Ex is een klootzak maar ik voel niets. Is dat wel normaal?

03-09-2008 16:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!

Normaal lees ik altijd mee maar nu zit ik zelf met iets in mijn maag. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat het zo'n lang verhaal is geworden

Zoals de topictitel al zegt heb ik een beetje een vreemde ex.

We zijn een week of 6 geleden na 3 jaar relatie uit elkaar gegaan. Hiervan hebben we 1,5jaar samengewoond.

Ik heb het uitgemaakt omdat hij totaal geen moeite voor me deed, me niet netjes behandelde en zichzelf altijd heel erg zielig vond. Hij had een rotbaan, weinig vrienden enzovoorts maar hij wilde er helemaal niets aan doen.

Ik kon er gewoon niet meer tegen en voelde me gewoon rot in deze relatie. Dus besloot ik er een einde aan te maken.

Op zich ging het allemaal heel oke. Hij leek er niet zo heel veel moeite mee te hebben en het leek me dan ook een goede beslissing.

We hebben samen het huis uitgemest. Spullen verdeeld (wat naar mijn idee allemaal eerlijk is gegaan), en de huur van onze woning opgezegd.

Nou hadden we afgesproken dat we vrienden zouden blijven. Natuurlijk was dat in het begin (omdat we noodgedwongen moesten samenwonen) erg moeilijk maar later ging het steeds beter. Al deed hij nog heel vaak zielig maar dan probeerde ik hem duidelijk te maken dat ik dat even niet kon hebben omdat dat één van de belangrijkste redenen is geweest waarom ik het uitgemaakt heb.

Vorige week waren we nog samen in huis, opgeruimd en ook best gezellig gepraat. Hij zei tegen me dat hij het erg vond dat hij zo rot tegen me gedaan had nadat het uit was gegaan en dat hij vond dat hij hulp moest zoeken want hij vond dat best erg.

Ik heb toen gezegd dat hij moest doen wat hem het beste leek.

Toen kreeg ik gister een mailtje (omg hoe laf :D) dat hij bij deze al het contact verbrak en dat ik uit zijn msn lijst gegooid was, en als ik hem mailde kwam ik in spam en dat soort onzin.

De reden: Ik had de vriendschap teveel opgedrongen ik zat er over te zeiken enzovoorts. Hij had helemaal nooit vrienden willen blijven.

En hij had net gedaan alsof hij vrienden wilde blijven want anders had ik hem niet geholpen met het huis.

Eh???.....

Wat vinden jullie hier nou van. Ik vind het zo ongelofelijk vreemd.

Ik ben absoluut niet van plan ooit nog contact met hem op te nemen. Ik lig er niet wakker van dat we straks geen contact meer hebben maar ik vind het wel jammer. Hij was mijn beste vriend mijn maatje en dat is nu ineens weg. Maar ik vind het zo raar ook dat ik helemaal geen verdriet heb. Het was een ongelofelijk schofterig mailtje maar ik heb er alleen om moeten lachen eigenlijk...
good riddance zou ik dan zo zeggen.

ik zou er niet wakker van liggen, nu komt zijn ware aard boven
Tja, wat wil je horen??

Vaak wordt bij het afronden van een relatie gezegd "we blijven vrienden" en heel vaak blijkt daar helemaal niks van terecht te komen omdat er verschil bestaat in verwachtingen.

Als jij er verder niet mee zit: prima toch!

Geeft in mijn ogen alleen maar aan dat je de relatie voor jezelf echt afgesloten hebt.

Laat lekker gaan!

Geniet van je hervonden vrijheid!
Eerst zou ik zeggen good for you dat het je allemaal niet zo veel meer doet. Je bent er blijkbaar echt klaar mee (en hij met jou, of zo doet hij het voor). Ergens denk ik wel dat het hem wel iets doet en dat hij boos op je is en daarom zo'n mail stuurt. Uit frustratie ofzo dat hij gedumpt is, ik kan me er iets bij voorstellen. Aan de andere kant doet het jou toch wel wat denk ik, anders open je er geen topic over. Maar dat geeft niks hoor, het klinkt wel alsof je er redelijk goed mee om gaat gelukkig. En het jammer vinden dat je beste vriend wegvalt na zo'n relatie dat is gewoon jammer en vervelend en dat mag je best vinden. Maar je kunt die schofterige mail idd maar beter niet te serieus nemen, ik maak er alleen uit op dat hij zn frustraties mbt de verbroken relatie eruit wil gooien. Trek het je idd niet aan.
quote:plukvandepetteflat schreef op 03 september 2008 @ 16:44:

Eerst zou ik zeggen good for you dat het je allemaal niet zo veel meer doet. Je bent er blijkbaar echt klaar mee (en hij met jou, of zo doet hij het voor). Ergens denk ik wel dat het hem wel iets doet en dat hij boos op je is en daarom zo'n mail stuurt. Uit frustratie ofzo dat hij gedumpt is, ik kan me er iets bij voorstellen. Aan de andere kant doet het jou toch wel wat denk ik, anders open je er geen topic over. Maar dat geeft niks hoor, het klinkt wel alsof je er redelijk goed mee om gaat gelukkig. En het jammer vinden dat je beste vriend wegvalt na zo'n relatie dat is gewoon jammer en vervelend en dat mag je best vinden. Maar je kunt die schofterige mail idd maar beter niet te serieus nemen, ik maak er alleen uit op dat hij zn frustraties mbt de verbroken relatie eruit wil gooien. Trek het je idd niet aan.

Natuurlijk doet het me wel wat. Ik vind het jammer. Ik geef wel om hem. Er is bij mij geen sprake meer van liefde maar wel van respect en vriendschap. Ook heeft hij de kat meegenomen en het doet me ook best pijn dat ik die nooit meer zal zien.

Ik snap het gewoon niet helemaal denk ik.

Maar ik denk wel bij mezelf: Als iemand mij zo schofterig behandeld hoef ik daar ook geen vrienden meer mee te blijven. Diegene hoef ik gewoon nooit meer te zien.
Inderdaad laf om dit per mail naar je te sturen, i.p.v. dit in een gesprek als volwassen persoon met je te bespreken! Die kan je dan maar beter kwijt dan rijk zijn!

En dat je er geen verdriet over voelt, is omdat je voor jezelf de relatie al eerder hebt afgesloten (en nog eerder onderbewust) ... want als ik je verhaal zo lees ben je niet over 1 nacht ijs gegaan wat betreft het beëindigen van je relatie.

Vooral over dat huis, echt triest van zijn kant ... die wil je ook niet als "gewone" vriend, toch? Vertrouw op je eigen gevoel & geniet van je vrijheid!
quote:Mikk schreef op 03 september 2008 @ 16:53:

[...]

Natuurlijk doet het me wel wat. Ik vind het jammer. Ik geef wel om hem. Er is bij mij geen sprake meer van liefde maar wel van respect en vriendschap. Ook heeft hij de kat meegenomen en het doet me ook best pijn dat ik die nooit meer zal zien.

Ik snap het gewoon niet helemaal denk ik.

Maar ik denk wel bij mezelf: Als iemand mij zo schofterig behandeld hoef ik daar ook geen vrienden meer mee te blijven. Diegene hoef ik gewoon nooit meer te zien.Ik snap dat je zo denkt, hoor. Ik heb zelf ook nog niet zo lang geleden gebroken met mijn nu ex. Een paar weken later kreeg ik (in mijn ogen) ook een nogal botte mail van hem. Ik was laaiend en vroeg me af waarom dit zo laf via de mail moest. Daarna heb ik niets meer van hem gehoord en hem overal gewist (mail, nummer etc) Maar ach, dat zijn de emoties van het moment, die een pas verbroken relatie met zich meebrengt. En ja dan ishet moeilijk om volwassen en respectvol met elkaar om te gaan en leidt het soms tot dit soort situaties. Onlangs heb ik wel weer contact opgenomen met ex. Gewoon even vragen hoe het gaat, hij reageerde er positief op. Ik ben nu ook niet echt boos meer over de mail, misschien praten we het nog eens uit, misschien niet. Ik zie wel hoe het loopt. Wat ik wil zeggen is dus, het betreft waarschijnlijk emotionele uitspattingen, maar over een tijdje trekt het wel weer bij. Laat het gewoon even rusten en trek het je niet aan (dat deed ik dus wel ). succes
Ik weet niet of ik het op kan brengen ooit weer contact te zoeken. Ik denk zelfs dat als een wederzijdse vriendin van ons jarig is ik een dag later naar de verjaardag zal gaan. Klinkt ongelofelijk kinderachtig maar ik wil eigenlijk gewoon nooit meer met hem praten en hem ook nooit meer zien.

Wat zouden jullie trouwens doen met wederzijdse vrienden? De waarheid vertellen? We hebben toen der tijd tegen iedereen gezegd dat we gewoon vrienden zouden blijven...
Ik zou het even laten rusten. Kijken hoe je er over een, pak em beet, maand (of 2) tegen aan kijkt. En die wederzijdse vrienden, ik denk wel dat die snappen dat jullie miss niet met elkaar geconfronteerd willen worden nu. Dat lost zichzelf wel op.Of als je afspreekt of een verjaardag hebt , kun je idd even aangeven dat je niet tegelijk met je ex wilt komen, simpel.
quote:Mikk schreef op 03 september 2008 @ 17:27:

Ik weet niet of ik het op kan brengen ooit weer contact te zoeken. Ik denk zelfs dat als een wederzijdse vriendin van ons jarig is ik een dag later naar de verjaardag zal gaan. Klinkt ongelofelijk kinderachtig maar ik wil eigenlijk gewoon nooit meer met hem praten en hem ook nooit meer zien.

Wat zouden jullie trouwens doen met wederzijdse vrienden? De waarheid vertellen? We hebben toen der tijd tegen iedereen gezegd dat we gewoon vrienden zouden blijven...

... is ook logisch dat je dat nu zo voelt!

denk ook niet dat nu in te schatten valt of je het ooit weer zou willen, contact met je ex. en je nu al druk maken over op andere dagen naar verjaardagen gaan (of is er binnenkort al 1 jarig?) ... niet doen, zie je tegen die tijd wel!

maar sws ... doe wat voor jouw gevoel 't goede lijkt! nu ben je weer vrijgezel, en "moet" je enkel met jezelf rekening houden.

en met gemeenschappelijke vrienden ... ja dat blijft toch moeilijk!

heb dit zelf begin dit jaar gehad, en nu ga ik met bijna geen één van die vrienden meer om. maar dit vooral omdat deze mensen zo anders waren dan mij, drugs in grote mate gebruiken, liegen, bedriegen (ja ... hoe kom ik er aan? ). de breuk tussen die paar gemeenschappelijke vrienden en mij hadden dus niets te maken met het stuklopen van de relatie.

toen ik nog wel met ze omging kwam natuurlijk het moment dat ik ze moest gaan vertellen dat het over was, en waarom (want ja, dat willen ze dan wel weten uiteraard) ... heb het gewoon eerlijk verteld, maar wel steeds erbij gezegd dat ik het niet erg vind dat zij nog met hem omgaan, dat ik hem niet wil zwart praten etc ...

overigens ben ik nog wel steeds bevriend met mijn ex!

(en dit is niet altijd makkelijk ... )
Bedankt voor jullie wijze woorden

Ja binnenkort is er iemand jarig en ik zie er als een berg tegenop. Ik weet niet of ik die vrienden moet vertellen waarom ik hem nooit meer wil zien terwijl ex en ik tegen al onze vrienden hebben geroepen dat we absoluut vrienden bleven.

Kijk ik ben ook niet iemand die andere mensen zwart maakt. Maar ergens heb ik ook geen zin om te gaan liegen om hem te beschermen. Want als die vrienden weten wat hij gemailt heeft krijgt hij de volle laag, dat weet ik zeker.

Waarom zou ik hem nog beschermen?

Knap dat je nog bevriend bent met je ex. Ik wist niet hoe dit zou gaan. Mijn vorige ex waar ik 5 jaar mee samen was bleek later een psychopaat te zijn dus daarmee was vrienden blijven onmogelijk.

Omdat deze ex en ik wel goed uit elkaar gingen dacht ik dat het wel mogelijk was. Maar stel dat hij weer contact opneemt denk ik dat ik het niet kan opbrengen om te antwoorden. Niet omdat ik zo ontzettend gekwetst ben (want dat ben ik echt niet en dat vind ik zo ongelofelijk vreemd ook al hebben jullie goede redenen bedacht waarom dat zo is) maar omdat ik het hem niet meer gun. Ik besteed mijn tijd liever aan mensen die mijn tijd waard zijn. Ik heb het druk genoeg met van alles...
Het is heus niet zo raar hoor, als je eerst zegt dat ex en jij vrienden willen blijven en dat naderhand, als de echte breakup plaatsgevonden heeft en bijbehorende zaken, dat dat toch niet helemaal zo uitpakt. Als je dat gewoon tegen je vrienden zegt, zullen die het echt wel begrijpen. Je hoeft er verder niet diep op in te gaan, gewoon zeggen dat je hem nu even niet wilt zien/tegen komen. Verder hoef je hem ook niet zwart te maken. Gewoon aangeven dat het je nu geen goed doet hem te zien, punt. (en dat je dus een andere dag langs komt ofzo)
Snap ik ook wel hoor Mikk, dat je een btje 't dilemma voelt van ik wil hem niet zwart maken/nog beschermen en aan de andere kant liever eerlijk bent tegen je vrienden ...

Het is ook moeilijk, ik had zelf (toen ik nog wel met die gemeenschappelijke vrienden omging) steeds de neiging om mijn ex te beschermen door niet de hele waarheid te vertellen, niet de vuile was buiten te hangen ... maar op den duur ben ik daar mee gestopt. Niet omdat ik hem graag zwart wilde gaan maken, niet omdat ik medelijden wilde maar meer omdat ik niet meer zo op eieren wilde lopen!

Heb hem dit ook verteld, en dat hij zelf verantwoordelijk is voor zijn daden en dan heeft hij vrij goed opgepikt (hoewel ... heb soms meer het idee dat ik niet meer zo tot hem door dring).

Dit is overigens mijn enigste ex waar ik nog mee omga na het verbreken van een relatie, dus no shame Mikk!

Sterkte iig!
Ben het eens met Plukvdpetteflat. Ik zit nu in een soortgelijke situatie, waarin mijn ex en ik ook eerst riepen dat we vrienden bleven en dat ging even goed. Maar nu hij sinds kort met 2 (!) andere meiden aan het rommelen is, hoeft het voor mij ook niet meer zo. Ik zeg tegen mensen die ernaar vragen maar die niet alle ins en outs hoeven te weten (collega's enzo) gewoon dat het vrienden blijven met je ex in de praktijk moeilijker is dan ik dacht. Zoiets kun jij toch ook zeggen, zonder in detail te treden wat het dan precies is.

Groetjes en succes!
Ik denk dat het een soort van luduvudu is, die reactie. Als hij zich zelf vaak zielig vind, kan ik me wel indenken dat hij zo reageert. Laat hem, ga gewoon naar die verjaardag, jou leven, jou feestje (en die van de jarige job natuurlijk)

Dadelijk denkt hij ook ik ga wel een dag later anders kom ik haar tegen, zit je daar alsnog met z'n 2e. (geintje)
quote:Suzeli schreef op 05 september 2008 @ 15:58:

Ik denk dat het een soort van luduvudu is, die reactie. Als hij zich zelf vaak zielig vind, kan ik me wel indenken dat hij zo reageert. Laat hem, ga gewoon naar die verjaardag, jou leven, jou feestje (en die van de jarige job natuurlijk)

Dadelijk denkt hij ook ik ga wel een dag later anders kom ik haar tegen, zit je daar alsnog met z'n 2e. (geintje)

Ik denk het ook. Ik hoop ook dat hij ongelofelijk veel verdriet heeft, dat gun ik hem gewoon.

Ik ga denk ik ook gewoon naar de verjaardag. Ik hoop alleen dat hij er niet is dan...

Ik ga gewoon de waarheid vertellen tegen die gezamelijke vriendin. Ze is één van mijn beste vriendinnen en ik ben altijd eerlijk tegen haar. Hij stuurt dat mailtje waarom zou ik hem beschermen?
quote:Ik ga gewoon de waarheid vertellen tegen die gezamelijke vriendin. Ze is één van mijn beste vriendinnen en ik ben altijd eerlijk tegen haar. Hij stuurt dat mailtje waarom zou ik hem beschermen?

juist Mikk, dat is de instelling!

straks krijg jij nog later problemen met die beste vriendin, omdat je dit niet eerlijk verteld heb (en zij het van een ander heeft gehoord)

en de waarheid vertellen is nog altijd iets anders dan iemand zwart maken! succes ermee!
Ik vind de reactie van de ex eigenlijk best begrijpelijk. Langzaam is zijn verdriet verandert in boosheid. Hij was al ongelukkig met zijn leven, en daarbij maakt TS ook nog eens de relatie uit ! TS wil wel vrienden blijven maar hij mag 'niet zeuren' want dat kan TS even niet hebben. En nu is hij de 'klootzak' en de vriendenkring moet dat ook maar ff weten ?

Zeker als hij niet veel vrienden heeft zal hij getwijfeld hebben over de beslissing, maar ik denk dat het een hele verstandige was.
quote:Mikk schreef op 05 september 2008 @ 20:05:

[...]

Ik denk het ook. Ik hoop ook dat hij ongelofelijk veel verdriet heeft, dat gun ik hem gewoon.

Ik ga denk ik ook gewoon naar de verjaardag. Ik hoop alleen dat hij er niet is dan...

Ik ga gewoon de waarheid vertellen tegen die gezamelijke vriendin. Ze is één van mijn beste vriendinnen en ik ben altijd eerlijk tegen haar. Hij stuurt dat mailtje waarom zou ik hem beschermen?

Jij gunt hem veel liefdesverdriet? Lekker harteloos! Omdat de arme ziel gekwetst is en tot de conclusie komt dat 'vrienden zijn' best moeilijk is als je geconfronteerd wordt met een ex die niet meer bij je wilt zijn. OK, een mail versturen verdient geen schoonheidsprijs maar ik begrijp zijn reactie wel.

Misschien voor jou een kans om je volwassenheid te tonen en je neutraal op te stellen naar gezamelijke vrienden toe. Dat zou je pas sieren!
quote:Vent70 schreef op 08 september 2008 @ 13:28:

Ik vind de reactie van de ex eigenlijk best begrijpelijk. Langzaam is zijn verdriet verandert in boosheid. Hij was al ongelukkig met zijn leven, en daarbij maakt TS ook nog eens de relatie uit ! TS wil wel vrienden blijven maar hij mag 'niet zeuren' want dat kan TS even niet hebben. En nu is hij de 'klootzak' en de vriendenkring moet dat ook maar ff weten ?

Zeker als hij niet veel vrienden heeft zal hij getwijfeld hebben over de beslissing, maar ik denk dat het een hele verstandige was.

Nou moet ik heel eerlijk zeggen waarom het uit is gegaan. Dan begrijpen jullie mij waarschijnlijk beter.

In april zijn wij ook een paar dagen uit elkaar geweest omdat hij me gedumpt had via een mailtje. Dit mailtje stond vol met verwijten die eigenlijk helemaal nergens op sloegen. En was ongelofelijk gemeen en kwetsend geschreven. Ik wist toen helemaal niet dat er iets mis was met ons.

We zijn toch weer bij elkaar gekomen omdat we elkaar misten en zo hebben we het nog 3 maanden vol gehouden.

We hadden duidelijke afspraken gemaakt ik ging in therapie om iets te verwerken en hij zou aan zichzelf werken.

Hij heeft in die 3 maanden dus niets gedaan. Hield totaal geen rekening meer met me en leefde zijn eigen leven. Aan de situatie werk en vrienden uit zijn oude woonplaats missen wilde hij niets doen want daar had hij geen zin in.

Mijn gevoel ging weg. Ik kon er niet meer tegen te leven met zo iemand. En dat mailtje. Dat mailtje kwam elke keer weer naar boven. Hij heeft me daar zo ongelofelijk mee gekwetst. Ik kon hem niet meer zien als die jongen die ik 100% kon vertrouwen.

Daarom is het uit gegaan.

Ik heb het verhaal iets aangepast om herkenning te voorkomen bij mijn openingspost. Maar ik denk niet dat mijn ex op het viva forum leest.

Dat ik wilde dat hij verdriet zou hebben is inderdaad ook niet netjes en dat meende ik ook niet. Dat heb ik gezegd in een vlaag van woede.

Ik wilde dit even ophelderen omdat ik hier net begonnen ben met posten en niet gelijk gezien wil worden als één of andere botte trut ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven