Hond uitlaten.

01-07-2015 21:46 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het om deze tijd nog te doen, maar het is hier nog ruim over de 25 graden. Laten jullie de hond vanavond nog uit? Hij kan hier sowieso naar buiten en ik spuit elk uur heel de plaats nat dus hij zal zijn voetjes niet verbranden.. Maar vind het zo sneu, hij is sinds vanmorgen heel vroeg niet meer mee geweest.
De straat is nu echt niet heet meer hoor. En anders gewoon lekker het bos in.
Heb vandaag een regeltje gelezen daarover. Leg je handrug op het asfalt : kan je hem meer dan 5 seconden laten liggen, dan kan je je hond uitlaten!
Ik laat mijn hond gewoon uit. Hij kan hier in het gras lopen.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik loop overigens wel korte rondjes ivm de hitte
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Tuurlijk laat je je hond uit. Kort stukje is geen probleem. Je kunt het misschien wel zo timen dat je niet op het heetst van de dag moet.
Tuurlijk laat ik mijn hond uit, nogal sneu als hij met t vele drinken niet meer z'n behoeftes kan doen.

Gewoon rustig lopen en een wat korter rondje dan anders hier.
Kan ie ergens zwemmen? Hond van mijn moeder heeft al lekker in het kanaal gelegen, vindt ie heerlijk!
Sochtends vroeg en savonds na het eten een wandeling. Tussendoor een plasrondje

Net thuis van een zwempartijtje met de hond en rennen op open veld. Met alle andere hondjes en niemand horen klagen.

Ze geeft het hier zelf ook wel aan. Er uit moet ze wel want die energie stapelt maar door en moet er uit. Mijn hond zit op een flat en heeft de luxe van een tuin niet.
Ik ben net terug van een kleine ronde met de hond en het is te doen nu. Op het heetst van de dag kun je je hond inderdaad beter binnen laten, maar ze moeten toch ook hun behoefte kunnen doen. Morgenavond gaan we lekker naar een vennetje in het bos.

Mijn hond krijgt met deze hitte een koelband om, dat werkt goed.
Ik loop om 10 uur een rondje, en dan pas na 4uur weer. Hond wilt niet eens naar buiten, en vanmiddag om 4 uur ook nog niet. En inderdaad een kort rondje. Heb dan wel een oudje..
Waarom zou je nu niet naar buiten kunnen?

Dat je zoiets vraagt om 14.00 als de zon op zijn felst is kan ik het me voorstellen maar het is nu zalig.

Vanmorgen om 7.30 een uur weggeweest vanmiddag om 12.00 even snel een plas, om 19.00 een uur in het bos geweest en heeft hij lekker gezwommen en straks om 23.00 weer een plas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb geen hond hoor, maar ik zit nu in de achtertuin en het valt me op hoe lekker koel het terras aan mijn blote voeten voelt. Lijkt me heerlijk voor een hond om er nu op uit te kunnen! Zacht briesje...
Vanmiddag heb ik 3 kwartier buiten gelopen met mijn hond. Hij had er totaal geen last van. Wel in de schaduw, had zelfs water bij me voor het geval dat.

En hij is in het park in de vijver geweest om af te koelen. Snap er niks van, ik heb meer last van de warmte dan mijn hond.
Enjoy the little things in life
Nu kan het juist wel, lekker gaan. Mijn hond is sloom en wil niet ver maar vanmorgen vroeg hebben we een grote ronde gedaan.

Vanmiddag mocht hij een plasje in de tuin doen.
Vermijd asfalt, beestje moet er wel uit. Mijn hond is bejaard, die wil niet meer zo lang lopen, geeft dat ook goed aan, zo snel mogelijk naar een plek waar gras is. Ben kortaf maar moe.
verba volant, scripta manent.
Nee, natuurlijk laat je die hond niet meer uit.

Ik zou hem pas weer uitlaten wanneer de temperatuur onder de 20 graden is gedaald.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 01 juli 2015 @ 22:52:

Nee, natuurlijk laat je die hond niet meer uit.

Ik zou hem pas weer uitlaten wanneer de temperatuur onder de 20 graden is gedaald.Dan komt ie er voorlopig niet uit want dat is hier de minimumtemperatuur de komende dagen. Ik ga morgenvroeg gewoon een grote ronde, ik viel zelf bijna van de fiets omdat ik het ietsje te heet had... Was op aan het ruimen :D Geen goed plan. Maargoed. Ga wel lekker met m in de tuin met water spelen, asfalt is hier nog steeds te heet naar mijn zin en gelukkig heb ik een grote tuin en kan die toch rennen. Hier geen bos of water waar die in kan in de buurt. Water dat er is heeft blauwalg.
Wat MarianneDavids zegt dus.

Ik denk dat niet iedereen hier begrijpt dat je je niet druk maakt om de temperatuur maar om het hete asfalt. Wat inderdaad ontzettend heet was (om 18.00 uur nog steeds trouwens!)
Dat je je dat afvraagt, natuurlijk laat je de hond uit 's avonds. Hier doet de hond niks in de tuin tenzij hij ziek is of het echt niet meer kan ophouden. Heeft hij zelf besloten trouwens, niet aangeleerd, wel zo fijn want je ruikt het wel na een tijdje in deze hitte, De rondes zijn met dit weer wel niet zo uitgebreid en we zorgen meestal dat hij ergens even kan zwemmen voor de afkoeling.
S'ochtends vroeg langer lopen, tussen de middag rent hij naar de dichtstbijzijnde goot en doet zijn ding en gaat weer terug, rond een uur of zes ongeveer de helft van wat hij normaal loopt en om 22.00 weer langer.

Senior, korte pootjes. Als zoon in de bolderkar meegaat dan gaat hond er ook in. Dan haalt hij het bos wel.
Wij hebben een poolhond. Ik krijg hem nu overdag de drempel niet over, dus hij mag even zijn behoefte doen in de tuin, die ligt op het noorden, dus lekker koel. Man gaat straks nog even met hem lopen, nu het donker is gaat het wel weer.
quote:15centimeter schreef op 01 juli 2015 @ 23:07:

Wat MarianneDavids zegt dus.

Ik denk dat niet iedereen hier begrijpt dat je je niet druk maakt om de temperatuur maar om het hete asfalt. Wat inderdaad ontzettend heet was (om 18.00 uur nog steeds trouwens!)

Alsof je alleen maar op asfalt kan lopen met je hond?

De stoep is meestal (altijd?) van tegels dus dan hoef je je ook geen zorgen te maken over het warme asfalt imo.
quote:stellar schreef op 01 juli 2015 @ 23:30:

[...]

Alsof je alleen maar op asfalt kan lopen met je hond?

De stoep is meestal (altijd?) van tegels dus dan hoef je je ook geen zorgen te maken over het warme asfalt imo.

Daar kon je hier ook niet met blote voeten op staan, dus dan de hond ook niet.

Overigens heb ik een drukke schat, lopen we in een flink tempo, en is hij gewend om lekker samen hard te lopen..En dat is géén optie met dit weer.
Onze honden beginnen savonds weer te leven. Of smorgens vroeg of savonds de grote wandeling en de middag blijven ze binnen, dan maar een plas in de tuin zo weer weggespoeld met de tuinslang. Heb twee oudjes en zieke honden, dus die blijven lekker binnen 's middags.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven