Werk & Studie alle pijlers

Naam van bedrijf

21-06-2015 21:49 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve vivatjes! Ik wil binnenkort mijn eigen webshopje maken met mode voor IEDEREEN!

Ik was alleen nog opzoek naar een goede naam en ik dacht 'misschien weten jullie wel iets leuks'!

Naam naam begint met een C en mijn achternaam met een B. Ik hou van fashion dat betaalbaar is en er toch toppie uit ziet.

Ik heb geen vaste style waardoor ik dus verschillende fashion items wil verkopen. Betaalbaar, voor iedereen en iets wat goed in je kledingkast past.

Misschien kan het bovenstaande helpen om tot een leuke naam te komen.

Ben heel erg benieuwd!

liefs
quote:toulouse74 schreef op 21 juni 2015 @ 23:51:

One size fits all

My style fits all

Toppie for all

Cheap2B

BCheap

TopShop

ToppieShop

ToppiewateenstijlvolshoppieZou ik zeker doen, TopShop. Eerst flink investeren in een site, huisstijl, inschrijving bij K van K om er vervolgens achter te komen dat er al een TopShop is....
TO dit is gedoemd te mislukken.

Als je alleen al een naam niet weet te verzinnen en blijkbaar geen idee hebt dat er meer aan vast zit dan een paar letters achter elkaar dan houd het een beetje op. Logo, marketing, hoe bereik je mensen... dat zijn allemaal dingen die je ná het bedenken van de naam gaat uitwerken. De naam moet uitstralen wat jij wil dat het uitstraalt. Dat kan een ander niet makkelijk voor je verzinnen. En hoe ga je dat doen met een logo? Ben je al ingeschreven bij de kvk, heb je opslagruimte, adressen waar je spullen haalt, hoeveel wil en kun je investeren en wat zijn je inkomsten de komende 2 jaar en kun je daar van leven.

Echt mensen lezen ergens "begin je eigen webshop hier is de gratis software" en denken dat dat alles is wat ze nodig hebben.
Misschien kun je iets met "voor elk lichaam" en "voor iedereen" gecombineerd.

Je naam is dan bijvoorbeeld Fashion For Every Body en je website www.fashionforeverybody.com
.
quote:nina1966 schreef op 22 juni 2015 @ 02:28:

TO dit is gedoemd te mislukken.

Als je alleen al een naam niet weet te verzinnen en blijkbaar geen idee hebt dat er meer aan vast zit dan een paar letters achter elkaar dan houd het een beetje op. Logo, marketing, hoe bereik je mensen... dat zijn allemaal dingen die je ná het bedenken van de naam gaat uitwerken. De naam moet uitstralen wat jij wil dat het uitstraalt. Dat kan een ander niet makkelijk voor je verzinnen. En hoe ga je dat doen met een logo? Ben je al ingeschreven bij de kvk, heb je opslagruimte, adressen waar je spullen haalt, hoeveel wil en kun je investeren en wat zijn je inkomsten de komende 2 jaar en kun je daar van leven.

Echt mensen lezen ergens "begin je eigen webshop hier is de gratis software" en denken dat dat alles is wat ze nodig hebben.

Hear hear.

Maar TopShop is een goede suggestie, hoor.
Om te beginnen zou ik "mode voor iedereen" specificeren. Vind ik te onduidelijk. Wat bedoel je met ""iedereen"? Wat is je doelgroep?

Mannen, vrouwen en kinderen? Alle leeftijden? Alle maten? Alle budgets?

Verder raad ik je aan niet zelf de tekst voor je website te schrijven. Er staan nl. een paar taalfouten in de OT.
Ik stem ook voor CombiBeren :D
Betaalbare toppie fashion zonder eigen style. Jeetje, dat webshopje wordt vast een daverend succes.
Als je gevonden wilt worden in zoekmachines zou ik voor een hele simpele naam gaan.

Of in ieder geval dit erin te verwerken. Als je je gevonden wilt worden op must-haves zou ik je bedrijf CB must haves noemen. En je url dus www.cb-must-haves.nl

Succes!
quote:nlies schreef op 21 juni 2015 @ 22:46:

mode voor iedereen lukt je niet. Zoek een doelgroep. Mode voor iedereen klinkt alsof iedereen in dezelfde broek moet passen.Eens. Mode voor iedereen, heb je ook mode voor lange vrouwen dan? Ik zoek nog een Nederlandse webshop die dat heeft.
quote:ellka schreef op 22 juni 2015 @ 11:42:

Als je gevonden wilt worden in zoekmachines zou ik voor een hele simpele naam gaan.

Of in ieder geval dit erin te verwerken. Als je je gevonden wilt worden op must-haves zou ik je bedrijf CB must haves noemen. En je url dus www.cb-must-haves.nl

Succes!Geen streepjes gebruiken in je URL.
Crea Bea.

Crea Bea bij de CombiBeren (kinderboek)

Crea Bea & de CombiBeren (jaren 70 bandje)

CombiBeer by CreaBea (fashion)

CombiBeerput by CreaBea (parfum)

CreaBeau & CombiBeard (herenkapper)

CreaBoer zoekt CombiBeer (tv)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vond TopShop zelf eigenlijk ook wel combiberegoed. Al is toppiewateenstijlvolshoppie ook wel een serieuze optie, een niet te vergeten url, daarmee wordt het vanzelf een succes.

Combi-Beerput bij de CB-Musthaves natuurlijk ook. En de combiberen, geweldige style-stijl.

Ik kan niet kiezen, ze zijn allemaal zo goed!!

TO, heb je voorbeelden van kleding die je er wil verkopen? (jouw niet vaste stijl, voor iedereen en vooral die eis dat het in elke kledingkast past - korte broek? - mijn fantasie draait overuren).

TO? TO??
toulouse74 wijzigde dit bericht op 22-06-2015 22:08
Reden: OP=TO
% gewijzigd
Kleding voor iedereen zonder vaste stijl is gedoemd te mislukken online. Maar goed, als je een naam wilt

Bijelkaargeraapt Cootje.nl?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
TO, ik denk dat de hints wel duidelijk zijn nu.

Denk dus eens na over een doelgroep en vaste stijl. Denk na over marketing, financieen, logistiek etc etc. Begin klein als je geen ervaring in deze dingen hebt. En bedenk: Alle begin is leerzaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven