Meubels na verhuizing

02-07-2015 23:13 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even in het kort:

We zijn enkele jaren geleden verhuisd van een kleiner naar een groter huis.

Meubels meegenomen.

We krijgen de woonkamer (grote leefruimte) niet goed ingericht met de meubels.

Dilemma: wat nu? Verkopen? Meubels waren duur..... nog niet oud ook en ook niet kapot/versleten.

Al veel geschoven en nog steeds opties aan het bedenken.

Kortom: frustrerend!

Nog steeds heb ik niet het huis wat ik voor ogen had toen we dit kochten.

Valt best tegen na een paar jaar......

Wat ik hiermee wil:

ik verwacht niet meteen pasklare oplossingen.

Maar misschien begrip.

Ik kan dit voor mijn gevoel moeilijk bespreken met anderen.

Ken niemand in deze situatie....

't Is natuurlijk ook meer een luxeprobleem, maar dan nog.

Een thuis is toch super belangrijk, een plek waar je graag wilt zijn?

Dat is het voor mij echt niet nu

Iemand een mening/idee of iemand die dit herkent?
Maar euh.... Je gaat toch niet verhuizen omdat de banken niet in de kamer staan/passen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 23:43:

Passen de meubels bij de "sfeer" van het huis zelf?

Op zich wel, maar voor mijn gevoel voegen ze ook niet echt iets toe.

Het is allemaal teveel in een stijl denk ik.
quote:Enn schreef op 02 juli 2015 @ 23:51:

Maar euh.... Je gaat toch niet verhuizen omdat de banken niet in de kamer staan/passen?

Nee, verhuizen ben ik zeker niet van plan.

Maar dit wil ik ook niet nog een paar jaar zo hoor...

Vandaar mijn vraag.
quote:its-me87 schreef op 02 juli 2015 @ 23:51:

[...]

Op zich wel, maar voor mijn gevoel voegen ze ook niet echt iets toe.

Het is allemaal teveel in een stijl denk ik.Ik neem aan dat het een oud huis is? (Vanwege de kachel in de kamer e.d.)?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
http://www.huis-inrichten.com/l-vormige-woonkamer/

– Teken eerst een plattegrond van je woonkamer op een grote vel papier.

– Teken vervolgens op schaal alle meubels en accessoires die je hebt uit. Knip deze vervolgens uit met een schaar.

– Door het plaatsen van de uitgeknipte meubels op de plattegrond, kan je op een simpele manier een indeling maken voor je l vormige woonkamer, zonder dat je steeds alle meubels heen en weer moet verhuizen.

– Er zijn een aantal praktische indelingen voor een l vormige woonkamer. Met de indeling waarbij de bank tegen de muur staat, creëer je een open karakter in de woonkamer. Wil je een gezellige hoek creeeren, dan kan de bank dusdanig plaatsen dat de bank hét sluitstuk vormt van de zithoek. Dus precies op de grens van de korte en lange zijde van de l vorm

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zeer veel tips voor eem L woonkamer met een smal gedeelte

http://tekstschrijver-alg ... praatsie-Ali-en-Jeppe.pdf
http://www.makeover.nl/wo ... t-een-l-vorm-woonkamer-in

Als het een oud huis is, probeer je meubels dan eens neer te zetten volgens de "mode" die gold ten tijde van de bouw van dat huis. Wil niet zeggen dat je het dan eeuwig zo moet laten staan, maar dan plaats je de meubels even in de structuur die gold ten tijde van de bouw van het huis en waar het huis dus (waarschijnlijk) ook op is ontworpen, want alles is aan mode onderhevig.

Ga van daaruit werken. Voeg iets toe, of pas binnen die structuur een opstelling nét iets anders toe, en dan kom je al een heel eind.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom niet een stylist erbij halen? Die mensen zien in een oogopslag wat er mist. Het kost je wel wat, maar het is vast goedkoper dan alles vervangen.
Kringloop/MP voor aanvullingen met kleinmeubilair?? Is goed te zoeken op periode/tijd. Goed werken met kleuren, bijvoorbeeld 1 wand in accentkleur?? En bij laminaat/parket kan de leg-richting ook veel uitmaken!! Roomdivider, open of dicht naar keuze, tot helft van de kamer, of tot 3/4 zodat er alleen een doorgang blijft? Niet alles tegen de muren, vrij plaatsen in ruimte levert andere aanblik!!

Succes, leuk luxe probleempje!!
Misschien een roomdivider?

Dat zag ik in een van die woonprogramma's,

allemaal witte vakjes en witte spulletjes erin.

Zo creëerden ze meer sfeer en delen in huis.
Minder kasten in je woonkamer zetten?

Ik vind een boekenkast altijd rommelig lijken.
Ga eens praten met een interieurarchitect of stylist. Er zijn er best te vinden. Ook in sommige meubelwinkels lopen mensen rond die meer kunnen dan enkel vertellen dat de bank ook in rood kan. Bij de Leen Bakker kom je ze niet tegen, maar als je een beetje zoekt, zijn ze te vinden.

Ik denk namelijk, aan de hand van hoe je erover schrijft, dat als je wat nieuws koopt, het ook niet het goede zal zijn. Soms is het toevoegen van een groot karpet en je meubels anders neerzetten al genoeg. Dan kun je beter voor 250 euro een stylist een uurtje langs laten komen, dan dat je voor 2500 euro nieuwe meubels koopt en nog niet hebt wat je wilt.
Als de zithoek je echt tegenstaat dan zou ik hem toch proberen te verkopen. Zonde van het geld maar zo geniet je er ook niet van.
Oude meubels schuren en lakken in een ander kleurtje? en meubels bijkopen die er bij passen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven