De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.

Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .

We komen trouwens hier vandaan.
En ik wil op kraamvisite bij mijn nieuwe nichtje maar daar ben ik net even te verkouden voor, straks steek ik ze aan. KUTdag dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je, Feeksje1977.

Oh plonzen in het bad, ik wist het wel! Wens je veel beterschap
quote:blue_lagoon schreef op 03 juli 2015 @ 13:09:

Slapen, lezen, muziek luisteren door mp3-speler, huilen (heb echt zomerdepressies) en hopen dat de kwelling voorbij gaat.Netflixen helpt ook heel goed, voor je het weet heb je een serie gekeken en is het al weer koeler buiten.
quote:blue_lagoon schreef op 03 juli 2015 @ 13:31:

Wat naar voor je, Feeksje1977.

Oh plonzen in het bad, ik wist het wel! Wens je veel beterschap Koele douche helpt ook tijdelijk hoor. Jij ook beterschap.
Dank je voor de tips! Ik douche nu inderdaad vier keer per dag.
koele en allemaal, al helemaal extra's voor de zieken die de arme zielen die moeten werken...

tjonge jonge, ik kon amper ademen gisteren, vanochtend begon het ook weer en moest ook nog eens naar buiten voor een afspraak. Maar thuis gelijk gedouched en ook haren gewassen en iets geweldigs ontdekt dat ik graag met jullie deel: met natte haren op centimer afstand bij de ventilator zitten! Het is voor het eerst in dagen dat het bonzende gevoel in mijn hoofd echt stukken stiller is en de druk op mijn borst ook! Dus tip

Ow ja, hier ook een Netflixer! Ben net weer begonnen aan de Vampire diaries, heb Orange is the new black en Sense8 uit. En Lilyhammer zit ook in mijn minstens eens per dag in mijn 'te herkijken' lijst. Al die sneeuw!!!!

Heel veel sterkte iedereen
quote:fem020 schreef op 03 juli 2015 @ 12:55:

Hier nog 1 'zomerhater'. Een beetje mooi weer is prima (20 graden ofzo), maar deze hitte, vooral het benauwde, bah. Ik functioneer voor geen meter en weet van gekheid niet wat ik moet doen. Ik ben nu een paar dagen vrij, maar het is even overleven tot volgende week. Dan is het weer iets minder warm.

Ik woon zelf in de stad... mensen de stad met deze hitte... vreselijk. Wonen meer van jullie in de stad? Wat doen jullie met dit weer?

Ja ik. Nou niet echt in druk stadscentrum. Maar wel in achterstandswijk met veel herrie en stank. De stank door bbq en zwerfvuil.

Ik heb vakantie. Lig alleen maar op de bank tot niets in staat.
Ondanks ik veel mensen maanden heb horen roepen wij willen zomer, wij willen buiten zitten, wij willen een terrasje doen enz... nu zie ik al sinds maandag amper mensen buiten niet op het balkon van appartementen waar ik woon , niet in het stadspark , niet in stad zelf , niet op een terrasje ... dus hier maak ik op uit dat weinig mensen dit weer heerlijk vinden
Ziezo. Dat was de tweede douche voor vandaag weer. Even schoonouders op de koffie gehad en even naar de Action aan de overkant en het zweet gutste weer in ranzige stralen van me af. Nu weer even verfrist, voor zolang het mag duren. Denk dat 4 keer douchen er vandaag wel weer in zit.
Amsterdam is anders gekkenhuis met het warme weer.

Net buiten gelopen, weet op mn voorhoofd

Heb ook nog hooikoorts haha
Geweldig onweer en veel regen hier gehad gisteravond,maar verkoeling was er niet het windje wat er was viel spontaan weg

Nu hier ook weer erg warm,heb nu met witte lakens een geïmproviseerd zonnescherm gemaakt en ik moet zeggen het werkt aardig.

Moest de warmte vanmorgen wel lichamelijk bekopen,kramp in mijn kuit en mijn armen niet kunnen bewegen door pijn en vreselijke stijfheid,de reuma laat zich nu gelden, ben kapot en stik van de pijn, maar we moeten het leuk vinden he

Gelukkig wordt het vanaf woensdag een heel stuk koeler,morgen nog even werken en dan maar gewoon relaxen en het uitzitten,en inderdaad net zoals jullie allemaal veel douchen,voel me anders zo vies
anoniem_182835 wijzigde dit bericht op 03-07-2015 16:45
Reden: verkeerde smiley
% gewijzigd
Vanuit hier ook een koele voor de mensen die er doorheen zitten!

Ik trek het tot nu toe redelijk, maar heb het geluk dat ik niet verplicht de deur uit hoef vanwege mijn werk of kinderen, niet in een bloedheet huis zit en ook niet ziek word door de warmte. Ik kan me voorstellen dat je het slecht trekt als zulke dingen wel het geval zijn. Sterkte voor diegenen!

Ik heb mezelf al een paar dagen opgesloten in huis en zit stilletjes te werken bij de ventilator met bevroren waterflessen ervoor (supertip, werkt echt!). En maar gewoon doorademen en de tijd uitzitten. Komend weekend werk ik gewoon door, zodat ik de komende week als het weer wat koeler is de schade kan inhalen en weer eens de hort op kan. Ik kijk er naar uit!
Woonkamer 27 graden, slaapkamer 28 graden wat ik ook probeer om de warmte tegen te houden het helpt allemaal niets
Hier ook bloedheet en de zon schijT fel en hard. De dagen zijn ook zo ellendig lang. Ben er helemaal klaar mee. En het is pas begin juli
..
anoniem_239445 wijzigde dit bericht op 03-07-2015 18:17
Reden: la maar
% gewijzigd
Twerking My Way To The Top
Lichamelijk ben ik er ook helemaal klaar mee. Net nog even op bed gelegen, voel me namelijk telkens zo misselijk en duizelig! Ben echt tot niets in staat.
quote:blue_lagoon schreef op 03 juli 2015 @ 18:10:

Hier ook bloedheet en de zon schijT fel en hard. De dagen zijn ook zo ellendig lang. Ben er helemaal klaar mee. En het is pas begin juli In je andere berichten noemt jij de zon altijd klootzak en ik zeg altijd de bitch tegen de zon
Ik heb het ook echt helemaal gehad, zit weer aan mijn kalmeringsmedicijnen, angstaanvallen zijn niet te stoppen. Vandaag is mijn moeder gelukkig langs geweest met boodschappen durf het huis al dagen niet te verlaten. Dit is gewoon een nachtmerrie. Verlang nu zelfs naar 25 graden. Ik woon ook nog in eens in Noord-Limburg waar het altijd het warmste is van heel nederland.

Sterkte allemaal.
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Hier ook in een kutprovincie wat hitte betreft. Vannacht f*cking 23 graden. 'Zwoel' noemen ze dat. Ik noem dat ranzige smerige plaknachten. Weer een nacht op de bank slapen dus en morgen weer zo'n kutdag. En er komt voorlopig ook geen einde aan ook.
quote:kimmeke1983 schreef op 03 juli 2015 @ 18:20:

[...]

In je andere berichten noemt jij de zon altijd klootzak en ik zeg altijd de bitch tegen de zon Ja, bij gebrek aan beter want geen enkel scheldwoord dekt de lading voor mij.
Zo, er zit weer een tropische werkdag op, wat heb ik gezweet zeg :O als een otter.

De autoritten vielen me echter best mee, begin van de week was dat veel erger. Ik had nu de auto ook een stuk verder gezet -in de schaduw- en ben het laatste stukje naar mijn werk gelopen.

De nachten zijn inderdaad niet te doen.. Hopelijk vanaf morgenavond ietsje minder 'zwoel'. Elke graad minder is meegenomen.

Koele knuffel voor iedereen!
Die stomme oranje bol is aan het zakken. Hoera!
quote:blue_lagoon schreef op 03 juli 2015 @ 13:57:

Dank je voor de tips! Ik douche nu inderdaad vier keer per dag.

Niet doen, daar krijg je het nog veel warmer van. Als je het dan toch niet kunt laten neem dan een warme douche of eindig tenminste met een warme straal. Bij een koude douche loopt het water van je af en daar reageert je lichaam op door weer te gaan verwarmen.

Ik kom ook elk jaar weer bij dit topic kijken. Ik moet zeggen dat het me dit jaar nog redelijk af gaat. Het is niet zo vochtig dus heb ik er minder last van. Het is alleen wel zo warm dat ik last heb van warmte uitslag en dat jeukt....niet te filmen. Ik ben al dagen in de weer met mentholpoeder. Vannacht heb ik een beetje onrustig geslapen, maar de rest van de week ging het prima.

Ik kom jullie in ieder geval allemaal heel veel sterkte wensen voor morgen.
Alles komt goed
Mensen, zie de lange termijnverwachting van weeronline

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... am/4058223
It's hip(ster) to be square!
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 juli 2015 @ 11:17:

slim om het weer als vijand te kiezen.

je kan nooit voorspellen wat hij gaat doen

en wat je ook doet, hij doet het toch

het weer wint het altijd

aan jou de keuze: leg je erbij neer, of maak jezelf gek

Wat ben jij ongelooflijk dom en vervelend.

Vervelend omdat je vorig jaar hier ook al mensen kwam afzeiken en dom omdat je niet lijkt te snappen dat een zomerdepressie net zo erg is als een winterdepressie.
Alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven