Bericht controle koffer?

27-06-2015 20:51 13 berichten
Weet iemand dit, laat Her Majesty's beveiliging ook bericht achter als ze je koffer hebben doorzocht? Weet van sommige landen dat ze een kaartje achterlaten, maar hoe zit dat met UK?

Oftewel: de rits zat totaal anders toen ik mijn koffer van de band haalde, niet tof! Maar is er nou op Schiphol iemand doorheen gegaan (dus van de afhandeling) of al in UK? Hoe secuur moet ik gaan checken of ik wat mis?
Alle reacties Link kopieren
Het kan allebei. Ik zou zoiets voor de zekerheid melden bij de douane denk ik (het is me nooit gebeurd of opgevallen), om te voorkomen dat ze je vlak voor je de hal in stapt, aanhouden met drugs of exotische dieren.

Of kijk ik nu teveel Discovery?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoezo, je ziet toch in één oogopslag of er iets mist? Je weet toch wat je er in hebt gestopt?

En voortaan je koffer op slot.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bij mijn ouders was een keer het hele TSA slot en de koffer riem foetsie. Geen ervaring met de UK maar ik geloof dat ze in veel landen tegenwoordig stickers gebruiken die ze op de koffer plakken. Tenminste dat is mijn ervaring.

Ik snap dat het niet prettig voelt maar aan de andere kant zou ik er ook niet zo'n probleem van maken. Die mensen doen ook maar hun werk.
quote:pejeka schreef op 27 juni 2015 @ 21:06:

En voortaan je koffer op slot.Dat slot mogen ze gewoon openbreken hoor, als ze je koffer willen controleren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pejeka schreef op 27 juni 2015 @ 21:06:

Hoezo, je ziet toch in één oogopslag of er iets mist? Je weet toch wat je er in hebt gestopt?

En voortaan je koffer op slot.

Ik weet niet hoe klein jouw koffer is, maar ik weet zelfs in een klein koffertje nog een hoop te proppen. En bovendien was het uitverkoop, dus ik heb nog moeten aandrukken om de koffer dicht te krijgen.

Ik doe nooit een slot op mijn koffer, dat maakt hem alleen maar aantrekkelijk om open te breken.
quote:himalaya schreef op 27 juni 2015 @ 21:12:

[...]

Dat slot mogen ze gewoon openbreken hoor, als ze je koffer willen controleren.Klopt. Maar dat zullen ze je dan toch even netjes melden, zeker als er niks gevonden wordt. Neem niet aan dat ze dan je koffer opengebroken en wel, met alles er half uithangend, op de bagageband deponeren.
quote:erizo schreef op 27 juni 2015 @ 21:17:

[...]

Ik weet niet hoe klein jouw koffer is, maar ik weet zelfs in een klein koffertje nog een hoop te proppen. En bovendien was het uitverkoop, dus ik heb nog moeten aandrukken om de koffer dicht te krijgen.

Ik doe nooit een slot op mijn koffer, dat maakt hem alleen maar aantrekkelijk om open te breken.

Maar dan nóg weet je toch wat er in je koffer zit?

En ik reis regelmatig, ook met het vliegtuig, maar 90% van de mensen heeft hardshell koffers die op slot zitten (cijfersloten of andere sloten). En zijn het koffers met ritsen, dan zit er vaak een hangslotje aan.

Wie moet die koffer openbreken dan, zodra je hem hebt ingecheckt?
Voor diegene die zweren bij een slot:

http://youtu.be/gDC5P59LS1I
Ik zou wel checken of er niets IN gestopt is!
Wij zijn een paar weken terug naar NY geweest.

Bij thuiskomst zat er een briefje in de koffer van mijn vriend dat hij gecontroleerd is en dat, als je koffer dus kapot is, dat dat hun schuld is (en dat dat je eigen risico was). Nou had hij een TSA slot en kwamen we er pas bij het uitpakken van de koffer achter.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 27 juni 2015 @ 21:33:

Wij zijn een paar weken terug naar NY geweest.

Bij thuiskomst zat er een briefje in de koffer van mijn vriend dat hij gecontroleerd is en dat, als je koffer dus kapot is, dat dat hun schuld is (en dat dat je eigen risico was). Nou had hij een TSA slot en kwamen we er pas bij het uitpakken van de koffer achter.Gevalletje dit: http://youtu.be/zMTXzQ0Vqn8
quote:edamame schreef op 27 juni 2015 @ 21:35:

[...]

Gevalletje dit: http://youtu.be/zMTXzQ0Vqn8Nee hoor dat is bij die koffer niet mogelijk. Daarom heb je toch juist zo'n TSA slot. In ieder geval vonden wij het niet vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven