Gezondheid alle pijlers

Piep in oor

07-07-2015 15:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Ik hoor sinds 2 dagen een hoog pieptoon in mijn oor. Het is voornamelijk mijn rechter oor, en mijn rechterneusgat zit ook dicht, ook heb ik veel oorsmeer. Kan het daar aan liggen misshien.. Hoor de piep ook echt wanneer ik in bed lig, als ik bezig ben merk ik het niet echt.

Iemand ervaring hiermee?

Bedankt alvast!
Luister je vaak naar te harde muziek op je telefoon?
Oren laten uit spuiten bij de dokter? Of indd harde muziek festivals enzo.
Kan met elkaar te maken hebben. Gewoon even langs de huisarts gaan.

Mocht je er 's nachts veel last van hebben. radio aanzetten zodat de piep je minder stoort.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Even langs de huisarts. Ik heb die piep ook (tinnitus) en deze is bij mij levenslang door gehoorbeschadiging.
Nee ga eigenlijk nooit naar festivals!

Ben zelf een angsthaas dus misschien maak ik het erger dan dat het werkelijk is..
Begin eens met neusspray om je neus goed open te krijgen, en kijk of dat verbetering geeft.
Ik heb ook een levenslange piep/ruis.

Vlak voor deze piep/ruis kreeg ik heftige aanval van draaiduizeligheid en zweten. Loop bij KNO arts en heb een evenwichtsonderzoek gehad en gehoortesten en mri scan.

Zit in de molen,maar kno arts denkt aan Meniere

Alleen een piep kan van alles zijn.Gehoorbeschadiging,verkoudheid,oorsmeer.

Maar ook dat je hersenen denkt een geluid te horen,en als reactie gaat reageren met een tegenpiep.

Je hebt het nog maar een paar dagen,zonder duizeligheid ?

Dan kan het ook zomaar weer verdwijnen.

Heb je gevoel van minder horen,zou ik bij huisarts er op aan dringen voor gehoortest in ziekenhuis en kno arts.
Ik heb het zelf pasgeleden gehad vlak voordat ik een middenoorontsteking kreeg, hoorde het m.n. op rustige momenten.

Ik zou neusspray kopen en gaan stomen om ervoor te zorgen dat de luchtwegen en buis van Eustachius open blijven.
Ja, heb zelf een maand lang last gehad van bij holte ontsteking, heb het piepje voornamelijk in mijn rechter oor, en heb ook rechts hoofdpijn, maar ben niet duizelig! Heb wel veel last van slijm/snot in neus en keel, en ook veel last van oorsmeer..
Dus misschien heeft het toch allemaal met elkaar te maken? 😝
Dat zou goed kunnen. Het trommelvlies kan dan wat naar binnen trekken t.g.v. drukverschillen en dan kun je bv een pieptoon of hartkloppingen horen.
Te veel oorsmeer ? Bij helpt (op doktersadvies) alle zuivel producten stoppen..paar dagen niet eten/drinken..en dan komt t bij mij weer goed. Door te veel oorsmeer gaat mijn trommelvlues andere kant op..(en soms piep daarbij) na stoppen zuivel klapt ie weer open..
Jaa! en heb trouwens ook nog is allergie! Ik nies vaak en wordt ik nog snotteriger.. Dus denk dat alles bij elkaar gewoon even te veel wordt voor me oor! Haha😝
Heb je neusspray gekocht?
Als ik het zo lees,zou ik me er niet zo druk om maken.

Er zijn duidelijke symptomen waardoor hetnzou kunnen komen.

Mensen die tinnitus hebben(zoals ik) hebben vaak geen last gehad van verkoudheid,middenoorontstekingen etc.

Gaat het al wat beter?
Kiddootje, ik ben vandaag verkouden wakker geworden! Dus ik denk dat dat het was! Hoorde altijd al wel een soort van ruis, alsof ik me oor in een schelpje deed weet je wel.. Maar dit was/is echt een pieptoon. Denk dus dat het door me verkoudheid komt nu dus
Pien252 ja!! Gister gelijk na werk gehaald!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven