Hoe doe jij boodschappen?

19-06-2015 00:31 211 berichten

Ik had deze van de week na het boodschappen doen willen openen, maar toen frustratie naar achtergrond verdwenen. Nu frustatieloos alsnog het topic

Zoals de titel hem al zegt: hoe doen jullie boodschappen. En dan ben ik vooral benieuwd naar:

*Welke supermarkten

*Op welke dag doe je meestal boodschappen en voor hoeveel dagen doe je meestal boodschappen?

* Gebruik je een lijstje?

*Let je op de aanbiedingen?

*Heb je een bepaald systeem om je boodschappen te doen Dus een looproute oid. Loop je de paden 1 voor 1 af, adhv boodschappenlijstje etc etc.

* Hoelang doe je over boodschappen doen?

*Heel belangrijk, hoeveel geef je uit met en wat is de grootte van je huishouden

*En last but not least: wat vind je van boodschappen doen?

N.B. Hoef niet per se volgens dit lijstje antwoord te geven, je mag ook een leuk verhaal ervan breien
Alle reacties Link kopieren
quote:MiekeLeRoi schreef op 19 juni 2015 @ 05:17:

[...]

Boordschapen?Is erg vroeg he :-)
Op padden kan ik prima lopen

Squish, squish..

Bom. Bomen. Bommen. Oh nee, kut.
piet pompies, baba bomboy
quote:MiekeLeRoi schreef op 19 juni 2015 @ 05:41:

Op padden kan ik prima lopen

Squish, squish..

Bom. Bomen. Bommen. Oh nee, kut.

lol

(dier)pad -> (dier)padden

(voet)pad -> (voet)paden

(koffie)pad -> (koffie)pads

Lastig dat nederlands :P
Meermaals per week, omdat ik niet vooruit wil plannen.

AH het meest, maar ik kom ook elke week wel bij Jumbo, Emté en/of Delhaize.

Soms heb ik 'n lijstje omdat er dingen (zoals vaatwastabletten of aluminiumfolie) echt op zijn. Maar verder laat ik me in de winkel zelf inspireren.

Ik geef rond de 70-80 euro p/w uit aan mijn eenpersoonshuishouden.

Op aanbiedingen let ik niet echt. Vaak moet je dan ook 3 stuks meenemen en zeker van iets slechts als chips, wil ik dat helemaal niet. Zelfs die ene zak is eigenlijk fout, laat staan dat ik dan wegens 'n aanbieding 3 van die verleidingen mee naar huis zou nemen.

Heb geen hekel aan boodschappen doen.
Shoot first, ask questions later!
Mijn huishouden bestaan uit ik en mijn kat en ongeveer de helft van de week mijn vriend.

Ik doe 1x per week boodschappen, op zaterdag. Ik maak dan een lijstje en ga eerst naar de markt voor groente en fruit, daarna naar de kaasboer, poelier, slager en bakker. Je zou denken dat je dan wel bijna alles hebt maar helaas moet ik elke week als nog naar de supermarkt. Totaal geef ik zo'n 50-60¤ per week uit. Ik vind het eten wat ik zo verzamel erg lekker maar ik vind het soms wel een boel gedoe.
Ik doe boodschappen bij een Dirk en een Jumbo foodmarket. Ik geef best veel geld uit aan eten. Ik probeer niet te veel pakjes en zakjes te kopen en zoveel mogelijk vers, geen frisdrank wel koffie en groene thee. Ik doe soms een lijstje meestal met hulp van de app van flylady. Bij Dirk haal ik oa kattengrind, vers, aanbiedingen (daar let ik wel op vooral bij groente en fruit). Foodmarket is meer mijn luxe en gemak, meestal ga ik ook lunchen, 1x in de week iets kant en klaar maar dan wel van een kok die het ter plekke heeft gemaakt. Inspiratie voor een maaltijd doe ik meestal ter plekke op, ik verzin dan 2/3 combi groente/vis of ei/groente (fritatta) dan wel vlees/groente. Andere koolhydraten zijn vaak bij zaak (en eet ik soms helemaal niet) pasta en rijst heb ik meestal wel in huis, aardappels neem ik soms mee. Ik haal trouwens ook veel zaken als toiletspullen bij de Dirk in de vorm van aanbiedingen shampoo, tandpasta, ...etc en creme haal ik vaak bij de Lidl. Ik koop bijna niets meer via de drogist.

Ik ga meestal op woensdagmiddag naar de winkel (Foodmarket) en op zaterdag of zondag (Dirk) ook weleens andersom. Soms lunch ik op vrijdag bij de foodmarket 1 tot 2x per maand. Ik doe ongeveer 30 - 45min over de boodschappen. Het liefst loop ik eerst groente, fruit, dan vlees/vis, zuivel, soms brood, en daarna alles wat verpakt is en als laatste neem ik vaak pure chocolade mee, wat voor de kat tussendoor. Ik geef ongeveer 60 - 80 euro per week uit aan boodschappen. Ik ben 1 persoon met kat en maak ook al mijn werklunches thuis (geen kantine, meestal een maaltijdsalade met eiwitten en groente). Ik drink ook ongeveer 1/2 of 1 fles wijn per week, niet altijd, meestal wel een goede.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
huishouden, zoon, kat en ik. briefje in de keuken en als iets op is schrijf ik dat op het briefje. Ik heb geen hekel aan boodschappen doen, wel aan een puist boodschappen doen in het weekend dus ik doe eigenlijk elke dag wel een boodschapje.

Soms bij de Aldi, soms bij AH, soms bij de Deen, net wat ik nodig heb of waar ik in de buurt ben.

Werkelijk geen idee wat ik per week aan boodschappen uitgeef, ik let wel op aanbiedingen. Zeker bij drogisterij-artikelen zal ik wel mal zijn om de volle mep te betalen. 2 voor de prijs van 1 is wel het minste en als het niet bederfelijk is dan zet ik rustig 4 bussen haarlak in de badkamerkast
Ik ga in principe een keer per week boodschappen halen. Dat is elke week ongeveer hetzelfde, voor de uitzonderingen of dingen die niet elke week nodig zijn maak ik een lijstje. Ik sta op zaterdag om half negen bij de Lidl en haal daar de meeste boodschappen. Dan snel naar de jumbo voor de a-merken, over het algemeen drinken. Voor groente heb ik een groentepakket dat elke week thuis bezorgd wordt.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik Ik naar diverse supermarkten, lidl dirk aldi deka ah etc. Ligt eraan wat ik nodig heb, vandaag dirk omdat daar een action en een lekkere dingen bakker zit en daar heb ik ook wat nodig.

Op zaterdag haal ik op de markt broden, aardappelen, fruit, vis etc.

Ik maak een lijst voor de hele week, enige wat ik tussendoor haal is vleeswaren en/of fruit

ik kijk de folder van de winkel waar ik heen ga en neem adhdv aanbiedingen mee.

Ik begin bij het begin loop de paden af en als laatst de lijst checken en wat ik nog nodig heb pakken.

ben denken ik wel een uur in de supermarkt kwijt.

Ik ga op vrijdagochtend gelijk als ik mijn zoon afgezet heb op de peuterspeelzaal, als ik met hem ga kan ik mijn lijst niet goed en zorgvuldig afwerken.

ik ben met 2 volwassenen en 1 peuter. En ben wel 200 Euro aan eten kwijt per week. Man neemt brood mee naar werk liga's pakjes en blikjes drinken etc.
Oh ja ik vind boodschappen doen noodzakelijk kwaad ligt aan mijn humeur Hoe ik het ervaanr
1x per week boodschappen bij AH met een lijstje voor 2 volwassenen voor ongeveer 70-100 euro. Ik doe er een halfuur over en heb een vaste route.
1 keer per week of per twee weken de grote boodschappen, die doen man en ik meestal samen.

De kleine dingen zoals broodbeleg, brood en vlees haal ik meestal alleen.

Ik loop ook alle aanbiedingen af, met name op schoonmaakspullen, shampoos, bier enz dus als dat ergens in de aanbieding is, gaan we naar die supermarkt.

Kan dus ook voorkomen dat we naar meerdere supermarkten gaan.

Meestal is dat emte, plus of boni.

Lidl halen we wc papier en keukenpapier(als ze de xxl verpakkingen hebben), blikjes energiedrink en sinas, aangezien we de sinas van de Lidl lekkerder vinden dan bijvoorbeeld fanta.

Wij vinden het ook niet erg om boodschappen te doen.
Huishouden bestaat uit 2 volwassenen, kleuter, peuter en hond.

Ik probeer 1x per week alles te halen maar meestal moet ik nog wel een keertje terug voor brood en wat andere kleine dingen die eerder op zijn.

Ik ga bijna altijd op zaterdagochtend, eerst naar de Lidl en dan nog naar de AH voor de merkspullen. Kaas haal ik elke week bij de kaasboer. Ik geef per week zo rond de 125 euro uit, dat is sinds ik erop let omdat we een beetje moeten bezuinigen. Ik neem meestal 1 van de kinderen mee, gaat altijd prima. Ik vind boodschappen doen ook eigenlijk wel leuk. Enige irritante is dat onze Lidl veel te weinig parkeerplaats heeft dus daar moet ik nog wel eens wachten tot er een plekje is.
quote:Angelaatje1970 schreef op 19 juni 2015 @ 05:05:

Ik heb een buurman met een gespierd mooi lichaam die voor mij de boodschappen doet, en ze komt brengen terwijl hij een spijkerbroek draagt en ontbloot bovenlijf/

Als hij alles opruimt brengt hij me daarna met daarna koffie... En daarna...

(grrrrr stomme wekkerZo werkt het bij mij wel.. of nou ja, mijn man doet altijd de boodschappen
2 personen en 1 kat.

Ik maak een lijst en wijk daar niet van af. Eten haal ik op de markt/turk, aldi en ah. Op zaterdag de weekboodschappen en op woensdag nog even verse groenten halen. Voor deodorant en wasmiddel ga ik aanbiedingen af en sla dan wat groter in. Ik ben nog geen 20 euro per jaar kwijt aan wasmiddel. Tandpasta koop ik ook 1 keer per jaar voor nog geen tientje, dat soort aanbiedingen. Er staat 75 euro per week voor boodschappen maar meestal zitten we daar onder. We kopen dan weer geen dingen als frisdrank, sapjes, koekjes ed. We maken graag dingen zelf, dat vinden we lekkerder en gezonder.

Ik doe 15 minuten over boodschappen in een supermarkt, mijn lijstje maak ik in volgorde en aangezien ik me alleen aan het lijstje houd hoef ik verder niks te bekijken.

Eens in de zoveel tijd hebben we een voorraadweek, zoals deze week. Dan halen we alleen groente en fruit want dan hebben we genoeg op voorraad om een week te eten zonder boodschappen te doen.
Huishouden: 2 volwassenen en 1 kind

Ik kom denk ik wel drie of vier keer per week bij een supermarkt. Meestal Plus, soms ook AH XL, Lidl of de boer voor groente en fruit. Naar de bakker voor brood.

Meestal maken we wel een boodschappenlijstje/weekmenu voor wat avondeten betreft maar verse producten worden soms ook op de dag zelf gekocht (champignons, crème fraiche e.d.)

Probeer het lijstje altijd zo op te stellen dat ik de looproute kan volgen (en groenten bij groenten, frisdrank bij frisdrank etc) maar in de praktijk moet ik alsnog de hele supermarkt door.

We kopen veel aanbiedingen, extra producten op voorraad etc) en dat verklaart dan ook meteen ons hoge weekbedrag. Ik denk dat we tussen de 80-90 pw kwijt zijn.

Ik vind het niet vervelend om boodschappen te doen, ben meestal ook degene die gaat.
Huishouden: vriend, kleuterdochter en ik.

Ik koop steeds voor twee dagen boodschappen, dus de dag zelf en de volgende dag. Verder vooruit plannen lukt me niet, ik vergeet dan zoveel dingen (zelfs met lijstje) dat ik het nu zo doe.

Altijd eerst naar de Lidl voor groente en fruit (dat vind ik echt heel goed en voordelig). Ook gezeefde tomaat, tomatenblokjes, zoete aardappel, wc-papier, noten etc koop ik daar.

Bij Albert Heijn koop ik brood, yoghurt en kaas en wijn.

Bij Aldi kom ik af en toe voor hun rooibosthee, dat vind ik de lekkerste.

Ik geef zo'n 100 euro per week uit aan boodschappen.
Hallo?!
Huishouden

2 volwassenen 2 kinderen (7-10)

1 keer per week de week boodschappen, moetne wel plannen met 2 werkende (full time-parttime)en actief sportende kinderen minimaal 3 keer per week en wij zelf ook 2 tot 4 keer per week

dus tijd om elke dag boodschap te doen is er niet

meestal haal ik 100euro voor een week op En redden we het makkelijk mee (wat overblijfe gaat vaak rond de verjaardagen wel op)

meestal op donderdag avond of vrijdag (redelijk rustig)

en om zaterdag ochtend even over de markt (veel goedkoper groenten fruit e.d.)
Verzorgingsspullen koop ik trouwens standaard bij de action, daar kan vrijwel geen aanbieding tegenop.
Hallo?!
Ja, verzorgingsspullen en luiers koop ik ook zelden bij de supermarkt, wel veel bij aanbiedingen van kruidvat of Etos. Zijn ook niet meegerekend bij het weekbedrag dat ik zojuist noemde. Al schiet er wel eens een pak tissues ofzo mee. Maar andersom schiet er bij een drogist ook wel eens een zak chocolaatjes door.
Wij zijn met z'n tweeën.

Als ik er tijd voor heb ga ik op zaterdag naar de markt voor groente en kaas. Dan koop ik gewoon willekeurig wat ik er lekker uit vind zien, daar bedenken we dan later wel bij wat we ermee maken. We doen dus gedurende de week ook nog (bijna dagelijks) wat boodschappen.

Meestal bij de albert heijn, maar ook af en toe bij de jumbo (daar hebben ze nog yoghurt zonder zo'n schroefdop op het pak, dat scheelt me toch elke ochtend een ergernis, dus daar kom ik elke paar weken voor zes (of meer) pakken yoghurt).

Ik heb geen systeem voor winkels, maar zo groot zijn ze (hier) ook niet. Geen xl'en. Vind ik wel jammer, boodschappen doen vind ik wel leuk.

Ik doe ze trouwens per fiets. Het scheelt, als ik dat zo lees, wel in het gesleep dat we nooit frisdrank en vrijwel nooit sap drinken. O, en ik laat af en toe de molen een enorme berg meel en bloem en dat soort dingen bezorgen. Heerlijk, twintig kilo zooi die ik niet zelf hoef te vervoeren.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Boodschappen altijd met lijstje. Lijstje heeft vier vakjes, rechtsboven de dagen van de week en wat we eten op welke dag. Dan een vak voor de supermarkt, een vak voor de groentekraam en een vak voor overig. Ik ga twee keer per week. Dinsdags voor drie dagen en vrijdags voor vier. Eens in de paar weken naar de Lidl voor een kar vol.

Op dinsdag heb je hier markt in het dorp dan ga ik daar heen en ga ik ook daar naar een supermarkt,(Deka) op vrijdag hebben we hier in de wijk een minimarktje en dan ga ik daar ook naar de supermarkt. (Plus) Brood haal ik bij Hema, en man haalt vaak in het weekend wat luxe brood bij Jumbo.

Dinsdag ga ik met de auto, vrijdags ga ik twee keer op de fiets, want parkeren is daar lastig. Liddl alleen met lease auto anders gaat het voordeel naar de benzine.

En door het zo uit te kienen red ik de week met 130 euro, voor twee volwassenen en drie pubers. Ik werk niet, verdien niets, en heb de tijd.
*Welke supermarkten

Lidl, Albert Heijn of Hoogvliet.

*Op welke dag doe je meestal boodschappen en voor hoeveel dagen doe je meestal boodschappen?

Meestal op maandag en donderdag of vrijdag. Maar soms ook juist op zaterdag, of dinsdag. Maar net hoe het handig uitkomt. In ieder geval twee keer per week.

* Gebruik je een lijstje?

Ja. Ik ben dol op lijstjes.

*Let je op de aanbiedingen?

Uiteraard. Ik kijk vaak voordat ik een lijstje maak even online wat die week de aanbiedingen zijn en daar hou ik dan ook rekening mee in het lijstje en in de gerechten die ik de komende dagen wil gaan maken

*Heb je een bepaald systeem om je boodschappen te doen Dus een looproute oid. Loop je de paden 1 voor 1 af, adhv boodschappenlijstje etc etc.

Ik maak het boodschappenlijstje adhv de inrichting van de winkel. Dus als bij de ingang eerst groente en fruit staat staat groente en fruit ook bovenaan mijn lijstje

* Hoelang doe je over boodschappen doen?

Ligt er aan hoe veel ik nodig heb. Tussen de 5 en 20 minuten denk ik.

*Heel belangrijk, hoeveel geef je uit met en wat is de grootte van je huishouden

Ongeveer 50 tot 70 euro per week met 2 volwassenen afhankelijk van of ik eters krijg, dingen zoals wasmiddel koop etc.

*En last but not least: wat vind je van boodschappen doen?

Als ik er tijd voor heb best leuk, anders een noodzakelijk kwaad dat zsm afgehandeld dient te worden.

Oh, en ik zet de boodschappen zo op de band dat de zware dingen als eerste in het tasje gaan. En als ik echt neurotisch wil doen sorteer ik ze ook alvast zo op de band dat ik 1 tas krijg met koelkastspul en 1 tas met voorraadkastspul.
Wat betreft kinderen en boodschappen. Wij hebben ze nog niet (die kinderen) maar als we ze krijgen in onze huidige woonplaats dan zit het kdv tegenover de lidl. Dan wordt het eerst boodschappen en dan pas kind ophalen. Probleem opgelost
2 volwassenen, 2 katten.

Ofwel we doen op maandagavond met de auto boodschappen bij de AH XL, waar we voor een week ergens tussen de 50 en de 100 euro eindigen, of we gaan elke avond naar de AH/Jumbo om de hoek (dan zijn we volgens mij véél meer geld kwijt op de een of andere manier).

Alle supermarkten af doe ik nooit, ga wel eens - als ik zin heb - naar de Kruidvat voor wasmiddelaanbiedingen ed. Ik ben eigenlijk nooit goedkoper uit als ik naar de Lidl ga, want de prijs-kwaliteitverhouding is misschien beter, de kwaliteit niet. Laatst kwam ik er op weg naar huis langs, netje sinaasappels mee dat heeft liggen rotten op de fruitschaal, was niet lekker. En weinig geld uitgeven aan sinaasappels die ik niet opeet is zinlozer dan meer geld uitgeef aan sinaasappels die ik wél lekker vind. En dat heb ik steeds met Lidl producten.

Alleen de ham van de Lidl vind ik wel lekker.

Overigens ga ik liever naar de groentenboer want die heeft écht lekker fruit en groente, maar daar heb ik niet altijd tijd voor.

Als ik ga ben ik bij de groentenboer net zoveel kwijt als bij de Ap dus dat maakt niet uit.

Overigens geef in liever meer geld aan lekker eten uit dan minder geld aan minder lekker eten. Vind eten erg belangrijk. Dat is zo ongeveer de eerste luxe die ik mezelf gun en de laatste die eruit gaat als ik moet bezuinigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven