhangers aan de schutting. Tuinslag erop, beetje sponzen met sop, draaien, herhalen, drogen en weer in huis ophangen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Keuken1987 schreef op 18 juni 2015 @ 18:08:

[...]

Mijn luxaflex hangt in de keuken, om daar rolgordijnen op te hangen lijkt mij raar.Kan wel, moet je van die dingen voor de badkamer kopen. Die kun je afnemen met een vochtige doek.
De Hogedruk-reiniger er op los laten is wel een idee,maar als je van die plastic luxaflex hebt dan blijft er niet veel meer van over.
No Mercy
Je hebt ook van die soort tangetjes met doekjes eraan. Die zet je dan als het ware op de luxaflex, knijp je dicht en veegt naar het einde vd luxaflex en zo verder tot je dat hele pokkeding hebt gedaan. Lang leve rol-/vouwgordijnen.
quote:Poekie05 schreef op 18 juni 2015 @ 21:41:

Je hebt ook van die soort tangetjes met doekjes eraan. Die zet je dan als het ware op de luxaflex, knijp je dicht en veegt naar het einde vd luxaflex en zo verder tot je dat hele pokkeding hebt gedaan. Lang leve rol-/vouwgordijnen.Die had ik ook, schoven alle vuil tussen de draden.
quote:retrostar schreef op 18 juni 2015 @ 17:52:

Ik ga er elke week met een plumeau langs. Doe hem eerst dicht, en dan met grote horizontale vegen van boven naar beneden in ongeveer 20 slagen. En dan gaat ie weer open.

Ziet er nog keurig uit.

Zoiets dus. Eerst de ene kant en dan omklappen en de andere kant. Stofzuiger alleen als het stof anders niet weg te krijgen is en voorzichtig met hulpstukken. (Action had er voor computer ook bruikbaar. En verwarming.... Maar de laatste keer zag ik ze niet. Dun slangetje en klein opzetstukje.)

Beeeeeeeeeeeeeeeeep Die domme stofzuigertje voor computer ... kunnen die niet? Maar dat is vaak rotzooi... Of vliegen de toetsen er in...

Daar was iets mis mee voor computer. Maar luxaflex heeft geen chips... Kan je wel een gok wagen.
quote:Tickel schreef op 18 juni 2015 @ 18:14:

Ik hang ze aan (verbogen) draadhangers aan de schutting. Tuinslag erop, beetje sponzen met sop, draaien, herhalen, drogen en weer in huis ophangen.Doe ik precies hetzelfde alleen heb ik geen schutting maar hang ze aan de wasmolen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven