Menstruatiepijn
woensdag 8 juli 2015 om 18:22
Hallo, ik heb vanaf het moment dat ik ongesteld werd er erg veel last van gehad. Buikkrampen, veel vloeien de eerste dagen etc. De huisarts heeft mij toen de pil voorgeschreven wat hielp. Echter ben ik gestopt met de pil in januari en dacht dat de pijn nu wel minder zou zijn. Echter is dat nog steeds niet het geval. De eerst twee dagen van mijn menstruatie ben ik maar een paar druppels ongesteld. Daarna 1 dag bijna niet waarna ik 2 dagen erg hevig vloei. En dan weer normaal. Iemand tips? Anticonceptie is geen optie want willen in oktober voor ons eerste wondertje gaan.
carpe diem
woensdag 8 juli 2015 om 18:39
Ik heb dat ook gehad, hevige pijn, zo erg dat ik zelfs niet meer kon lopen. Met de pil werd dat beter, maar toen ik daarmee stopte ivm kinderwens kwam de pijn gewoon terug. Pas nadat ik kinderen had gehad is dat verbeterd. Dus nog even geduld... In de tussentijd idd maar iets homeopatisch proberen. Sterkte!
woensdag 8 juli 2015 om 18:40
woensdag 8 juli 2015 om 19:17
warmte idd, een kruik helpt bij mij ook.
Naproxen helpt mij vooral goed als ik royaal slik: niet wachten tot de kram écht hevig is, en ook niet wachten tot de vorige dosis bijna uitgewerkt is, maar gewoon starten als je weet dat de ellende gaat beginnen, en elke paar uur opnieuw slikken tot het ongeveer over moet zijn. Ikzelf heb zo'n ruime 24 uur per keer écht veel last (dag 3 ongeveer), en ik zorg dat ik in die periode continu slik (wel volgens bijsluiter, okee, iets royaler maar daar zit wel wat marge op neem ik aan).
Naproxen helpt mij vooral goed als ik royaal slik: niet wachten tot de kram écht hevig is, en ook niet wachten tot de vorige dosis bijna uitgewerkt is, maar gewoon starten als je weet dat de ellende gaat beginnen, en elke paar uur opnieuw slikken tot het ongeveer over moet zijn. Ikzelf heb zo'n ruime 24 uur per keer écht veel last (dag 3 ongeveer), en ik zorg dat ik in die periode continu slik (wel volgens bijsluiter, okee, iets royaler maar daar zit wel wat marge op neem ik aan).
woensdag 8 juli 2015 om 20:34
quote:fiederelsje-27 schreef op 08 juli 2015 @ 20:31:
Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnen
waarom, dat maakt toch niets uit?
w.s is je menstruatie in oktober nog ontregeld
Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnen
waarom, dat maakt toch niets uit?
w.s is je menstruatie in oktober nog ontregeld
woensdag 8 juli 2015 om 20:39
donderdag 9 juli 2015 om 08:07
quote:fiederelsje-27 schreef op 08 juli 2015 @ 20:31:
Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnenHeb ik ook zo gedaan, wel slim hoor. Je weet toch ook niet zeker of je meteen weer regelmatig een eisprong hebt zodra je stopt met de pil, als je menstruatie nog rommelt, dan is dat qua eisprong wellicht ook het geval. Toen ik stopte had ik daar een paar maandjes voor nodig. Wat natuurlijk niet betekent dat ik in die periode niet zwanger kon worden, maar ik vond het toch handig eerst een beetje zicht op mijn cyclus te hebben.
Nou mijn vriend wil nu nog niet ene stopte al optijd omdat mijn menstruatie voorheen erg ontregeld was en ik t redelijk geregeld wil hebben voor we aan kinderen proberen te beginnenHeb ik ook zo gedaan, wel slim hoor. Je weet toch ook niet zeker of je meteen weer regelmatig een eisprong hebt zodra je stopt met de pil, als je menstruatie nog rommelt, dan is dat qua eisprong wellicht ook het geval. Toen ik stopte had ik daar een paar maandjes voor nodig. Wat natuurlijk niet betekent dat ik in die periode niet zwanger kon worden, maar ik vond het toch handig eerst een beetje zicht op mijn cyclus te hebben.
donderdag 9 juli 2015 om 08:08
donderdag 9 juli 2015 om 08:22