7 weken vrij, pffff
donderdag 9 juli 2015 om 09:21
Wie denkt er even met mij mee? Ik heb zeven weken vakantie (werk in het onderwijs) en dit is mijn eerste week. Ik verveel me nu al en zie op tegen de komende weken. Ik ben single, woon dus alleen en heb niet veel te besteden. Mijn vriendinnen zijn of aan het werk, of op vakantie. Omdat ik tussen twee banen zit en dus na deze vakantie op een nieuwe school start, heb ik eigenlijk niet echt iets voor te bereiden. Verder heb ik vorig jaar een depressie gehad en dat is heel heftig geweest. Ik weet van mezelf dat ik regelmaat nodig heb en dat ik van uren in bed liggen niet blij word. Ik heb ook echt mensen om mij heen nodig, kan me eenzaam voelen. Ik kan me prima een aantal dagen alleen vermaken en kan daar ook echt van genieten, maar nu na vijf dagen ben ik er wel klaar mee. Mijn huis is schoon en er liggen eigenlijk geen klusjes meer. Ik kijk veel series, lees wat en ga regelmatig 's morgens sporten. Maar ik word dat zat nu en vind de dagen echt heel lang. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken. Dat is gezellig, maar wat ga ik tot die tijd doen? Ik merk dat ik het nu moeilijk vind om dingen te bedenken. Ik vind musea bezoeken, terrasjes pikken, winkelen etc allemaal heel leuk, maar heb er gewoonweg het geld niet voor om dit vaak te doen. Ik weet dat het geen wereldprobleem is en anderen zo met me zouden willen ruilen, maar voor mij is het echt lastig. Iemand nog ideeën?
donderdag 9 juli 2015 om 16:30
Meld je aan als vrijwilliger/medewerkers voor festivals. Veel festivals hanteren een constructie met vrijwilligers die voor een aantal uren werk per dag gratis toegang en evt maaltijden/overnachtingen kunt krijgen. Denk aan bonnenverkoop, toezicht houden, parkeerwacht etc. Soms kun je er ook iets verdienen, maar dat is meestal niet het hoofddoel van de mensen die dat werk doen. Door het werk leg je contacten met mensen die daar ook rondlopen en het festival zelf kost je dus niets. Lijkt mij de ideale combinatie van (vrijwilligers-)werk en een uitstapje.
donderdag 9 juli 2015 om 17:23
Momenteel zijn wij aan het verbouwen in ons nieuwe huis. Er kwam een buurjongen vragen of hij kon helpen voor een zakcentje.
Brengt mij in aansluiting op de suggestie om 'veldwerk'te gaan doen o het idee, misschien heb je kennissen/familie/via via kennissen die ook aan het verbouwen zijn. Extra handjes zijn altijd meegenomen! Jij van de straat, de ander blij met de hulp!
Brengt mij in aansluiting op de suggestie om 'veldwerk'te gaan doen o het idee, misschien heb je kennissen/familie/via via kennissen die ook aan het verbouwen zijn. Extra handjes zijn altijd meegenomen! Jij van de straat, de ander blij met de hulp!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
donderdag 9 juli 2015 om 18:58
quote:belle_epoque schreef op 09 juli 2015 @ 15:26:
Super dat jullie zo meedenken! Reizen heb ik idd geen geld voor. Ik schrijf ook dat ik musea en terrasjes pikken leuk vind, maar dus geen geld heb om dat elke dag te doen.
Ik heb even wat concrete plannen gemaakt:
- morgen langs bij het vrijwilligersbureau hier in de stad
- ik heb een gratis cursus 'art-journaling' gevonden en ben vandaag begonnen
- iets koken/bakken wat ingewikkeld is en iemand uitnodigen om te komen eten
- wandelen, elke dag (ik hou niet zo van fietsen, maar wandelen kan ik)
- ik heb vroeger lesgegeven op een sportschool, dus wil langs sportscholen in de buurt gaan om te vragen of ze nog invallers nodig hebben
- rondje bellen met vriendinnen, niet iedereen werkt fulltime
Top!!
Voor de meeste mensen is n paar dagen niksen lang genoeg. Mensen zijn gemaakt om dingen te doen, met andere mensen om te gaan. Niet om in je uppie met de gordijnen dicht binnen te blijven.
Super dat jullie zo meedenken! Reizen heb ik idd geen geld voor. Ik schrijf ook dat ik musea en terrasjes pikken leuk vind, maar dus geen geld heb om dat elke dag te doen.
- ik heb vroeger lesgegeven op een sportschool, dus wil langs sportscholen in de buurt gaan om te vragen of ze nog invallers nodig hebben
Top!!
Voor de meeste mensen is n paar dagen niksen lang genoeg. Mensen zijn gemaakt om dingen te doen, met andere mensen om te gaan. Niet om in je uppie met de gordijnen dicht binnen te blijven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
donderdag 9 juli 2015 om 19:06
quote:hatsetats schreef op 09 juli 2015 @ 18:58:
[...]
Top!!
Voor de meeste mensen is n paar dagen niksen lang genoeg. Mensen zijn gemaakt om dingen te doen, met andere mensen om te gaan. Niet om in je uppie met de gordijnen dicht binnen te blijven.Doe je lekker de gordijnen open.
[...]
Top!!
Voor de meeste mensen is n paar dagen niksen lang genoeg. Mensen zijn gemaakt om dingen te doen, met andere mensen om te gaan. Niet om in je uppie met de gordijnen dicht binnen te blijven.Doe je lekker de gordijnen open.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 9 juli 2015 om 19:18
Foto's gaan nemen van mensen/natuur. Leuk en gratis.
(Hier werkt wel iedereen fulltime, verveel me dood! )
Foto's gaan nemen van mensen/natuur. Leuk en gratis.
(Hier werkt wel iedereen fulltime, verveel me dood! )
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
donderdag 9 juli 2015 om 19:40
- rondje bellen met vriendinnen, niet iedereen werkt fulltimeLeuk!
- rondje bellen met vriendinnen, niet iedereen werkt fulltimeLeuk!
donderdag 9 juli 2015 om 21:41
quote:Moiren_ schreef op 09 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Voor sommige mensen is even iets niet hoeven of moeten een verademing.Ja, dat weten we nu wel. Daarom had ik het in mijn eerdere post over 'de meeste mensen' en niet iedereen. Maar dat schijnt een persoonlijke aanval te zijn op die sommige mensen die gedijen van 'even' 7 weken niets doen.
[...]
Voor sommige mensen is even iets niet hoeven of moeten een verademing.Ja, dat weten we nu wel. Daarom had ik het in mijn eerdere post over 'de meeste mensen' en niet iedereen. Maar dat schijnt een persoonlijke aanval te zijn op die sommige mensen die gedijen van 'even' 7 weken niets doen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
donderdag 9 juli 2015 om 22:04
http://www.uitvooreentientje.nl/categorie-uitjes.php
Als je musea aanklikt krijg je ook de gratis of bijna gratis exposities te zien.
Als je musea aanklikt krijg je ook de gratis of bijna gratis exposities te zien.
donderdag 9 juli 2015 om 22:08
7 weken niks moeten? Waar kan ik dat Walhalla vinden?
Ik zou lekker gaan zitten kleuren in het park, lezen, lekker koken, gewoon, rustig aan en vooral geen druk. Of de lampenkap die ik al eeuwen heb liggen eindelijk eens beschilderen.
Maar helaas, ik moet werken, dochter hobbelt rond, en ik heb een huis verkoopklaar te maken. Dus TO, als je een beetje leuk kan schilderen...
Ik zou lekker gaan zitten kleuren in het park, lezen, lekker koken, gewoon, rustig aan en vooral geen druk. Of de lampenkap die ik al eeuwen heb liggen eindelijk eens beschilderen.
Maar helaas, ik moet werken, dochter hobbelt rond, en ik heb een huis verkoopklaar te maken. Dus TO, als je een beetje leuk kan schilderen...
donderdag 9 juli 2015 om 22:11
quote:Feeksje1977 schreef op 09 juli 2015 @ 22:04:
Als je musea aanklikt krijg je ook de gratis of bijna gratis exposities te zien.Wat een fijne link! Dank je wel
Als je musea aanklikt krijg je ook de gratis of bijna gratis exposities te zien.Wat een fijne link! Dank je wel
donderdag 9 juli 2015 om 22:12
Als je dat leuk vindt: op https://www.coursera.org/ en https://www.edx.org/ bieden allerlei universiteiten korte cursussen aan. Wellicht staat er iets van je gading tussen.
donderdag 9 juli 2015 om 22:13
quote:belle_epoque schreef op 09 juli 2015 @ 09:37:
Dankjulliewel allemaal! Ik heb weer wat inspiratie en heb dat topic ondertussen ook al gevonden. Ik ga maar eens een lijstje maken
Ik heb hetzelfde "probleem" als jij.
Ik werk ook in een school maar woon in België, dit betekent vakantie van 30 juni tot en met 31 augustus!
Zo'n 9 weken dus.
Dankjulliewel allemaal! Ik heb weer wat inspiratie en heb dat topic ondertussen ook al gevonden. Ik ga maar eens een lijstje maken
Ik heb hetzelfde "probleem" als jij.
Ik werk ook in een school maar woon in België, dit betekent vakantie van 30 juni tot en met 31 augustus!
Zo'n 9 weken dus.
donderdag 9 juli 2015 om 22:16
Nadeel van veel activiteiten zou ik vinden dat je het nog steeds alleen doet. Als ik jou was (dat ben ik niet, maar als ) zou ik vooral voor vrijwilligerswerk of een vakantiebaantje gaan. Ook leuk om contacten mee op te bouwen voor na de vakantie misschien of na het werk nog even een drankje te drinken bijv.
Hallo?!
donderdag 9 juli 2015 om 22:21
Er zijn allerlei goede doelen die vakanties organiseren voor mensen die veel hulp nodig hebben bijv. de Zonnebloem: http://www.zonnebloem.nl/ ... lliger-voor-de-zonnebloem
Of met kinderen: http://www.heppiezoektpassie.nl/wat_vraagt_heppie.php
Zo zijn er nog veel meer organisaties, misschien is vrijwilliger zijn op zo'n vakantie iets voor je?
Of met kinderen: http://www.heppiezoektpassie.nl/wat_vraagt_heppie.php
Zo zijn er nog veel meer organisaties, misschien is vrijwilliger zijn op zo'n vakantie iets voor je?
donderdag 9 juli 2015 om 22:54
Dat is een goeie Reisa !
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk , maar het onderwijs verdient toch prima? Maar goed misschien heb je wel een heel duur huis natuurlijk.
Is het dan geen optie om een bijbaantje te vinden in de vakantie ?
Verder , kleuren , pinteresten(ideen opdoen voor volgend schooljaar) , breien , verven , koffiedrinken met mensen , wandelen , muziek luisteren.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk , maar het onderwijs verdient toch prima? Maar goed misschien heb je wel een heel duur huis natuurlijk.
Is het dan geen optie om een bijbaantje te vinden in de vakantie ?
Verder , kleuren , pinteresten(ideen opdoen voor volgend schooljaar) , breien , verven , koffiedrinken met mensen , wandelen , muziek luisteren.
donderdag 9 juli 2015 om 23:21
quote:hatsetats schreef op 09 juli 2015 @ 21:41:
[...]
Ja, dat weten we nu wel. Daarom had ik het in mijn eerdere post over 'de meeste mensen' en niet iedereen. Maar dat schijnt een persoonlijke aanval te zijn op die sommige mensen die gedijen van 'even' 7 weken niets doen.
Kan toch dat je je zoiets niet voor kan stellen? Het viel me gewoon op.
Ik zou wel 7 weken vakantie willen, maar helaas
[...]
Ja, dat weten we nu wel. Daarom had ik het in mijn eerdere post over 'de meeste mensen' en niet iedereen. Maar dat schijnt een persoonlijke aanval te zijn op die sommige mensen die gedijen van 'even' 7 weken niets doen.
Kan toch dat je je zoiets niet voor kan stellen? Het viel me gewoon op.
Ik zou wel 7 weken vakantie willen, maar helaas