"Vrouwen hebben overspel mannen aan zichzelf te danken"

01-09-2008 16:59 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf.nl is altijd weer een mooie bron voor een topic:

AMSTERDAM - Vrouwen kunnen zelf overspel voorkomen. Althans dit beweert psychotherapeut Gary Neuman in zijn nieuwste boek.

Volgens Neuman drijven vrouwen vaak hun man in de armen van een ander. De vrouw zou daarom moeten veranderen om in de toekomst een affaire te voorkomen.

Seksueel

Met zijn gids Advice in The Truth About Cheating: Why Men Stray and What You Can Do to Prevent It wil hij vrouwen helpen bij hun relatieproblemen. Vrouwen zouden hun man altijd moeten vergeven bij een affaire.

De therapeut raadt ze verder aan hun partner altijd seksueel te bevredigen wanneer hij dat wil en ook intresse's te tonen in zijn hobby's.

Trouwe echtgenoten

Volgens Neuman probeert hij vrouwen bruikbaar advies te geven gebasseerd op een enquête met 25.000 mannen. Hieraan namen zowel overspelige mannen als trouwe echtgenoten deel.

Bijna 90 procent van de vreemdgangers bleek ontevreden te zijn over zijn huwelijk. "Mannen worden in de armen van een ander gedreven als ze thuis niet genoeg seks krijgen," aldus Neuman in zijn boek.

----------

Ik kan niet uit ervaring spreken, maar kan mij voorstellen dat als je thuis niet (genoeg) aan je trekken komt dat je dan toch om je heen gaat kijken? Je moet wel een beetje je best blijven doen voor elkaar.

Wat denken jullie?
Als een vent thuis "nooit mag" en dan bedoel ik echt nooit, is het logisch dat íe het ergens anders gaat zoeken. Ieder z'n behoeftes, toch. Verstandiger dan naar een ander rennen zou zijn: het waarom achterhalen.

Als ik me de hele dag een slag in de rondte heb gewerkt en hij ligt op de bank tv te kijken zonder zich ook maar af te vragen of hij me iets uit handen kan nemen, dan hoeft íe me echt niet met seks aan te komen als ik uiteindelijk afgepeigerd naast 'm in bed kruip.

Denk dat het voor veel vrouwen zo werkt.

Is manlief betrokken, behulpzaam, attent en helpt 'ie even een handje mee, zodat ik ook even lekker kan ontspannen voordat ik me 's avonds ga douchen, dan maakt hij veel meer kans!!!!
Als ie thuis nooit mag, moet ie zorgen dat ie een ander thuis krijgt ipv vreemd te gaan.
als ie nooit "mag" is er iets aan de hand, daar zijn beide verantwoordelijk voor
Best lastig interesse te tonen als zijn hobby vreemdgaan is.
quote:thakinka schreef op 02 september 2008 @ 08:32:

Best lastig interesse te tonen als zijn hobby vreemdgaan is.

En als de hobby van de vrouw nu ook nog vreemdgaan is dan word het een mooi zooitje.

Of is dat juist goed om een gezamenlijke hobby te hebben?
En zo is het toch altijd weer de schuld van de vrouw. Écht, die gozer die het Adam en Eva verhaal bedacht die wist wat ie deed hoor.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Je moet je man gewoon geven wat hij wil, wanneer hij dat wil, ook al wil je dat zelf niet.Want anders gaat ie dingen doen die je niet wilt en dat wil je ook niet.

Ja, duidelijk.
Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af of zo'n typ nu ècht meent wat ie zegt, of dat ie het gewoon doet voor de aandacht en het geld... Als je echt met bedrogen vrouwen spreekt in je praktijk kun je zoiets toch niet menen?

Hij zal nu wel in allerlei TV-shows gevraagd worden (zag dat ie een graag geziene gast bij Oprah is) etc.
Voor wie nog meer wil lachen:

A SELF-help guide that tells women to stay thin and follow their man's orders if they want to keep him has become a bestseller.

The book, The Re-education Of The Female, also says women should wear sexy clothes while doing the cooking and cleaning.

Copies of first-time author Dante Moore's book have been flying off the shelves in the US, Britain's Daily Mail reports.

One piece of advice reads: "Men never really ask for anything. They command. And believe me, what you won't do, 10 broads around the corner will."

Advising women to stay slim to attract men, Moore also writes: "When you go to the grocery store to shop, do you pick out the nastiest-looking, most rotten, smelliest fruit or meat you can find?

"Oh you don't? Why not? It's the same with men when they see ... baby elephant-sized, out-of-shape women."

Moore, a 33-year-old computer engineer, says he wants to help women and wrote the book to show where they go wrong in relationships.

Moore himself has never married, has a girlfriend of two years, an 11-year-old son from a previous relationship and says he has never found true love.

bron
Ik zie het zo; in een relatie zit je samen. Je moet er samen iets van maken, weten wat de ander fijn vindt, het geluk van die ander is je drive en v.v. natuurlijk. Maar soms gebeurt er iets, waardoor bijv. de sex op een laag pitje staat, of er is tijdelijk teveel drukte/stress waardoor je aandacht naar iets anders gaat. Daar moet je dan over praten, vreemdgaan is te makkelijk.

Ik kan mij overigens heel goed voorstellen (van mannen en vrouwen), dat als je werkelijk op alle fronten tekort komt, gedurende langere tijd, dat je dan wat sneller voor een ander valt. Alleen zou je dan eerst je relatie moeten verbreken. Ik denk alleen dat de meesten die zekerheid niet willen opgeven, bang voor teveel gedoe. Misschien ook een kwestie van "luiheid" ; geen zin om nog te investeren in die al slechte relatie, makkelijker is het om door te gaan en zien waar het schip strandt, met ondertussen dat pleziertje waardoor je nog enigszins happy kunt zijn en de shit thuis te dragen is.

Ik denk altijd; zelfs de meeste gewilde beroemde sterrren krijgen te maken met vreemdgaan. Lig je in bed met Brad Pitt maar wil iemand toch liever Matthew Mc.nog wat. Dat geeft de burger dan toch weer moed .

Alles heeft met gevoel te maken, al zie je er nog zo flitsend uit, dat is geen graadmeter. De omgang met elkaar in de relatie is bepalend m.i. Het draait vaak om aandacht, het strelen van het ego, en dan het liefst door de eigen partner. Als dat er niet meer is, dan moet er vervanging worden gezocht, om zo nog een beetje het gevoel te krijgen dat je nog in trek bent. Het is mi een wanhopige poging om de ander de ogen te laten openen, maar wel het verkeerde middel. Maar wat als na 100x praten niks meer helpt?
quote:loomii schreef op 02 september 2008 @ 11:12:

Voor wie nog meer wil lachen:

A SELF-help guide that tells women to stay thin and follow their man's orders if they want to keep him has become a bestseller.

The book, The Re-education Of The Female, also says women should wear sexy clothes while doing the cooking and cleaning.

Copies of first-time author Dante Moore's book have been flying off the shelves in the US, Britain's Daily Mail reports.

One piece of advice reads: "Men never really ask for anything. They command. And believe me, what you won't do, 10 broads around the corner will."

Advising women to stay slim to attract men, Moore also writes: "When you go to the grocery store to shop, do you pick out the nastiest-looking, most rotten, smelliest fruit or meat you can find?

"Oh you don't? Why not? It's the same with men when they see ... baby elephant-sized, out-of-shape women."

Moore, a 33-year-old computer engineer, says he wants to help women and wrote the book to show where they go wrong in relationships.

Moore himself has never married, has a girlfriend of two years, an 11-year-old son from a previous relationship and says he has never found true love.

bronTjonge, dit is wel wat ja. Maar anderom geld het ook. Als je een leuke man leert kennen en vervolgens laat die zichzelf verslonsen ben ik ook niet zo gecharmeert hoort. Dit is natuurlijk extreem. Maar zo kan een man ook een vrouw uit zijn/haar leven verdrijven....
Ok, wij vrouwen moeten er altijd 'hot' uitzien. Minimaal maat 36 natuurlijk met superstrakke tietjes en dito reet. Anders, logischerwijs gaat manlief naar een ander toe...

Ok.. wij doen ons best om die vent te behouden.. MAAR..

Ik verwacht van die vent natuurlijk ook een afgetraind lijf, een supergoede carriere (geen snel verkopertje, maar minimaal directeur, een vrijstaand huis en een status waar je U tegen zegt.

Want anders, met mijn perfecte lijfje, ren ik naar de eerste de beste WEL succesvolle vent

Als we oppervlakkig gaan doen, doe het dan goed
wanneer komt ie bij Oprah?
Ik kan het niet begrijpen waarom de psychotherapeut met deze onzin komt. Een man zal mogelijk vreemdgaan als de seks in de relatie niet goed is. Slechte seks los je op door er over te praten, en niet als hij seks van zijn vrouw eist, of omgekeerd. En hoe zit het dan met vrouwen die vreemdgaan, omdat deze vrouwen te weinig seks krijgen? Hetzelfde probleem toch? En waarom praat deze psychotherapeut alleen met mannen? Waarom niet ook met trouwe en overspelige vrouwen? Zo krijg je toch een vertekend beeld?

Voor mij is het weer typisch voorbeeld van een maf en ondeugdelijk onderzoek, waarbij de conclusie of resultaat even maf en ondeugdelijk is.
World of Warcraft: Legion
Er zit naar mijn idee wel degelijk een waarheid in de opmerkingen in het verhaal van Gary Neuman. Als je echt álles doet voor je man, dan zul je hem misschien minder snel verliezen.

Weet alleen niet of je jezelf dan al niet verloren hebt.

Ik zie dat trouwens wel heel erg vaak: vrouwen die zichzelf compleet wegcijferen voor hun man in ruil voor iets van geborgenheid.

Je herkent die vrouwen na een paar maanden helemaal niet meer terug. Ben op die manier wel eens vriendinnen verloren. Maar goed, zij "hebben" hun vriendjes nog wel.
Ja, maar...is het niet zo dat spanning een belangrijk onderdeel is in een relatie? Ga maar na, hoe vaak hoor je de termen sleur, saai, geen spanning in geval van vreemdgaan?

Dat impliceert dat je als vrouw (en als man natuurlijk) ook een beetje spannend moet blijven voor je partner. Ik las dat ook ergens, dat je eigenlijk een soort van mysterieus moet blijven.

Na een aantal jaren relatie kun je je partner echt uittekenen; je kijkt vaak al jarenlang aan tegen dezelfde kleding, soort schoenen, kapsel. Niks spannends meer aan. Bij vreemdgaan is alles compleet nieuw, er is genoeg om te ontdekken.

En ik denk eerlijk gezegd dat daar het probleem ligt.

Je kunt ook veel voor je partner over hebben zonder jezelf te verliezen. Door af en toe iets te doen wat de ander niet van je verwacht, of door ineens een andere haarkleur/kapsel/soort kleding te nemen. Een nieuwe hobby, waardoor je partner ziet dat je kanten hebt die hij/zij nog niet van je kende.

En dat kost moeite, maar zo blijft het wel verrassingselement erin en is de behoefte om dat elders te zoeken, vast kleiner.

Ik heb het trouwens zelf toegepast, en het werkte. Vriend heeft dat ook uitgesproken, dat ik opeens interessanter leek voor hem en dus de moeite om nog eens goed na te denken (na vreemdgaan).

Wij gaan soms naar erotische feestjes, en deze keer pak ik echt uit. Ik ga hem compleet verrassen, dat kent hij niet van mij. Alle remmen los, qua kleding. En ik weet zeker dat hij dat erg zal waarderen

het is een onbekene kant van mij, die ik ook voor mezelf eens wil uitproberen. Maar ook voor hem, zodat hij zijn ogen uit kijkt.
er was ook een VROUW, godbetert, die een boek had geschreven dat je als echtgenote onderdanig en gehoorzaam moest zijn. Was heul goed voor je relatie.

Dan mocht je bijv ook niet zeggen dat hij teveel geld uitgaf aan zijn hobbies, en geen commentaar als hij met vrienden ging stappen elk weekend, en hem vooral nooit verbeteren of bijsturen.

doodeng mens.
Ik denk dat dergelijke boeken bedoeld zijn voor het publiek dat enorme angst heeft om geen relatie te hebben en nog liever zichzelf verloochent. En ik denk dat dat publiek heel groot is.
Beetje overdreven natuurlijk, het idee dat die mannen allemaal vreemdgaan omdat ze iets tekort komen. Misschien RECHTVAARDIGEN ze hun vreemdgaan daarom, maar dat is dan weer iets anders.

Dat die andere knakker geen true love heeft snap ik wel. Daar wil toch geen vrouw mee samenwonen?

Overigens zit er wel een kern van waarheid in. Je wordt er als vrouw niet aantrekkelijker op als je je helemaal laat gaan en totaal verslonst en nooit zin hebt in sex. Geldt trouwens andersom ook. Die man met die bierbuik moet ook niet vreemd opkijken als zijn vrouw hem niet meer zo aantrekkelijk vindt.

Maar goed, ik vind wel dat sommige mensen wel erg weinig moeite doen om aantrekkelijk te zijn en te blijven voor elkaar. En dat werkt vreemdgaan wel in de hand.
Deze titel frustreert me al dagen. Vrouwen hebben vreemdgaan niet aan zichzelf te danken, maar aan zichzelf te wijten . Analfabeten zijn het, daar bij de Telegraaf.
Maar goed, ik vind wel dat sommige mensen wel erg weinig moeite doen om aantrekkelijk te zijn en te blijven voor elkaar. En dat werkt vreemdgaan wel in de hand.[/quote]

De aantrekkelijkheids factor zit imo niet alleen in uiterlijk. Je kan nog zo mooi zijn, dat op zich gaat toch wel vervelen als dat alles is. Wat vreemdgaan, zowel bij mannen als vrouwen, in de hand kan werken (wat nooit een goedpraten is) is het vervreemden van elkaar. Gebrek in interesse, onverschilligheid naar elkaar, verwijtende toontjes aanslaan ipv normaal iets aangeven/zeggen. Dan krijg je een vorm van 'mijn man/vrouw begrijpt mij niet'.

En aangezien een mens het tot een kunst heeft verheven om altijd de schuld buiten zichzelf te leggen kan men in de verleiding komen dat als excuus te gebruiken.

Het vergt wat meer lef om jezelf verantwoordelijk te voelen in de relatie en niet alleen maar dat vingertje naar de partner te wijzen.

Uiterlijk is slechts uiterlijk
Dat gaat natuurlijk niet alleen om mooi zijn. Het gaat ook om aandacht voor elkaar en respect. Om elkaar af en toe een plezier doen. En wel degelijk ook om het uiterlijk.

Je krijgt nooit een garantie als je dat allemaal wel doet, maar je partner zal ongetwijfeld eerder oog krijgen voor een ander als je voor al die dingen geen aandacht hebt. Dat is geen excuus, maar wel realiteit.
Ik denk als je oprecht interesse in elkaar blijft tonen, dat het met het uiterlijk ook wel goed zit. Je stimuleert elkaar immers en neemt het in situaties waar je ff minder lekker in je vel zit ook meer voor lief.

Als je interesse blijft hebben in de ander, dan wil je graag aantrekkelijk blijven voor je partner. Denk ik zo...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 02 september 2008 @ 10:43:

En zo is het toch altijd weer de schuld van de vrouw. Écht, die gozer die het Adam en Eva verhaal bedacht die wist wat ie deed hoor.

Het echte verschil is dat vrouwen zich druk maken om zo'n flutberichtje, en mannen hun schouders ophalen en verder gaan met vreemdgaanhun treintjes.
quote:loomii schreef op 02 september 2008 @ 11:12:

bronHahaha, dat heeft die dan natuurlijk aan zichzelf te danken, uh...., te wijten. Heb er smakelijk met mijn partner om moeten lachen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven