Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.

In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.

Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.

gr van bb6
Dat bananenbrood klinkt inderdaad erg lekker. Ook ik houd me aanbevolen voor het recept.

Vandaag heb ik overdag hetzelfde op als de meeste dagen en net voor het diner bami met tartaar en wokgroente (en een scheutje ketjap).

Het wordt een week van uitersten en verleidingen, dus ik ga mijn best doen.

Woensdag trakteer ik zelf op mijn werk (nieuwe baan): dat wordt taart. Daar kan ik denk ik wel afblijven. 's Avonds eten bij een vriendin. Zij probeert er rekening mee te houden dat ik aan het afvallen ben, maar is daar (nog) niet zo handig in. Heb haar in ieder geval gevraagd geen sausjes e.d. over het eten te doen, dan heb ik zelf nog wat invloed.

Donderdag naar een verjaardag bij iemand die altijd erg lekkere dingetjes zelf maakt. Denk dat ik mezelf dan toesta 2 dingetjes te nemen en daar de grens te trekken.

Vrijdag uit eten met 2 vriendinnen, hoop dat ze daar ook iets van gegrild vlees o.i.d. hebben. Nou ja, zaterdag zal het wel duidelijk worden op de weegschaal.
Succes Lea, het voornemen is het halve werk al, de uitvoering de andere helft

Hier prima gegaan vandaag.

O: 2 volk boterham kaas

T: aardbeien

L: 2 volkoren boterham met peperrosbief

T: magere yoghurt met een banaan en stukjes mango

D: gegrilde kip, broccoli met amandelschaafsel en een paar gebakken aardappelen

En ik ben naar de sportschool geweest en heb me aangemeld
Pepepper voor het aanmelden!
quote:bureaustoel schreef op 23 mei 2015 @ 10:10:

Mijn recept:

3 rijpe bananen

125 gram vloeibare margarine of roomboter (wat je wil)

2 eieren

150 gram volkoren (spelt) meel

2 theelepels bakpoeder

Eventueel kaneel, rozijnen, noten

Alles door elkaar (meel als laatste) en bakken maar :-)

Voor een extra luchtig resultaat: Eieren splitsen en luchtig kloppen en eidooiers mixen met de andere ingrediënten. Daarna zachtjes het stijve eiwit erdoor en op het laatst meel en bakpoeder. Niet te lang mengen.Ik had m al eens geplaatst, maar voor de liefhebbers nogmaals!
Kom alleen even buurten. Vandaag niet helemaal fit.

Zou eigenlijk moeten gaan sporten maar heb de afgelopen twee nachten amper geslapen. Ik forum nog even en dan kruip ik onder de wol!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 22 juni 2015 @ 20:26:

Kom alleen even buurten. Vandaag niet helemaal fit.

Zou eigenlijk moeten gaan sporten maar heb de afgelopen twee nachten amper geslapen. Ik forum nog even en dan kruip ik onder de wol!

Wij lijken echt eng veel op elkaar ! Ik heb de hele week klote geslapen en ik ben overdag zoooo moe maar op het moment dat ik in bed ga liggen dan doe ik geen oog dicht. Mijn wallen hangen op mijn knieën zo onderhand en ik weet niet meer wat ik moet verzinnen om te slapen. Zit dus echt niet lekker in mijn vel en ben even helemaal niet bezig met lijnen, ik let wel op hoor ik heb me nog niet vergrepen aan de chips en chocolade.

Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht
quote:pepepper schreef op 22 juni 2015 @ 19:03:

En ik ben naar de sportschool geweest en heb me aangemeld

Zo, fanatiek hoor! Maar dat aanmelden is niet zo'n prestatie natuurlijk, echt gaan sporten (en dat ook volhouden!) is de échte uitdaging.

Hier gaat 't z'n gangetje. Ik eet gezond en doe mijn best om 10.000 stappen per dag te halen. Vandaag kostte dat wel wat moeite, maar het is tussen de buien door toch gelukt. Ik merk dat het lopen me steeds makkelijker afgaat. Eerder had ik steeds spierpijn als ik een flink stuk had gelopen, maar het kost me nu geen moeite meer - alleen nog tijd. Vorige week heb ik in totaal zelfs 100.000 stappen gelopen! Mijn gewicht gaat nog steeds omlaag, maar nu heel langzaam. Het was te verwachten dat die kilo('s) afvallen per week niet altijd zo makkelijk zou gaan. Ik verwacht (/hoop) dat ik eind deze week op -25 zit, een nieuwe mijlpaal.
Haha Prik, ik heb wel in de bedoeling om te gaan hoor. 2 x per week heb ik me voorgenomen, als ik vaker zou gaan is voor mij de grap er al gauw vanaf denk ik. Ik heb bewust geen vriendin meegevraagd want dan is het al gauw kletsen en thee drinken dus ik ga alleen.

Wauw, 25 kilo eraf....wat een prestatie!!

Hier vandaag weer een prima dagje al zeg ik het zelf.
Clip! ... Hoe is het vandaag met jou?

Ik heb afgelopen nacht wel goed geslapen (lag er al om 20.15 in) maar voel me nog steeds niet tip top. Motivatie is ook helemaal weg (as we speak zit ik net uit te buiken van een handvol chocola)

Ongetwijfeld dat mijn maandelijkse periode ook van invloed is.. Maar ik ben het spoor nu dus even bijster...

Komt vast wel weer goed maar momenteel even een dikke dip dus...
Het is helemaal niet erg om jezelf een keer te laten gaan. Als je maar niet het bijltje erbij neergooit. Ik heb ook wel eens zo'n bui dat ik alle kasten wel leeg zou willen (vr)eten. En soms gebeurt dat ook. Mijn valkuil was dan altijd dat ik er meteen maar helemaal de brui aan gaf, omdat het 'toch geen zin' had. Nu pak ik na zo'n bui gewoon de draad weer op. Het lijkt lief voor jezelf als je jezelf iets lekkers (= vaak iets slechts) gunt, maar het is veel liever als je je lichaam gezonde voeding gunt.

Ik hoop voor je dat je dip gauw over is.
He Veer ik heb ook wel aardig geslapen vannacht, ik heb het in ieder geval geen 24.00 zien worden. Kan ook komen door het tabletje melatonine dat ik genomen heb. Ik doe het liever niet want de volgende ochtend sta ik steevast op met koppijn en jawel vanmorgen dus ook. Ik ben er een beetje huiverig voor, ze zeggen dat het niet verslavend werkt maar straks kan ik alleen maar slapen op een pilletje en dat wil ik dus echt niet.

Ik heb ook zo'n zin in chocolade mijn hormonsters liggen op de loer en ik heb vanmiddag alleen een plak cake genomen bij de koffie al "zondigheid"

Vandaag hard gewerkt in de tuin, grote snoeibeurt en alle heggen geknipt want dat was echt nodig, daar zal ik vast wel die plak cake mee verbrand hebben
Hallo dames

Ik hoop hier ook nog mee te mogen schrijven.

Zit helaas weer even zonder baan en heb me veel te goed gedaan aan chips en dergelijke.

Ik wil een gezonder ritme en als het lukken mag een plattere buik.
Welkom bagheera! Voornemens zijn een eerste stap in de goede richting. Hoe wil je het aan gaan pakken?

Paper, die plak cake was na de tuin wel opgebrand
Thanks Lea

Ik wil sowieso minder gaan snacken/snoepen (misschien alleen nog op vrijdagavond ofzo en dan ook geen hele zak meer)

en ik wil elke dag iets van lichaamsbeweging doen
Hallo dames,

Dank voor jullie support! Ik moet idd gewoon de draad weer op gaan pakken! Twee weken terug nog een gaatje bijgeprikt in mijn riem maar zit nu toch alweer te strak. Wat 1 week 'teugels laten vieren' al niet kan doen zeg!

Ik heb hier ook nog een metertje of 150 aan heg wat ik kan snoeien, goeie tip Clip! (Of ik er zin an heb is een tweede..).

Dat vroeg onder de wol gaan is me gister goed bevallen.. Duik er zo weer in.
Hier ook een dipje.. Door mn hooikoorts moe moe moe en mn kinderen slapen slecht. Het snaaimonster ligt ernstig op de loer.

Morgen weer naar de diëtist. Ben "maar" 1,5 kg kwijt de afgelopen 3 weken en dat maakt het een stuk minder leuk om daar heen te gaan. Ik weet dat ik niet moet klagen hoor, maar soms zou ik willen dat ik 15 kg lichter wakker werd..

Maar goed, niet bij de pakken neer zitten, ik ga gewoon verder op de goede weg.
Dat zou inderdaad prachtig zijn bureaustoel, om zo wakker te worden Zo jammer dat dat niet gaat. Maar weet je? Over een half jaar, of over een jaar, dan wordt je wakker en zie je in de spiegel die prachtpersoon die 15 kilo lichter is dan nu
Oh, het voelt een beetje lullig om nu heel blij binnen te stormen in dit topic, maar ik móet het echt even kwijt; de weegschaal gaf vanochtend -26,5 aan! Mijn gewicht bleef de afgelopen weken echt een beetje steken; eerst die barbecue, daarna werd ik ongesteld, waardoor ik ook altijd wat zwaarder ben, en nu was er opeens anderhalve kilo af in iets meer dan een week! Nog zes ons, dan gaat mijn bmi van obesitas naar 'alleen nog maar' overgewicht. Daar ben ik echt blij mee! En een jaar geleden had ik zelfs nog een bmi van meer dan 40. nu zit ik (bijna...) op 30!

Er zijn steeds meer mensen (vooral collega's) die aan me vragen of ik ben afgevallen. Of zeggen dat ze het zo goed kunnen zien. Dat was niet de hoofdreden om af te vallen, maar het geeft wel elke keer een boost. En ik zie het nu zelf ook. Natuurlijk merkte ik dat mijn kleding steeds ruimer wordt (ik heb kledingstukken die al zóveel te groot zijn dat ik ze niet meer aantrek omdat ik er nu echt mee voor gek loop), maar ik zie ook vooral dat mijn gezicht minder rond wordt - en dat ik rimpels krijg, grrrr. Maar liever rimpels dan zoveel overgewicht, daar wil ik nooit meer naar terug. Al ben ik wel eens eerder heel veel afgevallen, en toen dacht ik dat ook, maar daarna ben ik toch weer aangekomen. Alleen is het nu anders, omdat mijn belangrijkste doel is om geen medicijnen nodig te hebben, dat is echt wel een flinke stok achter de deur. En die blijft er altijd, levenslang.

Whoei, ik heb er zin in vandaag! Weer een dag gezond eten en lekker wandelen na mijn werk. (volgens mij ben ik een beetje hyper, ik liep vanochtend ook al te dansen door het huis nadat ik me had gewogen)
Prik wat ontzettend goed zeg.

en natuurlijk doe je het niet voor je collega's, maar het is alleen maar leuk als het andere mensen opvalt

Heb zelf om 11 uur een sollicitatiegesprek. Wat ik verder ga doen vandaag moet ik nog even zien
Zo genoeg over mij, terug naar de rest.

Welkom Bagheera! Met minder snacken/snoepen en elke dag bewegen maak je al een goede start. Je hoeft jezelf echt niet heel rigoureus alles te ontzeggen om toch af te vallen. Moet er veel af, of gaat het meer om weer een beetje in het gareel te komen?

Succes met je sollicitatiegesprek, ik duim voor je! Mijn contract loopt ook weer af volgende week, dus ik ben ook alweer druk aan het solliciteren. Blègh.

Voor iedereen die een onbedwingbare trek heeft in chocolade: geef toe aan die drang, neem het! Neem gewoon een klein blokje hele pure chocolade (> 70%). Dat is best gezond, en waarschijnlijk is die trek in chocolade na een klein stukje wel gestild. Dat lijkt me beter dan te blijven vechten tegen jezelf, en uiteindelijk uit frustratie allerlei andere (slechtere) dingen gaan snaaien. Ik ken mezelf; ik heb soms ook zó’n trek in chocolade dat ik het echt móet eten. Om snaaigedrag te voorkomen mag ik elke avond een klein stukje pure chocolade. Zo kan ik me de rest van de dag inhouden, omdat ik weet dat ik ’s avonds ‘mag’.

Bureaustoel, herkenbaar hoor. Was het maar zo makkelijk, dat afvallen. Maar die kilo’s zijn er (gelukkig!) ook niet in één nacht bijgekomen, het duurt dus ook wel even voor ze weg zijn. Gebruik de tijd die je nu bezig bent om af te vallen vooral om jezelf een gezond eetpatroon aan te wennen, zodat je straks makkelijker op gewicht blijft.

Ga jij trouwens om de drie weken naar de diëtist? Bij mij zit er elke keer anderhalf tot twee maanden tussen. Maar ik heb ook het idee dat die bezoeken weinig meer toevoegen. In het begin was het wel handig, omdat ik door die diagnose diabetes een beetje bang was geworden om bepaalde dingen te eten, maar inmiddels weet ik het allemaal wel (denk ik...), en gaat (gezond) eten eigenlijk op de automatische piloot.
Prik er hoeft gelukkig niet zo veel af. Maar zeker als ik zit, dan heb ik last van het vet op mijn buik.

Het komt allemaal uit frustratie en verdriet. Door het niet kunnen vinden van een baan stagneert de toekomst. Ik wil dolgraag verhuizen en een kindje, maar door mij kan dat niet en daar voel ik mij erg schuldig over

Hiervoor ook al wat heftige jaren gehad. Ben dus wel toe aan wat rust
Welkom Bagheera! Je vindt hier vast steun en motivatie. Prik wat ben jij goed bezig! Kan me je euforie goed voorstellen! Geniet er maar lekker van.

Ik geloof dat ik mijn doel wel weer voor ogen heb. Vannacht weer goed geslapen al blijf ik voor mijn gevoel toch nog een beetje moe. Maar daar zet ik me wel overheen.

Lekker veel vers fruit gekocht en nu met frisse moed weer aan het werk.

Fijne dag allemaal!
Wow, wel erg groot dat plaatje

Goed zeg Prik daar kan je trots op zijn

Ik eet het ook weleens hoor een blokje hele pure chocolade, daar eet je echt geen hele reep van op in 1 keer veel te bitter. Nou lust ik alleen pure chocolade dus dat is dan een voordeel haha ! Welkom Bagheera en succes vandaag met je sollicitatie.

Vervelend he bureaustoel die hooikoorts, ik heb het ook en maandagavond kon ik niet meer uit mijn ogen kijken zo jeukten ze !

Vannacht weer een aardige nacht achter de rug, hopelijk blijft dat zo.

Fijne dag allemaal !
Wow Prik, daar mag je met recht trots op zijn!!

Vervelend lijkt me dat, hooikoorts.

En wakker worden en 15 kilo lichter teken ik ook voor.

Welkom Bagheera, en succes met je sollicitatie!

Pure chocolade vind ik niet lekker dus blijf ik er maar liever helemaal vanaf. Scheelt ook weer in calorieën.

Ik ben dus gisteravond naar de sportschool geweest en ik vond het niet eens vervelend

Verder een goed dagje in de planning qua eten dus ik denk dat ik de knop heb gevonden. Ik hoop zelf voor mijn vakantie (18 juli) 92 kilo te wegen. Vanmorgen gewogen en was 94 kilo, dus nu precies 5 eraf!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven