Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Ja, vooral het kopen, ga mezelf maar gewoon een budget geven denk ik. Nu heb ik bij alles zoiets van dat heb ik echt nodig, dus dat mag. Maar uiteindelijk zijn al die aankopen gedaan toen mijn eerste kaartjes op de bus waren en heb ik het nog niet echt nodig gehad

Ja, jullie horen het meteen hoor, ik ben ook echt benieuwd, ze staan op 7 en 8 dagen,maar heb ze tegelijk gepost dus allemaal nu 7 dagen.

Nou, ik vind het ook niet echt nodig dat mensen zo chagrijnig zijn, het moet wel leuk blijven om post te sturen en ontvangen. Als iemand zo'n eisenpakket heeft en nergens blij mee is dan ga ik daar dus ook niet heel hard mijn best op doen. Gelukkig waren alle 5 profielen die ik had wel aardig, sommige wel heel leuk omdat ik er echt iets passends voor had en anderen prima, kon ik ook wel wat mee...
hallo HappyOwl, welkom

Ik hoop ook maar op een snelle hurray voor je. En dat je dit hele topic doorgeworsteld hebt. Respect! Zo jammer dat we een aantal schrijfsters niet meer zien hier.

Ja, oke Labellei de toon had anders gekund

E is weer een nieuwe charity waar ik me in ga verdiepen. En ik moet een kaartje sturen naar mn tante, die is overmorgen jarig en ik zou het bijna vergeten.
Later is nu
En ohja, over 1,5 week ga ik 3 weken met vakantie
Later is nu
Ik kwam dit net tegen op Facebook (via de pagina van Postcrossing)

Ik ook! Zat het net voor te lezen aan mn dochter. Bijzonder he!
Later is nu
Ja echt bijzonder!!!!
Over de Charity van deze maand voel ik me een beetje dubbel. Je kunt kaarten sturen naar de Amerikaanse Special Olympics atleten om ze aan te moedigen.. Er doen 177 landen mee, dus Nederland vast ook. Dan stuur ik toch liever naar de Nederlandse atleten, eerlijk gezegd.
Later is nu
Dank je dreamer voor het welkom. Ja, zit al een week of 5 thuis en de verveling was behoorlijk, eenmaal aan het lezen kon ik niet meer stoppen. Jullie hebben me echt aangestoken met alle enthousiaste verhalen.

Die kaart zag ik ook op fb voorbij komen, krijg je toch echt kippenvel van.....

Ik was al benieuwd naar de charity want had hier natuurlijk ook al gelezen dat jij, dreamer, vaak meedoet. Maar jammer dat het voor de special olympics is. Natuurlijk gun ik die een kaartje maar voel toch meer bij andere doelen die ik eerder voorbij heb zien komen. Denk dat ik het maar even bij de gewone officials laat.
Oh, en raad eens! Mijn kaart in Polen is aangekomen!!! Helemaal blij, nu kan ik een nieuw adres trekken

Nieuwe kaart gaat naar Belarus naar een, volgens mij, vrij serieuze man. Daar gaat de voorpret van mn nieuwe tape, stickertjes enzo. Heeft wel specifieke wensen, maar heb vandaag een mooi setje vintage kaarten binnen gekregen waar wel wat pin up bij zit, dat vindt die ook leuk en heb er gelukkig een aantal die die nog niet heeft. Ga hem meteen schrijven
Leuk HappyOwl! Kijk, je begint hier mee te schrijven en gelijk krijg je een hurray. Helemaal goed!

Ik mocht na de hurray uit Rusland weer eentje en net een adres getrokken. Canada. Haar thema van dit jaar is vervoer. Gelukkig had ik nog zo'n kaartje van Ikea met dinky toys. Later bedacht ik me dat een fiets natuurlijk ook een vervoersmiddel is en dat ik een kaartje heb (van de hema geloof ik) met zo'n hele rij geparkeerde fietsen. Wel echt Nederlands. Nouja.. de autootjes ga ik zo posten.

Ik heb trouwens vandaag m'n paspoort opgehaald en zag daar in de hal dat je kaartjes kunt kopen van kunstwerken in onze stad. Ook van de fietsenkelder voor het station, waar een kunstwerk hangt. Slechts 80 ct. per kaartje (en ik heb er géén gekocht!)
Later is nu
Ja dat is wel een leuk thema want daar kun je best veel mee.

Ik vind het wel jammer dat ik mijn eerste kaartjes niet had ingescand, hoop dat de Poolse dat nog doet want dat was volgens mij wel een leuk kaartje. Mijn wall blijft zo een beetje leeg..... Heb die voor belarus net meteen ingescand, even uitzoeken hoe het allemaal ook alweer werkt. Wil toch wel graag een mooi overzicht van wat ik verstuur!

Wat goed dreamer dat je niets hebt gekocht. Volgende week is er bij ons zo'n festivalletje met kraampjes en betrapte me net alweer erop dat ik zat te kijken welke kraampjes en dat ik bij sommige al enthousiast werd omdat er kaarten verkocht worden...... Dit gaat een dure hobby worden. Maar zoals met alle hobby's moet je in het begin investeren, het enthousiasme zal vanzelf wel een klein beetje afnemen denk ik....
quote:Dreamer schreef op 01 juli 2015 @ 21:36:

Leuk HappyOwl! Kijk, je begint hier mee te schrijven en gelijk krijg je een hurray. Helemaal goed!

Ik mocht na de hurray uit Rusland weer eentje en net een adres getrokken. Canada. Haar thema van dit jaar is vervoer. Gelukkig had ik nog zo'n kaartje van Ikea met dinky toys. Later bedacht ik me dat een fiets natuurlijk ook een vervoersmiddel is en dat ik een kaartje heb (van de hema geloof ik) met zo'n hele rij geparkeerde fietsen. Wel echt Nederlands. Nouja.. de autootjes ga ik zo posten.

Ik heb trouwens vandaag m'n paspoort opgehaald en zag daar in de hal dat je kaartjes kunt kopen van kunstwerken in onze stad. Ook van de fietsenkelder voor het station, waar een kunstwerk hangt. Slechts 80 ct. per kaartje (en ik heb er géén gekocht!)

Wéér niets gekocht? Gaat het verder goed met je Dreamer? Of ben je aan vakantie toe?

Maar die kaartjes zijn dus te koop bij het burgerzaken gedeelte in het centrum van stad?

En ik had ook al gelezen dat de charity kaartjes dit keer voor de deelnemers van de special olympics zijn. Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken.... ik zal ook eens weer een kijkje nemen op die FB pagina.

En wat fijn dat je eerste Hurray binnen is HappyOwl234!

En meteen alweer een nieuw adres aangevraagd. Uiteraard! Je Wit-Rus wordt vast wel blij van een pin-up!
Wat een warmte he? Ik was echt al vroeg wakker..... Nou, dan maar hopen dat er vandaag weer wat hurrays komen dan kan ik weer wat schrijven.

Ik ga zaterdag voor een paar dagen naar riga, dus heb zo'n boekje gekocht. Ik sla hem open bij winkel, en wat denk je? De eerste winkel staat al omschreven als voor liefhebbers van ansichtkaarten is dit een echt paradijs. Nou, misschien is die wel toevallig gesloten ofzo, anders sta ik niet voor mezelf in. Het is maar goed dat ik alleen met handbagage reis, dan kan ik niet de hele winkel leegkomen
Het leuke is HappyOwl dat je op een gegeven moment weet wat veel gevraagd wordt en zo op de vraag in kunt kopen naar wat je zelf leuk vindt. Woon je een beetje in een grote stad of toeristische omgeving? Kaartjes van de omgeving gaan er bij mij toch het snelst door.
Later is nu
En sowieso leuk natuurlijk, Riga!
Later is nu
Ja, ik vind zelf juist de toeristische kaartjes wat minder leuk. Heb er wel een aantal gekocht inderdaad. Ik woon in een redelijk grote stad, het is een hoofdstad maar zeker niet de grootste ben benieuwd of jullie het raden. Van jullie had ik natuurlijk al een beetje een idee door de meeting.

Heb nu ook zin om te gaan, het was was spannend omdat ik al een aantal weken in de ziektewet zit en op een gegeven moment was het zo erg, dan had ik niet weg kunnen gaan. Maar deze week besloten om gewoon te gaan en het maar te zien. Het gaat al wat beter en heb geen annuleringsverzekering dus geld ben ik toch kwijt. En ga met een vriendin dus anders had ik haar ook voor het blok gezet. Nu moet ze er misschien af en toe even alleen op uit, maar gelukkig vindt ze dat niet erg. Dus nog even geduld, maar wel lekker om er even tussenuit te zijn, soms knap je daar ook wel weer wat van op

Waar ga jij naar toe op vakantie Dreamer?
Wij gaan naar Portugal. Dit jaar doen we Lissabon in 3 dagen, om een soort zelfde reden als de jouwe. Mijn dochter en ik zijn allebei chronisch ziek, waardoor een hele dag door de stad slenteren te vermoeiend is. Nu kunnen man en zoon lekker met z'n 2en op pad (waarschijnlijk naar sportzaken) en wij blijven dan in of rond het appartement. Vorig jaar ook zo in Praag gedaan en het was een uitkomst
Later is nu
Lissabon is een erg leuke stad! Ik ben er zelf 10 jaar geleden geweest Ja vakantie moet wel relax blijven, gewoon tussendoor lekker terrasjes pakken en niet te gehaast, beter een beetje extra tijd ervoor uittrekken. En fijn dat jullie met z'n vieren zijn en zo mooi kunnen opsplitsen, dan kan iedereen lekker z'n gang gaan.

Bij ons was het helaas al geboekt, anders had ik het niet gedaan. Maar ik vind het niet zo erg om even een paar uurtjes alleen in het hotel te slapen of een boekje te lezen en die vriendin vindt het gelukkig niet zo erg om af en toe zelf even op pad te gaan. De rest van mijn vakantieplannen heb ik wel geskipt, maar als het goed is hoef ik de dagen ook niet op te nemen omdat ik nog in de ziektewet zit. Behalve die ik weg ben natuurlijk. Nou, je kunt wel bedenken dat ik de hele dag mn mail in de gaten houd, het kaartjes schrijven houdt me wel bezig. Maar straks komt er nog even een collega van mn ene baan op bezoek, en een collega van mn andere werk (2 banen dus) probeert me vanmiddag even op te halen voor een kopje koffie en wat gezelligheid. Dus vandaag afleiding genoeg!
Wat hebben jullie een heerlijke vakantieplannen! Riga inclusief geweldige kaartenwinkel, Portugal (Lissabon schijnt echt schitterend te zijn!)....

Ik vind de toeristische kaartjes ook minder leuk om te versturen, nou ja eigenlijk vooral minder leuk om te kopen.

Nu heb ik gisteravond toch maar weer een adres getrokken, resultaat: Singapore. Hij heeft 1 wens en dat is een kaart van stad/dorp/omgeving. Ik denk dat ik vandaag maar even naar de Bruna op het station wandel: eens zien welke "City views" ze daar tegenwoordig verkopen.
Jemie, wat is hier ineens veel geschreven! Gezellig hoor! Welkom, HappyOwl en Dianaf, leuk dat jullie meeschrijven! Ik krijg ook meteen weer zin in meer kaarten schrijven, bij het mooie weer was ik weer wat drukker in de tuin geworden en wat minder met postcrossing bezig.

Bijzonder die kaart uit de MH17. Je zal toch zoiets krijgen, daar krijg je kippenvel van toch?

Ik kreeg zojuist een blije en uitgebreide hurray uit Duitsland, leuk!

Fijn die vakantiestemming hier Riga en Lissabon, allebei erg leuk! Goed dat je wel gaat Happyowl, wie weet dat het je juist goed doet (ik weet niet waar je precies last van hebt...). Wij gaan pas in september echt op vakantie dus nog even geduld. Wel heeft mijn vriend met wat moeite nog een lang weekend waddeneiland kunnen regelen voor dit weekend. Dat was nog vóórdat het weerbericht aangaf dat het zo heet zou worden en nu zijn we natuurlijk erg blij!
Ik vind onze stad mooi genoeg voor views, Labellei. De schouwburg of het museum. Een mooie van de diepenring en natuurlijk het station. Keuze genoeg!

We zijn al eerder in Lissabon geweest. Toen zijn we rondgeleid door een 'local', die met grote snelheid door de stad scheurde en ondertussen zat te smssen, terwijl hij op andere verkeersdeelnemers schold

Maar wel op mooie plekjes geweest. Nu een appartement gehuurd in een oude gedeelte, volgens mij. Aan een weg, zo stijl dat het een trap is. Maar hopen dat dochter kan lopen
Later is nu
oH Dat is ook lekker, Snorhaar!
Later is nu
@labellei Dank u voor het vriendelijke welkom. :-)

Ik ben nu al 8 jaar bezig met postcrossing, in 2007 ingestapt, maar nog niet zoveel kaarten eigenlijk, 1100 of zo. Ook omdat ik steeds rustige periodes heb ivm drukte, verhuizen en in het begin mocht je er natuurlijk maar 5 per keer onderweg hebben!! Voor mij is het vaak een actibviteit om te doen in de periodes dat ik geen brieven had ed, maar nu dat wat minder is, is het gewoon voor het leuk.

Ik kan ook niet stoppen, gezien de hoeveelheid kaarten die ik nog heb liggen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lekker snorhaar, je hebt er perfect weer bij van t weekend!

Ja die zuid Europeanen kunnen er wat van Dreamer, ik was een tijdje terug in Athene, en daar schelden ze ook allemaal in t verkeer, en allemaal met de telefoon achter het stuur he.... Dat het goed gaat is soms een wonder.

Ik heb gelukkig niet iets heel ernstigs maar dat heb ik pas eind vorige week gehoord, waren 2 opties het meest voor de hand liggend, waarvan 1 heel ernstig naar en de andere gewoon vervelend. Maar heb daarvoor wel 6 weken in spanning moeten zitten dus nu alles gelukkig meevalt merk ik wel dat het ook gewoon wat beter gaat omdat ik het in mijn hoofd los kan laten. Daarom ga ik ook gewoon lekker, van even weg zijn knap je soms ook wel iets op en er kan me niets ernstigs overkomen, krijg het hooguit heel zwaar (maar er is ook een kans dat ik er lekker van geniet). Had liever nog wat meer plannen gemaakt maar dat kon niet. Nu blijven mijn vakantiedagen gewoon staan en ga ik als ik me weer goed voel gewoon leuke dingen inhalen!
Gewoon daar zijn en kunnen genieten is al fijn

8 jaar al bezig, Diana.. wow.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven