wat te doen

19-06-2015 06:44 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik weet van gekkigheid echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu sinds 28 weken zwanger al heftige voorweeen en veel harde buiken. Nu zijn ze in de afgelopen weken zo toegenomen dat ik gewoon niet meer kan slapen. In hef ziekenhuis doen ze er niks aan en moet ik rust houden. Dit doe ik echt al meer dan genoeg. Ik ben echt op en ik kan nu ik 36 weken ben echt niet meer ik ben er klaar mee en ben kapot!!!!
Vertrouw op de artsen in het ziekenhuis en desnoods vertellen wat je voelt met 36 weken gaan ze het kindje nog niet halen of je inleiden dat is te vroeg maar neem iemand mee die bij jou verhaal tegen de arts wat daadkracht bijzet en je verhaal wat ondersteunt dan heb je misschien niet het gevoel dat er niets gedaan word en misschien kunnen ze een extra controle doen succes
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Tegen harde buiken en voor weeën is niets te doen meestal helpt rust houden, maar niet altijd spreek ik uit ervaring.

Het enige wat ze kunnen doen in het ziekenhuis is controleren of het geen echte weeën worden.

Ik had bij mijn 2 zwangerschappen van 17-14 weken al harde buiken. Bij de eerst heb ik omdat ik vroegtijdige weeën had ook 3 maanden plat moeten liggen, maar dat hielp niet tegen de harde buiken en voor weeën. We werd ik goed in de gaten gehouden en moest ik bij twijfel bellen zodat ze een ctg deden en eventueel gingen kijken hoeveel ontsluiting ik had.

Ondanks die harde buiken en voor weeën ben ik pas bij 38 en 37 weken bevallen, waarbij ik wel vaak in het ziekenhuis ben geweest voor ctg's voor de zekerheid.

Succes
De kans dat ze het halen is niet erg groot, zeker niet met 36 weken. Misschien kun je overleggen dat ze het met 38-39 halen.

Voor de baby is laten zitten toch beter, daarbij is inleiden voor veel vrouwen niet erg prettig.

Heb je al ontsluiting?
Je kunt wel vragen om een slaapmiddel zodat ze kan slapen of het proberen om paracetamol te nemen voor de pijn.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Al vanaf week 23 keiharde buiken en indalings-en voorweeën. Ben nu 34 weken en kan alleen maar rusten. Daarvan gaat t niet over,maar je voorkomt zo wel t beste dat t over gaat in echte weeën. Om de 2 wkn krijg ik een CTG omdat het echt nog te vroeg is. Meer doen als afwachten kan je niet. In jouw geval nog 1 weekje..vanaf 37 weken mag je(hier althans) bevallen. Succes!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg,niet voor wat jij verstaat!
Hoe vervelend het ook is, voor de gezondheid van jou baby moet je wel doorgaan, en gewoon de adviezen van rust houden opvolgen. Dit is maar 9 maanden van jouw leven, maar wat jij in die 9 maanden doet kan levenslang effect hebben op jouw kind. Kortom, tanden op elkaar, afleiding zoeken in lezen/films kijken/enz. en volhouden. Sterkte!
quote:mindfucker schreef op 19 juni 2015 @ 07:03:

Ik zit in hetzelfde schuitje. Al vanaf week 23 keiharde buiken en indalings-en voorweeën. Ben nu 34 weken en kan alleen maar rusten. Daarvan gaat t niet over,maar je voorkomt zo wel t beste dat t over gaat in echte weeën. Om de 2 wkn krijg ik een CTG omdat het echt nog te vroeg is. Meer doen als afwachten kan je niet. In jouw geval nog 1 weekje..vanaf 37 weken mag je(hier althans) bevallen. Succes!

Vanaf gaan ze inleiden bij ernstige gevallen waarbij het voor de baby buiten de baarmoeder beter dan er in en ze gaan niet proberen de bevalling te stoppen.

Toen ik weeën kreeg met 35 weken en 5 dagen ging ze het trouwens ook niet meer stoppen alleen stopte ze vanzelf bij mij.
quote:leoni schreef op 19 juni 2015 @ 07:15:

[...]

Vanaf gaan ze inleiden bij ernstige gevallen waarbij het voor de baby buiten de baarmoeder beter dan er in en ze gaan niet proberen de bevalling te stoppen.

Toen ik weeën kreeg met 35 weken en 5 dagen ging ze het trouwens ook niet meer stoppen alleen stopte ze vanzelf bij mij.Nee, maar halen met 35 weken is weer heel iets anders. Hoe vervelend ook, de baby "laten zitten" is echt het beste nu. Vertrouw op de artsen. Probeer zoveel mogelijk ook overdag te rusten en vraag of je eventueel iets kunt krijgen om wat te kunnen slapen. Kop op, het is nog maar eventjes. Sterkte!
Sterkte, Ambie, heb je iemand die je een beetje ondersteunt? Fysiek, maar ook geestelijk, die afleiding biedt, of je lekker dingen uit handen neemt? Je moeder? Vriendinnen? Partner? Vraag genoeg hulp, he?
quote:NummerZoveel schreef op 19 juni 2015 @ 07:06:

Hoe vervelend het ook is, voor de gezondheid van jou baby moet je wel doorgaan, en gewoon de adviezen van rust houden opvolgen. Dit is maar 9 maanden van jouw leven, maar wat jij in die 9 maanden doet kan levenslang effect hebben op jouw kind. Kortom, tanden op elkaar, afleiding zoeken in lezen/films kijken/enz. en volhouden. Sterkte!

Wat goed verwoord!

To, het is zwaar, het is heftig. Misschien kun he wat slaapmedicatie krijgen? Dat wordt nog wel eens voorgeschreven.
Wat ik deed was in bad gaan zitten. Dan nam het (wat) af. Warm water stopt 'nep'weeeen. Op het moment dat het echte weeeen waren, wist ik het meteen toen ik uit bad stapte.
Wat verwacht je zelf dat het ziekenhuis bijvoorbeeld voor je zou doen?

Ik begrijp heel goed dat je moe bent, en er klaar mee bent, maar het ziekenhuis kan nu niet veel meer voor je doen dan je het advies geven te rusten en jouw baby in de gaten houden.

Je klinkt een beetje boos richting ziekenhuis (weet niet of dat klopt), maar het ziekenhuis kan hier natuurlijk niet veel meer mee. Voor de gezondheid van jouw baby is het echt niet goed om hem nu al geboren te laten worden.
Ik ben niet boos op her ziekenhuis hoor alleen hef is zo vermoeiend dat niet kunnen slapen enzo is echt gewoon vervelend. Maar we houden vol.
quote:Ambiebambie1105 schreef op 19 juni 2015 @ 09:05:

Ik ben niet boos op her ziekenhuis hoor alleen hef is zo vermoeiend dat niet kunnen slapen enzo is echt gewoon vervelend. Maar we houden vol.Sterkte met de laatste weekjes! Nog even doorzetten en dan is je baby er!!
De laatste loodjes zijn zwaar.

Ik had met 35 wkn ook weeen en 2cm ontsluiting, ik werd gewoon naar huis gestuurd. Prima want ik voelde zelf ook wel dat het niet door ging zetten.

Wel nog 2 wkn lang met weeen gelopen vooral 's avonds. Tot op een avond ik had he dit voelt anders, de vk gebeld. Die zei neem maar een paracetamol en naar bed. Volgende ochtend weer gebeld was toch wel heftig hele nacht liggen woelen, 3cm ontsluiting. Vk zei tja het is erop of eronder het kan doorzetten of het zwakt weer af. Ik heb toen gezegd geloof mij nou maar zij komt vandaag. Ja hoor 12:30 uur ik het ziekenhuis en 15:00 uur was ze er. Met 37 wkn.

Even volhouden nog, je kindje komt wanneer hij/zij er klaar voor is. Ons meisje was er echt klaar voor met 37 wkn, totaal geen rand prematuur als toen met haar zus die met 37 wkn gehaald moest worden. En die was echt nog rand prematuur,
quote:Ambiebambie1105 schreef op 19 juni 2015 @ 09:05:

Ik ben niet boos op her ziekenhuis hoor alleen hef is zo vermoeiend dat niet kunnen slapen enzo is echt gewoon vervelend. Maar we houden vol.Dat snap ik ook heel goed, hoor. Het is ook hartstikke zwaar, zeker als je je slaap niet pakken kunt. Maar beter hier even beetje zeuren en klagen dan bij het thuisfront. Komt echt goed, allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven