Hoe organiseren jullie kind en werk?

02-09-2008 12:40 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier en zit op dit moment met een dilemma.

Over een tijdje willen m'n vriend en ik graag een kindje. M'n vriend moet eerst nog een jaar studeren en dan hopelijk snel een baan. Ik werk al.

Ik werk in een plaats die een uur rijden van mijn woonplaats is en begin al om 8 uur. Dit betekent voor zevenen de deur uit en rond half 6 (of later) thuis. Ook heb ik werk waarbij het moeilijk is om minder te gaan werken.

Daarbij komt ook nog dat het nog maar afwachten is waar mijn vriend komt te werken en wat voor tijden hij heeft.

Ik heb een baan die op niet veel plaatsen uit te oefenen is. Ik kan dus niet makkelijk iets in de buurt vinden.

Ik ben de laatste tijd dus best wel veel aan de praktische dingen van het hebben van een kindje aan het denken. Ik zie gewoon niet voor me hoe ik dat zou moeten organiseren.

Ik heb dus ook gestudeerd en dat heeft bloed, zweet en tranen gekost. Ik zeg dus ook niet makkelijk dat ik minder ga werken (wat in mijn baan sowieso dus al lastig is).

Kunnen jullie ervaringen delen van hoe jullie het aanpakken of hebben aangepakt?

Thanx alvast.
En voor ons beiden geldt: eerder weggaan is niet zo'n probleem, maar later beginnen wél. We zouden best alletwee al om 7.00 kunnen beginnen en om 15.30 weer naar huis, maar om 9.00 beginnen en om 17.30 weer naar huis is voor ons alletwee niet echt te doen.
Wow, wat ontzettend veel reacties. Dankjulliewel.

Ik heb echt respect voor jullie zeg. Mijn complimenten voor hoe jullie alles georganiseerd hebben binnen jullie gezin!

En ja, het is ook zeker prioriteiten stellen. Een mens kan nou eenmaal niet alles hebben.

Door jullie zie ik wel in dat er mogelijkheden moeten zijn....
En dan heb je nog regelmatige tijden die er gewerkt moeten worden! Ik werk onregelmatig 32 uur per week en Lief werkt momenteel nog 3 dagen per week (is erg fijn kan ik je vertellen)

Ons meisje gaat minimaal 2 dagdelen per week naar de gastouder. Of s'ochtends of s'middags. s'ochtends wordt ze door lief gebracht vaak van 7.45 en dan haal ik haar rond 13.30 weer op. Als ze s'middags heen gaat dan breng ik haar rond 12.30 en haalt lief haar tegen 17.00 weer op. het kdv hier in het dorp heeft vaste haal en breng tijden en die komen niet overeen met onze werk tijden. Ik heb ook dagen dat ik haar om 11.00 heen breng en om 16.00 weer ophaal. Redelijk onhandig dus. Ook hier wel achterwacht van buren mocht er onverhoopt iets gebeuren. (opa's en oma's wonen te ver weg) en idd de boel van te voren klaarleggen en een routine opbouwen......
quote:Eowynn_ schreef op 02 september 2008 @ 19:31:

Maar ik vraag me nu ook wel weer af hoe andere ouders dat doen. Ik werk op 15 minuten fietsen van mijn huis, KDV is op 2 minuten lopen van mijn huis. Ik werk 8 uur per dag, maar mijn kinderen zijn toch altijd de eersten die gebracht worden en bijna de laatsten die opgehaald worden. Ik breng ze om 7.45, als het KDV opengaat, en om 17.00 haal ik ze ongeveer weer op, terwijl het KDV om 17.45 pas dichtgaat. En dan zijn er dus bijna geen kindjes meer.

Ik zal het verklappen hoe ik dat doe: Ik werk maar 7 uur op een dag. Werk op 15 minuten fietsen van het kdv en van daar is het nog zo'n 15 minuten naar huis. Rechtstreeks is het trouwens ook 15 minuten.

Ik breng jongste rond 8.00 - 8.15 en haal oudste (bso) en jongste op rond 16.30. Om 16.00 ben ik klaar met werken en dus lekker vroeg met ophalen. Man brengt oudste naar school en hoeft niemand meer op te halen. Als hij thuis komt is het eten meestal net klaar en kan hij aanschuiven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven