Thee drinken

24-06-2015 13:22 31 berichten
Volgend op het topic over welke waterkoker hebben jullie, start ik dit topic.

Hoe serveren jullie je thee?

Ik gebruik altijd een theepot.

Ik heb er 10! Eén grote dubbelwandige (die al 30 jaar meegaat), destijds geloof ik gespaard op zegeltjes.

Verder heb ik 9 kleine theepotjes, tweekops potjes. Mijn bezoek krijgt dus een eigen theepotje.

Ik struin de kringloopwinkels af voor leuke potjes, gisteren nog een mooi terrakleurig gaaf en schoon theepotje gescoord voor ¤ 0,60!

Ik gebruik mijn potjes ook altijd zelf en iedere dag een ander potje...

Ik zie op de reclame bijvoorbeeld mensen die een zakje in een glas hangen, maar dat vind ik zo ongezellig.

Hoe drinken jullie je thee?

Ik drink thee

Totaal aantal stemmen: 64

* uit een grote pot (20%)
* uit een kopje met een zakje (77%)
* uit een klein tweekops potje (3%)
Niet ik drink geen thee..
Alle reacties Link kopieren
Ik drink ook geen thee. Niet veel smaak en je moet dan ook zo naar de wc.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je bent niet echt volledig he met opties.... een 3 kopspotje bijvoorbeeld, of een middelgrote pot, of een beker, een mok, een glas, een thermoskan....
Ik drink thee altijd op grote mokken, met printjes. Is al een stuk minder ongezellig ;) Ik zet tegenwoordig altijd twee koppen tegelijk voor mezelf, een grote en een wat kleinere. Dan is de grote nog lekker warm als ik de kleinere op heb ♡

Ik moet thee altijd enorm laten afkoelen voor ik het kan drinken, dus een theepot is voor mij niet zo handig. Tegen de tijd dat ik twee kopjes leeg heb is de hele theepot koud
Water koken in waterkoker, water in glas, theezakje door glas en klaar is de thee. Niet gezellig misschien maar wel praktisch.

Oh de rest van het gekookte water gaat hier in een thermoskan, voor het volgende kopje thee.
Voor mezelf een zakje in een kopjecorrectie: grote mok, niet zo'n glazen ding waar net een Haags bakkie in past. Voor gasten meestal ook. Werkt gewoon het makkelijkste, want de een wil alleen maar Earl Grey, terwijl de ander dan juist weer geen zwarte thee wil. Met die kleine theepotjes van jou zou het ook gaan, maar daar heb ik geen ruimte voor met soms wel 10 theedrinkende gasten.

Ik heb trouwens wel een verzameling tea-for-one potjes. Die gebruik ik eigenlijk nog maar zelden omdat ze niet voor het grijpen staan.
Ik kook water en giet dat dan in mijn zwarte thermoskan. Dan dubbelwandig theeglas, water en theezakje erin, klaar. En zo kan ik per glas bekijken in welke smaak ik zin heb. Ik hou van hele sterke en zoete thee.

Heb ook nog een theepot met een rechaud maar die gebruik ik eigenlijk nooit meer. Vind het wel gezellig staan.
Als ik thee drink hang ik gewoon het zakje in mn glas.
Liefst de grote glazen pot op een (ook glazen) theelichtje op tafel. Vind ik gezellig :-) We drinken 'm meestal uit van die grote theeglazen, maar we hebben ook theebekers.

En soms gebruiken we ook de kleine theepotjes wel, als we echt allebei een heel andere smaak willen. Zijn van die grappige potjes waarvan de helft dan zo'n grote theepot is. Hebben we er verschillende van.

Verder qua thee echt van alles. Ik hou ook van gewone zwarte thee, partner wat minder. Veel groene en witte theeën, kruidentheeën en in de tuin hebben we grote potten met munt staan voor de verse muntthee (met een beetje honing, lekker!)
Ik heb m'n theepotten de deur uit gedaan. Ik hang het zakje in m'n theeglas. Visite kan zelf een theesoort uitzoeken en krijgt ook een theeglas.
quote:spectral schreef op 24 juni 2015 @ 13:29:

Je bent niet echt volledig he met opties.... een nieuw potje ipv tweedehands bijvoorbeeld

Wie heeft het over tweedehands?

Vroeger had ik een grote dubbelwandige rvs theepot (1,5 liter) waar ik thee in zette. Tegenwoordig komt het kokende water rechtstreeks uit de kraan, dus nu zwieren we met een theezakje door ons glas. Net zo makkelijk, en we hebben altijd verse thee.
quote:prik schreef op 24 juni 2015 @ 13:41:

[...]

Wie heeft het over tweedehands?

Vroeger had ik een grote dubbelwandige rvs theepot (1,5 liter) waar ik thee in zette. Tegenwoordig komt het kokende water rechtstreeks uit de kraan, dus nu zwieren we met een theezakje door ons glas. Net zo makkelijk, en we hebben altijd verse thee.TO en haar pol....
quote:spectral schreef op 24 juni 2015 @ 13:42:

TO en haar pol....Probeer het nog een keer...
op het werk een grote mok, thuis met man een nog grotere mok, als er visite is wel een theepot op rechaud, maar daar doe ik dan alleen het water in, want iedereen wil vaak een ander smaakje.

we hebben ook verse munt, die doen we in grote glazen.

we hebben ook een leuke fluitketel in plaats van waterkoker, gezellig!
groot thee glas, 0.4 L. Qooker vult glas en zakje met smaak erin.

Klaar!! Voorkeur groene thee met granberry of rode fruitsoorten.

Visite heeft keus uit heel wat smaken!
Ik drink zelden thee. Maar als ik het drink hang ik een zakje in mijn glas.

Voor visite zet ik wel een pot. Geen smaakjes

Ik drink wel veel verse munt thee.
Er zijn ook leuke theezakjeshouders:

Verschilt heel erg. Bij het ontbijt een earl grey in een beker. Als ik thuis ben wil ik nog wel eens een grote pot maken, vooral de winterdag.

Wel veel potten, maar gebruik ze weinig. Verschillende bekers en glazen die ik wel veel gebruik.

Hou zelf van zwarte thee, met een klein smaakje (maar niet dat hele zoete)
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
quote:retrostar schreef op 24 juni 2015 @ 13:29:

Ik drink ook geen thee. Niet veel smaak en je moet dan ook zo naar de wc.Ja dit inderdaad. Ik heb wel af en toe een periode dat ik even wat meer thee drink. En dan altijd heel saai, een zakje in een glas.
Uit een theeglas met een (eenpersoons)zakje. Eigenlijk drink ik altijd Pickwick Sinaasappel. Soms (Lipton Russian) Earl Grey en heel soms rooibosthee. Verse munt trouwens ook wel.

Ik moet thee altijd uit een glas hebben. Op de een of andere manier drinkt porselein/aardewerk niet fijn voor mij.
Water koken in de waterkoker en dan met een zakje in het glas. Soms in de winter zet ik een hele grote mok thee om weer lekker warm te worden. Ik heb verschillende smaakjes dus ik heb zelf altijd wel wat te kiezen, en visite kan dan ook kiezen wat ze lekker vinden.

Als ik bij mijn ouders ben drinken we trouwens meestal thee uit een theepot die op tafel staat. Dat is wel heel gezellig moet ik eerlijk zeggen.
Ik ben een zakinglashanger.quote:Anyco schreef op 24 juni 2015 @ 13:30:

Water koken in waterkoker, water in glas, theezakje door glas en klaar is de thee. Niet gezellig misschien maar wel praktisch.

Oh de rest van het gekookte water gaat hier in een thermoskan, voor het volgende kopje thee.Zo doe ik het ook.
Thee hoort bij mij in een groot stevig glas, en die thee laat ik dan een paar minuten trekken.

Als ik Turkse appelthee maak, dan heb ik daar speciale glaasjes voor, en als ik Marokkaanse thee maak, dan gebruik ik mijn Marokkaanse theepotten en theeglazen.

Als ik visite krijg, dan krijgen zij thee in een heel mooi theepotje met bijpassende kopjes jaren geleden gespaard bij Douwe Egberts.
Als ik maar één beker thee wil (bijvoorbeeld 's ochtends, als ik weg moet) zet ik thee in een grote beker, met een puntig theezeefje.

Als ik meer wil of niet alleen drink zet ik een pot. Ik heb vier theepotten, maar ik gebruik er maar één. En ik zou er nog wel een willem, een anderhalveliterpot. Want nu blijf ik thee zetten als er visite is.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven