Zo hee, is dit normaal???

06-09-2008 08:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, zonet heeft mijn zoon van ruim anderhalf een enorme rel lopen maken. Goed gemutst haalde ik hem uit bed maar eenmaal beneden ging het helemaal fout.

Ik vroeg hem om de stoel aan tafel te zitten. In plaats van zijn tripp trapp ging hij met een kinderstoel lopen schuiven. Ik lachte er wat om, zo van, 'hee, we gaan aan de eettafel zitten in plaats van aan de kleine tafel'. Maar ja, domme mama die ik ben. Dat was dus niet wat zoonlief wilde. Die wilde aan de kleine tafel zitten (kwam ik na ruim 10 minuten krijsen achter. Ik heb hem volledig genegeerd, zijn brood en melk stonden rustig op tafel te wachten en uiteindelijk na 25 minuten had zoon door dat ik niet ging wijken en wilde hij wel in zijn stoel gezet worden.

Mijn vraag is als volgt:

IS DIT NORMAAL??? Heb ik wel een normaal kind (relatief gezien dan he), is dit de peuterpubertijd? Zoja, wat kan ik dan verwachten als hij 2 is(...of...van de echte pubertijd als hij 14 is???)

Overigens zit hij nu vreselijk lief te zijn, lekker te babbelen en lijkt er niks aan de hand te zijn. Mijn hart is uit mijn keel verdwenen en ik voel me ook weer wat meer onspannen.

Jekkyl en Hyde is er niks bij!
Dit is nog niks....
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ga je hier al van in de stress? Dan staat je nog heel wat te wachten ja....

En ja hoor, het is normaal. En het kan nog veel erger ook!
Hahahaha dit is nog maar het begin hoor, vanaf nu consequent blijven, en driftbuien negeren, hier begon het ook rond de ander half jaar idd.

Ze beginnen echt wel bewust dingen te doen.

Maar je niet zo druk maken hoor, is nergens voor nodig. (f) (f) (f)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Haha, hier 1 van 14 maanden met ook dit soort trekjes. Gister vloog het fruit door de kamer (hij kwam wel 2 meter ver, misschien stimuleren om een balsport te gaan doen). Hij gooit zich soms achterover als ie boos is (ik leg hem dan voorzichtig neer en laat hem lekker liggen) en als iets niet in 1 keer lukt is het bleren. Ik vrees ook voor over een paar maanden al hou ik mezelf voor dat het vast beter gaat als ie kan lopen (hij wil graag maar kan het nog net niet).

Ik maak me er trouwens niet druk om, negeer hem als ie zo doet en hij trekt meestal wel snel weer bij en is dan weer supergezellig!
Wat een figuren dan idd he. Ik schrok er wel van, zoon is altijd vrolijk namelijk. Maar wat een kracht en eigen willetje hebben ze dan. Geen land mee te bezeilen maar ook wel weer superfascinerend om te zien...
Dit is mijn persoonlijke favoriet:

en dan wel midden op straat natuurlijk.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik dacht ook er komt nog wat. Lijkt me helemaal normaal hoor! Sterker nog, vind het wel meevallen eigenlijk? Wahahaaa er komt nog veel meer hoor!
Oh mijn dochter heeft zo wel eens de vloer van de lampenafdeling van IKEA aan liggen dweilen......en ik liep rustig verder om verderop alles rustig te aanschouwen.

Op een gegeven moment kreeg ze door dat ik er niet meer was en was het zomaar ineens afgelopen met het gekrijs.....
quote:misschicken schreef op 06 september 2008 @ 09:29:

Oh mijn dochter heeft zo wel eens de vloer van de lampenafdeling van IKEA aan liggen dweilen......en ik liep rustig verder om verderop alles rustig te aanschouwen.

Op een gegeven moment kreeg ze door dat ik er niet meer was en was het zomaar ineens afgelopen met het gekrijs.....

..ik heb van de week precies hetzelfde meegemaakt met zoonlief bij Ikea .

Hysterisch krijsend lag ie tussen de bankstellen. Toen heb ik maar even een lekker lounge modelletje uitgekozen om het even van een afstandje te bekijken.

Zodra hij merkte dat er geen publiek was, stond hij op en kwam hij naar me toegerend, rest van de dag zo mak als en lammetje.
Ja, tis normaal. En als ie 2 is kan het nog erger worden. In het Engels noemt men het niet voor niets: The Terrible Two's. Veel plezier!
Welkom in de wereld van de peuterpuber! Hij heeft nu even proef gedraaid. Bedenk maar dat de peuters hun ouders langzaam laten wennen aan de mogelijkheden en verheug je dr maar vast op!

Mag ik je 1 ding meegeven? Noem jezelf nooit ' domme mamma' tegenover je kinderen. Je bent niet dom, jij bent mamma en je weet het beter. Je kan iets verkeerd zie en dat aangeven, maar dom ben je niet!

Heel veel succes met je peuter en weet dat het toegestaan is om af en toe de peuter bij kop en kont te pakken, en hem met het stoom uit je oren zo bij de buurvrouw af te leveren terwijl jij even tien rondjes om het blok gaat stampen...

(Hoera, Poez heeft het ergste achter de rug met Kitty!!!!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De fase die straks komt is ook erg leuk: Ik ben twee en ik zeg nee
en daarna komt 'ik ben drie en wil het nie'!
Het kan nog erger...

Afgelopen donderdag waren we even naar de stad, en bij de Bart-Smit staan van die loopfietsjes buiten, waar zoonlief mee aan de haal wilde gaan, en toen dat niet mocht besloot hij zich ook maar neer te werpen en het op een krijsen te zetten.

Ik liep de winkel waar we voor stonden binnen en negeerde hem, maar zoonlief gaf niet toe, ik loop nog een stukje verder en draai even mijn hoofd van hem weg en ineens is het stil... gelukt denk ik... Ik draai me weer om komt meneer heel vrolijk op het loopfietsje de winkel in gereden met een heule bigsmile (het was ook een hillarisch gezicht een kind wat op een veels te klein loopfietsje zit). Hij was dus het fietsje (aan de overkant van de winkel waar ik was) maar gaan halen . Met schaamrood op mijn kaken heb ik hem uitgelegd dat dat zo maar niet kan en dat het fietsje terug moest ( wat nog niet meeviel want ik moest er wel erg om lachen eigenlijks), maar dat resulteerde dus in een nog grotere driftbui ..
Ach ja: Ik ben vier en een klier....

Dan vaak een paar jaartjes rust en huppakee, daar begint de ellende weer. Mijn oudste is nu 10 en zit vreeslijk in de pre-pubertijd....zucht.... Zoals ik al zei: Veel plezier!
Ha Poez...dat dacht je....ik meen dat Kitty nog geen 10 is?
Ik ben vier en een klier...vertel, vertel, wat staat me te wachten met mijn nu nog driejarige dochter??? Vind het nu nl. wel meevallen, met de nee is te dealen. Soms zij haar zin, soms ik en dan doet ze het er maar mee. Nee, dit gaat best goed zo (zijde zei opgelucht), maar wat komt er nog? Heeft 5 en 6 ook zo'n rijmpje *maakt zich al op met een vluchttas*
Kitty is vijf en en half, Minny. We hebben dus even de tropenjaren achter de rug en een paar jaartjes van relatieve rust. Moed verzamelen voor als ze 10 is...
oh that purrrrrrrrrfect feeling
hahaha ja inderdaad....het kon nog erger hoor :-)

Dat je het hebt genegeerd is echt het beste en dat blijkt wel weer,

maar leuk is anders, i know!
Heeft iemand een leuke boekentip over de driftaanvallen? Wil er graag over lezen (kan er geen genoeg van krijgen!).
Herkenbaar! Ik heb twee zoontjes van anderhalf en de jongste van de twee (drie hele minuten jonger dan zijn broer) kan woedend worden als hij zijn zin niet krijgt. Ik negeer hem altijd maar en dan houdt het vanzelf op, ben ik achter! Zijn broertje heeft (nog) nergens last van, maar ik denk dat dat nog zal komen.
Hey Annie,

Hier nog zo' n figuur hoor! Mijn zoon kan soms ook enstig hysterisch doen als ie zn zin niet krijgt.

Kan er niet wakker van liggen en negeer het dan ook meestal.

Behalve als ie uit nijd met speelgoed begint te smijten.... dat vind ik dus echt niet goed en zeg ik daar wat van. Maar voor de rest laat ik hem gewoon maar ff uitrazen. Werkt toch eigenlijk het beste. Ik houd voor ogen dat het een fase is. Succes he!

p.s Hoest verder??(als je begrijpt wat ik bedoel?)
quote:Teigetje29 schreef op 06 september 2008 @ 10:37:

en daarna komt 'ik ben drie en wil het nie'!Oeh ja, die fase ken ik
Oh bij Zwiepje is het: ik ben drie en

IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET IK WIL HET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven