Gezondheid alle pijlers

De hik

11-07-2015 01:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hik. Al een uur. Adem inhouden helpt niet, hik komt er gewoon doorheen. Aaaarhg, ik wil van doe hik af en slapen. Want ben doodop. Iemand tips om ervan af te komen? *hik*
Glas water drinken.
Op YouTube schrik filmpjes opzoeken
Had ik gister ook. Kreeg een glas water met een theelepel erin. Hik was meteen weg.
Beetje laat misschien, maar wat bij mij helpt is een glas water en wanneer je het drinkt je neus dichtknijpen en doorslikken. Ik had ooit de hik tijdens college en iemand werd er helemaal gek van en gaf mij dit als tip haha
geen idee, bij mij helpt adem inhouden, tot je niet meer kan, dan meteen weer een hap adem nemen, etc. De hik komt er dan doorheen inderdaad, maar is daarna snel weg
quote:Rary schreef op 11 juli 2015 @ 01:28:

Had ik gister ook. Kreeg een glas water met een theelepel erin. Hik was meteen weg.

Huh? De hik schrok van de theelepel

?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Glas water drinken en je hoofd zover mogelijk naar beneden houden tijdens het slikken. Glas wat omhoog houden , anders kwijl je als een bedelende boxer en dat is niet de bedoeling. Je duwt dan als het ware de hik weg. Succes.
Mijn man heeft ooit 3 dagen de hik gehad. Wat hielp? Een heel vieze theelepel met azijn en suiker. Tegenwoordig doen we dat dus altijd als iemand wat langer de hik heeft. Hoop dat die van jou al over is nu, anders: dit werkt geheid!
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:himalaya schreef op 11 juli 2015 @ 06:57:

[...]

Huh? De hik schrok van de theelepel

?Ik snapte het ook al niet helemaal
7 keer zo snel mogelijk achter elkaar slikken. Is moeilijker dan het klinkt, maar helpt perfect tegen de hik
Ik drink altijd op z'n kop wat water. Hoofd tussen mijn benen en drinken maar helpt altijd.

Ik vind de tips die je hier krijgt erg grappig!

Wat heb je gisterenavond gegeten? En anders eergisteren, en die dag daarvoor?

Daar moet je dan erg over nadenken dat wellicht de hik dan vergaat.
Een glas water drinken leeg drinken en iemand anders je oren dicht laten houden. N
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 juli 2015 @ 08:05:

Ik drink altijd op z'n kop wat water. Hoofd tussen mijn benen en drinken maar helpt altijd.Dit!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Schmett schreef op 11 juli 2015 @ 08:47:

Ik vind de tips die je hier krijgt erg grappig!

Wat heb je gisterenavond gegeten? En anders eergisteren, en die dag daarvoor?

Daar moet je dan erg over nadenken dat wellicht de hik dan vergaat.Deze werkt bij mij ook altijd!
If you can dream it, you can do it.
Het nadenken over wat ik had gegeten de afgelopen dagen hielp! Zo goed, dat ik in slaap viel.
3 scheppen suiker na elkaar doorslikken. (schep = 1 soeplepel)
paar keer goed een buikademhaling doen. dus heel diep inademen en dan even vasthouden en dan uitademen.

de hik komt vanuit je middenrif.
never a failure, always a lesson
Ik drink inderdaad ook op zn kop of ik neem een te grote slok. Zo'n slok die bijna zeer doet. Dat helpt bij mij latijd.

Gelukkig ben je er vanaf!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Een soeplepel suiker? Drie hele soeplepels?
quote:kleincadeautje schreef op 11 juli 2015 @ 15:32:

Een soeplepel suiker? Drie hele soeplepels?Ja. Wat is daar mis mee? Je sterft er niet van hoor.
Dan denkt je lichaam dat er een obstructie is in je slokdarm. Door droogte vaak blijft eten halverwege je slokdarm kleven. Het is een plotselinge reflex om er beweging in te krijgen. Tenminste dat is de origine. Ik krijg het vaak van kwark.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Moemoe64 schreef op 11 juli 2015 @ 16:05:

[...]

Ja. Wat is daar mis mee? Je sterft er niet van hoor.Bedoel je eetlepels? Anders krijg je een halve kilo suiker binnen
quote:Schmett schreef op 11 juli 2015 @ 17:05:

[...]

Bedoel je eetlepels? Anders krijg je een halve kilo suiker binnen

Dat je er niet van sterft snap ik.

Maar ik bedoel idd wat Schmett zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven