Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Dan zal dat wel iemand anders zijn, Dreamer. Mijn kaartje werd op 9 juni geregistreerd. Wel grappig, want zoveel postcrossers die psychedelische wensen hebben kom ik nu ook weer niet tegen
Nu kijk ik net op haar profiel en ze blijkt intussen naar het vasteland van de USA te zijn verhuisd, haha!
Ik heb gisteren toch ook maar weer 2 adressen aangevraagd. Ik was het niet van plan, maar kon het tóch niet laten.

Naar Deutschland gaat een schildpad. Doet er vast erg lang over. Sorry voor de flauwe grap.

Naar Texas gaat een kaartje van Paperchase die ik gisteren nog snel even had gekocht bij de VenD. Overigens ontdek ik bij de VenD steeds meer leuke kaartjes!

Verder stijgt de spanning hier weer.

Ik sta op 199 kaartjes verzonden. Wie ontvangt nr 200 (wordt dat de Fisherman?) en wanneer?

En ik hoop deze week ook weer zelf een kaartje te ontvangen. Zal dat ook zo zijn? En zo ja wanneer?

Ik wacht in spanning af.....

Oh ik zag in de verzonden galerij van Snorhaar nog een kaartje van het RonaldMcDonaldhuis die je had verstuurd naar Taiwan. Leuk om die zo tegen te komen.
Ik sta nu op 200 verzonden. Hoera!

De eer was aan Tsjechië. Ik kreeg echt een superblije Hurray. Een heel verhaal, en ze begint met "I have nothing to say (viel dus wel mee ) : your postcard is just Gorgeous and perfect!".

Het kaartje was een strand- en zeezicht trouwens.
voor Labellei!

Leuk hoor

Ik vind de maandag maar een saaie dag, postcrossingsgewijs. Ook helemaal geen hurray's .. jammer jammer.
Later is nu
Ik kreeg vandaag een kaartje uit Rusland en een blije hurray, ook uit Rusland.

Ik had een V v Gogh kaartje gestuurd en ze was helemaal blij, want is gek op VvG en gaat dit weekend naar de Hermitage in de hoop daar schilderijen van hem te zien
Later is nu
Kaartje dat ik kreeg had trouwens weer een sticker dat het adres niet te lezen was, terwijl postcode en huisnummer gewoon goed geschreven waren. Heb ik ook al eens eerder gehad.
Later is nu
Ha Ruslanddag vandaag

Ik kreeg een superleuke landkaartkaart van Rusland vol met grappige details zoals rendieren, spoorlijn, vissers, geheime onderzeeërs zwemmers, vliegtuigen etc. De achterkant was ook nog eens opgelukt, mooie postzegel, helemaal top! Dus ik heb goed mijn best gedaan om een zo lyrisch mogelijke hurray te schrijven.
En 200 hurrays voor Labellei!

Ik heb nog even de hurray van het Taiwanese meisje van de RonaldMcDonald kaart opgediept, want die was ook dankbaar:

“thank u for so much meaningful card! i did enjoy it and share it with my family, we all love it thank u, God bless u!”
quote:Snorhaar schreef op 30 juni 2015 @ 20:33:

Ha Ruslanddag vandaag

Ik kreeg een superleuke landkaartkaart van Rusland vol met grappige details zoals rendieren, spoorlijn, vissers, geheime onderzeeërs zwemmers, vliegtuigen etc. De achterkant was ook nog eens opgelukt, mooie postzegel, helemaal top! Dus ik heb goed mijn best gedaan om een zo lyrisch mogelijke hurray te schrijven.

Jullie hebben een goede dag gehad dames!

En wat een leuke Hurray van het RonaldMcDonaldhuis kaartje. Bedankt voor het opzoeken Snorhaar.

Ik had vandaag een kaartje in mijn brievenbus! Yoohoo! De eerste sinds mijn PC pauze.

En het kaartje komt uit.....

Rusland Zweden.

De Zweed is nogal kort van stof "this was the most orange card I found " is zijn enige tekst.

Het is de nummer 1 van Zweden en persoonlijk vind ik zijn profiel best... apart.

(Hij schrijft het woord please als "pleace" dat vind ik dan wel weer grappig ) .
quote:labellei schreef op 30 juni 2015 @ 21:54:

[...]

Het is de nummer 1 van Zweden en persoonlijk vind ik zijn profiel best... apart.

Pffff, ik heb even gespiekt.

Ik denk dat het leuker is om een kaartje van hem te krijgen dan er iets naar toe te moeten sturen!
quote:Snorhaar schreef op 30 juni 2015 @ 22:18:

[...]

Pffff, ik heb even gespiekt.

Ik denk dat het leuker is om een kaartje van hem te krijgen dan er iets naar toe te moeten sturen!

Ik begrijp het ook niet helemaal.

Hij wil absoluut géén stadsgezichten, kerken etc....!!!! Dat is duidelijk.

Maar.... het plaatje maakt verder ook niet uit. Hij wil het liefst een bierviltje of een witte blanco kaart of stuk papier. Desnoods knip je een stuk karton (van een verpakking) en maak je daar een kaartje van. "The picture means nothing to me", zegt ie. Waarom doet ie dan zo raar over die toeristenkaartjes?

Ik zou dus echt absoluut niet weten wat te sturen als ik zijn adres zou trekken. Pfffffff.....
De Fisherman in Ireland heeft mijn kaart ontvangen!

Hij schreef: "many thanks for the lovely boat card ".

Maar klopt het dat jouw kaart nog niet is ontvangen Cocomo? Ik heb gezocht in zijn lijst met ontvangen kaarten maar zag jou er niet bij staan. (Hij ontvangt dagelijks veel kaarten trouwens ...)
Nee, klopt. Mijn kaart is nog niet ontvangen. Is nu ongeveer een week onderweg. Ben benieuwd!
It ain't me
Ik heb ook even gespiekt en snap het wel een beetje. Hij heeft meer dan 4000 ontvangen kaarten, maar er zijn er slechts 2,5 duizend gescand. Als je veel cityviews krijgt, zullen er nogal wat dubbelen tussen zitten en heel veel kerken lijken op elkaar. Maar goed.. het is een bijzonder profiel

Geen postcrossingsactiviteiten vandaag nog. Wel in de nieuwe boekwinkel aan de Waagstraat geweest. Daar stond een kaartje met de tekst "Can I say something sweet to you?" en dan in tekstballontjes "cupcake" en nog zoiets.

Niet gekocht!
Later is nu
Ik bedenk me net dat ik ivm vakantie m'n profiel weer een tijdje uit moet gaan zetten!
Later is nu
Prima als iemand liever bierviltjes en verpakkingskarton wil ontvangen dan cityviews. Alleen de manier waarop hij het nu verwoord heeft, zou er toe kunnen leiden dat ik (als ik zijn adres zou trekken) een stuk verpakking van kattenbakgrit zou sturen, terwijl hij bij een andere, gezelligere, formulering kans zou maken op een stuk pralinékarton. Alles geheel hypothetisch natuurlijk

Later is nu
Gniffel. Leuke posts hier. Op het pc-forum is het best saai, dus ik lees hier af en toe mee...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Gezellig Diana

Sja, er zijn maar weinig fora zo actief als het vivaforum natuurlijk
Later is nu
Hallo allemaal,

Ik meld me hier ook even!

Vorige week las ik toevallig over postcrossing en ik was zo enthousiast dat ik me meteen had aangemeld. Kaartjes zijn verstuurd en zit echt vol spanning te wachten. Helaas zit ik al een tijdje ziek thuis en dit is echt een leuk tijdsverdrijf, netflix kwam me ook een beetje de strot uit op een gegeven moment.......

Nou, ik moet wachten tot mn kaartjes aangekomen zijn en kwam toevallig op dit forum terecht. En echt, ik heb jullie hele topic gelezen Dat was een werk hoor, maar zo leuk, met de meeting en alles. Wat jammer dat ik postcrossing nu pas ontdek. Heb mn kaartjes en postzegels online besteld zodat ik meteen aan de slag kon. Er zijn zoveel leuke webwinkels! Vandaag kreeg ik een pakketje met de meest geweldige kaarten, stempels en stickers binnen. Blijf de kaarten maar bekijken, zo mooi! Had er nog veel meer in mijn winkelwagentje maar toch maar weer wat terug gedaan. Ik ben volgens mij nu al verslaafd.

Ik las dat jullie zo enthousiast zijn over washi tape (heb in mijn hoofd steeds wasabi tape) dus dat heb ik vandaag even bij de Action gehaald, gelukkig zit dat hier om de hoek en kan ik daar wel even heen lopen. Daar zag ik ook weer leuke gekleurde pennen en ik vond dat ik die ook echt nodig had. Nu mag ik niets meer kopen, eerst weer kaartjes versturen, want ik heb een voorraad om wel 2 jaar kaartjes te versturen denk ik

Mijn kaartjes zijn nu sinds vorige week woensdag onderweg dus hoop nu echt dat de eerste hurray een keer mijn kant op komt zodat ik verder kan. Heb vijf kaartjes onderweg naar: Duitsland, Rusland, Maleisie, Polen en USA. Had ze niet ingescand, niet aan gedacht dat dat ook moest. Na het lezen van al jullie ervaringen ben ik al wel een stukje wijzer hoor

Nou, ik hoop dat ik gezellig over alle ervaringen mee mag schrijven, ben heel enthousiast geworden!
Wat leuk dat je ook mee doet en meeschrijft!

Duitsland, Polen en USA is meestal vrij snel. Ze zouden wel ongeveer aan moeten komen.

Maar inderdaad, postcrossing is verslavend
It ain't me
Ja dat had ik ook gehoopt, die uit Polen is al 7 dagen niet online geweest, dus misschien vakantie ofzo? Die uit Duitsland is wel dagelijks online dus hoop dat het kaartje snel geregistreerd wordt.

Ik vind het leuk om dan wat terug te krijgen maar ook minstens zo leuk om weer iets voor iemand uit te zoeken! Als opvulling van het wachten heb ik ook gewoon kaartjes naar vrienden enzo gestuurd maar dat is toch anders.

Had bij mijn bestelling van kaarten een paar lieve extraatjes gekregen (ok, moet ook zeggen dat ik me echt niet kon inhouden en behoorlijk veel besteld had) Maar er zat een heel lief kaartje bij met: Time for a cup of tea? Met in het midden een echt theezakje. Zo schattig. Die bewaar ik voor een echte theeliefhebber, moet wel in een envelop en dat vind ik minder leuk maar met wat extra zakjes thee enzo..... Heb bij veel kaartjes al echt leuke ideeen. Ik hoop niet dat mijn volgende profiel een leeg profiel is, lees dat jullie dat regelmatig treffen.
quote:Dreamer schreef op 01 juli 2015 @ 13:09:

Ik heb ook even gespiekt en snap het wel een beetje. Hij heeft meer dan 4000 ontvangen kaarten, maar er zijn er slechts 2,5 duizend gescand. Als je veel cityviews krijgt, zullen er nogal wat dubbelen tussen zitten en heel veel kerken lijken op elkaar. Maar goed.. het is een bijzonder profiel

Geen postcrossingsactiviteiten vandaag nog. Wel in de nieuwe boekwinkel aan de Waagstraat geweest. Daar stond een kaartje met de tekst "Can I say something sweet to you?" en dan in tekstballontjes "cupcake" en nog zoiets.

Niet gekocht!

Ik snap het ook wel als iemand geen cityviews (meer) wil ontvangen. Maar de manier waarop hij het verwoordt komt niet echt supersympathiek en gezellig over. En als je dan een paar alinea's later zegt dat de "picture" niet belangrijk is en dat het ook een blanco kaartje mag zijn dan had hij dat lange (negatieve!) verhaal van die cityviews toch niets eens hoeven typen? Vind ik dan.

Ik hoop dat ik in ieder geval wat positiever en gezelliger overkom als ik zoveel kaartjes heb ontvangen (als ik 85 ben ofzo ) .

En ik hoop dat Snorhaar zijn adres trekt en voor hem een mooi kattenbakvulling-kaartje in elkaar freubelt.

Dus je gaat binnenkort op vakantie Dreamer? Wat heerlijk! Hoelang ga je er tussenuit?

En wat goed van je dat je een leuk kaartje zag maar die niét hebt gekocht! Ik ben al wel een paar keer bij die boekhandel geweest maar ik heb er nog niet tussen de kaartjes gesnuffeld. Dat ga ik binnenkort toch maar 'ns doen.
@dianaf: leuk dat je ook meeleest en schrijft. Hoelang doe jij "het" al?

@HappyOwl234: ook al verslaafd! inclusief het kopen.

Spannend dat je ieder moment je eerste Hurray kunt binnenkrijgen..... Ik ben benieuwd of het Duitsland, Polen of USA zal worden.

Tromgeroffel........!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven