Kat bijt uit het niets

05-07-2015 18:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik zag dat er wel wat kattenfans op dit forum zaten dus in dacht ik stel de vraag hier maar even.

Vandaag waren mijn 2 katten aan het vechten. De een heb ik toen even op de gang gezet. ( hij viel de ander aan)

En toen kwam de ander bij me zitten, knorrend.. En ineens gaf hij een beetje in m'n hand. Het deed niet echt pijn, en hij bleef er bij knorren en mij aankijken.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Weet je toevallig hoe oud kat was toen hij/zij bij de moeder vandaan ging?
Dit kan 300.000 of meer oorzaken hebben. Zoek er bij 1x niet te veel achter.

Probeer anders op signalen te letten van de kat. Stress. Gespannen. Liefdesbeetjes. Spelen.
Doet die van mij ook altijd Geen idee wat het betekent, moest het iets betekenen? Ik dacht dat het lichtelijk bijten gewoon bij speels zijn hoorde.
Haha 1 kat op de gang zetten. Grappig. De andere kat lijkt dat ie dankbaar is.
Dat zijn liefdesbijtjes. Doen ze hier ook continu als ze heerlijk geaaid worden en soms misschien wat `opgewonden` zijn.

Maak je geen zorgen, ze bijten dus niet maar laten weten dat ze het lekker vinden, daarom heb je ook geen bijtwonden in je hand.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik noem dat normaal gedrag, speelsheid. Katten spelen nu eenmaal met bek en klauwtjes. Ik zet katten nooit in aparte ruimtes als ze vechten, dan brul ik dat ze moeten stoppen en/of haal ze uit elkaar. Maar dan moet het wel echt vechten zijn en niet wat wild spelen. De jongste twee hier zien eruit als American wrestling als ze spelen, hele overdreven dingen zoals aan elkaar gaan hangen om de ander om te gooien, op elkaar af springen met getrokken klauwen. Dat is spel. Je ziet het vaak aan de oren, als die plat gaan en blijven, dan is het geen spel meer. Maar katten kunnen fel zijn in het spel en jij bent voor hen een grote kat dus doen ze dat soms ook bij jou. Ik leer ze jong wat nee betekent en corrigeer met mijn stem, en pluk de klauwtjes van mijn hand. Het lijkt mij dus volstrekt normaal gedrag.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Liefdesbijtjes kan ook idd. Je hebt niet voor niets dat kinderversje: aai poesje, aai poesje, stoute kat! Als katten opgewonden zijn, positief of negatief, happen ze sneller. Soms als ze in extase zijn van het knuffelen, krijg je ineens een hap. Is heel normaal bij katten, volgens mij. Ik vind dat erg snoezig altijd maar ik knip van de klauwtjes wel soms de puntjes af, anders doet liefde zeer!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
mosterd
Inderdaad meer een liefdesbijtje...geloof me, wanneer je kat je echt bijt dan doet dat niet 'niet echt pijn'.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ons katje deed dat ook altijd, daarna een periode van nageltjes in je hand zetten zodat je je hand niet terug kon trekken
Hihi waarom heb je die ene op de gang gezet? Dat doe ik echt nooit, ze stoeien toch geregeld en de vliegen de haren in het rond. En ze vechten ook echt wel als je er niet bij bent.

Dat bijten hebben ze hier ook een handje van, soms vergeten ze met stoeien met mij dat ik geen haren pakket heb. Als de kat je uit gemenigheid zou bijten dan had je het echt wel gevoeld.
quote:Rooss4.0 schreef op 05 juli 2015 @ 18:50:

Weet je toevallig hoe oud kat was toen hij/zij bij de moeder vandaan ging?Hoezo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het kan van alles zijn; bij mijn eigen katten is het me wel altijd duidelijk. De dame wil nog wel eens een dood enkele keer tijdens heftig kroelen ineens een zacht beetje doen. Kan verder geen kwaad, hoewel ik het niet accepteer. Bij de kater is heel zachtjes bijten het altijd een poging zijn dominantie te willen laten zien. Dit kap ik dus altijd af door zelf nog even iets dominanter te zijn. Het is een scheet van een beest verder, waar verder geen greintje kwaad in zit, alleen doet hij eens in de paar maanden een hele halfslachtige poging om de rangorde te wijzigen bij mij (nooit bij mijn vriend, aan zijn absolute dominantie wordt nooit getwijfeld ).

Ik haal mijn katten trouwens nooit uit elkaar als ze vechten. Hun onderlinge rangorde moeten ze namelijk zelf bepalen. Door daar tussen te gaan zitten stel ik het alleen maar uit. Het ziet er altijd vrij heftig uit, en poes is ook pislink altijd op kater op zo'n moment, maar het is niet alsof er enige echte schade wordt toegebracht. Pisnijdige ienieminie poes kan namelijk niet tegen grote lummel van een kater op en het enige doel van hem is om even haar nekvel te pakken te krijgen en haar in een houdgreep te houden, komt volgens mij niet eens een nagel aan te pas.
quote:Rooss4.0 schreef op 05 juli 2015 @ 18:50:

Weet je toevallig hoe oud kat was toen hij/zij bij de moeder vandaan ging?Hij was 14 weken toen we hem meenamen!
quote:bonuhbakkie schreef op 05 juli 2015 @ 19:02:

Haha 1 kat op de gang zetten. Grappig. De andere kat lijkt dat ie dankbaar is.Haha ja hij ziet t niet als straf omdat ie op avontuur kan! En inderdaad dat dacht ik misschien ook.
quote:gladoortje74 schreef op 05 juli 2015 @ 19:04:

Ik noem dat normaal gedrag, speelsheid. Katten spelen nu eenmaal met bek en klauwtjes. Ik zet katten nooit in aparte ruimtes als ze vechten, dan brul ik dat ze moeten stoppen en/of haal ze uit elkaar. Maar dan moet het wel echt vechten zijn en niet wat wild spelen. De jongste twee hier zien eruit als American wrestling als ze spelen, hele overdreven dingen zoals aan elkaar gaan hangen om de ander om te gooien, op elkaar af springen met getrokken klauwen. Dat is spel. Je ziet het vaak aan de oren, als die plat gaan en blijven, dan is het geen spel meer. Maar katten kunnen fel zijn in het spel en jij bent voor hen een grote kat dus doen ze dat soms ook bij jou. Ik leer ze jong wat nee betekent en corrigeer met mijn stem, en pluk de klauwtjes van mijn hand. Het lijkt mij dus volstrekt normaal gedrag.Klopt, dit was geen spel. De plukken vlogen in het rond! Maar brullen helpt niet want ze gaan dan gewoon door! Ik moet echt opstaan en naar ze toe lopen willen ze (voor 10 seconden) ophouden.
quote:iveyy1991 schreef op 05 juli 2015 @ 20:31:

[...]

Haha ja hij ziet t niet als straf omdat ie op avontuur kan! En inderdaad dat dacht ik misschien ook.

Geloof je dat nou echt? Anders even inlezen in kattengedrag?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:KiaOraHoi schreef op 05 juli 2015 @ 19:57:

Hihi waarom heb je die ene op de gang gezet? Dat doe ik echt nooit, ze stoeien toch geregeld en de vliegen de haren in het rond. En ze vechten ook echt wel als je er niet bij bent.

Dat bijten hebben ze hier ook een handje van, soms vergeten ze met stoeien met mij dat ik geen haren pakket heb. Als de kat je uit gemenigheid zou bijten dan had je het echt wel gevoeld.Haha ja dat is omdat de kat die aangevallen wordt als enige de deur kan openen. Dus als hij weer zin heeft om te spelen laat hij hem "vrij". En de kat die op de gang gaat, gaat gewoon daar op avontuur! Houdt m bezig :p
Ik haal mijn katten ook nooit uit elkaar, behalve wanneer ze het midden in de nacht op bed doen

Soms ziet het er best hard uit maar net als bij Saphira brengen ze elkaar geen verwondingen toe. Kan soms wel direct stofzuigen.

Hier geeft poes 1 ook liefdesbeetjes. Poes 2 'bijt' als ze geaait wenst te worden en ik volg haar bevel niet op.
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 juli 2015 @ 20:34:

[...]

Geloof je dat nou echt? Anders even inlezen in kattengedrag?nou misschien ken je onze katten niet en hoe wij ze in het begin de dingen afleerde. We hebben ze nooit als straf op de gang gezet of ergens opgesloten. Hij ziet het gewoon als op avontuur gaan, hij kan daar overal opklimmen.
quote:Saphira schreef op 05 juli 2015 @ 20:12:

Het kan van alles zijn; bij mijn eigen katten is het me wel altijd duidelijk. De dame wil nog wel eens een dood enkele keer tijdens heftig kroelen ineens een zacht beetje doen. Kan verder geen kwaad, hoewel ik het niet accepteer. Bij de kater is heel zachtjes bijten het altijd een poging zijn dominantie te willen laten zien. Dit kap ik dus altijd af door zelf nog even iets dominanter te zijn. Het is een scheet van een beest verder, waar verder geen greintje kwaad in zit, alleen doet hij eens in de paar maanden een hele halfslachtige poging om de rangorde te wijzigen bij mij (nooit bij mijn vriend, aan zijn absolute dominantie wordt nooit getwijfeld ).

Ik haal mijn katten trouwens nooit uit elkaar als ze vechten. Hun onderlinge rangorde moeten ze namelijk zelf bepalen. Door daar tussen te gaan zitten stel ik het alleen maar uit. Het ziet er altijd vrij heftig uit, en poes is ook pislink altijd op kater op zo'n moment, maar het is niet alsof er enige echte schade wordt toegebracht. Pisnijdige ienieminie poes kan namelijk niet tegen grote lummel van een kater op en het enige doel van hem is om even haar nekvel te pakken te krijgen en haar in een houdgreep te houden, komt volgens mij niet eens een nagel aan te pas.Hier gebeurd hetzelfde tussen mijn twee katers. Er zit 9 maanden tussen. De oudste is lichamelijk sterker dus de baas. De jongere is echter qua karakter dominant, eens in de paar weken probeert hij het weer eens een keer, en zet de oudste hem weer op zijn plek. Ziet eruit alsof ze elkaar naar het leven staan, maar na 5 minuten liggen ze weer bij elkaar op de bank. Ik grijp eigenlijk nooit in, tenzij er meubels/servies etc dreigt te sneuvelen.
quote:iveyy1991 schreef op 05 juli 2015 @ 20:39:

[...]

nou misschien ken je onze katten niet en hoe wij ze in het begin de dingen afleerde. We hebben ze nooit als straf op de gang gezet of ergens opgesloten. Hij ziet het gewoon als op avontuur gaan, hij kan daar overal opklimmen.

Ik doelde op het feit dat je een topic opent of jouw kat je beet of niet. Maar blijkbaar weet je het allemaal wel, dus snap niet dat je het ons dan uberhaupt vraagt, niemand kent jouw katten maar goed, ik snap de strekking . ........ had er dan bij gezet wat voor antwoord je graag had willen horen

Dat was je vraag. Oja over je katten onderling heb ik ook wel een mening hoor, heb er genoeg cursussen over gevolgd maar HEH, ik ken jouw katten niet
Kat was aan het vechten en moest nog wat frustratie kwijt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bijten kan soms ook vriendelijk bedoeld zijn, en lang niet altijd uit kwaaiigheid. Ik denk dat in dit geval het niet uit nijdigheid was. Want dat zou je ook niet moeten accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven