leuke camping gezocht

23-06-2015 20:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Een korte en hopelijk makkelijke vraag.

Wij zoeken voor onze enorme tent een mooi plekje aan het water (zee of meer) in een warm klimaat (vorig jaar weg geregend). Een camping liefst met speeltuin voor de kleine van 4. Water wat niet direct te diep is. En natuurlijk een fijne sfeer en mooi uitzicht. Frankrijk, Italie, Kroatie, Spanje?

Wie kan ons helpen?

Ik hoor graag!!
Camping Darna in Porlezza, Italie misschien? Je kan daar heel dicht bij het meer staan, ontzettend mooi! Ik kan me niet herinneren hoe snel het water diep wordt, maar het is een groot meer waar ook op gevaren wordt met bootjes e.d.

Er is geen hele grote speeltuin, maar wel een leuk animatieteam wat s' avonds op het camping terras (met bar en restaurant) een klein toneelstukje opvoed met een campingdansje erbij. Porlezza is een gezellig stadje :-)
Camping mas sant josep in Spanje. Is niet aan het water maar heeft een redelijk zwembad. Mooie grote plekken voor je tent en een animatieteam voor de kleine.

Het is er schoon en er zit een Nederlandse dame bij de receptie. Wie weet vind je het wat
Zuid Frankrijk maar dan niet aan de kust maar in de buurt van een rivier(tje) of meer?

In de Herault vind je het Lac du Salagou, je kunt er bijna eindeloos lopen in het meer, er is een camping maar die is niet geweldig, je zou dan iets in de omgeving moeten zoeken.
verba volant, scripta manent.
Bella italia in italie of brasilia in frankrijk!
Dit type ik vanaf camping isolino, vlakbij Verbania, in Italie, pal aan het lago maggiore (strandje op 15 meter van de caravan, prachtig uitzicht over het meer). Op de camping ook prachtige zwembaden, voor italiaanse begrippen redelijk grote plaatsen. Van dezelfde organisatie en ook leuk, op een paar km van hier: lido continental. Leuke animatie, speeltuin aanwezig.

Mijn favoriete camping in Spanje: la ballena allegre, camping langs zee, je tent staat nooit verder dan 100 meter van het strand. Zee blijft lang ondiep. Buurcamping daarnaast, las dunas, ook niks mis mee.
Vorig jaar op Isolino geweest, zeer leuke camping! Zwembad voor die leeftijd heel leuk, wel badmuts op! Leuke speeltuin en naast het zwembad zit nog een speeltuin. Leuke animatie, kunstgras voetbalveld, en 's avonds shows in de overdekte Arena.

Enig minpunt: wij hebben er heel slecht weer gehad...

In Frankrijk is les Alicourts in de Loire echt ook superleuk. Mooie zwembaden met glijbanen, peuterbad en golfslagbad, én een grote recreatieplas met speeltoestel.

Mooie speeltuin ook. In de omgeving ook mooie kastelen te bezoeken. Onze jongste was toen denk ik ook ca 4 jaar en vond die kastelen met ridders ook erg boeiend!

Groot pluspunt is de afstand, zo'n 700-800 km geloof ik, ideaal dus!
Schoot me nog te binnen: Piani di Clodia aan het Italiaanse Gardameer is ook heel mooi, wel groot. Maar voor de kleintjes een superleuk apenzwembad.

In Frankrijk nog Les Peneyrals in de Dordogne. Ook mooie omgeving.

Of iets aan de Franse kust?
http://campofelice.ch/
Ik ben in mijn kinderjaren op camping weekend geweest aan het Gardameer. Voor kinderen is het daar super. De camping is niet heel groot en je kunt alle kanten op in de omgeving. Nederlands animatieteam (nederlandse eigenaar camping) maar verder wel italiaanse sferen. succes met zoeken!
Er komen al aardige tips binnen, nog niet precies wat we zoeken maar we zijn al een stuk op weg.

Dank jullie wel!

xx
Wat zoek je dan nog mee specifiek? Volgens mij voldoet Isolino aan het Gardameer toch aan al je wensen.

Er tegenover ligt trouwens Continental Lido, ook een erg leuke camping en ook direct aan het meer gelegen.
Isolino is niet aan het Gardameer maar aan lago maggiore. Continental Lido aan het lago di morgozzo.
Ja, je hebt gelijk! Ik was even in de war.
Niet meteen bekend met campings, maar het Balaton meer in Hongarije is ondiep tot ver en in de zomer ook mooi weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven