Zo hee, is dit normaal???

06-09-2008 08:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff, zonet heeft mijn zoon van ruim anderhalf een enorme rel lopen maken. Goed gemutst haalde ik hem uit bed maar eenmaal beneden ging het helemaal fout.

Ik vroeg hem om de stoel aan tafel te zitten. In plaats van zijn tripp trapp ging hij met een kinderstoel lopen schuiven. Ik lachte er wat om, zo van, 'hee, we gaan aan de eettafel zitten in plaats van aan de kleine tafel'. Maar ja, domme mama die ik ben. Dat was dus niet wat zoonlief wilde. Die wilde aan de kleine tafel zitten (kwam ik na ruim 10 minuten krijsen achter. Ik heb hem volledig genegeerd, zijn brood en melk stonden rustig op tafel te wachten en uiteindelijk na 25 minuten had zoon door dat ik niet ging wijken en wilde hij wel in zijn stoel gezet worden.

Mijn vraag is als volgt:

IS DIT NORMAAL??? Heb ik wel een normaal kind (relatief gezien dan he), is dit de peuterpubertijd? Zoja, wat kan ik dan verwachten als hij 2 is(...of...van de echte pubertijd als hij 14 is???)

Overigens zit hij nu vreselijk lief te zijn, lekker te babbelen en lijkt er niks aan de hand te zijn. Mijn hart is uit mijn keel verdwenen en ik voel me ook weer wat meer onspannen.

Jekkyl en Hyde is er niks bij!
Alle reacties Link kopieren
En dan gaat hij er demonstratief bij tot 3 tellen, iets wat ik ook altijd doe als hij niet meewerkt.
Klinkt niet onbekend hoor. Soms heeft een peuter opeens de kolder in zijn/haar hoofd en kun je niks meer met ze beginnen. Hier lag er vrijdag de hele middag een peuter op de grond te krijsen.
quote:minny schreef op 06 september 2008 @ 10:04:

Ja, tis normaal. En als ie 2 is kan het nog erger worden. In het Engels noemt men het niet voor niets: The Terrible Two's. Veel plezier! Of 'Ik ben twee en ik zeg nee!'. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven