Wegwerp bbq vreselijk onhandig.

11-07-2015 23:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen tuin, dus ik dacht het mezelf makkelijk te maken door 2 weggooi bbq te kopen bij de action, even dacht ik eraan een gewone bbq te kopen, maar het idee om dat ding schoon te moeten boenen, om hem vervolgens weer naar de kelderbox te moeten zeulen stond me niet aan, daarnaast koop je de weggooi bbq kant en klaar met houtskool en al, niks geen gedoe met aanmaakblokjes , spiritus of wat dan ook. Maar wat een fiasco was die weggooi bbq zeg, ik kreeg hem eerst niet aan, en toen hij uiteindelijk aan was koelde hij ontzettend snel af, mijn vlees werd niet gaar en de typische bbq geur bleef uit. Ik kon na 20 minuten mijn hand gewoon op dat rooster zetten, en dat lijkt me geen goede zaak. Het was de bedoeling het vlees te roosteren en het vervolgens binnen opeten, maar het lukte niet, uiteindelijk hebben we de kipsate maar op de grilplaat gezet want het leuke van het bbq-en was ervanaf. En toen een joekel van een meeuw met een giga snavel ook op de railing van mijn balkon kwam zitten, toen ben ik maar met bbq en al naar binnen gegaan, want die meeuw reageerde niet op mijn (zielige) poging hem weg te jagen. Ik sta open voor succesverhalen over de weggooi bbq, want misschien heb ik wat verkeerd gedaan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik vind ze ideaal

Kwestie van de aanmaakblokjes goed verdelen, geduld hebben tot alles goed brand en dan is het bewt handig.
Nee hoor, ik heb twee gelijksoortige ervaringen gehoord met de wegwerp-barbecue bij anderen. Een was van Jumbo, de andere van Action. Maar misschien deden die mensen ook iets verkeerd.
Het is de bedoeling dat je de houtskool laat branden tot het door en door brandt en dan pas op de gloeiende kooltjes ga je barbecuen. Wel met snelklaar vlees, want het is vaak fluthoutskool, die snel op is, in zo'n wegwerp bbq.
quote:Sidroht schreef op 11 juli 2015 @ 23:12:

Ik vind ze ideaal

Kwestie van de aanmaakblokjes goed verdelen, geduld hebben tot alles goed brand en dan is het bewt handig.Denk dat het inderdaad de aanmaakblokjes zijn. Het kan een geklungel zijn in het gein maar als je de slag te pakken hebt, vind ik het ook erg prettig
Ondingen, kan je niets fatsoenlijks op maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sassafras schreef op 11 juli 2015 @ 23:18:

Wel met snelklaar vlees, want het is vaak fluthoutskool, die snel op is, in zo'n wegwerp bbq.idd
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sassafras schreef op 11 juli 2015 @ 23:18:

Het is de bedoeling dat je de houtskool laat branden tot het door en door brandt en dan pas op de gloeiende kooltjes ga je barbecuen. Wel met snelklaar vlees, want het is vaak fluthoutskool, die snel op is, in zo'n wegwerp bbq.Dit! Veel mensen nemen de tijd niet voor bbqen. Die steken dat ding aan en 10 minuten later gooien ze het vlees erop om vervolgens te gaan lopen piepen dat het zo lang duurt goed warm laten worden is heel belangrijk, bij elke bbq.
Het wisselt enorm per merk. Je hebt er die het prima doen, maar ook die helemaal niets doen. Welke merken goed zijn weet ik eigenlijk niet.

Op vakantie gebruiken wij nu deze:

Bekleden hem met alufolie en de dag na het barbecueën vouw je de folie dicht en gooi je het zo weg. Wel moet het rooster schoongemaakt worden.
Waarom moet je het rooster schoonmaken? Je gooit hem toch weg?
quote:Desperate_Housewive schreef op 11 juli 2015 @ 23:30:

Waarom moet je het rooster schoonmaken? Je gooit hem toch weg?De barbecue van het plaatje gebruiken we minstens een seizoen en we hebben er een ruim 5 jaar gebruikt.
ik nam die weggooidingen altijd mee op vakantie... ideaal. Wel even geduld hebben tot de kooltjes grijs zijn. En na afloop plens water erover en de dag erop in de vuilnisbak...toppie
Ik heb een keer op zo'n wegwerp ding een ribeye aan een stuk van z'!on 800 gram heerlijk medium rare klaargemaakt, mét heerlijke bbq smaak. De truc is echt te wachten totdat de kooltjes wit zijn. Aansteken en hup vlees erop werkt niet, maar dat werkt met geen enkele BBQ.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:reisa1978 schreef op 11 juli 2015 @ 23:33:

[...]

De barbecue van het plaatje gebruiken we minstens een seizoen en we hebben er een ruim 5 jaar gebruikt.Ow zo ik dacht al! Omdat je zei dat hij de dag erna weg ging.
Reisa, waar heb je die gekocht?

Mijn ouders hebben haren en haren deze mee op vakantie genomen. Ik willemook!!!!
Ik kan ook niks met die wegwerpbbq's. Waarom niet een tafelbbq aanschaffen je hebt er hele leuke.

http://www.vtwonen.nl/xd- ... -35-cm-zwart-p104900.html

Of een bqq voor aan de reling van het balkon.

http://www.vtwonen.nl/balkon-barbecue-p88652.html
In Frankrijk kocht ik soms zo'n ding bij een supermarkt maar alleen als we ergens stonden waar geen elektriciteit was, de gourmetset, zonder pannnetjes want ik gebruikte alleen de plaat, was handiger.
verba volant, scripta manent.
op die meeuw na klinkt de rest bekend
live and let live
quote:LisaSimpson schreef op 12 juli 2015 @ 07:40:

Mijn ouders hebben haren en haren deze mee op vakantie genomen. Ik willemook!!!!Que?
Je bent zelf een theepot
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 juli 2015 @ 07:08:

[...]

Ow zo ik dacht al! Omdat je zei dat hij de dag erna weg ging.Ik bedoelde de folie met kolen, dan wordt de barbecue zelf niet vies.
quote:LisaSimpson schreef op 12 juli 2015 @ 07:40:

Mijn ouders hebben haren en haren deze mee op vakantie genomen. Ik willemook!!!!Ik heb hem bij OutdoorXL gekocht omdat ik hem toevallig zag liggen, maar met zoeken naar het plaatje zag ik dat ze online te krijgen zijn.
quote:SuzanneSuus schreef op 12 juli 2015 @ 10:56:

[...]

Que?Ach, de h en j zitten naast elkaar.
quote:MarianneDavids schreef op 12 juli 2015 @ 11:17:

[...]

Ach, de h en j zitten naast elkaar.Ah, jaren en jaren, zover was ik nog niet
Je bent zelf een theepot
Doet me denken aan het verhaal van een vriend van me.

Die was samen met een vriend op zeilvakantie. Gebruikten voornamelijk 'vloeibaar voedsel'.

Op een gegeven moment zagen ze zo'n wegwerpbbq in een winkel en dat leek ze wel wat.

En niet duur ook.

Wat een teleurstelling was dat, toen na openen van de verpakking er géén vlees bij bleek te zitten.....

quote:Beter.Laat schreef op 12 juli 2015 @ 11:57:

Doet me denken aan het verhaal van een vriend van me.

Die was samen met een vriend op zeilvakantie. Gebruikten voornamelijk 'vloeibaar voedsel'.

Op een gegeven moment zagen ze zo'n wegwerpbbq in een winkel en dat leek ze wel wat.

En niet duur ook.

Wat een teleurstelling was dat, toen na openen van de verpakking er géén vlees bij bleek te zitten.....

Belgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven