Lichtblauw combineren met ...?
donderdag 9 juli 2015 om 15:17
Ik heb een nieuwe huurwoning aangeboden gekregen en heel veel zin daar te gaan wonen. Nu is heeft vooral de badkamer een flinke oppepper nodig en daar loop ik tegen een probleem aan. Het toilet, de wastafel en het bad zijn lichtblauw. De huidige bewoners hebben de wanden blauw geschilderd en verder verschillende accenten in blauw aangebracht.
Nu ben ik niet weg van blauw dus er moet iets gebeuren. Ik dacht in ieder geval de wanden een ander kleurtje. Maar welke kleur? Wit vind ik wat saai, het liefst zou ik er een knalkleur tegenaan gooien.
Ben benieuwd wat anderen zouden doen. Oh, helaas is de lichtblauwe inrichting vervangen niet mogelijk.
Nu ben ik niet weg van blauw dus er moet iets gebeuren. Ik dacht in ieder geval de wanden een ander kleurtje. Maar welke kleur? Wit vind ik wat saai, het liefst zou ik er een knalkleur tegenaan gooien.
Ben benieuwd wat anderen zouden doen. Oh, helaas is de lichtblauwe inrichting vervangen niet mogelijk.
donderdag 9 juli 2015 om 15:21
Volgens mij zijn de vorige huurders verplicht de woning op te leveren zoals ze hem destijds hebben aanvaard. Dus als jij dat lichtblauwe sanitair walgelijk vindt, dient de woningbouw te zorgen dat het wordt opgeleverd met het standaard witte sanitair, lijkt me. En dan kan je daar elke kleur bij doen die je leuk vindt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 9 juli 2015 om 15:34
ik typte 'lightblue and' in op google images... toen zag ik dat jurkje, vond het wel leuke kleurtjes zo.
onze badkamer is geel en ik ben altijd aan het mopperen op onze vloekende rode handdoeken die ik al eerder had aangeschaft... misschien ga ik wel over op een combi van donkergroen en lichtblauw voor de handdoeken en badmat!
onze badkamer is geel en ik ben altijd aan het mopperen op onze vloekende rode handdoeken die ik al eerder had aangeschaft... misschien ga ik wel over op een combi van donkergroen en lichtblauw voor de handdoeken en badmat!
donderdag 9 juli 2015 om 15:35
Ik heb geen standaard wit. Er is geen plicht als de woningbouw het goed vind zoals het is.
Maar met fel gekleurde accessoires kan heel veel.
Je kan ook bij buitenverlichting kijken voor mooie wandlampen. Dat geeft een heel apart effect.
Daar zijn wel wat stijlvolle lampen te vinden. Lichtblauw is een heel simpele kleur die makkelijk te combineren is.
The sky is blue.... Welke bloem past daar nu niet bij.
Maar met licht (reflectie zou je de kleur ook weg kunnen denken.)
Maar met fel gekleurde accessoires kan heel veel.
Je kan ook bij buitenverlichting kijken voor mooie wandlampen. Dat geeft een heel apart effect.
Daar zijn wel wat stijlvolle lampen te vinden. Lichtblauw is een heel simpele kleur die makkelijk te combineren is.
The sky is blue.... Welke bloem past daar nu niet bij.
Maar met licht (reflectie zou je de kleur ook weg kunnen denken.)
donderdag 9 juli 2015 om 15:46
Oranje!
Oranje met lichtblauw staat mooi, warm, zonnig.
Het haalt het kille uit het blauw.
https://s-media-cache-ak0 ... e9485af6b874f2f23365d.jpg
Oranje met lichtblauw staat mooi, warm, zonnig.
Het haalt het kille uit het blauw.
https://s-media-cache-ak0 ... e9485af6b874f2f23365d.jpg
donderdag 9 juli 2015 om 15:47
quote:pejeka schreef op 09 juli 2015 @ 15:44:
Dan zou ik persoonlijk voor zand-/cameltinten gaan. Niet zo fel als geel, maar toch warm. En niet zo hard als wit.yup.
Dan zou ik persoonlijk voor zand-/cameltinten gaan. Niet zo fel als geel, maar toch warm. En niet zo hard als wit.yup.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 9 juli 2015 om 16:23
donderdag 9 juli 2015 om 17:45
Maak een foto van de badkamer en probeer het even uit.
http://www.histor.nl/insp ... kleuren#HistorKleurkiezer
http://www.histor.nl/insp ... kleuren#HistorKleurkiezer
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.