Wat ligt er op jouw 'hotspots' in huis?

02-09-2008 09:13 95 berichten
Kennen jullie dat? Van die plekken in huis waar altijd rommeltjes liggen. Die rommeltjes hebben ogenschijnlijk niks met elkaar te maken. In fruitschalen, op dressoirhoekken, op traptreden, er liggen altijd troepjes en dingetjes die je eigenlijk op moet ruimen maar ze komen er altijd weer terecht.

Een hotspot van mij is naast mijn laptop, tussen laptop en muur aan mijn linkerkant. Er staat nu een potje typ-ex (terwijl ik typ, waarom?), er ligt een grote paarse kunstroos, die als corsage dienst deed, de familieagenda ligt er maar die gebruik ik nooit, mijn autorijlessenkaart ligt er, vol, dus hij kan weg, er liggen wat pennen, een doosje kauwgom, een USB stick en een koptelefoontje, een veiligheidsspeld, een kaartje van mijn mans bedrijf, een tinnen elfenbeeldje en een telefoonoplader.

Zo eens in de zoveel tijd erger in me mateloos en ruim ik de boel op maar een week later ligt er weer troep die ik afdeed, tijdelijk neerzette, vergat op te ruimen, tijdelijk nodig had en ga zo maar door.

Hebben jullie ook van die plekken in huis en wat ligt er bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Maar die troep op je eettafel,m da's toch haske ongezellig? Of haal je dat weg als je gaat eten?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoezo fruit in de fruitschaal??? Hier ligt het fruit in de fruit/groente/aardappelen-la en de zooi in de fruitschaal. En op de trap. En in de lades van het dressoir. En op de strijkplank. En in de slaapkamer. Hmmm, met zes man in in een huis wonen maakt je heule kiet tot hotspot...

Al denk ik dat de luiertas hier ook wel tot hotspot bestempelt mag worden. Ik wil volgens mij niet weten wat daar allemaal in gekieperd wordt.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 september 2008 @ 10:44:

Maar die troep op je eettafel,m da's toch haske ongezellig? Of haal je dat weg als je gaat eten?

mijn eettafel is meer dan 2 meter lang dus het gedeelte tegen de muur ligt altijd vol met stapels boeken, kranten, tijdschriften, schemerlampjes, spiegel, vaas blommen en 1 van De Bakjes, en dan nog plek zat om te eten.

Als er gasten zijn dan douwen we de meuk zo lang in de slaapkamer.
Hier is op en rond de printer een hotspot.

(eerlijk gezegd is het hele huis nu 1 grote hotspot want donderdag krijgen we een nieuwe keuken en de hele keuken moet leeg. Dus door het hele huis staat van alles, zal blij zijn wanneer de keuken klaar is)

Maar goed, op en rond de printer, grote ergernis voor wie hem wil gebruiken.

Een pasfoto van zoon, programmaboekje Lowlands, brief van nieuwe school, een plastic kaartje met hartje, diverse losse papiertjes met muzieknummers, tekeningen, verjaardagsenvelop (begin juni ahum ), receptenboekje, paspoort, ansichtkaart, los snoertje voor een mp3 speler (niet de mijne )nagelvijl (ook niet door mij gebruikt ), pen, cd, notitieblokje, 1 paar oorbellen die ik uitgedaan heb toen ik ermee in de binnenbekleding van de koptelefoon bleef hangen ) van de printer afgegleden is inmiddels de wierookhouder en ik vermoed dat de restanten van de wierook er ook naast liggen, check.

Dat was het. Tijd om op te ruimen hè.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Wij wonen met zn achten in een huis... ieder zijn eigen hotspot en nog een gezamelijke op de kast in de keuken.. fietssleutels en lampjes, geld, haarelastiekjes, kam, tandenstokers, bonnetjes, schoolbriefjes, pennen (die t meestal niet meer doen) usbstick, lipgloss, boterhamzakje, ect ect ect.. jesses.. kmoet toch es opruimen...
Hier in huis geen hotspot te zien, tot je een laadje opentrekt!
Ik kan niet egen rommeltjes, wordt ik onrustig van dus doe ik een la open en stop het daarin tot de la niet meer dicht kan.

Dan wordt het tijd om te ruimen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 september 2008 @ 10:44:

Neuh, de eettafel is hier het epi-centrum van het huis. Visite? Fles wijn erop en gezellig om de tafel. Spelletjes doen? Om de eettafel. Tafelen? Uiteraard aan de eettafel. Lezen? aan de eettafel. Hij is ruim 1.80 meter lang, dus ruimte genoeg om te eten.

Heb zojuist een order geplaatst om een nieuw "huiscentrum" te laten bouwen. Van 2 meter lang met aan weerszijden lekkere banken met kussens.

Viva La Eettafel!
eleonora,

Misschien gebruik je de term 'hotspot' wel omdat je onderstaande tip al kent maar ik wil m toch even delen:

Een aantal jaar geleden tipte iemand mij over de site www.flylady.org

Een site voor vrouwen die (zoals ik LOL) niet in staat zijn om hun huishouden te doen. Je krijgt elke dag een opdracht (echt waar!) en daar mag je een kwartier aan besteden.

Sommige dingen zijn echt amerikaans belachelijk (zoals dat je pas mag beginnen als je schoenen aan hebt..) maar veel tips werken voor mij echt wonderbaarlijk goed.

Ondermeer het verhaal over de hotspots. Ik heb ze nog wel, maar 'blus' het vuur voordat het te hoog oplaait.

Kijk eens op de site en laat je verleiden door een gek paars elfje
Ik vind het toch ongezellig, al is de tafel 10 meter lang. Juist omdat iedereen (bij ons ook) aan de tafel zit probeer ik onnodige rommel zoveel mogelijk te weren.

Geen papieren, pennen, sleutels etc, wel de kopjes, glazen, kranten, magazines enz van degenen die er op dat moment zitten.

Hier in huis wel vaak een overvolle lectuurbak (wordt eens per 2 weken uitgemest en slibt dan weer dicht)

Op de pc zelf (staat tussen bureau en muur dus uit het zicht) staat een postbakje met nog te betalen rekeningen en ligt de agenda.

Heerlijk zo'n opgeruimde kamer
Ik word helemaal onrustig van zulke rommelhoekjes. Heb ze wel (grote apothekerskast met tig laadjes.. in begin is het gestructureerd, laadjes met bepaald doel.. maar uiteindelijk loopt dat dan weer in het honderd..)

Maar het gaat vanzelf! Je bent aan het opruimen en pleurt snel ff wat in zo'n laadje. Blij te lezen hier dat het altijd erger kan.
Je moet bij mij ook niet in de laatjes kijken, al moet ik zeggen dat het steeds netter wordt in Villa Kakelbont. Mag ook wel als je al zo lang thuis zit

Soms zou ik willen dat ik altijd thuis was, dan was m'n huis altijd netjes. Ik ben blij dat ik per oktober weer ga werken, alleen jammer dat het dan vast weer gaat verslonzen hier

Mijn voornemen is wel om de rommelplekjes te weren.
Wij zijn met twee personen in een iets te groot huis gaan wonen, met het gevolg dat we overal hotspots hebben. Maar de meest gebruikte is ook de hoek van de eettafel. Aan de kant waar we niet zitten ligt o.a. een kladblokje die vol is, een baco, pennen, een toegangsbewijs voor Joling en voor de Efteling in november, twee haarclips, een horloge, een pasje voor de sportschool, lottoformulieren van een paar weken oud (misschien zijn we wel miljonair) en een stuk of tig pennen.

Dan heb ik nog een grote schaal in de hal met fietssleutels, een deurdranger, dartpijlen en reclamefolders.

Naast de schoorsteen hebben we ook nog een hotspot, al is die meer voor m'n vriend. Daar liggen diverse cd's, een rekenmachine, een scartkabel, een oud salarisstrookje en een rommelbakje die leeg is.
In een schaal op tafel:

Brillenkoker

Post-its

Portemonee

Bodylotion

Tube Spiroflor

2 USB-sticks

3 soorten lippenspul

Sterilon

Rol Werthers

Rennies

3 brillendoekjes

Pen

Nagelschaartje

Pincet

2 paracetamol

Flos draad

3 tandenstokers

50 cent

Stukje plastic wat ergens vanaf gebroken is

En wikkel van d ejam waarmee ik een ontbijtservies kon winnen

Een bonnetje

2 sleuteltjes

Tijd om op te ruimen
waar ik van de orde ben is itsman van de chaos. Hij heeft verschillende hotspots die ik steeds verwijder door alles wat er ligt op zijn werkkamer te leggen (dat maakt zijn werkkamer een grote hotspot)

in de woonkamer op de salontafel liggen nu kabeltjes voor de pc, verschillende lenzen voor zijn telescoop (de telescoop is onder naastgetekende verplaatst naar de werkkamer), cd's die hij moest branden en wat papieren. Ik ga dus zo maar weer eens opruimen

ik ben van de orde, moet wel want het is wel een chaos in mijn hoofd en dan moet ik de rest echt netjes hebben. Mijn sleutels hangen netjes naast de jassen, mijn papieren liggen in de daarvoor bestemde bakjes etc etc
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Als ik de klep van mijn secretaire in de woonkamer open doe schrik ik mij ook een ongeluk (vandaar dat ie altijd dichtzit)

- Een oude huistelefoon met bedrading

- pennen

- oude reclamefolders

- 2 doosjes wierook

- lege batterijen

- de gouden gids.

- een oud windlicht

- theelichtjes

gelukkig kan de klep dicht want ik ben zwaar allergisch voor zichtbare troepjes .....ga hem denk ik toch maar eens uitmesten.....kan de klep tenminste weer eens open
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hier is de hotspot een stuk van het aanrecht naast de magnetron. Wat er nu ligt (en dan is het behoorlijk opgeruimd):

-3 geboorte kaartjes waar nog uit gekozen moet worden

-mijn tas

-schoenenpoets

-tandenstokers

-oplader van de camera

-nietmachine

-paar cd's

-foto's

-wehkamp folder

-vitamine pillen
Ik lijk toch meer op mijn moeder dan ik dacht wil, ik word gek als ik lees hoeveel rommel(tjes) sommige mensen hebben rondslingeren.
HA! Ik heb geen hotspots . Alles gaat in laadjes of kastjes of bakjes (ik zal m'n moeder eens even dit topic laten lezen, want die vind nl dat ik nogal slordig ben, maar het tegendeel wordt nu bewezen )
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Jouw motto, Demo... je lijkt mijn moeder wel

Overigens, het valt best mee hier. Idd zijn er wel een paar specifieke hotspots zoals de trap naar boven, de bar, de piano. Daar liggen dan sleutels, gsm's, mp3 spelers, post van een ieder, haardingetjes en andere rommeltjes.

Om zooi te voorkomen hebben we dus geen fruitschaal , het fruit ligt in de bijkeuken in bakjes.

Zelf maak ik natuurlijk geen troep, dat doen vooral mijn 3 dochters!
Geen open hotspots; alles gaat in de (vier!) laden van het buffet en eens per half jaar mest ik die uit en kan bijna alles weg. Waarom doe ik eigenlijk die tussenstap van in de la??
Wees blij!
Mijn kasten staan vol, met spullen die ik al meer dan een jaar niet heb aangekeken. Zou best wat van naar zolder of kelder of weg kunnen dus.

Hotspots dus. Een vreselijk hardnekkige rondom de computer, en omdat het beeldscherm veel tegenhoudt kan er ook een hele hoop achter. De kinderen hebben er één op een eilandje van twee kastjes in het midden van de kamer, er staat nog wat meuk op een hoge kast.

Tafel is niet glad maar de boel die daarop staat wordt wel regelmatig verplaatst naar prullenbak of andere hotspots.

En de ijskast is ook een verzamelplaats voor pillen, fruit, een fruitschaal waar al jaren geen fruit meer in past, en diversen.
Ik heb open boekenkasten. Ik zeg je: één grote hotspot.......
quote:jooppie schreef op 02 september 2008 @ 16:38:

Ik heb open boekenkasten. Ik zeg je: één grote hotspot.......

Mmmmm, ja, ik ook. En daar ligt wel het een en ander ja. Maar ik zeg: dat is géén hotspot

Haha, Hela.... of de mijne (Tjee, in dit topic is mijn motto wel erg ineens, in combi met m'n opmerking dat ik geen hotspots heb. Ik durf echt echt echt wel naar de keuken hoor, met lege handen )
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 september 2008 @ 14:48:

Ik lijk toch meer op mijn moeder dan ik dacht wil, ik word gek als ik lees hoeveel rommel(tjes) sommige mensen hebben rondslingeren.

Ik ook, ik was het niet van plan maar ik lijk ook écht op m'n moeder!

Hier in huis is het meestal netjes en vrij leeg.

Alleen in het kamertje waar ik nu zit, daar is het meestal te vol.

Het is een kamertje waar de pc, wasdroger en strijkplank staan.Verder hangt er de kapstok(ik heb zo'n hekel aan een kapstok die zo in het zicht staat/hangt)en staat er een grote kleding kast.

Ik heb liever dat het in één kamer zooierig is dan in het hele huis.
Erik is de Mol en HPL de Lul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven