De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Ja, het blijft een soort wennen, Theepoes. En ik heb het hier wel vaker gelezen dat dat na de geboorte niet gelijk over is. Maar uiteindelijk komt het vast goed!

En ik ben uitgerekend op 9 december, Noah. Echt heel handig, zo tussen Sinterklaas en Kerst. Ik denk dat ik maar halve jaren ga vieren. Dus in juni een half jaar, anderhalf jaar, twee-en-eenhalf jaar... enz.
Yezka hier de dag na kerst en gewoon zijn verjaardag gevierd. Ik heb veel van zijn kado's weg gezet en krijgt hij nu.

Ach het ook wel een gezellige tijd.

Bij mij heeft het na de geboorte nog wel even geduurd voor ik door had de hij echt niet weg ging.

Ik hen je trouwens een pb gestuurd
Yezka, ik was ook de 9e. Bevallen op de 4e. Ik vier gewoon haar verjaardag, maar inderdaad ook de halve jaren. Deed mijn moeder ook toen ik jong was. En dan was ik niet eens jarig rond de feestdagen. Maar zo'n halve verjaardag was altijd leuk. Ik vier overigens nu elke maand de vermaanddag van mijn dochter.
poef
quote:Enora schreef op 03 juli 2015 @ 13:07:

Lieve Prikbitches, ik breek even in met een vraagje. Ik ben 25jr, heb groeiremmers geslikt en sinds 2012 is bekend dat die voor een vervroegde overgang kunnen zorgen. Nu ben ik bezig met uitzoeken of dat bij mij zo is omdat ik een zeer sterke kinderwens heb, die nu nog niet te realiseren is.

Ben eergisteren bij de gyn geweest voor een echo. Had 6 follikels in de ene en 5-6 in de andere eierstok. Gyn zei dat je minstens 10 wil hebben en vertelde na aandringen dat je met 25jr wel wat meer follikels zou verwachten, maar dat dat niet noodzakelijkerwijs Door de groeiremmers komt. Internet vertelt me dat ik al in de reduced count zit. Iets wat de gyn (expres?) niet vertelt heeft. Het is nu wachten op mijn AMH en FSH waarde. Nog 3 weken.. En ik ben zo bang.

Weten jullie of 11-12 follikels idd laag is? Ik zou gisteren gebeld worden door de gyn, omdat ik overspoeld werd met vragen én paniek pas nadat ik de spreekkamerdeur achter me dichttrok. Maar ze was gisteren denk ik te druk en is er pas maandag weer.

Sorry voor het inbreken.. ik merk dat ik in mijn omgeving enkel weerstand oproep als ik mijn gevoel en vragen bespreek. Vriend voelt zich onder druk gezet want hij wil nog (lang) niet en mijn moeder begint alleen maar over dat kinderen heus niet zo leuk zijn en dat het allemaal zwaar is.

Oh wat een zwaar k. bericht heb je te horen gekregen zeg! Menstrueer je nog wel regelmatig? Op welke dag was je follikelcount? En welke dag fsh geprikt? Recent nog aan de pil geweest? De pil kan namelijk ook zorgen voor lager aantal wat klaar ligt.

11-12 is relatief laag als je naar je leeftijd kijkt, maar het wisselt per maand hoeveel er klaar liggen. Ik heb een AMH van 0,14 en daarbij wisselde het van 1-7 ongeveer. (leeftijd toen 31) Mocht je amh laag zijn en je fsh hoog, dan zou je kunnen overwegen om nu alvast je eicellen in te laten vriezen als het krijgen van kinderen nu nog niet aan de orde is. Ik snap je paniek volkomen, maar probeer rustig te blijven (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) tot je de uitslagen binnen hebt en de gyn hebt gesproken.

Op zwangerschapspagina is een topic "poffertjes en pannenkoeken" die geheel hierover gaat. Ik weet niet of het nu nog erg actief is, maar ik heb er veel aan gehad.

Conclusie van mijn relaas een eenmalige follikelcount zegt weinig. 11 is een mooi aantal, maar ietwat weinig voor jouw leeftijd. Zegt echter niks over de kwaliteit ervan! Heel veel sterkte!
Zo, daar ben ik dus ook weer eens ben een van de eersten die mee is gaan schrijven, alweer zo'n 6-7 jaar geleden denk ik. Ik ben een hele tijd niet hier geweest omdat ik wat afstand wilde. Inmiddels is er aardig wat gebeurt: heb 5 pogingen nog in Dusseldorf gedaan en dat heeft allemaal op niks uitgedraaid. De gyn had sterk het gevoel dat mijn endometriose (wat voornamelijk rondom m'n eierstokken zit) de kwaliteit van de eicellen erg aantaste. Dit was van de buitenkant niet te zien, maar het was vreemd dat ik zo weinig of zelfs paar keer geen bevruchtingen had.

Lang verhaal, veel tranen, verdriet, wanhoop, jullie kennen het jammer genoeg wel, hadden we de keuze: compleet stoppen of verder gaan met eiceldonatie. Moeilijke stap, maar kinderloos achterblijven leek ons zo zwaar. We zijn naar spanje gegaan en de eerste poging was direct raak! (dus toch mijn eicellen....) ik ben nu 16 weken en ben 17 december uitgerekend.

Ik zag dat ik yeska ook super mag feliciteren. Zo geweldig voor je! En ook december dus
Mag ik dan ook naar de 2e rij van de tabel :-)

Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.
quote:dolfijntje01 schreef op 03 juli 2015 @ 14:44:

[...]

Oh wat een zwaar k. bericht heb je te horen gekregen zeg! Menstrueer je nog wel regelmatig? Op welke dag was je follikelcount? En welke dag fsh geprikt? Recent nog aan de pil geweest? De pil kan namelijk ook zorgen voor lager aantal wat klaar ligt.

11-12 is relatief laag als je naar je leeftijd kijkt, maar het wisselt per maand hoeveel er klaar liggen. Ik heb een AMH van 0,14 en daarbij wisselde het van 1-7 ongeveer. (leeftijd toen 31) Mocht je amh laag zijn en je fsh hoog, dan zou je kunnen overwegen om nu alvast je eicellen in te laten vriezen als het krijgen van kinderen nu nog niet aan de orde is. Ik snap je paniek volkomen, maar probeer rustig te blijven (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het) tot je de uitslagen binnen hebt en de gyn hebt gesproken.

Op zwangerschapspagina is een topic "poffertjes en pannenkoeken" die geheel hierover gaat. Ik weet niet of het nu nog erg actief is, maar ik heb er veel aan gehad.

Conclusie van mijn relaas een eenmalige follikelcount zegt weinig. 11 is een mooi aantal, maar ietwat weinig voor jouw leeftijd. Zegt echter niks over de kwaliteit ervan! Heel veel sterkte!Zegt eenmalig inderdaad niets. Bovendien kan het ook te vroeg in je cyclus zijn geweest, dan zien ze of niets of te onduidelijk. Bij een eerste follikelmeting (dag 10) zaten ze er soms 4 of 5 follikels naast. Als in: ze telden er veel minder dan ik aan het einde van mijn cyclus had (IVF).
Rot trouwens dat je vriend en moeder zo reageren!
Dolfijn! Wat een goed bericht! Gefeliciteerd!
Dolfijntje, wat héérlijk dat je nu zwanger bent !!!!! Van harte gefeliciteerd ! Hoe voelt het? Heb je kwaaltjes?
quote:Enora schreef op 03 juli 2015 @ 13:07:

Sorry voor het inbreken.. ik merk dat ik in mijn omgeving enkel weerstand oproep als ik mijn gevoel en vragen bespreek. Vriend voelt zich onder druk gezet want hij wil nog (lang) niet en mijn moeder begint alleen maar over dat kinderen heus niet zo leuk zijn en dat het allemaal zwaar is.Inhoudelijk kan ik je (nog) niet op weg helpen, maar volgens mij krijg je wat dat betreft inmiddels al genoeg bijval van andere bitches. Wat betreft je omgeving wil ik aanvullen: wat naar voor je! Ik weet hoe eenzaam dat kan voelen. Hopelijk draaien ze nog bij. Heb je al geprobeerd met hen te praten? Dat dit je kwetst?
Be the change you wish to see in the world
quote:dolfijntje01 schreef op 03 juli 2015 @ 14:51:

Zo, daar ben ik dus ook weer eens ben een van de eersten die mee is gaan schrijven, alweer zo'n 6-7 jaar geleden denk ik. Ik ben een hele tijd niet hier geweest omdat ik wat afstand wilde. Inmiddels is er aardig wat gebeurt: heb 5 pogingen nog in Dusseldorf gedaan en dat heeft allemaal op niks uitgedraaid. De gyn had sterk het gevoel dat mijn endometriose (wat voornamelijk rondom m'n eierstokken zit) de kwaliteit van de eicellen erg aantaste. Dit was van de buitenkant niet te zien, maar het was vreemd dat ik zo weinig of zelfs paar keer geen bevruchtingen had.

Lang verhaal, veel tranen, verdriet, wanhoop, jullie kennen het jammer genoeg wel, hadden we de keuze: compleet stoppen of verder gaan met eiceldonatie. Moeilijke stap, maar kinderloos achterblijven leek ons zo zwaar. We zijn naar spanje gegaan en de eerste poging was direct raak! (dus toch mijn eicellen....) ik ben nu 16 weken en ben 17 december uitgerekend.

Ik zag dat ik yeska ook super mag feliciteren. Zo geweldig voor je! En ook december dus

Wauw wat goed! Van harte gefeliciteerd, Dolfijn!! Wat zal je heerlijk in de wolken zijn

Mag ik je als mede endometriose-bitch vragen of je nog tips voor me hebt? Ik ken helemaal niemand met endomteriose. Ik sta nog helemaal aan het begin van het traject. Zij er dingen die je bij nader inzien anders zou doen of eerder zou testen, omdat je endometriose hebt? Goed, genoeg gebruik van je gemaakt! Nu weer terug naar jouw feestje
Be the change you wish to see in the world
Dolfijn, zit hier met tranen in mijn ogen... Supersupersupergefeliciteerd!!!! Ik ben niet zo'n actieve schrijver, maar heb jou wel steeds gevolgd (vanwege mijn eigen lage AMH). Echt, ben zo blij voor je!!!
quote:dolfijntje01 schreef op 03 juli 2015 @ 14:51:

Ik zag dat ik yeska ook super mag feliciteren. Zo geweldig voor je! En ook december dus Dolfijn ik heb heel vaak aan jullie gedacht en gehoopt dat je ondertussen zwanger was geworden. Ik ben erg blij dat jullie dochter een broertje of zusje krijgt. Heel erg gefeliciteerd!!!
Dolfijntje, van harte gefeliciteerd!
anoniem_153013 wijzigde dit bericht op 03-07-2015 17:48
Reden: Fe
% gewijzigd
Dolfijntje, wat super nieuws! Gefeliciteerd!!

8 icsi's, respect dat jullie zolang zijn doorgegaan!
Hopelijk heeft Eva hetzelfde resultaat dit jaar. Zou wel erg fijn zijn dat deze twee prikbitches eigenlijk zwanger zijn.
Wauw, van harte Dolfijntje!! Wat een onwijs blij nieuws. YES!!!

Was er laatst iemand die zich afvroeg of zij mentale hulp/ ondersteuning wilde zoeken in het proces rond de vruchtbaarheidsbehandelingen? Ik kwam vandaag de boektitel tegen: Verborgen verlangen, Coachingsboek voor koppels tijdens vruchtbaarheidsbehandelingen.

En via MvM las ik de boekentip Spuiten en snikken. Ik ken de boeken niet overigens.

Vandaag in het ziekenhuis om een verdrietige reden. Mijn 3e (en spontane wonder) zwangerschap is geëindigd in een missed abortion. Vruchtje is niet verder gegroeid dan ruim 7 weken (we hadden eerder al een hartje zien kloppen, dus het was een schok). Ik heb vanavond medicatie ingebracht om de miskraam op te wekken. Helaas....
Ach Ciccietta, wat vreselijk nieuws. Dikke knuffel !
Ciccietta wat een klote nieuws helemaal als je al een hartje heb gezien. Sterkte
Och CC wat vreselijk naar! Wat een klap zeg. Wat gemeen. Gewoon geen woorden voor. Heel veel sterkte en een dikke knuffel
Bedankt voor alle felicitaties, zo leuk!!!

Leonie, ik hoop ook heel erg dat het Eva ook gaat lukken. Ik heb nog dagelijks contact met haar en hoop het echt zo!

Druivensap, om jouw vragen te beantwoorden: wat zou ik anders hebben gedaan in dit traject? Ten eerste me niet laten opereren aan de endo. Bij mij kwamen ze er achter in 2008, na 3 IUIs zonder hormonen. Het protocol was toen: laparoscopie voordta gestart werd met hormonen. Toen ze keken zat mn buik schijnbaar vol en dus met name ook rondom mn eierstokken. Ik werd op de wachtlijst egset in het VU om geopereerd te worden want dat zouden mn kansen verhogen. In 2009 geopereerd en 1 eierstok hebben ze echt rigureus schoongemaakt, de ander gelukkig minder. Verder ook verklevingen weggehaald tussen blaas, darmen en baarmoeder. Maar na de operatie dacht ik alle kansen weer te hebben, dus we hebben enorme pauzes gehouden. Ik was immers nog maar 26 toen, de oorzaak was weggehaald dus waarom dan weer zkh? Daarna ook nog pauzes tussen mn IUIs in en alles realtief op het gemakje gedaan. Als we toen direct IVF hadden gedaan dan was het wellicht heel anders verlopen.

Ik kreeg pas in Dusseldorf in 2012 mn AMH te horen. 0,14... Inmiddels waren d eprotocllen aangepast in NL en mpgen vrouwen in hun vruchtbare leeftijd niet aan de endo rondom hun eierstokken geopereerd worden vanwege dit risico. Au. Ach, ja, gebeurd is gebeurd, maar het heeft heeeeel lang in mijn hoofd gespookt. Wat als kk de operatie niet had gedaan? Wat als we toch direct voor IVF waren gegaan? (Dat was namelijk de optie toen ze achter de Endo kwamen, gelijk IVF of eerst opereren.)

Waar sta jij nu in het traject, druivensap? Heel veel sterkte en vraag gerust!
Cicietta, wat verdrietig...

Dolfijntje, gefeliciteerd!!
Bedankt lieve meiden! Dat doet me goed. Een ontzettende rotnacht achter de rug met flinke krampen en bloedverlies. Nu hopen dat een curettage niet nodig is...

Voel me er vrij gelaten onder op de een of andere manier.

Succes jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven