En wat eten we vandaag?
woensdag 3 september 2008 om 21:22
quote:AgentL schreef op 03 september 2008 @ 21:16:
Ja tuurlijk! Ik woon alleen maar ben dol op mexicaans. De gehaktmix vries ik ook vaak in. En de wraps dus ook. Dubbelvouwen en per 2 in een diepvrieszakje.Da's nog handiger. Had ik vandaag dus zo dubbel kunnen maken. Nou ja een tip voor de volgende keer. Ik heb nl. hetzelfde: kook ook vaak voor me alleen en dan blijf je al snel met irritante restjes zitten. Dankje voor je tips!
Ja tuurlijk! Ik woon alleen maar ben dol op mexicaans. De gehaktmix vries ik ook vaak in. En de wraps dus ook. Dubbelvouwen en per 2 in een diepvrieszakje.Da's nog handiger. Had ik vandaag dus zo dubbel kunnen maken. Nou ja een tip voor de volgende keer. Ik heb nl. hetzelfde: kook ook vaak voor me alleen en dan blijf je al snel met irritante restjes zitten. Dankje voor je tips!
donderdag 4 september 2008 om 12:17
donderdag 4 september 2008 om 14:06
donderdag 4 september 2008 om 22:45
Ik heb vandaag allemaal dingetjes gehaald om morgen of van het weekend amuses proberen te maken. Ik heb de smaak te pakken gekregen van al die kookprogramma's waar ze voor het voorgerecht een amuse hadden. Ik heb er op deze pijler ook een topic over geopend voor ideeen. Als mijn amuses lukken dan plak ik de foto's op het topic.
Vandaag poffertjes gegeten. Lekker makkelijk.
Vandaag poffertjes gegeten. Lekker makkelijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 5 september 2008 om 11:30
vrijdag 5 september 2008 om 17:09
Ligeia, ik maak het zelf... je kan gewone aardappelen gebruiken of voorgekookte. Ik gebruik gewone aardappelen (niet dat die andere niet gewoon zijn, maar je snapt me )
Ik schrob de aardappelen schoon (niet schillen dus) en kook ze voor. Daarna snij ik ze in partjes. Maak een mengsel van pesto, beetje olijfolie, beetje peper en zout en evt. nog wat knoflook. De aardappeltjes in een ovenschaal en dan het mengsel erover heen doen. Daarna kan je er nog een beetje geraspte kaas over heen doen. Nog even in de oven (220c - 20 min.) en smullen maar...
Ik schrob de aardappelen schoon (niet schillen dus) en kook ze voor. Daarna snij ik ze in partjes. Maak een mengsel van pesto, beetje olijfolie, beetje peper en zout en evt. nog wat knoflook. De aardappeltjes in een ovenschaal en dan het mengsel erover heen doen. Daarna kan je er nog een beetje geraspte kaas over heen doen. Nog even in de oven (220c - 20 min.) en smullen maar...
vrijdag 5 september 2008 om 18:20
Ik eet vanavond een simpele spaghetti met olie, knoflook en pepertjes, en daarbij een salade van spinazie, gegrilde tomaatjes en pijnboompitten. Ik ben alleen de parmezaan vergeten en heb geen zin om door de regen naar de Appie te lopen, dus twijfel tussen wat jong belegen raspen of - schrik!- mijn pasta zonder kaas te eten.
vrijdag 5 september 2008 om 20:29
zaterdag 6 september 2008 om 10:26
De kip gevuld met mozzarella en mosterd was erg lekker, en ik ben daarom zo vriendelijk het recept even met jullie te delen
Oven voorverwarmen op 200c.
(light) mozzarella in blokjes snijden en in een bakje doen
mosterd erdoor roeren, en wat geraspte oude kaas
kipfilets opensnijden (soort zakje van proberen te maken, lukt mij nooit maar oke) en vullen met het mengsel
De kipfilets omwikkelen met een paar plakken ontbijtspek, goed strak omheen doen.
Kipfilets in een ingevette ovenschaal leggen en zo'n 20 á 25 minuten in de oven doen.
(heb het recept ook van iemand anders hoor, dus hoef geen veren in mn r**t)
Oh ja, vandaag eten we trouwens vis met een groentelaagje uit de oven, krieltjes en sla.
Oven voorverwarmen op 200c.
(light) mozzarella in blokjes snijden en in een bakje doen
mosterd erdoor roeren, en wat geraspte oude kaas
kipfilets opensnijden (soort zakje van proberen te maken, lukt mij nooit maar oke) en vullen met het mengsel
De kipfilets omwikkelen met een paar plakken ontbijtspek, goed strak omheen doen.
Kipfilets in een ingevette ovenschaal leggen en zo'n 20 á 25 minuten in de oven doen.
(heb het recept ook van iemand anders hoor, dus hoef geen veren in mn r**t)
Oh ja, vandaag eten we trouwens vis met een groentelaagje uit de oven, krieltjes en sla.