Vanaf wanneer mag je weer na een keizersnee?
vrijdag 5 september 2008 om 15:32
Kroko, ik denk eigenlijk dat je het best even contact met je gyn kan opnemen als je graag wilt. Als je aangeeft graag zwanger te willen worden hoor je wel of het mag of niet.
Vind het sowieso vreemd, want kennissen van mij die hun kindje verloren hebben mochten direct doorgaan voor de volgende na de keizersnede. Hun gyn zei dat ze niet zwanger zouden worden als het lichaam het niet aan zou kunnen.
Vind het sowieso vreemd, want kennissen van mij die hun kindje verloren hebben mochten direct doorgaan voor de volgende na de keizersnede. Hun gyn zei dat ze niet zwanger zouden worden als het lichaam het niet aan zou kunnen.
vrijdag 5 september 2008 om 16:43
eowynn, dat vind ik tamelijk vreemd en geloof ik niks van, dan zouden uitgehongerde vrouwen uit darfur zonder enige reserve ook niet zwanger worden, of uitgeteerde heroine junks. Je hormoon huishouding die ervoor zorgt dat je zwanger wordt, weet niks van een vers litteken wat kan scheuren als je te snel weer zwanger wordt (in theorie)

vrijdag 5 september 2008 om 17:23
nou meer dan het feit dat je een keizersnede hebt gehad, lijkt mij. Een keizersnede "weet" je lichaam niet, ondervoeding heeft allemaal nadelige effecten op je mineralen huishouding. Zeg ik als tamelijke leek hoor. Ernstige bloedarmoede bij de moeder is absoluut niet goed voor het kind. Maar goed ik geloof gewoon niet zo in de als je er niet klaar voor bent word je ook niet zwanger theorie.
vrijdag 5 september 2008 om 17:24
Ik denk idd dat de conditie van je baarmoeder wel degelijk meespeelt bij zwanger worden, los van je hormoonhuishouding. En dat een baarmoeder die nog niet voldoende herstelt is vast geen eitje laat innestelen bijvoorbeeld. Een eisprong zul je idd los van een keizersnede of niet gewoon hebben lijkt me.
vrijdag 5 september 2008 om 17:24
quote:Margaretha2 schreef op 05 september 2008 @ 17:20:
Nou, misschien niet in die zin Fleurtje, maar misschien wel of de baarmoeder alweer in dusdanige conditie is dat een eitje zich kan nestelen?Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik heb ook gehoord dat je als je binnen 6 maanden zwanger wordt van een volgend kind, de kans behoorlijk groter is op een miskraam of complicaties, dat kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben.
Nou, misschien niet in die zin Fleurtje, maar misschien wel of de baarmoeder alweer in dusdanige conditie is dat een eitje zich kan nestelen?Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik heb ook gehoord dat je als je binnen 6 maanden zwanger wordt van een volgend kind, de kans behoorlijk groter is op een miskraam of complicaties, dat kan daar natuurlijk ook mee te maken hebben.
vrijdag 5 september 2008 om 17:26
Mijn gyn zei trouwens ook dat baby's zo ongeveer parasieten zijn, die nemen gewoon wat ze nodig hebben, desnoods ten koste van de moeder. Dus qua voedingsstoffen zal een kind niet snel iets tekort komen. De kans is groter dat de moeder er last van krijgt dan dat het kind er last van krijgt lijkt me zo.
vrijdag 5 september 2008 om 17:29

vrijdag 5 september 2008 om 18:33
quote:fleurtje schreef op 05 september 2008 @ 18:20:
Jaaaa, wist wel dat ik geen ernstige was, maar het was meer onder het mom van 'dat moest ik je nog even zeggen'.
Mijn god, vier of lager, dan kun je echt niets meer.
wat bedoel je nou? onder welk mom? snapputnie
ooit een keer een vrouw met 1 1/2 gezien, die kon inderdaad niet veel meer...
Jaaaa, wist wel dat ik geen ernstige was, maar het was meer onder het mom van 'dat moest ik je nog even zeggen'.
Mijn god, vier of lager, dan kun je echt niets meer.
wat bedoel je nou? onder welk mom? snapputnie
ooit een keer een vrouw met 1 1/2 gezien, die kon inderdaad niet veel meer...