moeder

28-04-2008 15:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wou even mijn hart luchten.

Binnenkort is het weer moederdag. Andere jaren heb ik er niet zo veel moeite mee gehad. Dit jaar toch anders. Niet omdat mijn moeder niet meer leeft, want dat is niet zo. Het is wel zo dat ik al 6 jaar geen contact meer met mijn moeder heb. Dat komt omdat ze nooit zo blij met mij was. Toen ik nog een kind was stond ze bv nooit op om brood te smeren, mij naar school te brengen. Ik deed alles zelf en liep zelf alleen naar school. Mijn moeder stond pas om 10.30 uur of zo op. Ze was altijd negatief over mij. Zei dat ze me liever niet gewild had, dat ik maar een slome was. Dat er niks in mij zat. Dat ze de honden belangrijker vond. Dat het een feest was voor haar toen ik op kamers ging wonen. Dat ze me had gemaakt en me ook weer zou breken. Dat soort dingen. Geen leuke dingen dus. o.a. daarom is het contact verbroken.

Ik mis mijn moeder niet, maar wel een moeder.

Binnenkort gaan we op kraamvisite bij mijn schoonzusje. Ik zie er een beetje tegenop. Dan zie ik daar een kindje met een moeder die blij met haar kindje is. Dan denk ik toch automatisch aan mijn moeder. Hoe ontzettend niet blij ze met mij was. Verder durf ik zelf niet zo aan kinderen te beginnen ivm een pestverleden van 10 jaar.

Mijn schoonmoeder zei laatst dat als wij kinderen zouden krijgen dat ze mij wel bij zou staan, maar dat het niet hetzelfde zou zijn als bij haar eigen dochter. Dat kwetst mij dan weer. Want wie is er dan voor mij als ik een kindje zou krijgen?

Momenteel zie ik overal moeders met kinderen op straat. Ik word er een beetje verdrietig van allemaal.
Ja, en natuurlijk een dikke voor jou, dit valt niet mee voor je.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Je kunt haar huisarts bellen en zeggen dat je bericht hebt ontvangen dat je overkomst dringend gewenst is (daarmee wordt dan meestal bedoeld dat je in het buitenland zou zitten, maar dat kun je verder in het midden laten als je er niet om wilt liegen). Dat je van de huisarts graag wilt weten of dit daadwerkelijk zo is. Een huisarts hoeft dan geen details te geven - dat zeg je er desnoods zelf nog even bij - maar kan wel aangeven of je overkomst dringend gewenst is. Meestal geven ze daar ook wel antwoord op met een 'ja' of 'nee'.
Zelf heb ik al zo'n 15 jaar geen contact meer met mijn moeder. Een enigszins vergelijkbaar verhaal als het jouwe (Elske).

Ook hier heeft mijn moeder onlangs contact opgenomen met iemand uit mijn nabije omgeving om eens naar haar kleinkinderen te informeren (en indirect naar mij).

Ik heb het verder genegeerd. Ik heb geen contact opgenomen, alleen aan mijn kinderen doorgegeven dat zij naar hen geinformeerd heeft en nog maar weer eens uitgelegd dat zij natuurlijk contact met haar op kunnen nemen indien zij dat willen. En daar heb ik het bij gelaten.

Ik heb geen idee wat mijn moeder voor positiefs kan toevoegen aan mijn heden, na alle negativiteit die zij in het verleden alleen maar heeft weten te brengen. Mijn ervaringen met haar hebben mij geleerd dat er geen enkele reden is om te verwachten dat zij nu wel iets positiefs zou kunnen toevoegen.
Goed nadenken wat voor contact je met je moeder zou willen en hoe je toch een bepaalde afstand kan creeeren zodat je niet wordt gepijnigd als ze weer een van haar kwetsende buien heeft. Denk goed aan jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven