Waar blijft de zomer?

19-06-2015 10:09 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar blijft de zomer toch? Ik heb nu een aantal weken zomervakantie en straks in augustus ook een paar weken. Ik had zo veel zin in warm weer en had ook wel verwacht dat het zou komen hier. Ik kan er echt zo van balen, heb soms het idee dat ik zo in een depressie kan vallen haha. Wat vinden jullie van dit jaar? Ik denk serieus dat het niet beter gaat worden dit jaar.. Gelukkig ga ik nog 10 dagen op vakantie!!!!
Ik heb dit jaar toch echt al veel buiten gezeten hoor en ben ook al behoorlijk bruin. Vandaag is het vrij fris en bewolkt. Volgende week zit ik in ieder geval in de zon want vrijdag vertrekken wij naar Turkije.
Er is een groot verschil tussen het Oosten en Westen volgens mij. Hier al de hele week zwaar bewolkt, af en toe een vleugje zo'n en veel wind en regen. Ik word hier ook niet blij van
Hier ook Jippie.
quote:jippie55 schreef op 19 juni 2015 @ 10:39:

Er is een groot verschil tussen het Oosten en Westen volgens mij. Hier al de hele week zwaar bewolkt, af en toe een vleugje zo'n en veel wind en regen. Ik word hier ook niet blij van

Noord en Zuid ook.

Weertechnisch kun je beter in Eindhoven zitten dan in Den Helder...
De regen komt hier met bakken naar beneden. Ik heb de tuinstoelen nog niet eens buiten gezet. Die paar halve dagen dat we buiten konden zitten, pak ik even een stoel en zet hem daarna weer binnen.

De temperatuur is veel te laag voor de tijd van het jaar. 15 graden!
Sorry hoor maar waarom zeurt TO? Ieder zijn ding toch?! Ik houd ook vd zon, baal vreselijk van dit weer....mag toch? Dat is toch niet gelijk zeuren. Valt mij op dat er al gauw neg word gereageerd op een topic, laat iedereen lekker in zijn waarde

De een houd van sneeuw, de ander van zon.....so what!!!.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
quote:alinea schreef op 19 juni 2015 @ 10:21:

Normaal Nederlands weer?

Hebben jullie een ander klimaat ofzo?

Het is net herfst met af en toe een zonnige dag,

wij balen ook als een stekker, normaal hadden we allang veel gepicknickt en gezwommen, dingen die we normaal vanaf mei volop doen.

Als ik de fotoboeken doorkijk is dit de enige zonder de zonnige lente foto's.De afgelopen jaren hebben we wel vaker zo'n voorjaar als dit gehad hoor. Ik werk bij onderhoud van groen in de gemeente en vorig jaar werd er extreem laat gemaaid, omdat het gras gewoon niet eerder groeide. Ik heb ook liever een warm voorjaar, maar het gaat wel heen en weer, helaas.
Later is nu
Dat verschil dat klopt wel. Hier in Brabant zijn wij gelukkig vaak goed af.
De grond is ontzettend droog. Regen is hard nodig op dit moment, anders groeien de gewassen niet. En dan betalen we straks flink meer voor de groente en aardappels.
Trek ik wat warmers aan en ga erop uit.

Of op de bank met een boek en kop thee !

Kom op zeg.
quote:Dreamer schreef op 19 juni 2015 @ 10:42:

[...]

De afgelopen jaren hebben we wel vaker zo'n voorjaar als dit gehad hoor. Ik werk bij onderhoud van groen in de gemeente en vorig jaar werd er extreem laat gemaaid, omdat het gras gewoon niet eerder groeide. Ik heb ook liever een warm voorjaar, maar het gaat wel heen en weer, helaas.Maar dit weekend begint de zomer! Het voorjaar is al voorbij.
quote:Daantje1970 schreef op 19 juni 2015 @ 10:43:

De grond is ontzettend droog. Regen is hard nodig op dit moment, anders groeien de gewassen niet. En dan betalen we straks flink meer voor de groente en aardappels.Dat betalen we sowieso, er is altijd een reden de prijs te verhogen: te droog, te nat, te warm, te koud....
quote:mary57 schreef op 19 juni 2015 @ 10:43:

[...]

Maar dit weekend begint de zomer! Het voorjaar is al voorbij.Ik denk dat Moeder Natuur dat memo gemist heeft dan ;)
quote:miracle75 schreef op 19 juni 2015 @ 10:41:

Sorry hoor maar waarom zeurt TO? Ieder zijn ding toch?! Ik houd ook vd zon, baal vreselijk van dit weer....mag toch? Dat is toch niet gelijk zeuren. Valt mij op dat er al gauw neg word gereageerd op een topic, laat iedereen lekker in zijn waarde

De een houd van sneeuw, de ander van zon.....so what!!!.

Ik hou ook meer van zon maar er zijn zoveel alternatieven als het dit weer is.

Stofzuigen bijvoorbeeld dat laat ik altijd liggen met goed weer
quote:Enora schreef op 19 juni 2015 @ 10:25:

We hebben toch heerlijke dagen gehad? Ik rekende me rijk hoor, vorige week! Ik heb nu nog 1 weekje vakantie te gaan en dan pas in november weer. Count your blessings TO.We hebben 'heerlijke dagen' gehad, maar ik heb liever 'heerlijke weken'. Het is wel droog, maar hier toch veelal bewolkt en niet echt warm.
Later is nu
quote:miracle75 schreef op 19 juni 2015 @ 10:41:

De een houd van sneeuw, de ander van zon.....so what!!!.Ik houd van sneeuw, maar dat heb ik niet veel gezien afgelopen winter. Daar open ik dan toch geen topic over? Er is toch geen ene moer aan te doen, behalve naar een plek gaan waar wel de zon/sneeuw of wat dan ook is. Maar goed...als het weer je enige probleem is, dan heb je op zich een goed leven lijkt mij.
Het zal er ook aan liggen waar je woont. Ik zag van de week ook op het nieuws dat het zulk heerlijk weer was met blauwe lucht. Helaas was dat bij ons de hele dag niet aan de orde geweest.
Later is nu
Mijn tuin is blij met wat regen. Ook op het nieuws van de week hadden ze het over de extreme droogte.

We hebben 2 vrijdagen achter elkaar zitten puffen. Ook hier al gezwommen, zelfs al in de rivier.
quote:Dreamer schreef op 19 juni 2015 @ 10:46:

[...]

We hebben 'heerlijke dagen' gehad, maar ik heb liever 'heerlijke weken'. Het is wel droog, maar hier toch veelal bewolkt en niet echt warm.Heerlijke weken zit er niet in in Nederland. Het is nooit weken achter elkaar lekker weer.
quote:Krullevaer schreef op 19 juni 2015 @ 10:36:

[...]

Ik heb al behoorlijk wat dagen geen zon meer gezien. Alleen maar wolken, wolken, wolken. En 14 graden vind ik niet warm.

Ik heb alleen maar zon gezien. Super weer hier, niet te heet, met 30 graden functioneer ik echt niet. Binnen is het bloedje heet dus alleen korte broek en hempje. Van mij mag het zo blijven.

Als ik een klein schietgebedje mag doen, morgen vier ik op mijn terras met wat forummers mijn verjaardag met een bbq dus als het droog mag blijven heel graag. De rest al gewaarschuwd dat het aan het water ook koud kan zijn dus heb mijn best gedaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Daantje1970 schreef op 19 juni 2015 @ 10:47:

[...]

Ik houd van sneeuw, maar dat heb ik niet veel gezien afgelopen winter. Daar open ik dan toch geen topic over? Er is toch geen ene moer aan te doen, behalve naar een plek gaan waar wel de zon/sneeuw of wat dan ook is. Maar goed...als het weer je enige probleem is, dan heb je op zich een goed leven lijkt mij.Oh ja, laten we die dooddoener er weer even in gooien. Wie zegt dat dat TO's (of mijn) enige probleem is?
Misschien dan toch maar verhuizen . Het regent hier al sinds vannacht non stop
Mijn tuin kan wel wat regen gebruiken. Het is hier kurkdroog, dus op zich ben ik wel blij met de regen. Juist door de vele zon uren en de stevige wind is het in grote delen van het land kurkdroog. De verdamping is de afgelopen weken hoog geweest.
quote:mary57 schreef op 19 juni 2015 @ 10:41:

De regen komt hier met bakken naar beneden. Ik heb de tuinstoelen nog niet eens buiten gezet. Die paar halve dagen dat we buiten konden zitten, pak ik even een stoel en zet hem daarna weer binnen.

De temperatuur is veel te laag voor de tijd van het jaar. 15 graden!Nee hoor, is precies volgens het gemiddelde

https://weerstatistieken.nl
quote:Mylene_Valerie schreef op 19 juni 2015 @ 10:48:

[...]

Ik heb alleen maar zon gezien. Super weer hier, niet te heet, met 30 graden functioneer ik echt niet. Binnen is het bloedje heet dus alleen korte broek en hempje. Van mij mag het zo blijven.

Als ik een klein schietgebedje mag doen, morgen vier ik op mijn terras met wat forummers mijn verjaardag met een bbq dus als het droog mag blijven heel graag. De rest al gewaarschuwd dat het aan het water ook koud kan zijn dus heb mijn best gedaan.Ik heb morgen een vrijgezellenfeest in de buitenlucht . Hier staat 18graden en plaatselijk bewolkt, geen regen op het menu. Komt dus goed ^^ .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven