Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
quote:MarianneDavids schreef op 29 juni 2015 @ 11:51:

Voor mijn hoogbejaarde moeder en hoogbejaarde hond wordt het echt geen lolletje. Mijn hond kan ik een koelband omdoen, mijn moeder moet het doen met twee ventilatoren, gelukkig heeft ze de zon maar tot een uur of elf in de ochtend, dat scheelt enigszins, de mensen die aan de andere kant van het complex wonen nemen, als het maar enigszins mogelijk is, de benen, de rollator of scootmobiel.

Ook voor mensen bestaan koelbanden. Zo'n band om de nek kan prettig zijn. Er bestaan bijvoorbeeld ook koelvesten. Wel oppassen voor onderkoeling.

Een worden zware dagen voor ouderen en zieken. Goed dat er een hitteplan is, om juist ook de omgeving bewust te maken van de mogelijke gevolgen van een hittegolf. Vooral ook dat er extra gelet dient te worden op o.a. ouderen zieken. Vaak vergeten ze dat zelf, of kunnen ze dat zelf niet meer voldoende.
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:00:

[...]

Thank god voor mijn depressie, ik hoef nergens van te genieten.

Ik ga die depressie echt uitmelken.Jij bofferd!
Nou gelukkig dat ik dan onder de kwetsbare groep chronisch zieken val, mag ik tenminste wel klagen over de hitte en het ziek worden ervan.
quote:Eleonora schreef op 29 juni 2015 @ 12:16:

[...]

Jij bofferd!

Blijk ik ook nog tot 2 kwetsbare groepen te horen.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Kom op Feeks, we gaan ervoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:12:

[...]

Morgen wordt al 26 graden verwacht, wat betekent dat het in delen van Nederland warmer zal zijn dan dat.Ja, hier is het altijd warmer dan in het westen van het land.
Geen bijzonderheden
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 12:02:

Voor de ouderen kan 25 graden al dodelijk zijn.

Hou eens op zeg. Zeuren over warmte mag nu eenmaal niet op het vivaforum. Ook niet namens ouderen, zieken, mensen met zwaar werk of huisdieren. Genieten zult ge! Want de rest van het jaar regent het pijpenstelen, ligt er sneeuw, stormt het of kun je schaatsen.

En nu houd ik op, want ik heb zelf geen hekel aan warmte, maar ook niet aan kouder weer. Zelfs niet aan regen of sneeuw.
quote:amarna schreef op 29 juni 2015 @ 12:18:

[...]

Hou eens op zeg. Zeuren over warmte mag nu eenmaal niet op het vivaforum. Ook niet namens ouderen, zieken, mensen met zwaar werk of huisdieren. Genieten zult ge! Want de rest van het jaar regent het pijpenstelen, ligt er sneeuw, stormt het of kun je schaatsen.

En nu houd ik op, want ik heb zelf geen hekel aan warmte, maar ook niet aan kouder weer. Zelfs niet aan regen of sneeuw.
quote:amarna schreef op 29 juni 2015 @ 12:18:

[...]

En nu houd ik op, want ik heb zelf geen hekel aan warmte, maar ook niet aan kouder weer. Zelfs niet aan regen of sneeuw.Dan wil ik ook kunnen klagen.

David Dunning
quote:Feeksje1977 schreef op 29 juni 2015 @ 12:16:

Nou gelukkig dat ik dan onder de kwetsbare groep chronisch zieken val, mag ik tenminste wel klagen over de hitte en het ziek worden ervan.

Klagen over hitte mag altijd hoor

Ik heb er ook een hekel aan. Dat mensen in dit topic roepen dat je MOET genieten en er niet over mag zeuren, tja. Fijn voor hen dat ze er überhaupt van kunnen genieten. Ik niet. En velen met mij denk ik.
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:17:

[...]

Blijk ik ook nog tot 2 kwetsbare groepen te horen.

Mijn dag kan niet meer stuk.

Kom op Feeks, we gaan ervoor.Ja vandaag nog wel. Morgen lig ik dood te gaan met een koelkraag om en mijn voeten in ijsklontjes. Alleen jammer dat ik mijn oudste van school moet halen op het heetst van de dag t/m donderdag. Daarna ga ik een waterbed maken met ijsklonten erin en wachten tot de hittegolf voorbij is.
Ik vergeet nog weleens water te drinken, dus het is goed dat ik daar op gewezen word. Soms kan ik mezelf zo uitdrogen dat ik sterretjes begin te zien en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Nu de hitte zo lang aanhoudt moet ik daar wel meer rekening mee houden.
quote:slwhisper schreef op 29 juni 2015 @ 12:21:

[...]

Klagen over hitte mag altijd hoor

Ik heb er ook een hekel aan. Dat mensen in dit topic roepen dat je MOET genieten en er niet over mag zeuren, tja. Fijn voor hen dat ze er überhaupt van kunnen genieten. Ik niet. En velen met mij denk ik.Precies. Ik word er echt ziek van maar voor de meeste mensen is het gewoon al niet fijn. Misschien wel als je vrij bent en er niet ziek van word en lekker kan chillen in een koel huis of bij het water. Maar ja dat kan ook niet iedereen.
quote:Feeksje1977 schreef op 29 juni 2015 @ 12:21:

[...]

Ja vandaag nog wel. Morgen lig ik dood te gaan met een koelkraag om en mijn voeten in ijsklontjes. Alleen jammer dat ik mijn oudste van school moet halen op het heetst van de dag t/m donderdag. Daarna ga ik een waterbed maken met ijsklonten erin en wachten tot de hittegolf voorbij is. Mijn kind moet woensdag en donderdag examen doen in een gebouw dat klimaattechnisch niet zo heel tof is (understatement). En ik moet met hem mee.

David Dunning
Ik heb een paar keer een niersteenaanval gehad omdat ik te weinig drink. Heb zelden dorst. Dus ik moet er ook op letten.

Hoeft overigens niet perse water te zijn. Alle vocht is goed. Ik drink bijv. graag ijsthee of bier.

Ook heb ik nog wel eens kramp van zouttekort (komt ook door te weinig drinken). Dus neem ik een beker bouillon tussendoor.
quote:Feeksje1977 schreef op 29 juni 2015 @ 12:25:

[...]

Precies. Ik word er echt ziek van maar voor de meeste mensen is het gewoon al niet fijn. Misschien wel als je vrij bent en er niet ziek van word en lekker kan chillen in een koel huis of bij het water. Maar ja dat kan ook niet iedereen.

Op mijn werk staat de airco erg hard, dat vind ik niet fijn. Maar goed, de collega's vinden dat wel fijn

Lekker als ik straks weer naar buiten ga, alhoewel het hier helemaal nog niet warm is, 23 graden nog maar.
Geen bijzonderheden
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:25:

[...]

Mijn kind moet woensdag en donderdag examen doen in een gebouw dat klimaattechnisch niet zo heel tof is (understatement). En ik moet met hem mee.Ow, jakkie!
quote:amarna schreef op 29 juni 2015 @ 12:36:

Ik heb een paar keer een niersteenaanval gehad omdat ik te weinig drink. Heb zelden dorst. Dus ik moet er ook op letten.

Hoeft overigens niet perse water te zijn. Alle vocht is goed. Ik drink bijv. graag ijsthee of bier.

Ook heb ik nog wel eens kramp van zouttekort (komt ook door te weinig drinken). Dus neem ik een beker bouillon tussendoor.

Ook heb ik nog wel eens kramp van zouttekort (komt ook door te weinig drinken). Dus neem ik een beker bouillon tussendoor.Alcohol is niet zo heel handig als het zo warm is.

David Dunning
Ik vind zomer en hitte altijd heerlijk! Maar nu ben ik 34 weken zwanger. Ben heel benieuwd dus hoe het me nu bevalt.

Ook heb ik nog wel eens kramp van zouttekort (komt ook door te weinig drinken). Dus neem ik een beker bouillon tussendoor.Nierstenen wegens te weinig drinken, ik wist niet dat dat kon. Je hebt me overtuigd veel drinken in huis te halen, want daar zit ik niet op te wachten. Tegen krampachtige spieren slik ik dagelijks een magnesiumtablet.
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 12:41:

[...]

Nierstenen wegens te weinig drinken, ik wist niet dat dat kon. Je hebt me overtuigd veel drinken in huis te halen, want daar zit ik niet op te wachten. Tegen krampachtige spieren slik ik dagelijks een magnesiumtablet.Heb jij geen kraan?

David Dunning
Ik heb een hekel aan water drinken.
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 12:43:

Ik heb een hekel aan water drinken.Ik ook, maar ik drink de hele dag thee en koffie. Dus ik hoef niks extra's in huis te halen.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:40:

[...]

Alcohol is niet zo heel handig als het zo warm is.Eén blikje Radler citroen 2% als ik thuiskom kan weinig kwaad en is heel erg lekker. Daar kan ik me echt op verheugen.
quote:Solomio schreef op 29 juni 2015 @ 12:44:

[...]

Ik ook, maar ik drink de hele dag thee en koffie. Dus ik hoef niks extra's in huis te halen.Ik heb net 3 pakken koffie ingeslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven