Thee drinken

24-06-2015 13:22 31 berichten
Volgend op het topic over welke waterkoker hebben jullie, start ik dit topic.

Hoe serveren jullie je thee?

Ik gebruik altijd een theepot.

Ik heb er 10! Eén grote dubbelwandige (die al 30 jaar meegaat), destijds geloof ik gespaard op zegeltjes.

Verder heb ik 9 kleine theepotjes, tweekops potjes. Mijn bezoek krijgt dus een eigen theepotje.

Ik struin de kringloopwinkels af voor leuke potjes, gisteren nog een mooi terrakleurig gaaf en schoon theepotje gescoord voor ¤ 0,60!

Ik gebruik mijn potjes ook altijd zelf en iedere dag een ander potje...

Ik zie op de reclame bijvoorbeeld mensen die een zakje in een glas hangen, maar dat vind ik zo ongezellig.

Hoe drinken jullie je thee?

Ik drink thee

Totaal aantal stemmen: 64

* uit een grote pot (20%)
* uit een kopje met een zakje (77%)
* uit een klein tweekops potje (3%)
Alle reacties Link kopieren
quote:heelveelblabla schreef op 24 juni 2015 @ 14:05:

[...]

Ja dit inderdaad. Ik heb wel af en toe een periode dat ik even wat meer thee drink. En dan altijd heel saai, een zakje in een glas.

Als ik bij Xenos ben gevallen voor een paar doosjes kaneel- of sinaasappelthee, dan drink ik er één (uit een kopje water gekookt in de magnetron) en daarna hoeft het een heeele tijd niet meer.

Het is wel slankelijn-neutraal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik drink het uit hele grote mokken, met een zakje erin dat ik er na een minuutje trekken uit vis. Heerlijk lang warm en ik kan mijn handen er helemaal aan warmen . Vroeger dronk ik het uit een theepot. Vind ik nog steeds gezelliger maar ik doe niet zoveel moeite meer voor mijn eigen kopjes thee.
quote:may_ka schreef op 24 juni 2015 @ 14:32:

Als ik maar één beker thee wil (bijvoorbeeld 's ochtends, als ik weg moet) zet ik thee in een grote beker, met een puntig theezeefje.

Als ik meer wil of niet alleen drink zet ik een pot. Ik heb vier theepotten, maar ik gebruik er maar één. En ik zou er nog wel een willem, een anderhalveliterpot. Want nu blijf ik thee zetten als er visite is.Zo doe ik het ook. Als ik veel tijd heb in een pot. Als ik minder tijd heb of maar 1 kopje wil in een beker.
Ligt eraan. Als ik alleen thuis ben pak ik een zakje, zo niet dan gebruik ik losse thee in een theepot en als ik zin heb pak ik de samovar om uitgebreid thee te zetten op z'n Turks, met hapjes erbij.
verba volant, scripta manent.
Ik ben zo'n saaie zakjeshanger

Wel heb ik gezellige bekers.
Ik zet een pot thee, zet het op een theelicht en giet gedurende de dag thee in mijn mok om te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven