Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

quote:riannerianne schreef op 18 juni 2015 @ 14:48:

Ik heb het de laatste week steeds vaker op de iPad dat de pagina sluit, opnieuw opent met de melding "webpagina is opnieuw geladen ivm foutmelding". Als dat vaker achter elkaar gebeurt, dan krijg ik een wit scherm dat de pagina fouten bevat en niet kan worden geladen.

Bedankt voor de melding. Welke browser gebruik je op je iPad? En gebeurt dit bij frontpage van het forum of binnen een topic?

Groeten,

Lot
Safari.

Het gebeurt alleen binnen topics, niet op de frontpage.
Ik forum mobiel en de knop "forum start" werkt al een hele tijd niet. Althans, ik krijg dan geen nieuwe pagina, maar telkens dezelfde oude topics. Pas als ik alle cookies etc wis , krijg ik een nieuwe pagina als ik het forum open. Maar als ik dan op vernieuwen klik vernieuwd er niets.

Heel vervelend, want ik ben dus nig steeds op 9 juni en loop dus gigantisch achter...
quote:viennas schreef op 19 juni 2015 @ 22:18:

Ik forum mobiel en de knop "forum start" werkt al een hele tijd niet. Althans, ik krijg dan geen nieuwe pagina, maar telkens dezelfde oude topics. Pas als ik alle cookies etc wis , krijg ik een nieuwe pagina als ik het forum open. Maar als ik dan op vernieuwen klik vernieuwd er nie ts.

Heel vervelend, want ik ben dus nig steeds op 9 juni en loop dus gigantisch achter...Dit heb ik de laatste paar dagen ook op de iPad. Er gebeurt niets als je op 'forum start' klikt.
quote:impala schreef op 03 juni 2015 @ 09:56:

[...]

Te vroeg gejuicht. De balkjes en smaller tekstkolommen zijn weer terug. Onder de ING relatiemanager. Dit is er een met een blauwe foto erin. Misschien zijn er 2 versies van die advertentie? Daarboven staat de advertentie 'Viva vindt'.

Ik heb hier trouwens volgens mij alleen last van op mijn mobiel.

Hebben jullie nou enig idee wat dit is - en wordt er uberhaupt naar gekeken??

Ik heb hier ook weer last van. Wordt hier nog iets aan gedaan?

Verder gebeurt het de laatste tijd steeds vaker dat ik op mijn mobiel een reactie aan het typen ben, en het venster dan verspringt naar het zoekscherm. Super irritant want dan moet ik terug scrollen en weer op de juiste plek verder gaan typen, wat niet zo eenvoudig is mobiel.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Mobiel via firefox is het erg irritant als ik een topic aantik en vervolgens een heel ander topic of blog geopend krijg.

Ook verspringt alles, denk je dat de pagina geladen is springt het om en dan tik je net een ander topic aan dan je wil lezen.
quote:gioia82 schreef op 21 juni 2015 @ 10:13:

[...]

Ik heb hier ook weer last van. Wordt hier nog iets aan gedaan?

l.Ik heb het nu net ook weer. Het ligt dus niet (alleen?) aan de ing advertentie. Het gebeurt als er een advertentie van jullie boven de ing staat. Viva vindt of soortgelijk. Dat moet jullie inmiddels toch ook opgevallen zijn?
.
Beste forummers,

Ik weet niet exact wat er bij de TD ligt mbt de onderstaande klachten maar ik zorg iig even dat morgen de CM dit nog even doorneemt en indien nodig (nogmaals) bij de TD te melden.

Excuus voor het ongemak.

mvg,

Junior.
Ik zag dit voorbij komen op het topic van Plensbui 5 in het topic Hersenbloeding bij vriend. Ik wil haar er niet mee lastig vallen want zij heeft al genoeg aan haar hoofd maar ik hoop dat hier snel naar gekeken kan worden.

Plensbui5 schreef 21-06-2015 om 20.53

Ik kon mij gisteren en vandaag niet meer aanmelden op mijn account, maar werd naar iemand anders account gestuurd
quote:JuniorModeratorViva schreef op 21 juni 2015 @ 16:19:

Beste forummers,

Ik weet niet exact wat er bij de TD ligt mbt de onderstaande klachten maar ik zorg iig even dat morgen de CM dit nog even doorneemt en indien nodig (nogmaals) bij de TD te melden.

Excuus voor het ongemak.

mvg,

Junior.Ik had het net hier weer, na de combi ing & marktplaats Viva (blauw) maar weer niet na de combi ing & een rode advertorial in Vivastijl voor magnum.
.
quote:prada schreef op 22 juni 2015 @ 01:17:

Ik zag dit voorbij komen op het topic van Plensbui 5 in het topic Hersenbloeding bij vriend. Ik wil haar er niet mee lastig vallen want zij heeft al genoeg aan haar hoofd maar ik hoop dat hier snel naar gekeken kan worden.

Plensbui5 schreef 21-06-2015 om 20.53

Ik kon mij gisteren en vandaag niet meer aanmelden op mijn account, maar werd naar iemand anders account gestuurd

Dank je wel voor het doorgeven Prada, ik heb het gelijk doorgegeven!

met vriendelijke groet,

Junior
quote:impala schreef op 22 juni 2015 @ 07:00:

[...]

Ik had het net hier weer, na de combi ing & marktplaats Viva (blauw) maar weer niet na de combi ing & een rode advertorial in Vivastijl voor magnum.

Beste Impala,

Ik heb de info over de combi doorgegeven, misschien hebben ze er iets aan. Dank je wel voor het melden.

met vriendelijke groet,

Junior
Zojuist is er vanuit IT een bugfix voor het 'quote probleem' live gegaan samen met een aantal security updates. Het kan zijn dat het forum daarom even niet bereikbaar was. Mochten er toch nog problemen zijn met het quoten dan hoor ik het graag.

De overige issues zijn allemaal doorgegeven aan IT. Momenteel probeer ik het voor elkaar te krijgen dat er een developer vanuit het IT-team een aantal weken fulltime aan het forum kan gaan werken. Net als jullie hoop ik dat er dan eindelijk een flink aantal bugs en wensen kunnen worden opgepakt. Zodra ik hier meer duidelijkheid over heb laat ik het aan jullie weten.

Groeten,

Lot

Ik heb het de laatste week steeds vaker op de iPad dat de pagina sluit, opnieuw opent met de melding "deze webpagina is opnieuw geladen vanwege een probleem". Als dat vaker achter elkaar gebeurt, dan krijg ik een wit scherm dat de pagina fouten bevat en niet kan worden geladen.

Dit heb ik ook.

En dat het typen steeds heel traag gaat. En dat ligt niet aan mijn typen . Hij kan het niet bijhouden.

Ik heb het de laatste week steeds vaker op de iPad dat de pagina sluit, opnieuw opent met de melding "deze webpagina is opnieuw geladen vanwege een probleem". Als dat vaker achter elkaar gebeurt, dan krijg ik een wit scherm dat de pagina fouten bevat en niet kan worden geladen.

Oh, dat heb ik ook. ihet geeft verder weinig vertraging, behalve even opnieuw laden maar dat kan aan mijn snelle verbinding liggen.

ik kan desgewenst een screendump sturen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 22 juni 2015 @ 14:34:

[...]

Oh, dat heb ik ook. ihet geeft verder weinig vertraging, behalve even opnieuw laden maar dat kan aan mijn snelle verbinding liggen.

ik kan desgewenst een screendump sturenGraag zou je deze naar communitymanager@viva.nl kunnen sturen?
Sinds gisteren moet ik steeds weer opnieuw aanmelden. Word steeds uitgelogd.
quote:hgjb266 schreef op 26 juni 2015 @ 08:16:

Sinds gisteren moet ik steeds weer opnieuw aanmelden. Word steeds uitgelogd.

Dat is inderdaad vervelend. Heb je al geprobeerd je browsergeschiedenis en cookies te wissen? Problemen rondom ingelogd blijven ontstaan meestal door de cookie-settings.

Mocht het verwijderen van je cookies en browsergeschiedenis niet helpen zou ik graag antwoord van je krijgen op de onderstaande vragen:

Welk type device gebruik je? (mobiel, tablet, desktop)

Welke browser? (IE, Firefox, Chrome of Safri en versie nummer)

Welk besturingssysteem? (bijv: Windows 8, XP, iOS)

Maak je gebruik van een adblocker?

Ik hoor het graag! (je mag het ook mailen naar communitymanager@viva.nl)
Oke ik ga het proberen.
Beste forummers,

We hebben vandaag last gehad van een kleine bug, waardoor de inboxen leeg leken. Inmiddels is het probleem opgelost en alle berichten zijn weer zichtbaar.

met vriendelijke groet,

CommunityManager Viva
Beste forummers,

Deze ochtend is de IT updates aan het doen op het forum. Het kan dan zijn dat er wat problemen zijn met de bereikbaarheid op het forum. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Beste forummers,

Zojuist is de bugfix m.b.t. de sorteerfunctie op de profielpagina's online gezet. Mochten er nog problemen zijn met de sorteerfunctie dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Lot
quote:CommunityManagerViva schreef op 29 juni 2015 @ 10:06:

Beste forummers,

Zojuist is de bugfix m.b.t. de sorteerfunctie op de profielpagina's online gezet. Mochten er nog problemen zijn met de sorteerfunctie dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

LotWat houdt deze sorteerfunctie precies in? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
.
quote:impala schreef op 29 juni 2015 @ 12:09:

[...]

Wat houdt deze sorteerfunctie precies in? Dat is mij niet helemaal duidelijk.De sorteerfunctie bij het topic overzicht op de profielpagina. Hiermee kun je sorteren op geopende topics of enkel reacties gegeven door de betreffende forummer.
quote:CommunityManagerViva schreef op 29 juni 2015 @ 13:09:

[...]

De sorteerfunctie bij het topic overzicht op de profielpagina. Hiermee kun je sorteren op geopende topics of enkel reacties gegeven door de betreffende forummer.

Ah, je bedoelt op andermans profielpagina, als je loept. Ik ga even kijken.

Je kunt nu inderdaad een lijst met door X geopende topics krijgen. Dat is wel handig en nieuw.

Maar het effect van de knop 'alleen reacties' snap ik niet zo goed. Daarmee krijg je een lijst van alle topics waarin X ooit heeft gereageerd, maar niet die reacties zelf (dat zou je verwachten). Voor een lijst van alle reacties/posts van X moet je naar een anders uitziende knop op een andere plek. Niet logisch. En die 'alle berichten'-lijst is volgens mij niet op topic te sorteren. Dat zou handig zijn, alle reacties van X in een bepaald topic.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven