En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hier denk ik halverwege de middag een tosti of zo. Later/begin avond feestje met hapjes/bbq-achtig iets.
Le Garage was super!!!

Vriendin J. had een dinerbon van haar ouders gekregen die we daar dus hebben gespendeerd.

Wil er zeker vaker naar toe, maar eerst sparen!

Dit hebben we gehad:

Gerookte zalm op filodeeg met wasabimayonaise en gember.

Parelhoen met truffelschuim en ravioli.

Crepes Suzette met kaneelijs.

Koffie met brownie, een soort spekje en koekjes.

En héél veel wijn

Het was zó lekker! Ongelooflijk!

En nu ben ik brak, dus vandaag eet ik zelfgemaakte kippensoep met een broodje ofzo...
Vandaag word het andijviestamppot met een speklapje. Nu dan echt!
Denk dat ik een patatje speciaal ga eten vanavond, met een kaassouffle. Eet bijna nooit patat.
Cum non tum age
Voor de verandering ga ik weer eens sushi eten
Ik maak vanavond moussaka met behulp van zo'n pak Wereldgerechten. Vroeger vond ik dat heerlijk. Nu heb ik het in geen jaren meer gegeten vanwege het "geen zakjes en pakjes" principe en ben dus zeer benieuwd of ik het nog lekker vind. Uiteraard wordt er wel een en ander gepimpt met een pepertje, extra knoflook, ui en kruiden. En tartaar in plaats van rundergehakt. Ben zeer benieuwd!

Mocht het niets zijn dan ga ik me vanavond wel te buiten een hapjes op het feest waar ik heen ga ;)
quote:noa schreef op 06 september 2008 @ 15:57:

Denk dat ik een patatje speciaal ga eten vanavond, met een kaassouffle. Eet bijna nooit patat.Toch niet, het wordt een stoommaaltijd, die met gamba's.
Cum non tum age
T'is weer zaterdag, dus zelf pizza gemaakt. Is inmiddels een traditie geworden. Ik maak zelf deeg en tomatensaus. Zoon helpt met beleggen van de pizza. Vaak met tonijn, olijven of gorgonzola/champignons. Hij eet terwijl hij helpt al zijn halve buik vol met deze dingen en als de pizza klaar is gaan we (enige avond van de week dat we dit doen) dit bij de televisie eten. Gezellig!
Gisteren Indische rijsttafel en nog wat extra dingen van de Chinees/Cantonees/Indonees.

Vanavond de bak bami die over was van gisteren, opgepimpt met stukjes wortel, courgette, ui en kipfilet gemarineerd in limoensap, ketjap, bruine suiker en sambal.

De bami van vanavond was stiekem nog lekkerder dan de rijsttafel van gisteren!

Ook nog appeltaart gebakken en daar een stukje van gegeten als toetje.
quote:AgentL schreef op 06 september 2008 @ 15:13:

Le Garage was super!!!

Vriendin J. had een dinerbon van haar ouders gekregen die we daar dus hebben gespendeerd.

Wil er zeker vaker naar toe, maar eerst sparen!

Hoi, even een vraagje. Mijn man heeft dinerbonnen (nationale dinercheque) gekregen van zijn werk, maar in het boekje wat er bij zit staat Le Garage niet in. Ik zou er wel graag willen eten! Is dat dan een andere dinercheque?
...
quote:Lorelai schreef op 06 september 2008 @ 18:06:

Ik maak vanavond moussaka met behulp van zo'n pak Wereldgerechten. Vroeger vond ik dat heerlijk. Nu heb ik het in geen jaren meer gegeten vanwege het "geen zakjes en pakjes" principe en ben dus zeer benieuwd of ik het nog lekker vind. Uiteraard wordt er wel een en ander gepimpt met een pepertje, extra knoflook, ui en kruiden. En tartaar in plaats van rundergehakt. Ben zeer benieuwd!

Mocht het niets zijn dan ga ik me vanavond wel te buiten een hapjes op het feest waar ik heen ga ;)

Oh! Had ik dit maar eerder gelezen! Je kunt die moussaka wereldgerechten ook omtoveren tot een Griekse Gehakttaart!

Schreeuw even als je het recept wilt voor een volgende keer.

Hmmmm! Heerlijk istie!
quote:queenie1 schreef op 06 september 2008 @ 20:06:

[...]

Hoi, even een vraagje. Mijn man heeft dinerbonnen (nationale dinercheque) gekregen van zijn werk, maar in het boekje wat er bij zit staat Le Garage niet in. Ik zou er wel graag willen eten! Is dat dan een andere dinercheque?Euhm, waarschijnlijk wel. Dit was een zilveren dinercheque van ¤ 100,- Uiteindelijk was de rekening ¤ 104,75 dus dat hebben we goed gedaan Ik kan zo op internet even niet vinden welke bon dat nou is, maar het zal dus waarschijnlijk wel een andere zijn.
quote:AgentL schreef op 06 september 2008 @ 20:50:

[...]

Oh! Had ik dit maar eerder gelezen! Je kunt die moussaka wereldgerechten ook omtoveren tot een Griekse Gehakttaart!

Hmmmm! Heerlijk istie! Graag AgentL, ben erg benieuwd.
Wow AgentL, dat klinkt lekker allemaal! Ook maar eens gaan sparen voor le garage

Vanavond vissticks, gekookte aardappelen en spruitjes met satehsaus gegeten. (geleerd van vriend, het was niet mijn idee...)

Morgen spinazie-lasagne zonde spinazie want die bleken we bij thuiskomst uit de supermarkt te zijn vergeten
Gister had ik onverwacht een bbq. Was wel lekker. Ik wilde gister de hele dag amuse's gaan maken maar dat ga ik vandaag doen. Vanavond eet ik bij mijn moeder dus weet niet wat ze gaat maken.
Oke dankjewel AgentL. Dat is dan inderdaad een andere. Deze cheques zijn alleen in waardes van 25, 35 en 50 euro verkrijgbaar. Aangezien mijn man E 250 aan dinercheques heeft gekregen kunnen we daar lekker van gaan eten:-) Ik zal eens een belletje doen naar Le Garage!
...
quote:AgentL schreef op 06 september 2008 @ 20:50:

[...]

Hmmmm! Heerlijk istie! Graag! Dat klinkt er goed. Beter dan mijn moussaka van gisteren, ik was er niet erg enthousiast over.
Alle eer gaat naar Sunlight, ik heb dit recept van haar:

Griekse gehakttaart

Pak Knorr Moussaka (wereldgerechten)

Gehakt (300 gr) bakken met gesnipperde ui, pak gesneden spinazie erbij (of 300 gram verse gesneden spinazie) en een rauw ei, kruidenmix erbij, en gebrokkelde fetakaas, auberginestukjes erbij uit de verpakking (of halve aubergine in blokjes) en de boel goed mengen. Evt. wat warm water erdoor.

Witte saus aanmaken als op de verpakking met geraspte kaas.

Gehaktmengsel in de springvorm die je hebt bekleed met plakjes hartige taart-deeg (bij mij 6 stuks) uit de diepvries, nog wat feta eroverheen kruimelen gemixt met geraspte kaas, dan de witte saus eroverheen.

Eventueel afdekken met wederom de plakjes deeg, afhankelijk of je een quichetaart of dichte taart wilt.

25 minuten in de oven op 190 graden. (in mijn heteluchtoven, zelf dus even uittesten hoe warm en hoe lang)
Vandaag ben ik bij een vriendin. We eten mijn zelfgemaakte kippensoep en groenteburgers erbij.
Thanks Age! Klinkt goed!

Vandaag is het zondag/brakdag, ik denk dat we vanavond voor een doner met patat gaan. Ik heb ook wel weer eens zin in curry dus dat maak ik denk ik morgen.
Die gehakttaart ziet er goed uit, dankje Agent!

Vandaag had ik een simpel dagje: Peppersweet saus van Fair Trade met kipblokjes een een Italiaans groentepakket. Rijst erbij en klaar.
Gisteren:

Gebraden kippenpootjes met champignons

Yasmijnrijst

Roerbakgroenten van courgette, wortel, ui, paprika en tomaat

Vandaag

Aardappelfrittata met courgette, ui, tomaat en een salade erbij.

Toe een stukje zelfgebakken perentaart
Wij eten lekker simpel een geitenkaas salade met een pistoletje erbij.
Vandaag had mijn moeder ECHT iets lekker gemaakt. Meestal zijn haar dingetjes niet de mijne maar ik ga morgen toch vragen hoe ze het gemaakt had want het was lekker.

Ik had allerlei amuse's als voorgerecht gemaakt.

Zij had eiermie met een sausje gemengt (waardoor het niet gruwelijk droog was gelukkig), daarin boontjes, kip, champignons en kruiden.
Fijn Myleneke!

Groenteburgers bij vriendin waren ook erg lekker! Ze had ui en champignons gebakken in ketjap. Dat hadden we op een ciabatta gedaan, samen met yoghonaise, ketchup, sla, komkommer en de groenteschijf. Echt heerlijk!

Morgen eet ik bij m'n euhm... potentiële nieuwe lover

Hij vroeg of ik van pasta hield, dus dat gaat 'ie vast voor me klaarmaken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven