Is dit dierenmishandeling ?

05-07-2015 15:41 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb iets meegemaakt hier in de buurt en ik heb er nog steeds een naar gevoel bij.

Wij liepen met het gezin en oma een rondje meer vanmiddag. Een grote ronde en aan de waterkant tussen het riet zag ik een man met een hond en ik keek naar wat hij deed met die hond. Ik kon mijn ogen niet geloven. Hij duwde het beest steeds onder en hield hem dat omhoog aan zijn riem zodat hij bijna stikte . Daarna duwde hij het dier op de grond en ging hij er met zijn knieen op lopen duwen op het lijf van het dier.

Ik ben van woede naar die man gehold en geschreeuwd dat hij moet stoppen dat hij hem doodmaakt.

Hij antwoorde dat ik mij er niet mee moet bemoeien en dat ik er niets van weet dat dit angsttraining is..

Ik weet inderdaad niets van opvoeding van honden, heb zelf een klein boomertje maar dit leek toch erg veel op dierenmishandeling. Is dit normale angsttraining voor een hond ?

Ik kan er niets op vinden op internet.

Ik was zo boos dat door mijn boosheid een andere meneer erbij kwam , ik vertelde wat ik had gezien en hij ging ook naar de waterkant toe om te kijken , ben toen weggelopen met mijn gezin.

Verbijsterd ...ben ik nu zo gek is dit normaal ? Ik had hem moeten aangeven bij de politie achteraf.
Aangifte is gedaan !!
Ik vind dit zo verschrikkelijk dat ik die vent het water in getrapt had en de hond in beslag had genomen.
quote:iones schreef op 06 juli 2015 @ 11:06:

Ik vind dit zo verschrikkelijk dat ik die vent het water in getrapt had en de hond in beslag had genomen.Ik ook !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Weet je om wat voor hond het ging (ras)? Sommige mensen doen met bepaalde hondenrassen erg rare dingen om ze op te voeden tot vechthond.
verba volant, scripta manent.
Bah! Die vent moet zelf eens onder water geduwd en verhangen worden! Dit is absoluut mishandeling en heeft niks met "angsttraining" te maken, ja om de hond juist te traumatiseren misschien! Arm beestje

Tja lastig nu achteraf... je had dan idd kunnen filmen en de (dieren)politie kunnen bellen zodat die de man er ter plaatse mee hadden kunnen pakken (met het filmpje als bewijs).

Maarja dat is achteraf; je hebt in elk geval wel iets gedaan door te schreeuwen. En hopelijk heeft die andere man idd alsnog de politie gebeld..
quote:iones schreef op 06 juli 2015 @ 11:06:

Ik vind dit zo verschrikkelijk dat ik die vent het water in getrapt had en de hond in beslag had genomen.Ik ook! En hard ook!
quote:zusanne1968 schreef op 05 juli 2015 @ 19:27:

Aangifte is gedaan !!Goed je hebt in elk geval gedaan wat je nog kon nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven