Lipoedeem
zondag 5 juli 2015 om 08:35
Hai dames iemand van jullie bekend met Lipoedeem.. Google maar eens en je weet waar ik het over heb. Ik heb er dus last van nog niet in de meest extreme vorm maar boven en onder maten zit bij mij toch al 2 maten verschil in. Vindt het op zich niet erg dat ik dikkere benen heb maar al die hobbels en bobbels Ijn vreselijk lelijk. Ik sport best veel 2 tot 3 keer in de week loop ik hard, tennis, fiets vaak. Maar helaas dat mag niet veel baten... Is gewoon erfelijk aanleg, mij moeder had het ook, maar die had meer zadeltassen op haar heupen, bij mij begint het zo bij de knie en dan naar boven. Heb er lichamelijk nog veen last van, maar denk dat die zware benen niet goed kan zijn voor mijn knie en , hoewel ik dat met hardlopen geen last van heb. Het enige wat echt kan helpen is liposuctie of steunkousen. Verder veel water drinken, groene thee en sporten kan positie e bijdragen hebben. Vooral met dit warme weer heb ik er moeite mee, al die blote benen. Ik loop wel in jurkjes maar allemaal op de knie of net er over. Was benieuwd of meer mensen hier er bekend mee zijn.
zondag 5 juli 2015 om 08:46
Het heeft ook te maken met niet goed werken van de klepjes in je vaten (heb dus ook wel wat kast van spataderen) heb ik ook begrepen. Gelukkig heb ik er lichamelijk nog niet veel last van, sommige mensen hebben echt onrustige of pijnlijke benen. Weet inderdaad viva Amber dat ik er niet meer aan kan doen. Ik zou voor mij ideale gewicht 5 a 7 kilo af mogen vallen, maar mijn benen zullen daar niet dunner van worden... Helaas
zondag 5 juli 2015 om 10:51
Ik heb het ook. Noem mijn benen altijd olifantenstampers. Ik heb kousen aangemeten gekregen, met deze warmte draag ik ze echt niet. Krachttraining voor de benen ( wat ik helaas maar beperkt kan doen ivm rugklachten), lymfedrainage en op je gewicht letten. Helaas weinig aan te doen. Mijn moeder had het ook in heel erge mate, met veel pijn. Dat valt bij mij nog mee, wel knieklachten en zware benen . En idd, lang leve de maxi jurken. Helaas wordt deze aandoening nog maar weinig herkend door artsen, waardoor veel zich onbegrepen voelen. Zelf uitzoeken wat het beste voor je werkt.
zondag 5 juli 2015 om 11:50
zondag 5 juli 2015 om 12:38
Ik heb het helaas ook Bij mij begint het vanaf mijn knieën naar boven toe. Ik vind mijn bovenbenen en knieën ook lelijk. Ik ben ook klein, dus heb ook het gevoel dat het bij mij meer opvalt. Korte broeken dragen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb wel een paar spataderplekjes op mijn onderbenen.
zondag 5 juli 2015 om 12:43
Ik heb het ook. Boven 36 en onder 40. Bij mij loopt het vanaf mijn enkels. Korte broek of rokjes zitten er in de zomer niet in. Maar ik draag veel Lange rokken en maxi jurken. Ik heb ook steunkousen, maar die zijn met dit weer niet te doen terwijl ze nu het hardst nodig zijn. Het is niet anders, maar ik kan soms met een beetje afgunst naar vrouwen kijken met mooie onderbenen.
Het doet een beetje pijn maar de benen voelen ook erg zwaar aan.
Het enige wat je kan doen is zorgen dat je niet aankomt en voldoende sport. Dan hou je het nog een beetje in de hand. Probleem is dat mijn hormonen beginnen te veranderen, en daardoor zie ik nu dat het erger wordt.
Het doet een beetje pijn maar de benen voelen ook erg zwaar aan.
Het enige wat je kan doen is zorgen dat je niet aankomt en voldoende sport. Dan hou je het nog een beetje in de hand. Probleem is dat mijn hormonen beginnen te veranderen, en daardoor zie ik nu dat het erger wordt.
zondag 5 juli 2015 om 14:07
Ik heb er 0 verstand van maar bij vocht vasthouden (in "normale" omstandigheden dus) schijnt het te helpen om zo min mogelijk zout (max 1 gram per dag) te eten en 3,5-4 liter water te drinken. Misschien helpt het ook iets voor lipoedeem?
Misschien is het oud nieuws, zo niet: het is het proberen waard toch...
Misschien is het oud nieuws, zo niet: het is het proberen waard toch...
zondag 5 juli 2015 om 14:21
Zus heeft lipoedeem, schoonzus heeft lymfoedeem. Beide dragen hum steunkousen, ook met dit weer. Een middagje shoppen of uberhaupt staan/lopen lukt anders niet. Dan liever functioneel en comfortabel dan mooi. Doen ook rustig een korte broek aan met kousen er onder.
Zus heeft voor haar buik destijds een liposuctie gedaan, werd door de zorgverzekeraar vergoed. Iets van 4 liter vet weggezogen, maar het lichaam blijft maar aanmaken. Terwijl ze super gezond eet. Helaas mag ze vanwege andere allergieën niet zweten, dus sporten zit er niet in. Maar het zou ook niet helpen hoor.
Schoonzus gaat binnenkort beginnen aan lymf therapie bij een kliniek in Utrecht.
Zus heeft voor haar buik destijds een liposuctie gedaan, werd door de zorgverzekeraar vergoed. Iets van 4 liter vet weggezogen, maar het lichaam blijft maar aanmaken. Terwijl ze super gezond eet. Helaas mag ze vanwege andere allergieën niet zweten, dus sporten zit er niet in. Maar het zou ook niet helpen hoor.
Schoonzus gaat binnenkort beginnen aan lymf therapie bij een kliniek in Utrecht.
zondag 5 juli 2015 om 20:42
quote:2xbelle schreef op 05 juli 2015 @ 10:10:
Pil0u vervelend, wat zijn je klachten dan precies, onrustige benen? Pijn ? Wat doen ze bij die therapie precies? Massage oid
De therapie is Lymfedrainage. Dan worden niet alleen je benen maar vooral je lymfklieren gemasseerd.
Het is geen wondermiddel maar wat ik eerder zei, het haalt de scherpe kantjes eraf.
Ik heb 24/7 pijn van 'redelijk te doen' tot bijna niet kunnen lopen. Dat laatste is vooral als ik veel heb gelopen/gestaan en dat is met warm weer sneller/erger dan in de winter. Naast lipoedeem heb ik ook lymfoedeem. Nadeel van die 2 is dat de lymfoedeem mijn benen extra laat opzetten, waardoor er meer druk op de lipoedeem komt en ik dan dus meer pijn heb.
Anyway, ik fiets, probeer regelmatig te sporten, draag kousen en dus die lymfedrainage.
Er is gewoon niet zo veel aan te doen.
Pil0u vervelend, wat zijn je klachten dan precies, onrustige benen? Pijn ? Wat doen ze bij die therapie precies? Massage oid
De therapie is Lymfedrainage. Dan worden niet alleen je benen maar vooral je lymfklieren gemasseerd.
Het is geen wondermiddel maar wat ik eerder zei, het haalt de scherpe kantjes eraf.
Ik heb 24/7 pijn van 'redelijk te doen' tot bijna niet kunnen lopen. Dat laatste is vooral als ik veel heb gelopen/gestaan en dat is met warm weer sneller/erger dan in de winter. Naast lipoedeem heb ik ook lymfoedeem. Nadeel van die 2 is dat de lymfoedeem mijn benen extra laat opzetten, waardoor er meer druk op de lipoedeem komt en ik dan dus meer pijn heb.
Anyway, ik fiets, probeer regelmatig te sporten, draag kousen en dus die lymfedrainage.
Er is gewoon niet zo veel aan te doen.