BBQ schoonmaken ramp...

10-07-2015 11:43 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de afgelopen weken veel gebarbecued, maar niet altijd de BBQ even goed schoon gemaakt... Ik weet het luie donders :S

Nu zit er allemaal aanslag op, iemand een idee hoe ik dit het best kan gaan aanpakken? Niet te dure oplossingen
Haha altijd gelijk schoonmaken!

Ik heb afgelopen week bij de Big Bazar een SQ Oven en Barbecue reiniger gekocht bruin etiket. Is heel goed spul!! Volgens mij ook in de aanbieding nu zag ik net in de folder, dus goedkoop ;)
Dasty.

Ander oplossing: Insmeren met gele zeep, in een vuilniszak stoppen, bakje ammonia erbij en een acht laten staan. Het vet is daarna makkelijk te verwijderen.
gelijk goed schoon maken. Dan had het je nu geld en werk gescheelt
Rooster in de avond op het gras leggen.
Rooster in een zak met ammoniak leggen voor 24 uur. Goed dicht knopen hoor!
Als je de bbq buiten laat staan pas schoonmaken wanneer je hem weer gebruikt. Vet e.d. beschermt tegen roest.

(en dan krijg ik hem over het algemeen zeer goed schoon met een sopje van dreft en een oude afwasborstel).
Van die rvs sponsjes, hoe heten die dingen alweer? Waar een roseachtig iets uitkomt. :-)
Bedankt voor de reacties allemaal! Dusty had ik idd ook al geprobeerd, maar dat ontvet wel geel goed alleen het aangebakken lost het niet op....

Ik ga eens bij de Big Bazar kijken vanmiddag voor de SQ reiniger! En in het gras leggen :D haha dat kan ik meteen gaan doen! Eet het gras dan de aanslag op?
quote:erikavanh schreef op 10 juli 2015 @ 12:14:

Bedankt voor de reacties allemaal! Dusty had ik idd ook al geprobeerd, maar dat ontvet wel geel goed alleen het aangebakken lost het niet op....

Ik ga eens bij de Big Bazar kijken vanmiddag voor de SQ reiniger! En in het gras leggen :D haha dat kan ik meteen gaan doen! Eet het gras dan de aanslag op?Dat weet ik dus niet😊 misschien eten de beestjes het op? (Het is mij nooit uitgelegd)
quote:Hoezitdit schreef op 10 juli 2015 @ 12:12:

Van die rvs sponsjes, hoe heten die dingen alweer? Waar een roseachtig iets uitkomt. :-)Pannenspons toch?
quote:ana_isabel schreef op 10 juli 2015 @ 12:16:

[...]

Dat weet ik dus niet😊 misschien eten de beestjes het op? (Het is mij nooit uitgelegd)

Nee, heeft volgens mij te maken met de dauw op het gras, weekt het vuil los.

Vandaar 's avonds op het gras leggen en 's nachts laten liggen.

Van die rvs sponsjes, hoe heten die dingen alweer? Waar een roseachtig iets uitkomt. :-)Staalwol
quote:winnie2000 schreef op 10 juli 2015 @ 11:48:

gelijk goed schoon maken. Dan had het je nu geld en werk gescheeltBen benieuwd of je er ook met je vinger bij zwaait?
Weken in soda? Lost veel soorten vuil op
Ik zeg nasty dasty van de Wibra..

Van die rvs sponsjes, hoe heten die dingen alweer? Waar een roseachtig iets uitkomt. :-)je bedoelt vast brillo?
Voor het rooster, Met een prop aluminiumfolie en een beetje afwasmiddel er op, en dan schoonschuren.
Brillo inderdaad.

Klik.
Ik gebruik altijd HG bbq reiniger. Werkt super!
Ik las pas ergens dat je het moet insmeren met olijfolie, nachtje laten staan, en dan een keer leeg bbqen. Dan brand het ergste eraf en de rest is dan makkelijk weg te halen met een schuurslons.

Heb dit zelf niet uitgeprobeerd overigens.

Wij doen vaak op het bbq rooster van die aluminuim schalen zetten als we het doordeweeks doen en weinig tijd hebben om schoon te maken. Scheelt een hoop;)
quote:erikavanh schreef op 10 juli 2015 @ 12:14:

Ik ga eens bij de Big Bazar kijken vanmiddag voor de SQ reiniger! En in het gras leggen :D haha dat kan ik meteen gaan doen! Eet het gras dan de aanslag op?Ik gebruik ook Dasty. Alleen leg ik het rooster op een plastic zak, gooi keukerolvellen op het rooster en spuit daarna de Dasty erop. In laten werken, eventueel nog een keer xtra inspuiten, en je haalt het vuil er zo af.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gewoon met ovenreiniger.
Oh, ik laat aanslag die ik niet met een schuurspons weg krijg gewoon zitten eigenlijk: dat laat dan ook heus niet los aan mijn vlees denk ik dan maar ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven