Gezondheid alle pijlers

sondevoeding

08-07-2015 00:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie maakt er gebruik van sondevoeding.

zelf heb ik dit al maanden.

daardoor ga ik ook va buitenshuis op pad.

het gekke is, dat ik nooit een man/vrouw zie die ook met sondevoeding loopt.

ben ik de enige of kom ik gewoon niemand tegen in het openbaar, behalve in het ziekenhuis.
Waarom krijg je sondevoeding?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nu ik er over nadenk: ik zie het eigenlijk ook nooit.
Hallo Cindy18,

Ik gebruik al 4 jaar sondevoeding, eerst via een neussonde en nu via mijn buik...d.m.v. een Mickey-button.

Mijn sondevoeding is in de avond en nacht, daar ik overdag eet, dus als de meeste een aansluiting hebben via de buik dan zie je dat niet vaak.

En je ziet het weinig omdat het niet standaard gegeven wordt aan jongere/volwassene/oudere.

En id. behalve jij en ik dan, ik zie het ook niet behalve in een ziekenhuis.groetjes
Ik zie wel regelmatig kinderen (veelal met meervoudige beperkingen) met voedingspompen aan hun rolstoel. Om dit te zien moet je wel de standaard blauwe en zwarte tassen voor voedingspompen herkennen denk ik.
Ik zorg af en toe voor een baby met een sonde...er is medisch niet zo veel aan de hand alleen zij wordt suf van het drinken en valt dan steeds in slaap waardoor ze te weinig binnen krijgt. De sonde is om bij te voeden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kom zelden iemand met een sonde tegen op straat.

Ik denk omdat het niet zo vaak nodig is, en omdat mensen die het chronisch gebruiken ook wel een verbinding op de buik hebben, die je niet ziet.
Het is inderdaad al gezegd, maar als iemand op een gegeven moment chronische sondevoeding nodig heeft (dus niet een paar weken-maanden om ziekte te overbruggen) wordt er toch al snel voor een PEG of mickey-button gekozen-via je buikwand direct in je maag. Die zie je dus niet als die niet aangesloten is. Dan ken ik ook nog (beroepsmatig) een behoorlijke groep jongeren die wel een neus-maagsonde hebben, maar er voor kiezen deze er uit te trekken als ze de deur uit gaan, en thuis weer 'in te slikken'. Is ook even overwinning voor nodig, maar op een bepaalde leeftijd doen veel dat liever dan met een slang in hun gezicht de straat op. Misschien doen veel volwassenen het ook zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven