Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Huh? Bedoel je mij? Ik heb die kaart vanmorgen meteen geregistreerd en de afzender had hem al gescand, dus je zou hem gewoon moeten kunnen zien

Maar inderdaad, je weet nooit wanneer iemand je kaart precies post of registreert, dus blijft gissen.
Snorhaar, zou je zo lief willlen zijn je PC naam nog eens in een pb te zetten? Ik ben hem vergeten
It ain't me
OH haha, ik had uit je beschrijving een hele andere kaart verwacht Hij is wel leuk.
Later is nu
Ik had vanmiddag nog een blije Hurray uit Finland: de hond was aangekomen.

Ik sta nu op 196 verzonden, 196 ontvangen.

Ik wilde vanmiddag de kaartjes versturen van de adressen die ik gisteren heb aangevraagd. De Fisherman en de Hongkong dame.

Maar ik heb uiteindelijk alleen maar lopen zoeken. Naar.... mijn haakwerkje. En dat is geen klein onderzettertje maar een grote deken die bíjna af was. Echt maanden aan gewerkt, iedere dag 1 of 2 toeren. En nu.... spoorloos!

Ik vrees dat ie in de vuilniszak zit die ik vanmiddag in de container heb gegooid. Maar ik hoop toch nog op een wonder....

(Sorry voor off topic maar dit moest er even uit.)

Ik hoop dat ik vanavond nog in de "mood" kom om gezellig kaartjes te gaan versturen.

(Heb nu wel tijd over trouwens).
Aaah.. dat is bálen Labellei! Ik hoop dat je 'm nog terugvindt!
Later is nu
Oh nee Labellei, dat zou wel heel verschrikkelijk zonde zijn! Was die container een kledingcontainer oid waar je eventueel nog achteraan kunt bellen?
Dank voor het meeleven dames.

Nee Snorhaar, het was een ondergrondse vuilniscontainer. Voor de echte vieze vuile vuilnis.

(Zal ik als troost maar een nieuw adres aanvragen? Normaal gesproken zat ik nu dus te haken, heb net nog een poging gedaan tot kleuren, maar dat vind ik zo saaaahaaaai.)
Oh Labellei, nu heb ik vannacht over jouw deken gedroomd

Dat krijg je ervan als je 's avonds voor het slapen gaan zo'n horrorscenario leest. Ik vind het gewoon zo erg!
quote:Snorhaar schreef op 26 juni 2015 @ 07:52:

Oh Labellei, nu heb ik vannacht over jouw deken gedroomd

Dat krijg je ervan als je 's avonds voor het slapen gaan zo'n horrorscenario leest. Ik vind het gewoon zo erg!

Och Snorhaar toch!!!

(Voor het geval je helderziend bent: waar lag mijn deken? Of zag je' m op de vuilnisbelt? -> zo'n hele vieze vuilnisbelt met daar bovenop mijn mooie fleurige kleurrijke deken.)

Anyway, er is weinig aan te doen. Al blijft het balen.

Ik heb gisterenavond laat toch nog een extra adresje aangevraagd. Ik zocht leuke afleiding! Ik had 100% gerekend op Duitsland. Maar het werd..... Nederland!

Ik ga haar een zwembadkaartje sturen. Vond ik wel passen.

Ik ga zo maar even schrijven.

Ik heb nu 9 kaarten onderweg, waarvan niet één naar Duitsland. Heb ik nog nooit eerder gehad...
quote:labellei schreef op 26 juni 2015 @ 08:16:

[...]

(Voor het geval je helderziend bent: waar lag mijn deken? Of zag je' m op de vuilnisbelt? -> zo'n hele vieze vuilnisbelt met daar bovenop mijn mooie fleurige kleurrijke deken.)

Ja zo ongeveer was het. We hadden hem gevonden, maar hij was erg vies geworden van al dat vuilnis

Ik heb nu 9 kaarten onderweg, waarvan niet één naar Duitsland. Heb ik nog nooit eerder gehad...

Jij hebt dat dus ook?! Ik had dat ook al een paar keer de laatste tijd (heb ik hier ook geschreven, maar misschien was dat voordat je terug was)

Misschien komen er in andere landen (relatief) meer Postcrossers bij?

Of ze geven het adres van de Fisherman vaker uit....

(Toch knap dat jij tussen al die vieze kapotte vuilniszakken mijn deken nog hebt teruggevonden vannacht....)
Net de kaartjes geschreven (heb vrijgenomen van 't werk)

Een oude schoolplaat van Aap, Noot, Mies (die met met zn aapje) gaat naar China. Ik had ook nog postzegels van Zus en Jet, hoe leuk is dat?

A streetcar named Disere gaat naar USA

Multiview Groningen naar Duitsland en Finland

Een cartoon, waarop een student een vuurtje vraagt aan een brandweerman naar Argentinië en Rode Pepers naar een man, die van spicy hot food houdt in UK

Argentinië krijgt tevens de trouwzegels van ons koningspaar (wel toepasselijk) alsmede een postzegel van Amalia als baby.

En ja.. ik ga nog een adres aanvragen, ben nu zo lekker bezig
Later is nu
(oké, eerste adres: Duitsland, weer net over de grens, nu wat Zuidelijker.. en wát was jullie theorie precies? )
Later is nu
ooohh wat zonde van de deken!!

Ik heb ook een mooi kleurboek maar vind het kleuren ook redelijk saai, zet meestal een tvserie aan dan luister ik die mee terwijl ik kleur. ik herinner me dat we vroeger van die sprookjescassettebandjes hadden en dat mijn broer en ik dan zaten te kleuren en luisteren. moet heerlijk zijn geweest voor mijn moeder, we waren muisstil!
Kleuren lijkt me inderdaad prettig bij een luisterboek. Die heb je natuurlijk nog genoeg

Er gaat een kaartje van Oud Groningen naar Duitsland, aangezien ze van geschiedenis houdt. Ik heb terloops genoemd dat de gebouwen op het kaartje er niet meer staan. Niet dat dat door de oorlog is gekomen. Nijntje gaat naar Japan, chocola naar Frankrijk en een geschilderd bakje patat (Tjalf Sparnaay) naar Hong Kong

Nu nog even kaartjes schrijven voor het goede doel deze maand, was ik bijna vergeten en dan snel posten voor 5 uur
Later is nu
Hi!

Ik had net een hele leuke Hurray Hoera uit.... Nederland!

Ze heeft er zelfs een "comment" bij gezet: "superleuke kaart".

En dat meeluisteren naar een tv serie of luisterboek deed ik ook altijd tijdens het haken. ( )

Maar het maakt het kleuren inderdaad wel wat minder saai.

Al wil ik nu eigenlijk proberen om een gewoon boek te gaan lezen. Heb ik al te lang niet gedaan, ben er meestal wat te onrustig voor.

Leuk dat je nog aan de goede doelen kaartjes doet Dreamer!

Ik heb komende week een vrij druk programma, maar misschien dat ik me daarna er ook weer in ga verdiepen...
Ik vind het leuke van die goede doelen vooral dat het om kinderen gaat. Als ik dan toch zoveel voor mijn eigen lol stuur, kan ik voor hen ook nog wel wat doen

Lezen ben ik weer meer gaan doen, sinds ik vorig jaar een e-reader kreeg. Ineens had ik stapels boeken altijd bij me! Een geen zere handen, van het vasthouden van een dikke pil. Echt ideaal.

Terugkomend op postcrossing: ik kreeg een kaartje uit Siberië en wist dus echt niet dat dat bij. St. Petersburg lag? Ik dacht aan de andere kant van Rusland. Of ik lees het fout dat zij van Siberië komt en nu naast St. Petersburg wont, kan ook (gaat op zoek op google.. )
Later is nu
Pff.. ik had gelijk, gelukkig
Later is nu
Siberië is heeeeeel erg groot Dreamer. Reikt van Sint Petersburg tot Vladivostok. Of zoiets.

(Ga ook even googlen.... )
Nee.. ik heb het nu begrepen: in de vakantie is ze in St. Petersburg

Verder heb ik nog wat adressen getrokken. Ik had tijd en zin.

En giraffe gaat naar een 9 jarig meisje in Rusland

Vincent van Gogh (himself) gaat naar Puerto Rico (ze wilde oa impressionisten, bloemen of psychedelisch.. Van Gogh leek me wel op z'n plaats )

Ons voetbalstadion gaat naar Thailand, ze wil alles van voetbal

En 2 historische kaarten van stad gaan naar Polen en Canada.

19 kaarten heb ik nu onderweg, dat is m'n maximum.. afwachten dus

Wel leuk dat je een superleuke kaart stuurde, Labellei!
Later is nu
(haha, dat is ook een superleuke kaart )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 27 juni 2015 @ 20:43:

(haha, dat is ook een superleuke kaart )

Inderdaad!

Wat leuk trouwens een kaartje naar Puerto Rico.

Ik had vanochtend 2 blije Hurrays! De koeien waren gearriveerd in de VS. Ze was zelfs blij met mijn Hollandse symbolen postzegels! (had er ook een koe bij opgeplakt).

De Zwitser was blij met het Goudkantoor. Hij heeft waarschijnlijk mijn Steinkohle Deutsch wel begrepen. (Denk ik.)
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 28-06-2015 10:04
Reden: na 1 woord was mijn bericht nog niet af.
% gewijzigd
Ja, het is mijn eerste naar Puerto Rico

Vannacht kreeg ik een blije hurray uit Taiwan. Net, omdat ik toch de kaartjes ging posten, nog even snel een adres getrokken. Het cappuccino kaartje gaat naar...

(tadatataaa)

Duitsland!

Ja, van de 19 kaartjes 3 onderweg naar de Oosterburen. Wel leuke profielen, gelukkig.
Later is nu
Psychedelisch naar Puerto Rico, Dreamer! Heb jij dezelfde dame getrokken als ik een paar weken geleden of zijn ze allemaal van de psychedelica daar?

De afgelopen dagen waren mijn fysieke en elektronische brievenbussen gelukkig erg blij Ik kreeg enthousiaste hurrays uit Duitsland en Italië en zowel op vrijdag als op zaterdag nog 2 kaartjes in de bus. Zaten erg leuke kaarten bij, bijv een Ot en Sien kaart uit Nederland en een leuke kattenkaart uit Taiwan. Grappig, ik krijg bijna nooit post uit Taiwan, maar nu ineens 2 kaarten in 1 week.
Geen idee of het dezelfde dame is, Snorhaar, ik zie geen kaartje van jou op haar postcardwall in elk geval. Heeft ze al geregistreerd?

Lekker die pc activiteiten. Ik kreeg wel melding dat mijn Ot en Sien kaart favoriet gemaakt was door een paar mensen, maar dat was het. Sja.. en de brievenbus wordt natuurlijk vandaag pas geleegd.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven