***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jeetje Muis, wat was jij weer ontzettend vroeg! Heb je wat geslapen? Niks aantrekken van je moeder hoor. Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat dat zo is en anders waren jullie ronduit wonderkindertjes.

Een vriendje van Puk (een week jonger) loopt overigens als een trein, maar zegt geen enkel woord.

Goh, ik dacht trouwens dat juist de kinderen die wat "potiger" zijn wat sneller lopen? Dat leek in elk geval zo op de creche? Heeft het ook niet wat met erfelijkheid te maken?

BM: ga je het groots aanpakken?

Bluh, wat een rotweer. Puk is ook in stil protest. Hij zit met zijn emmertjes en schepjes te spelen.
Veel succes bij de verloskundigen en de gyn allemaal! Hier ook zo'n non-held als het gaat om bloedprikken, ik vind het vreselijk!

O, hier blijft het even bij, moet even gaan ingrijpen. Laterrr!
Laar, hier is het ook rotweer (logisch...). Woonden we maar wat dichter bij elkaar, dan konden we er samen van genieten.
O ja, ik was voor m'n eerste zindelijk, en sprak VOLZINNEN voor ik twee was. Volgens m'n moeder dan. Ja ja...

M'n drie broers trouwens ook. Echt een stelletje genieen waren we, waar zou het zijn misgegaan?
anoniem_25771 wijzigde dit bericht op 02-09-2008 08:45
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Morgen!

Muis en Dropneus succes bij de controles! En Buitenmeisje ook (of moest jij niet)

Luna praat ook stukken miinder dan jouw jongens volgens mij hoor muis. Ze zegt; papa, mama, op (ook na het eten), bal, hai (bij iedereen die ze ziet, heel schattig!) en dat was het volgens mij wel zo,n beetje. Oh ja mijn moeder zegt zeker te weten dat ze ook luier en opa zegt maar dat heb ik nog nooit gehoord......

Luna gaat nu goed vooruit! Ze trekt zichzelf nu werkelijk aan alles op, ook aan lage dingen, staat ook los met de bank in haar rug en loopt langs de tafel en langs de bank! Ook ging ze gisteren voor het eerst staan in bad (vond ik minder geslaagd!) Dit is al met al nog best snel gegaan aangezien ze zich eind juli pas voor het eerst optrok.
Drop, hoe was het bij de verloskundige?

Leen, Luna'tje gaat als een speer! Ik vind het heel snel gaan ineens bij haar!

Mich, ik schijn ook zo belachelijk vroeg zindelijk te zijn geweest! Ook heb ik vanaf dag een doorgeslapen (as if), heb ik geen ongelukjes gehad zonder luier (jaja) en had ik alleen last van de terrible two's. Niet willen eten? Nooit gebeurd! (hmmm) Niet willen slapen? Nee, zo was Spitsmuisje niet! (geloof ik niet) Flauw tegen andere kindjes? Nee, Spitsmuis was een heel sociaal en empatisch grietje! (ook dit geloof ik niet helemaal) Als dit allemaal echt zo was geweest, dan is er ergens toch echt iets mis gegaan!

Ik heb zo'n honger vandaag! Honger ja, geen trek. Ik heb al een reep chocola en een grote plak cake op (naast mijn ontbijt...), maar ik ben nog steeds niet verzadigd. He get.
Goedemorgen! Mijn 2 popjes liggen na een (gezamelijk ) bad te slapen dus ff tijd!

muisje, dat vocht vast houden en snel moeten bevallen is mijn eigen bevinding hoor! Doorgaans houden vrouwen met vocht in de voetjes het nog wel een paar weken vol. Ik echter niet...Toen ik vochtpoten kreeg beviel ik de volgende dag van tommy!

Grappig om te lezen dat onze kindjes qua taal ontwikkeling allemaal zo ongeveer op het zelfde niveau zitten!

Tommy zegt: Bal, Auto, papa, mama, oefoef (hond) dussss (zus en dan wijzen)

Ik was eerlijk gezegd een beetje ontevreden over deze beperkte woordenschat, maar ben nu weer gerustgesteld

Oja, tommy roept wel de HELE dag BAL ATOH. Alles wat rond is, en alles wat rijdt. Hebben jullie dit ook?

Dropneus, hoe was het bij de VK??

ff posten
oja,

MUIS, ik keek gister naar de serie EVELIEN. Ken je die serie op net 5? Met Kim van Koten. Ik moest zo aan jou denken!

Het gaat over een gezin, met een vlotte mama. Gister bedacht ze zich opeens dat ze weer wilde gaan werken want ze had tenslotte gestudeerd. De boodschappen als hoogtepunt van de dag was ze zat..(erg herkenbaar) Ze kocht meteen een peper dure hippe aktetas en ging op zoek naar een baan. Ze nam een au pair aan etcetc.

Nou ja, om lang verhaal kort te maken uiteindelijk stopte ze weer met haar baan, ontsloeg de au pair, en bedacht zich ineens dat ze gewoon luizenmoeder wilde zijn!

Nou ja, beetje gek om zo te vertellen, maar die kim van koten speelde zo'n leuk mens, deed mij echt aan jou denken! oja, en ze leek ook nog op jou!

(compliment hoor!)
ojee, lees dat ik meer mensen van slag heb gemaakt met mijn dikke enkels story!

Nou ja, ik had het iig op de laatste dag, en mijn buurvrouw, en collega hadden het een paar week voor de bevalling. Dus rustig aan, niemand gaat hier plots bevallen o.k?
DN Tommy had het zelfde kokhalf probleem met de AB.Wat een ranzig spul is dat ook....En wat deed mijn domme dokter toen ik dit probleem voorlegde? Domperidon voorschrijven!!Pillen tegen misselijkheid! pfffff snapte er dus niks van...

Is Noah nu wel weer beter?
Ik heb ook honger!!
Heee, ben ik weer (even pauze)...

Alles was oke bij de verlokundige. Het kleine prulletje is goed gegroeid en het hartje klopte mooi en we hebben zelfs een paar spartelbewegingen gezien. Voor de tabel. ik ben uitgerekend op 27 maart. De stagiaire heeft bloed geprikt (iets minder leuk, maar ik leef nog) en op mijn verzoek wel pas na de echo, dat was wel heel fijn.

Nu ga ik lekker genieten van het zwanger zijn (voor zover het leuk is dan he...). kan niet wachten op het eerste trapje, kriebeltje...

Ik vind Evelien ook altijd zo leuk om te kijken. Alleen jammer dat het weer herhalingen zijn. Die heb ik nu wel gezien.

Zoo Luna, gaat echt rap, als ze zo door gaat loopt ze nog eerder dan Fleur (het slome dokusje) Wel een dwars dokusje de laatste dagen. Niet willen slapen, drama met luier verschonen en altijd haar zin willen hebben. Ik word er zo nu en dan knatergek van. Wat kan die meid gillen!!
Drop, wat ik wel eens doe als Steijn het op een tetteren zet, is meegillen. Hij stopt dan acuut en vindt me alleen maar een raar mens, maar het gegil is over! Overigens gil ik dan wel met een lach op mijn snoet, anders komt het niet goed over, ben ik bang.

Wat fijn dat Prul het goed doet en dat je nog leeft!

Framboos, ik ben dol op Kim van Kooten! Ik vind het helemaal geweldig en best mooi, dus bedankt voor het compliment!

Sjors is een stomme kater die alles door de war schopt op tafel.
Pff, ik heb maar weer eens discussie met schoenloeder...over het eten van Daan dit keer.

Hij heeft een paar weken een paar dagen bij hen gelogeert omdat de opvang hier nog niet rond is en de opvang op ns oude adres te ver rijden was...nou, hij is daar dus in 3 weken tijd (2 dagen per week) 2.5 kilo aangekomen

Zegt ze net doodleuk.. 'ja, joh hij eet dus na zijn pap 'smorgens met ons nog 1 of 2 boterhammen mee, vindt ie heeeerlijk'. Ja hallo, tuurlijk eet ie het op als ze het voor zijn neus zet, dat bekkie gaat voor alles open zo ongeveer. Het komt er dus op neer dat hij daar op een dag at...lees en huiver :

- Een bord bambix a 250 ml -->ik geef altijd 200ml

- 1 a 2 boterhammen met jam

- Fruit a 250 gram, met elke dag banaan -- >ik geef altijd 150/200 gram ongeveer

- 2 bekers volle melk -- >ik geef altijd halfvolle

- Lunch 3 boterhammen met smeerkaas -- >ik geef ook 3 boterhammen, maar wissel het beleg af

- 2 bekers appelsap -- >ik geef altijd sterk verdund diksap

- 2 koekjes tussendoor, van die LU kaakjes (au beurre staat er dan ook nog leuk op de verpakking) of van die schoolkoekjes met 2 in een verpakking --> bij mij krijgt hij alleen rijsetwafeltjes of soms een stuk liga of nog wat fruit

- warm eten a 250 gram --> geef ik hem ook

- elke dag een groot potje danoontje als toetje --> krijgt hij bij mij niet, alleen yoghurt of zo'n klein potje

Meneertje heeft dus even een vetreserve opgebouwd waar je u tegen zegt..die komt de winter wel door!

Zegt vriend nog doodleuk 'ach, daar is ze oma voor '...aaaaargh
Aaaaaaaaaaaarg Lievelust, zoiets haalt het bloed onder m'n nagels vandaan!! Danoontje, koek, appelsap, ik vind het echt niet normaal! Mijn moeder kwam ook soms met pakjes drinken aanzetten, of van die nijntjekoeken. En dan zei ik nee, want ik wil het gewoon niet! Om van dat soort dingen dagelijkse kost te maken vind ik echt slecht. Ik geef liever heel soms op een heel bijzonder moment iets heel lekkers, dan dat je doet alsof dit soort voedsel normaal is. Ik kan me er echt druk om maken!! En irritant dat je vriend er niks van wil zeggen.
Drop, dat gillen doet Daan ook sinds kort, keihard en heel hoog. Gaat echt door merg en been, vreselijk!

Ik heb het gebprbeerd met 'nee, mag niet'maar dat heeft geen effect, vindt ie alleen maar leuk, dus nu negeer ik hem gewoon en dan houdt ie al heel snel op gelukkig.
Lars is echt een jongetje hoor. We waren net aan het knippen, en ik had zo'n heel mooi 'kanten kleedje' geknipt (vouwblaadje vier keer opvouwen en allemaal kleine knipjes maken), en Lars zei: 'Mama moet nog een wiel maken voor de auto'. Hij zag er dus meteen een wiel in, zoiets moet toch aangeboren zijn?

Ik heb nog steeds honger, Morris blijft maar maffen.
Lievelust, mich wat herkenbaar!

Mijn moeder geeft tommy ook heel vaak rotzooi!

"Nijntje koekjes (rijstewafel vind ze eng ivm verslikken pff onzin)

Coolbest (zoooow gezond! pffff) Stroop op brood!!! help!
Lievelust, wat vreselijk frustrerend, zeker nu je vriend je niet begrijpt! Ik zou ook echt boos worden, zeker als hij zo is aangekomen in zo'n korte tijd. Ik vind dagelijks koek, appelsap en danoontje ook echt niet normaal. Denk je dat ze in het vervolg naar je zullen luisteren?

Pfff....ik heb echt nog geen zin in de herfst hoor.... Wordt het nog eens mooi weer???
Ik instrueer iedereen altijd zo erg van te voren als het op de jongens en eten aankomt, dat ze volgens mij niet eens meer durven om iets anders te geven! (of ze vertellen het me niet, dat kan ook) Tussendoortjes krijgen de jongens niet, behalve fruit. Danoontje doe ik niet aan (kwark is ook lekker) en daar ga ik ook niet aan doen. Het lijkt me zo vervelend als iemand gewoon niet luistert naar je! Voor mijn gevoel wordt iemand dan ook niet serieus genomen als moeder.

Mijn tante vindt mij een eten-nazi, maar dat komt omdat ze haar kleinkinderen dus echt volstouwt met snoep. Denk: een stuk spek (zo'n geel-roze geval) als het kindje tien maanden is (ze vindt het zoooo lekker!), een groot stuk taart waar de gemiddelde volwassene meer dan genoeg aan heeft met een verjaardag als kindje jarig is, chocola geven als kindje niet wil eten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Gevolg: kindje is veel en veel te zwaar. ("het is de bouw") Dit is dus echt mijn schrikbeeld! Het is niet zo dat Steijn en Hugo nooit snoep mogen, maar ze krijgen het niet als ik er het nut niet van in kan zien. Op een gewone dag zie ik er doorgaans ook het nut niet van in! (al snoep ik zelf elke dag en veel ook. Maar dat zien ze niet! Jaja, ik ben hypocriet!)

Alles was goed met Ernie. Hij beweegt lekker en de groei ligt precies op het gemiddelde. Hij ligt wel heel hoog, wat de explosieve groei van mijn buik kan verklaren. Dit kan er op wijzen dat hij een stuitkindje is/wordt, maar dat weten we nu nog niet. In ieder geval ligt hij vandaag met zijn knarretje tussen mijn ribben en met zijn beentjes omlaag!
Dat doe ik dus ook, maar toch gaat het dan wel eens mis. Puk krijgt wel tussendoortjes, maar dat zijn alleen rijstewafels, gedroogde abrikozen of soepstengels. Danoontjes vind ik veel te zoet, dus hij doet het met volle yoghurt zonder toevoeging (zielig he?? ). Drinken bestaat uit water, thee en melk en heel incidenteel 's ochtends een paar slokjes sap. (ik ben zelf trouwens dol op diksap...)

Ik vind het daarom behoorlijk irritant als (m.n.) mijn schoonouders hem dingen geven waarvan ze weten dat ik het er absoluut niet mee eens ben. Heb dit weekend nog moeten overtuigen dat een kinderijsje echt niet zo nodig is. Hij kan zich nog lang genoeg te goed doen aan zoet en zo lang hij het niet mist is er niks aan de hand. Hij is tenslotte nog niet eens 16 maanden.

Maargoed, gelukkig zullen ze hem geen spekjes of chocola geven (taart heb ik idd ook moeten verbieden).

Lief Lustje, ik hoop echt dat ze in het vervolg naar je zal luisteren, want dit is wel erg irritant.

Puk is (ondanks dit strenge gezonde regime haha) snipverkouden. Ik had geen idee dat er zoveel snot uit een kinderneusje kan komen zeg. Hij is wel gezellig en daar snap ik niks van. Als ik zo snotterig zou zijn was ik vast niet zo leuk geweest en hij is nog een man ook .
Jeetje wat zijn jullie allemaal verantwoord bezig zeg. Kijk Ole krijgt geen snoep of chips of iets dergelijks. Maar hij krijgt af en toe wel een koekje hoor, gewoon een kaakje of een lange vinger of een speculaasje of id, maar net wat wij (lees Kaj) ook eten (dat kan ook een rijstwafel zijn).

Als wij een ijsje eten krijgt Ole ook een perenijsje of een raketje. Zijn we op een feestje, dan mag Ole ook een stukje taart. Al die dingen krijgt hij niet elke dag, maar dat doen wij ook niet.

Hij eet ook gewoon het toetje mee wat wij eten. Dat kan de ene dag gewoon yoghurt zijn, de andere dag is het vanille vla of een beetje pudding. Hij is prima op gewicht en gezonde dingen vindt hij ook heerlijk, dus ik vind er verder ook weinig verkeerds aan.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat toen Kaj klein was hij de eerste 2/3 jaar van zijn leven ook praktisch geen zoetigheden kreeg. Idd wat hij niet kent mist hij ook niet. Tja bij Ole is dat anders.

Ik vind overigens wel dat (schoon)ouders zich altijd moeten schikken naar jullie gewoontes.

Ik ga weer... reclame voorbij (desperate housewives), straks meer (denk ik)
Mooie datum Dropneus (mijn verjaardag nl ), ik zet het in de tabel! Fijn dat alles goed was trouwens!

Schoolreisje van vandaag met Kaj was erg leuk, wel vermoeiend, maar ze hebben zich kostelijk vermaakt!

Ole was vandaag wel behoorlijk agressief. Hij was telkens Kaj aan het slaan, op een gegeven moment sloeg hij hem zelfs met een pingpongbadje op zijn hoofd! We hebben hem wel telkens terecht gewezen, maar ik hoop dat dat niet een gewoonte van hem wordt. Hij had laatst op het kdv ook al wat kindjes geslagen toen hij zijn zin niet kreeg. Wel lastig om hm goed duidelijk te maken dat dat echt niet mag (naar zijn kamer sturen heeft nog weinig zin.. )
Fachat: Wij doen hetzelfde met Fleur. Zij eet eigenlijk gewoon wat wij eten. Een beetje van ons toetje, een paar hapjes van ons koekje of de taart op een verjaardag. Maar ze krijgt vaker niks tussendoor dan wel en dan mist ze het ook niet. Ik ga ook echt niet speciaal van die dingen zoals danoontje kopen. Ze krijgt wel iedere dag haar fruit en een beker yoghurt (met een beetje diksap of ranja erdoor) Ik had me eerst voorgenomen om haar alleen maar hele verantwoorde dingen te geven.... Maar zo af en toe een frietje of een stukje pizza (dat eten we zelf ook maar incidenteel) kan echt geen kwaad (zegt zelfs het CB) Dus ik ga me niet steeds in allerlei bochten wringen om het te voorkomen. Maar ik vind het dus ook niet fijn als de opa's en oma's haar allemaal rare dingen geven. Dat weten ze inmiddels ook wel, dus dat laten ze wel achterwege.

Fleur is wel een beetje spekkerig, maar ik vind haar niet extreem mollig (ze weegt nog steeds rond de 10 kg.) Ach en als ze straks loopt wordt het vast wel weer wat minder.
Ik denk ook dat het allemaal een stuk moeilijker is als je al een ouder kind hebt rondlopen hoor.

Wat vervelend dat Ole zo agressief deed. Hoe lossen ze het op de creche op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven