Gezondheid alle pijlers

Gedeeltelijke prothese

08-07-2015 22:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben vandaag bij de tandarts geweest en heb wat laten trekken, en daarna een plaatje in mijn mond gekregen. Het gaat om twee tanden vooraan. Nu ben ik best tevreden en voel me veel beter dan hiervoor, alleen bloed het nog steeds. Nu kan ik de spoeddienst gaan bellen met mn vragen, maar spoed is het natuurlijk niet, dus ik dacht: ik vraag het hier. Wie heeft hier ervaring mee? Dat bloeden. Het gutst er niet uit ofzo maar het bloed al wel de hele dag. Geeft een vieze smaak en maakt me beroerd. Ik heb geen pijn, de ibruprofen werkt goed. Maar ik voel me er niet helemaal lekker van. Is dat normaal?

En moet je dat plaatje s nachts in houden of moet je hem uit doen? Volgens de tandarts moest ik hem uit doen maar als ik google zeggen andere tandartsen, en zorgverzekeraars, dat je deze de eerste week alleen uit moet nemen om te reinigen en daarna direct weer in moet doen omdat anders de kans bestaat dat het tandvlees gaat zwellen en het plaatje er de volgende ochtend niet weer in wil.

Alvast bedankt.
Het is normaal dat je de eerste 24 uur wat bloedt, een vieze smaak en onwennig gevoel hebt. Zolang het er niet uitgutst komt het wel goed. Het is normaal dat je je even wat minder lekker voelt hoor, je zult zien dat het met een paar dagen beter gaat.

Na het trekken zwelt je kaak op zodra je de prothese er uit haalt, je krijgt m dan de volgende ochtend niet meer goed op zn plek, daarom adviseren tandartsen dat je m beter een paar dagen in kunt houden om de eerste zwelling te overbruggen. Daarna er uit halen (liefst bij de tandarts) en de boel schoonmaken.

Het beste is om in de toekomst je plaatje uit te doen snachts. Je kaken hebben dan meer rust en zullen minder snel slinken.
Mijn vriendin is een klein jaar geleden ook getrokken.

Rond deze tijd bloedde zij ook nog, en ik heb de dienstdoende tandarts gebeld.

Ze was rond 15.00 uur getrokken 4 voortanden.

Er was niets om ons zorgen over te maken, het nabloeden was echt normaal.

Zolang het niet (!) gutst natuurlijk. Sterkte TO.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Probeer het bloed ook zoveel mogelijk uit te spugen, daar kun je misselijk van worden namelijk.
Wat de tandarts zegt klopt. Daarna elke nacht uitdoen. Echt doen. Ik heb heel m'n boven gebit nu verkloot. Constant ontstekingen en gaatjes en constant kiespijn door het plaatje. Zsm kronen laten zetten hoor!
Bedankt voor de reacties.

Ik ben blij dat het gebeurt is en het ziet er nu gewoon weer normaal uit. Ik lachte altijd met m'n mond dicht en ook in gesprek met iemand was ik me altijd bewust daarvan en vroeg me altijd af of ze niks zagen. Ik ben heel blij en opgelucht dat dat nu niet meer hoeft.

Maar leuk is anders momenteel. Ik kan dat bloed idd gaan uitspugen maar dan blijf ik bezig en ik lig nu wel lekker in bed. Ik ben er alleen beroerd van. Hoop dat dat morgen over is en ik hoop ook dat ik me morgen gewoon goed genoeg voel om aan het werk te gaan. Ik voel me echt niet lekker.

Lipglossenluiers. Hield jij het plaatje s nachts in en verpestte je het daardoor? Op zich hoef ik niet perse kronen maar dan moet het wel goed blijven zitten. Ik vind ook dat hij nu minder goed zit dan vanmiddag. Maar dat kan ook komen door de zwelling. Ik wacht het eerst maar af.
Het lastige is dat bij tandheelkundige ingrepen meestal een NSAID als pijnstiller wordt voorgeschreven. Deze pijnstillers hebben ook invloed op de bloedstolling. Maar zo kans dus dat daar het wat langere nabloeden van komt. Maar ze helpen ook goed tegen zwelling en de pijn.
Je bent zelf een theepot
quote:girlpower29 schreef op 09 juli 2015 @ 00:50:

Bedankt voor de reacties.

Ik ben blij dat het gebeurt is en het ziet er nu gewoon weer normaal uit. Ik lachte altijd met m'n mond dicht en ook in gesprek met iemand was ik me altijd bewust daarvan en vroeg me altijd af of ze niks zagen. Ik ben heel blij en opgelucht dat dat nu niet meer hoeft.

Maar leuk is anders momenteel. Ik kan dat bloed idd gaan uitspugen maar dan blijf ik bezig en ik lig nu wel lekker in bed. Ik ben er alleen beroerd van. Hoop dat dat morgen over is en ik hoop ook dat ik me morgen gewoon goed genoeg voel om aan het werk te gaan. Ik voel me echt niet lekker.

Lipglossenluiers. Hield jij het plaatje s nachts in en verpestte je het daardoor? Op zich hoef ik niet perse kronen maar dan moet het wel goed blijven zitten. Ik vind ook dat hij nu minder goed zit dan vanmiddag. Maar dat kan ook komen door de zwelling. Ik wacht het eerst maar af.Ja het is echt verpest. Ik heb in bijna elke tand een vulling zitten en heb sinds het plaatje (2011) 7 wortelkanaal behandelingen gehad aan mijn boven gebit. Ik vind het ook helemaal niet irritant zitten oid. Maar op langere termijn zei mijn tandarts ook dat het echt wel nodig is. Je hebt toch iets in je mond zitten waar en etensresten de gehele dag door tussen zitten, en suiker e.d aan blijft kleven van het drinken. Het 'ademt' als het ware niet, vandaar dat het op lange termijn gaat aantasten. Je gebit gaat na het plaatje toe staan. Ook heb ik een gaatje aan mijn snijtand vooraan, heel goed zichtbaar. Die was zo groot geworden dat je het nu aan de voorkant ook ziet. Ik voelde nooit met mijn tong na het tanden poetsen namelijk. Ik wou zsm het plaatje in omdat m'n gehemelte kriebelde als ik het plaatje uit had en ik eet/drink/ tanden poets. Denk goed na! Ik zou het je echt aanbevelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven