Essent, ik schrik me rot!
vrijdag 10 juli 2015 om 07:20
Elk jaar stap ik over op een nieuwe aanbieding van gas en electra, waardoor ik altijd goedkoop uit ben. Afgelopen keer dat ik moest overstappen, overleed mijn moeder zeer plotseling, waardoor ik even geen puf had voor een hele zoektocht. Ik zal bij essent, dus heb hen gebeld of zij een aanbieding hadden voor een jaar. Ja, hadden ze, ik mocht nog een jaar tegen hetzelfde tarief blijven. Dat heb ik dus maar gedaan.
Nu keek ik net bij het gebruikersoverzicht en schrik me helemaal wild. Woon in een tussenwoning met 2 personen. Zat met gas en electra altijd gelijk aan een hat-woning, maar nu is mijn verbruik BOVEN een 5 persoonshuishouden! Er is niet veranderd in huis, dus dit kan gewoon niet.
Iemand tips wat nu te doen richting Essent?
Even een voorbeeld: Ik was, nav vorig jaar, aangeslagen op 104 Euro, nu is mijn verbruik 268 Euro per maand .
Nu keek ik net bij het gebruikersoverzicht en schrik me helemaal wild. Woon in een tussenwoning met 2 personen. Zat met gas en electra altijd gelijk aan een hat-woning, maar nu is mijn verbruik BOVEN een 5 persoonshuishouden! Er is niet veranderd in huis, dus dit kan gewoon niet.
Iemand tips wat nu te doen richting Essent?
Even een voorbeeld: Ik was, nav vorig jaar, aangeslagen op 104 Euro, nu is mijn verbruik 268 Euro per maand .
vrijdag 10 juli 2015 om 07:57
vrijdag 10 juli 2015 om 08:01
Essent verdrievoudigd je netwerk kosten niet. Dit is een probleem in je verbruik niet in je tarief. Kans is groot dat essent er niet eens iets aan kan doen, maar dat het probleem bij de slimme meter zit (ofwel de netwerkleverancier bijv enexis). Maar al met al zou ik bellen naar de klantenservice van essent en vragen of ze even met je mee kunnen denken hoe dit kan en hoe je het weer opgelost krijgt.
vrijdag 10 juli 2015 om 08:11
vrijdag 10 juli 2015 om 08:39
vrijdag 10 juli 2015 om 08:54
vrijdag 10 juli 2015 om 09:01
Bij een slimme meter kun je ook naar de meterstanden kijken. Kijk even naar verbruik en niet naar de euro's. Als het verbruik ineens enorm gestegen is, is er wellicht iets mis met je meter. Zo niet, dan is er iets mis met de berekening van Essent.
En bel Essent. Als jouw verbruik al jaren redelijk gelijk is, denken ze echt wel met je mee over hoe dit kan.
En bel Essent. Als jouw verbruik al jaren redelijk gelijk is, denken ze echt wel met je mee over hoe dit kan.
vrijdag 10 juli 2015 om 16:48
To heb je al gebeld? Wat zeiden ze?
Je hebt het over een hoger verbruik. Je energieleverancier, in dit geval Essent, gaat over je tarief, maar hoeveel je verbruikt dat ligt enkel aan jou. Of je moet afgetapt worden.
Hoe lang heb je de Slimme Meter al? Kloppen de eindmeterstanden van je vorige meter wel?
Als je denkt dat je Slimme meter moet je bij je netbehei zijn. Die gaan over de meter.
Ben benieuwd wat er nu aan de hand was en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Je hebt het over een hoger verbruik. Je energieleverancier, in dit geval Essent, gaat over je tarief, maar hoeveel je verbruikt dat ligt enkel aan jou. Of je moet afgetapt worden.
Hoe lang heb je de Slimme Meter al? Kloppen de eindmeterstanden van je vorige meter wel?
Als je denkt dat je Slimme meter moet je bij je netbehei zijn. Die gaan over de meter.
Ben benieuwd wat er nu aan de hand was en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
vrijdag 10 juli 2015 om 17:12
quote:Very__Cherry schreef op 10 juli 2015 @ 09:55:
Wat een gedoe, elk jaar overstappen Ik doe het ook ongeveer elk jaar. Het kost even een uurtje tijd, en na het invoeren van de gegevens gaat de rest vanzelf. Ik ben blij dat ik elk jaar zo'n 150 tot 200 euro bespaar. En dat in een slechts een uurtje. Er zijn dagen dat ik minder verdien.
Wat een gedoe, elk jaar overstappen Ik doe het ook ongeveer elk jaar. Het kost even een uurtje tijd, en na het invoeren van de gegevens gaat de rest vanzelf. Ik ben blij dat ik elk jaar zo'n 150 tot 200 euro bespaar. En dat in een slechts een uurtje. Er zijn dagen dat ik minder verdien.
vrijdag 10 juli 2015 om 18:09
quote:patchouli_ schreef op 10 juli 2015 @ 09:57:
Welnee VC, bij bv Gaslicht.com rekenen ze uit wat voor jou komend jaar het voordeligst is en regelneven ze ook alles voor je. Niks ingewikkelds aan.Ik ben in een laat-ik-eens-een-bewuste-consument-proberen-na-te-doen-bui een keer overgestapt van Eneco naar Oxxio. Man man MAN wat een heisa. Ik moest daarna aan de EMDR. Weet je wat dat kost?
Welnee VC, bij bv Gaslicht.com rekenen ze uit wat voor jou komend jaar het voordeligst is en regelneven ze ook alles voor je. Niks ingewikkelds aan.Ik ben in een laat-ik-eens-een-bewuste-consument-proberen-na-te-doen-bui een keer overgestapt van Eneco naar Oxxio. Man man MAN wat een heisa. Ik moest daarna aan de EMDR. Weet je wat dat kost?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.