Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Hi Viva lezers,

Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben.

Mijn vriend reageerde blij maar we wonen niet samen en zag het niet zitten om over een jaar samen te wonen met een baby.

Wij hebben echt steeds meer ruzies en hij kan er niet tegen als ik hem bel, app of wat dan ook terwijl ik nu veel wil bespreken. Ik wil zekerheid, vertrouwen en van beide kanten plannen voor een toekomst. Hij zegt dat ik niet naar hem luister want hij zei dat ik tijdelijk werk erij moest zoeken naast mijn onderneming maar daarnaast zei hij ook dat ik zijn huisvrouwtje wordt.

Zelf voel ik mij slecht bij abortus, helemaal nu omdat ik er blij mee ben en mijn moeder heeft 1x abortus gepleegt en vond mijn moeder sws zwak omdat ze niet voor mij kon zorgen. Ben daarom bij mijn vader opgegroeid. De vader van dit kind komt uit een kindertehuis en weet ook hoe het is om helemaal geen ouders te hebben. Wij zijn beide ondernemers en hebben een druk bestaan en bedrijf.

Gister was ik bij hem en hij zei van wij kunnen niet samen zijn, in één huis. Dit deed mij erg pijn ik zei waarom zei je dit niet eerder want hij zei duidelijk van tijdens de seks kom we gaan dochtertje maken we noemen hem..

Hij heeft meerdere malen aangegeven dat hij het heel graag wilde daarnaast is hij er ook blij mee maar hij zegt dat ik hem "hoofdpijn" geef. Alsof hij het kind wel wilt maar mij niet erbij.

Het kind alleen opvoeden lijkt me erg zwaar omdat ik zelf ook ambities heb en een carriere maar ik voel me helemaal niet goed met de gedachte om het weg te halen. Heb zo'n gevoel dat ik er spijt van ga krijgen, denk nu al na over hoe het kind eruit zal zien, ik voel me echt een moeder dat is het hele probleem. Bij alles denk ik meteen van oh dit nog regelen en dat en ik kan niet wachten op het moment dat ik samen met mijn kind door de stad loop. Dacht nooit dat ik dit zou zeggen maar ik vind het super leuk.

Het klinkt als een warrig verhaal, maar zoals het klinkt is het ook hij had hiervoor een relatie en die vrouw moest ook abortus doen.

Want hij zei dat hij bijna kinderen had in het begin dacht ik al van hoe krijg je dat voor elkaar, nu weet ik dus hoe het zit maar ik ben er wel blij mee.

Wat is jullie mening?
Hallo Frizz, bij deze, ik meld mij alvast!
Leuk Frizz!

Ik zal niet zo heel actief meeschrijven verwacht ik, maar ik ga in ieder geval meelezen en jullie volgen en wie weet zelf ook nog wel af en toe wat bijdragen
Hi Happy! Heb jij tijd om de andere zwangere Uppies een PB op te sporen en een PB te sturen?
Ik begin maar even met klagen: alles wat ik tegenkom over bevallen daarin wordt die partner zo belangrijk gemaakt. Djeez, dat doe je in essentie toch gewoon zelf als vrouw? Of ben ik nu te ver doorgeschoten?
hi Frizz!

goed gedaan! ik ben erbij!

Grappig die partner ja! Al zal de paps er echt wel bij zijn, ik moet nog eens even heel goed gaan nadenken en voelen hoe dat dan zal zijn. Ik probeer er maar omheen te luisteren

zo met mijn mams naar het hartjesspreekuur! wilde ze graag en ik vind het ook leuk dus we maken er een uitje van!

geniet van het lekkere weer!
quote:Frizz schreef op 10 juli 2015 @ 14:56:

Ik begin maar even met klagen: alles wat ik tegenkom over bevallen daarin wordt die partner zo belangrijk gemaakt. Djeez, dat doe je in essentie toch gewoon zelf als vrouw? Of ben ik nu te ver doorgeschoten?

Niet zwanger, maar wel ooit geweest in mijn uppie (dochter is nu 17 maanden)

En ik herken dit wel deels. Bij de zwangerschapscursus had die leidster er een handje van om dan steeds te zeggen "je partner/man/vriend kan dan dit doen, nou ja, in jouw geval je goede vriendin" pff alsof ze bang was dat ik dat zelf niet begreep.

Tip: schrijf een bevallingsplan en neem dit door met degene die bij je bevalling zal zijn. Tijdens de bevalling heb je daar namelijk geen zin meer in.

Gefeliciteerd uppie mama's! Het is ontzettend leuk, kan ik uit ervaring vertellen!
Ik meld me ook even

Uppies die alle oude uppie topics hebben doorgespit hebben me misschien al eens voorbij zien komen maar ik was de laatste maanden niet meer actief.

Ben wel een echte uppie zoals we hier bedoelen; bewust gekozen om in m'n eentje moeder te worden. Ik heb 7 iui's gehad bij het MCK waarvan de laatste met hormonen. Ik ben nu 10 weken zwanger.

Het blijft een beetje onwerkelijk dat er nu echt een mensje in mij groeit wat helemaal van mij zal zijn!

Heb ook veel klachten dus echt genieten doe ik nog niet maar het resultaat zal alles goedmaken!

Met 7 weken heb ik in de kliniek een kloppend hartje mogen zien en maandag heb ik m'n termijnecho.

Kom ook overal veel over de partner tegen. Best jammer. Alle cursussen die ik tot nu toe vond hebben allemaal maandelijkse avonden met partner. Moet me daar nog even overheen zetten denk ik..
Hee, echt leuk hier meer Uppies te zien! Ik reageer later wat uitgebreider met de laptop.
quote:Frizz schreef op 10 juli 2015 @ 14:56:

In mijn geval wel hoor! Het is dat ik wist dat mijn man aanwezig was, maar de focus heeft de hele bevalling puur op mij, mijn ademhaling en het opvangen van de weeën gelegen. En tijdens het persen op de verloskundige, het enige wat ik wist en zag was zij.

En misschien is een doula iets voor je?
quote:Oceana244 schreef op 11 juli 2015 @ 09:08:

Kom ook overal veel over de partner tegen. Best jammer. Alle cursussen die ik tot nu toe vond hebben allemaal maandelijkse avonden met partner. Moet me daar nog even overheen zetten denk ik..quote:Gavia schreef op 10 juli 2015 @ 22:34:

[...]

Bij de zwangerschapscursus had die leidster er een handje van om dan steeds te zeggen "je partner/man/vriend kan dan dit doen, nou ja, in jouw geval je goede vriendin" pff alsof ze bang was dat ik dat zelf niet begreep.

Lekker lomp! Tijdens mijn puf-cursus was er maar 1 avond met partner.

Bespreek het met de cursus-leidster, in mijn geval had ze tijdens de partner-avond constant een proefpersoon nodig, wellicht dat jij dat dan kan zijn!
bij mijn pufclub is er een aparte partnerbijeenkomst en dat is echt individueel met het stel dus zoek nog even door is mijn advies. heb dit adres via de verloskundige. wellicht kan zij je helpen!

Heb vandaag een feestje bij de donorpapa. niet iedereen in zijn omgeving is even blij met de situatie dus ik vind het wel spannend. Net nog een uur jurken in de hete stad gepast maar ik kan toch nog maar lastig wennen aan dit nieuwe zwangere lijf hoor! zo nog maar eens in mijn eigen kledingkast duiken. Maar de buik accepteert inmiddels echt geen gewone broeken en rokjes meer dus daar zullen we maar naar luisteren :-)
quote:clemance schreef op 11 juli 2015 @ 12:34:

[...]

[...]

Lekker lomp! Tijdens mijn puf-cursus was er maar 1 avond met partner.

Bespreek het met de cursus-leidster, in mijn geval had ze tijdens de partner-avond constant een proefpersoon nodig, wellicht dat jij dat dan kan zijn!

Het gaat mij niet om een evt partneravond, maar alles is gericht op sámen bevallen. Ik ga helemaal niet samen bevallen, ik ga alleen bevallen. Ik zou veel liever willen dat adviezen zich toespitsen op de vrouw en niet op het stel, dat bedoel ik. Ik kan die man heus wel wegdenken uit boekjes en het feit dat anderen het samen doen stoort mij niet, maar ik wil me 100% richten op mezelf. Ik weet niet of ik het voldoende helder verwoord?

Sowieso is het voor mij allemaal nog afwachten, ik word sowieso begeleid door een gynaecoloog en wellicht wordt het zelfs een geplande keizersnee.
Ik snap je wel denk ik. Ik heb ook het gevoel dat ik gewoon alleen wil bevallen. Heb ook nog geen idee wie ik erbij wil hebben. Eigenlijk niemand, het is mijn ding, maar dat vinden mensen ook weer zo gek...
Ja dat dus! Misschien verandert dat nog hoor, maar nu zie ik voor me dat anderen maar lekker op de gang wachten.
quote:Frizz schreef op 11 juli 2015 @ 13:54:

[...]

maar alles is gericht op sámen bevallen. Ik ga helemaal niet samen bevallen, ik ga alleen bevallen. Ik zou veel liever willen dat adviezen zich toespitsen op de vrouw en niet op het stel, dat bedoel ik.

Oké. Misschien dan toch maar verder zoeken naar een andere cursus, want bij mijn cursus was het totaal niet zo (ik heb zwangerschapsyoga gedaan). Ging het echt puur om jezelf en je ademhaling, houding etc.
Kreeg net de tip dat er ook individuele lessen te volgen zijn bij een centrum in Den Haag. Misschien ga ik daar eens heen. Ben niet zo'n groepsmens... en dan is het wel helemaal afgestemd op mijn behoeften.

Zit ook te denken aan een doula. Voelt beter dan een bekend iemand en helemaal alleen vind ik niet fijn want in m'n geboorteplan komen niet standaard dingen te staan en mocht ik niet in staat zijn alles in de gaten te houden dan wil ik wel dat iemand dat voor mij doet. Ziekenhuispersoneel vertrouw ik op dat gebied niet. Zitten te vast in protocollen!
Je moet gewoon doen wat je zelf als het fijnste denkt te ervaren. Zoals ik het nu zie zal de vader en mijn moeder erbij zijn, maar er kan in de komende tijd nog heel wat veranderen natuurlijk.

Wat dat betreft is nederland toch wel erg van de "hoe hoort het " he? maar goed, het is aan ons om daar wel of niet in mee te gaan!

Feestje was super gezellig!
Ik zou je willen adviseren om goed na te denken over je bevalling.

Om even aan te geven wat mijn vriendinnen o.a. gedaan hebben tijdens de bevalling:

- contact houden met de VK, toen ik heftige weeën had.

- de deur open doen voor de VK.

- kraamverzorgster helpen.

- mij hand vasthouden, tijdens de persfase.

- de deken elke tien seconden over me heen leggen en weer van me afhalen omdat ik van extreem heet naar extreem koud ging.

- foto's maken.

Een doula kan dat soort dingen ook doen, maar alleen gevallen, nee dat zou ik je echt afraden.

Hou er rekening mee dat je een deel van je bevalling zonder VK of kraamverzorgster bent. Ze kunnen er niet de hele tijd bij zijn.

Mijn cursus had één partner avond inderdaad en dat was ook prima. Die opmerkingen waren er juist vooral tijdens de andere avonden.

Wat betreft de maandelijkse avonden, hoe lang duurt die cursus?? Dat klinkt als een lange cursus.
quote:Gavia schreef op 10 juli 2015 @ 22:34:

[...]

Niet zwanger, maar wel ooit geweest in mijn uppie (dochter is nu 17 maanden)

En ik herken dit wel deels. Bij de zwangerschapscursus had die leidster er een handje van om dan steeds te zeggen "je partner/man/vriend kan dan dit doen, nou ja, in jouw geval je goede vriendin" pff alsof ze bang was dat ik dat zelf niet begreep.

Tip: schrijf een bevallingsplan en neem dit door met degene die bij je bevalling zal zijn. Tijdens de bevalling heb je daar namelijk geen zin meer in.

Gefeliciteerd uppie mama's! Het is ontzettend leuk, kan ik uit ervaring vertellen!

Zo, kan eindelijk op de laptop!

Leuk dat je even je ervaringen komt delen Gavia. Gaat het goed met jullie?

Ik zag al in mijn mapje van de gynaecoloog dat er een formulier bij zat dat over een bevallingsplan gaat. Ik vind het nog erg ingewikkeld allemaal. Ik wil me graag volledig kunnen focussen op mezelf. Zag ook allerlei dingen over hypno birthing, maar ik weet nog niet of ik me daar daadwerkelijk in wil verdiepen. Ik ben inmiddels één keertje bij de gynaecoloog geweest en zal moeten afwachten of ik daar echt groen licht krijg en vervolgens moet ik horen of ik überhaupt wel op de natuurlijke manier mag bevallen.
quote:Frizz schreef op 11 juli 2015 @ 21:26:

[...]

Zo, kan eindelijk op de laptop!

Leuk dat je even je ervaringen komt delen Gavia. Gaat het goed met jullie?

Ik zag al in mijn mapje van de gynaecoloog dat er een formulier bij zat dat over een bevallingsplan gaat. Ik vind het nog erg ingewikkeld allemaal. Ik wil me graag volledig kunnen focussen op mezelf. Zag ook allerlei dingen over hypno birthing, maar ik weet nog niet of ik me daar daadwerkelijk in wil verdiepen. Ik ben inmiddels één keertje bij de gynaecoloog geweest en zal moeten afwachten of ik daar echt groen licht krijg en vervolgens moet ik horen of ik überhaupt wel op de natuurlijke manier mag bevallen.Hoe bedoel je dat?
quote:Oceana244 schreef op 11 juli 2015 @ 09:08:

Ik meld me ook even

Uppies die alle oude uppie topics hebben doorgespit hebben me misschien al eens voorbij zien komen maar ik was de laatste maanden niet meer actief.

Ben wel een echte uppie zoals we hier bedoelen; bewust gekozen om in m'n eentje moeder te worden. Ik heb 7 iui's gehad bij het MCK waarvan de laatste met hormonen. Ik ben nu 10 weken zwanger.

Het blijft een beetje onwerkelijk dat er nu echt een mensje in mij groeit wat helemaal van mij zal zijn!

Heb ook veel klachten dus echt genieten doe ik nog niet maar het resultaat zal alles goedmaken!

Met 7 weken heb ik in de kliniek een kloppend hartje mogen zien en maandag heb ik m'n termijnecho.

Kom ook overal veel over de partner tegen. Best jammer. Alle cursussen die ik tot nu toe vond hebben allemaal maandelijkse avonden met partner. Moet me daar nog even overheen zetten denk ik..Erg herkenbaar. Ben een pietsje verder dan jij, maar ook veel klachten en vind het ook erg onwerkelijk, ook al weet ik het nu al ruim 9 weken. Ik kijk de hele dag naar mijn buikje en doe mijn best niemand lastig te vallen met gemiep over kwaaltjes.
quote:spring1977 schreef op 11 juli 2015 @ 13:26:

bij mijn pufclub is er een aparte partnerbijeenkomst en dat is echt individueel met het stel dus zoek nog even door is mijn advies. heb dit adres via de verloskundige. wellicht kan zij je helpen!

Heb vandaag een feestje bij de donorpapa. niet iedereen in zijn omgeving is even blij met de situatie dus ik vind het wel spannend. Net nog een uur jurken in de hete stad gepast maar ik kan toch nog maar lastig wennen aan dit nieuwe zwangere lijf hoor! zo nog maar eens in mijn eigen kledingkast duiken. Maar de buik accepteert inmiddels echt geen gewone broeken en rokjes meer dus daar zullen we maar naar luisteren :-)

Fijn dat je feestje geslaagd was. Lijkt me moeilijk als je kindje niet van alle kanten gewenst is.

Ik ben ook zo aan het hannesen met kleding. Er is maar weinig dat lekker zit en er is helemaal weinig dat flatteert.

Pas je dan zwangerschapskleding?
quote:Oceana244 schreef op 11 juli 2015 @ 15:24:

Kreeg net de tip dat er ook individuele lessen te volgen zijn bij een centrum in Den Haag. Misschien ga ik daar eens heen. Ben niet zo'n groepsmens... en dan is het wel helemaal afgestemd op mijn behoeften.

Zit ook te denken aan een doula. Voelt beter dan een bekend iemand en helemaal alleen vind ik niet fijn want in m'n geboorteplan komen niet standaard dingen te staan en mocht ik niet in staat zijn alles in de gaten te houden dan wil ik wel dat iemand dat voor mij doet. Ziekenhuispersoneel vertrouw ik op dat gebied niet. Zitten te vast in protocollen!Dat is helemaal geen gek idee inderdaad, een doula. Wat wil je in je geboorteplan hebben? En heb je enig idee wat dat gaat kosten, een doula?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven