tips Japan gevraagd

05-07-2015 17:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Konnitshiwa!

Ik ga deze week naar Japan voor 2,5 week met een vriend. We vliegen naar Tokio en daarna gaan we centraal Honshu bekijken. Natuurlijk gaan we naar Kyoto, Osaka, Bara en verder hakone, kobe, nikko, hiroshima, naoshima, himeij.

Weet iemand nog leuke tips voor plaatsen, plekjes of te bezichtigen die niet in de lonely planet of rough guide staan ? Alle tips zijn welkom, dank je wel alvast !
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen - Loesje
Japan. Hoe, wat waar en in mn eentje?

In dit topic staan wel goede tips.
Oeh, ik ga over 2 weken!

Ga niet overal heen wat je noemt, maar wel veel.

Wat er bij ons op de planning staat:

(Geen idee of het in de LP staat ;) )

-Osaka aquarium

-Umeda Sky building

- Bamboes

- Nara Park (park met loslopen semi-tamme hertjes)

- Himeji Castle

- Fushimi Shrine

- De wijken ninnen en sannen in Kyoto

- Namba district in Osaka

- Natuurlijk het Hiroshima Peace Park

Oh en mocht je het leuk vinden, in Osaka zit een klein Nederlands restaurant genaamd 'Oude Kaas' en in Kobe zit een stroopwafelhuis.
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Mocht je tijd over hebben dan is Nachi Falls een absolute aanrader, de weg er naar toe is deel van een oude pelgrimsroute en is een van de werelderfgoederen op de UNESCO Werelderfgoedlijst, opgenomen in de erfgoedlijst als Sacred Sites and Pilgrimage Routes in the Kii Mountain Range.

Neem je tijd voor het Hiroshima Peace Park

Takayama is ook erg mooi

Vlak buiten Nara zijn ze bezig met het restaureren van een keizerlijk paleis, met de werktuigen uit die periode

Geniet er van! Zou zo met je mee willen!
Besef je wel dat er op dit moment 3 tyfoons op de oceaan onder Japan aan het razen zijn en men verwacht dat ten minste 1 en misschien 2 ervan deze kant opkomen. http://www.jma.go.jp/en/typh/

Het regenseizoen is binnenkort weer voorbij, maar daarna vliegt de luchtvochtigheid omhoog, almede de temperatuur, en beide gaan `s nachts niet echt veel naar beneden.

Ook is het zo dat een deel van het gebied rond Hakone, om precies te zijn de buurt rond Owakudani vallei en de kabelbban die er langs gaat, momenteel vanwege vukanische activiteit niet toegankelijk zijn (officieel geevacueerd).

Mocht je een onsen willen bezoeken dan is Hakone Yuryo aan te bevelen: http://www.hakoneyuryo.jp/english/

Weet wel dan je in een onsen volledig naakt moet en dat man en vrouw gescheiden baden. Mocht je met je vriend/man/partner willen baden dan kun je ook een prive bad reserveren.

Oh, nog iets, als je tatoeages hebt moet je of die tatoages met tape oid afdekken, of je kan geweigerd of er kan je gevraagd worden te vertrekken. Dit heeft nog met enkele oude gedachtengangen te maken die tatoeages aan yakuza en de verdere onderste laag van de bevolking assosieren.

Mocht je richting Fuji willen dan kan je ook ipv Hakone naar Kawaguchi-ko, of met de bus direct vanaf Shinjuku in Tokyo naar het 5e station van de berg. )Voor de bus kun je het beste de Fuji Kyuko pagina raadplegen: http://highway-buses.jp/fuji/

Weet dan wel dat het klimseizoen begonnen is en dat op drukke dagen het echt druk kan zijn.

Voor de wat minder vaak bewandelde wegen hier nog wat links:

Kushrashiki city https://www.kurashiki-tabi.jp/for/en/

Diverse steden, niet alleen op Honshu:

http://www.japan-guide.com/e/e2422.html

Lijst met historische locations van het Japan Tourist Bureau

http://www.jnto.go.jp/eng/location/inte ... rical.html

Verslag van iemand die een wat historische route heeft gewandeld:

https://www.yahoo.com/tra ... -forests-99587232597.html

Mocht je een dagje uit Tokyo een leuke fiesttocht willen maken, dan is Okutama een aanrader. Fietsen zijn van tvoren te reserveren en bij de fietsenverhuur krijg een een duidelijke routebeschrijving;

http://trekkling.jp/english/index.html (zelf een keer uitgeprobeerd en erg goed bevallen)

http://www.jnto.go.jp/eng/location/rtg/pdf/pg-303.pdf

Je kunt er schijnbaar ook andere activiteiten ondernemen: http://canyons.jp/en/comp ... cle/252-okutama-area-info

Ik hoop dat dit je weer een beetje verder op weg helpt, maar mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan vooral weten.
Wauw, wat een goede tips allemaal!

Maar eh, 3 orkanen en een vulkanische dreiging ?! Hoe serieus ernstig moet ik dit nemen ?!
Hoi Teuntje,

Sorry als ik met mijn bericht grote paniek bij je heb aangericht.

Hier houdt men de toestand wel in de gaten, maar is er niet sprake van paniek oid.

De tyfoons, dat valt op zich wel mee. Geen Amerikaanse toestanden hoor.

Meestal als er een tyfoon komt overwaaien heb je 1 of 2 dagen slecht weer en maximaal een uurtje of 6 dat je niet echt veel kunt doen. In erge gevallen worden soms wat treinen stil gelegd en heb je flinken hoosbuien waar geen enkele paraplu tegen helpt. Mochten ze echt naar Tokyo komen, dan zal het denk ik ergens zo rond tussen de 11e en 14 de deze maand zijn.

De vulkanische activiteit is erg lokaal op dit moment. Hier in Tokyo zijn er niet veel mensen die zich druk maken. Het is gewoon zo dat by Owakudani erg veel stoom en nu ook af en toe wat as en zo de lucht in geblazen wordt. Tot enkele maanden geleden waren er gewoon wat stoomgaten om het zo maar te noemen waar in een redelijk tempo witte wolken uit kwamen, maar nu zijn het echt grote meer donkere massas stoom gemend kennelijk met was as. Het ziet er op TV wel indrukwekkend uit.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9dwUMsUHIc

Owakudani is echter wel een van de grote atracties van het gebied om Hakone en mensen die niet weten dat het gebied om Owakudani is afgesloten komen soms van een koude kermis thuis als ze in hun hoofd hadden de kabelbaan ernaar toe te nemen en vervolgens van daar weer met de kabelbaan naar het Ashi meer te gaan om de boot over het meer te nemen. Verder lijkt het erop dat het (nog) niet tot een grote uitbarsting zal komen, dus op dit moment geen al te dramatische toestanden, meer een kwestie van ongemak, en een gigantisch verlies in inkomsten van mensen in en rond het gebied va Hakone en Owakudani.
Pfieuw , dat laatste berichtje stelt me wat meer gerust ;0)

Nichiran, ik lees dat je in Japan woont, wat fantastisch!

Ik heb nog een vraag, misschien weet jij het. Weet jij of er in Tokio (en evt andere steden) leuke rommel-/antiekmarktjes zijn van 11-14 juli ? Zijn er iets van kringloopwinkels oid ?
In Tokyo heb je in het weekend meestal wel 1 of meer rommel- or antiekmarkten, maar door de week bijna niets.

Op 12 Juli is de Tokyo International Forum Market. Het International Forum ligt nabij het Yurakucho station. De markt is open tussen 10:00 en 16:00

Daarnaast heb je ook de rommelmarkt bij de UDX Akihabara in Akihabara op 11 en 12 juli tussen 10:00 en 17:00

Beide worden wel gecancelled als het regent.

Kringloop winkels zijn niet echt populair hier. Meestal heb je alleen de 2e hands brand-shops die de dure ,merken zoals Louis Vuiton etc. doorverkopen.

In Ginza heb je de Ginza Antique Mall waar een groot aantal antiekwinkeltjes zitten.

Daarnaast kun je voor Japanse souvenirs uitstekend terecht bij de Nakamise in Asakusa.

Op dit moment zijn overal in Japan ook de Yukata weer vol in de verkoop. Een yukata is een soort van katoenen versie van de Kimono. Weet dan wel dat kimonos en yukatas niet de veredelde badjassen zijn die toeristen dan soms in hun hoofd hebben maar dat ze echt als volwaardige kleding dienen. De `veredelde badjassen` zijn meestal alleen te verkrijgen bij de echte souvenir winkels zoals die in de Nakamise of bij de Oriental Bazar, een grote souvenir winkel in de buurt van Harajuku.
En geniet ook van de supermarktafdelingen op de onderste verdieping van de warenhuizen. Je kijkt je ogen uit, wat daar verkocht wordt als lunchgerecht, misstaat hier niet in een sterrenrestaurant. Maak ook mee dat het winkelpersoneel als de winkel opengaat op een rij bij de deur staat om de klanten welkom te heten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat een goeie tips zeg, superbedankt!
Ik heb toch nog twee vragen:

- hoe is het weer en koelt en ' avonds heel erg af dat je een lange broek en trui aan moet?

- als Hakone afgesloten is, weet iemand dan nog een mooie plek om de berg Fuji te zien?
quote:teuntjeinamsterdam schreef op 06 juli 2015 @ 09:13:

Ik heb toch nog twee vragen:

- hoe is het weer en koelt en ' avonds heel erg af dat je een lange broek en trui aan moet?

Nichiran had op die vraag al antwoord gegeven:quote:Besef je wel dat er op dit moment 3 tyfoons op de oceaan onder Japan aan het razen zijn en men verwacht dat ten minste 1 en misschien 2 ervan deze kant opkomen. http://www.jma.go.jp/en/typh/

Het regenseizoen is binnenkort weer voorbij, maar daarna vliegt de luchtvochtigheid omhoog, almede de temperatuur, en beide gaan `s nachts niet echt veel naar beneden.
Ik heb even de weersvoorspelling erbij gepakt zoals deze momenteel op de website van het Japan meteorologisch agentschap gegeven wordt voor Tokyo:

7 juli Minimum: 19 Maximum: 25 Regenkans: 30

8 juli Minimum: 20 Maximum: 26 Regenkans: 30

9: juli Minimum: 21 Maximum: 26 Regenkans: 60

10 juli Minimum: 22 Maximum: 28 Regenkans: 50

11 juli Minimum: 23 Maximum: 29 Regenkans: 40

12 juli Minimum: 23 Maximum: 29 Regenkans: 30

13 juli Minimum: 23 Maximum: 29 Regenkans: 30

Deze week dus nog geen al te hoge temperaturen, maar voor Nederlanders zal het best warm aanvoelen, geloof ik.

Wat de Fuji berg betreft, daar had ik geloof ik al een antwoord op gegeven:

Mocht je richting Fuji willen dan kan je ook ipv Hakone naar Kawaguchi-ko, of met de bus direct vanaf Shinjuku in Tokyo naar het 5e station van de berg. ) Voor de bus kun je het beste de Fuji Kyuko pagina raadplegen: http://highway-buses.jp/fuji/

Weet dan wel dat het klimseizoen begonnen is en dat op drukke dagen het echt druk kan zijn.

Nog was aanvullende info:

Je kan ook met de bus of trein naar Kawaguchiko zelf. Met de regenkansen en bewolking zoals op dit moment voorspeld staat is er echter maar een heeeeeeeeel kleine kans dat je de berg in zijn geheel zult zien zoals bijvoorbeelt op de fotos in deze link:

http://www.japan-guide.com/e/e6906.html

Het zal dan eerder iets worden zoals in dit verslag: http://stayingglobal.blog ... 2/09/fuji-five-lakes.html

Op een echt mooi uitzicht op de berg is het meest kans in de winter en lente.
Harigato !!
Nog even een tip voor mocht je willen shoppen:

Bij veel van de grotere winkels kun je tax free winkelen, mits je boven een bepaald bedrage aan inkopen doet. Ik geloof a\dat dat bedrag meestal rond de 10,001 JPY ligt.

Je moet op tax free te kunnen shoppen wel je paspoort bij je hebben op moment van betaling.

Overigens, er wordt veelal gedacht dat je over het algemeen kunt volstaan (als je niet tax free hoeft te shoppen dus) met alleen een kopietje van je paspoort, maar volgens de officiele immigratie wetgeving moet een buitenlander altijd een geldig paspoort bij zich hebben. Over het algemeen is er weinig controle, maar ik heb gehoord van mensen die voor een of andere reden hun paspoort moesten laten zien en alleen een kopietje hadden en vervolgens enkele uren op het politiebureau hebben gezeten. Nogmaals, je hoeft geen controle op iedere straathoek te verwachten, maar het is gewoon een kwestie van het risico willen nemen mocht je je paspoort liever in de kluis van het hotel achterlaten.

Mag ik trouwens vragen waar ik Tokyo je gaat verblijven? (gewoon nieuwschierig)
Wauw ik ga dit topic opslaan voor als ik ooit naar Japan ga (staat hoog op verlanglijstje, maar vanwege een zieke kat blijf ik voorlopig in Europa).

Dus ook namens mij bedankt voor alle tips!
You can never have too many hats, gloves and shoes
ik doe even een tvp voor als ik ooit naar japan ga ;)
quote:nichiran schreef op 08 juli 2015 @ 14:38:

Nog even een tip voor mocht je willen shoppen:

Bij veel van de grotere winkels kun je tax free winkelen, mits je boven een bepaald bedrage aan inkopen doet. Ik geloof a\dat dat bedrag meestal rond de 10,001 JPY ligt.

Je moet op tax free te kunnen shoppen wel je paspoort bij je hebben op moment van betaling.

Overigens, er wordt veelal gedacht dat je over het algemeen kunt volstaan (als je niet tax free hoeft te shoppen dus) met alleen een kopietje van je paspoort, maar volgens de officiele immigratie wetgeving moet een buitenlander altijd een geldig paspoort bij zich hebben. Over het algemeen is er weinig controle, maar ik heb gehoord van mensen die voor een of andere reden hun paspoort moesten laten zien en alleen een kopietje hadden en vervolgens enkele uren op het politiebureau hebben gezeten. Nogmaals, je hoeft geen controle op iedere straathoek te verwachten, maar het is gewoon een kwestie van het risico willen nemen mocht je je paspoort liever in de kluis van het hotel achterlaten.

Mag ik trouwens vragen waar ik Tokyo je gaat verblijven? (gewoon nieuwschierig)Oh jee, is dat echt zo? wij gaan met 36 jongeren en hadden het idee gevat om de paspoorten de hele reis in de kluis te bewaren (sommige jongeren verliezen tenslotte zelfs hun schoenen nog terwijl ze ze aanhebben )
Japan staat ook heel hoog op mijn lijstje om door heen te trekken dus even een tvp
She needed a hero. So that's what she became.
quote:Crazycatlady schreef op 08 juli 2015 @ 15:57:

[...]

Oh jee, is dat echt zo? wij gaan met 36 jongeren en hadden het idee gevat om de paspoorten de hele reis in de kluis te bewaren (sommige jongeren verliezen tenslotte zelfs hun schoenen nog terwijl ze ze aanhebben )

En dan te bedenken dat je in Japan je schoenen uitdoet als je ergens binnenkomt, helemaal kans om ze kwijt te raken. Vergeet niet dat je de sloffen die in de hotelkamer in de badkamer/toilet staan niet aanhoudt als je naar de eetzaal gaat.

En nu we het toch over schoenen hebben, Ik zag daar veel vrouwen op veel te grote schoenen rondhuppelen. Waarschijnlijk omdat je die makkelijker aan en uit doet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Crazycatlady, dat is echt zo.

Je kan het risico nemen, en veel toeristen doen dat, omdat je bij nooit gecontroleerd wordt, maar om de immigratiewet maar even letterlijk te quoten:

Immigration Control and Refugee Recognition Act, Chapter IV Residence and Departure, Section 2 Conditions for Residence, (Carrying and Presentation of Passport):

Article 23 (1) A foreign national staying in Japan shall carry his/her passport on his/her person at all times. However, this shall not apply if the foreign national carries the alien registration certificate provided for in the Alien Registration Act (Act No. 125 of 1952) on his/her person.

Oftewel, een afweging die je zult moeten maken is, neem je het riciso dat er iemand een keer gecontroleerd wordt, diegene zijn/haar paspoort niet bij zich heeft en daardoor enkele mensen een paar uur bezig zijn met de politie om het geheel weer op te lossen, of het risico dat er ergens een keer iemand zijn/haar paspoort kwijtraakt waardoor je ook weer een behoorlijke tijd kwijt bent om de boel weer goed te krijgen.

Heel misschien is het dan, wanneer je met een grote groep jongeren bent, een beter alternatief om voor het eerste te kiezen, maar het is iets om in je achterhoofd te houden.
quote:Crazycatlady schreef op 08 juli 2015 @ 15:57:

[...]

Oh jee, is dat echt zo? wij gaan met 36 jongeren en hadden het idee gevat om de paspoorten de hele reis in de kluis te bewaren (sommige jongeren verliezen tenslotte zelfs hun schoenen nog terwijl ze ze aanhebben )Iets met scouting toevallig? Tof in iedergeval!
quote:fennaha schreef op 08 juli 2015 @ 20:39:

[...]

Iets met scouting toevallig? Tof in iedergeval!Klopt
Ik zie hier erg veel leuke tips voorbij komen! Bij mij staat Japan hoog op mijn lijstje, maar ik heb me verder totaal nog niet voorbereid of iets dergelijks.

Daarom vraag ik me af hoe je naar al die mooie bestemmingen reist. Steden zijn makkelijk te bereiken, maar ik ga er van uit dat een waterval (nachi falls)bijvoorbeeld niet in een stad ligt, dus ik vraag me af hoe je daar dan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven